Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa mitä oikein teen elämälläni

Vierailija
06.03.2015 |

Ei musta ole tähän 8-16 työhön. Ihan hirveää tuskaa vain koko ajan noudattaa jotain säännöllistä kellonaikaa. Olen kohta 6 kk ollut töissä ja joka ikinen aamu ja ilta sisälläni huudan tuskaa, kun tuntuu niin luonnottomalta hommalta. Mitä ihmettä mä alan tehdä työkseni?? Jotain missä on edes vähän omaa vapautta, mutta ei yrittäjyyttä (kokeiltu jo). 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan kunnollinen ammatti jo, mutta se taitaa olla ihan väärä mulle. Aamuherääminenkään ei olisi niin kamalaa, jos työ olisi oikeasti mielenkiintoista eikä niin rutiininomaista. Miten olenkaan päätynyt tällaiseen ammattiin! Huonostipa olen itseni tuntenut...

Olisin hyvä seiskajulkkis. Pitääkö tässä johonkin bb:hen mennä, niin rahaa tulisi olemalla vain tyrkky.

ap.

Vierailija
2/19 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 21:46"]

Mulla on ihan kunnollinen ammatti jo, mutta se taitaa olla ihan väärä mulle. Aamuherääminenkään ei olisi niin kamalaa, jos työ olisi oikeasti mielenkiintoista eikä niin rutiininomaista. Miten olenkaan päätynyt tällaiseen ammattiin! Huonostipa olen itseni tuntenut...

Olisin hyvä seiskajulkkis. Pitääkö tässä johonkin bb:hen mennä, niin rahaa tulisi olemalla vain tyrkky.

ap.

[/quote]

No oletko hakenut muuta työtä? Oletko valmis muuttamaan paikkakuntaa työn perässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 21:57"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 21:46"]

ap.

[/quote]

No oletko hakenut muuta työtä? Oletko valmis muuttamaan paikkakuntaa työn perässä?

[/quote]

En ole, kun se tässä juuri on ongelmana, että mitä haen? Missä on sitä luovuutta ja omaa vapautta. Toisekseen, enhän mä ihan mitä vain voi hakea, kun ei kaikkeen ole koulutusta. Onko mitään, mitä voisi tehdä ilman opiskeluita? Muutakin kuin puhelinmyyntiä.

Paikkakuntaa en voi vaihtaa miehen töiden vuoksi.

ap.

Vierailija
4/19 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee TE-keskuksen ammattiohjaajalle? Tai tee ees niitä nettitestejä, jollet itse vielä tiedä, mikä kiinnostaa. Varmasti tasapaksut normaalit työajatkin sopivat, jos vain löydät mielekkään työn!

Vierailija
5/19 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susta tulee maajussi! Saat organisoida ite hommias.
Mietipä tuota.
Aurinko nousee taivaalle ja sinä lähdet tilan pelloille.

Vierailija
6/19 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 22:18"]

Susta tulee maajussi! Saat organisoida ite hommias. Mietipä tuota. Aurinko nousee taivaalle ja sinä lähdet tilan pelloille.

[/quote]

Tienaisko sillä? Vieläkö ne saa jotain EU-tukia? Kauraa, ruista vai mitä viljelisin? Ei hyvänen aika, en mä osaa edes traktoria ajaa! :D Joku tällainen olis oikeasti aika jees. Harmi vaan, kun toteuttaminen vaatisi melkoiset alkusijoitukset ja muuttamisen.

ap.

Vierailija
7/19 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea taiteilijaksi, nostelet apurahoja ja pidät näyttelyn ehkä kerta vuoteen. Muun ajan ratsastelet flow-aalloilla.

Vierailija
8/19 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:47"]

Rupea taiteilijaksi, nostelet apurahoja ja pidät näyttelyn ehkä kerta vuoteen. Muun ajan ratsastelet flow-aalloilla.

[/quote]

Olisi niin siistiä, mutta ei mun taidot riitä.

ap.

Vierailija
9/19 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin sirkukseen. Opiskele hortonomiksi ja ala tekemään pihasuunnitelmia. Ambulanssikuski. Somistaja. Verkostomarkkinoija. Myyntiesittelijä.

Vierailija
10/19 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohooja.

Vierailija
11/19 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu mun kanssa kahville :-)

Vierailija
12/19 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä työtä nyt teet? ehkä vika ei ole työajoissa vaan itse työssä.

Vierailija
13/19 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:48"]

Mene töihin sirkukseen. Opiskele hortonomiksi ja ala tekemään pihasuunnitelmia. Ambulanssikuski. Somistaja. Verkostomarkkinoija. Myyntiesittelijä.

[/quote]

Tuo somistajan työ aina välillä on kiinnostanut, kun siihen olisi sopiva koulukin käytynä, mutta täälläpäin ei oikein ole töitä niille. Ja toisekseen, millainen palkka ja työpäivä niillä on? onko siis jotain osa-aikaista vai miten se työpäivä heillä menee. Osa-aikainen ei sinällään ongelma olisi.

ap.

Vierailija
14/19 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:54"]

mitä työtä nyt teet? ehkä vika ei ole työajoissa vaan itse työssä.

[/quote]

Joo siis kyllä se vika on varmastikin kummassakin. Kun ei pääse yhtään käyttämään omaa vapautta/luovuutta missään, niin tuntuu hirveän kaavoihin kangistuneelta työltä. Ja sitähän se onkin... Toimistotyötä teen.

ap.

Vierailija
15/19 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ajoissa illalla nukkumaan, niin on helpompi aamulla nousta.

TAI, opiskelet riittävän pitkälle, että pystyt sanelemaan oman työaikasi.

Uskon, että monelle amuherätykset ovat suht vaikeita, mutta sitähän se vaan on. Painat duunia, jos meinaat palkkaa saada.

Vierailija
16/19 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:47"]

[/quote]

Ha ha ha ha ha ha.

t. taiteilija

Vierailija
17/19 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiapu vanhuksille. Siivouspalvelu. Opettaja. Puhelinmyyjä. Hoitaja. Tiskijukka. Maatilan pitäjä. Koirahoitolan pitäjä.

Vierailija
18/19 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja, ja tykkään työssäni vapaudesta, itsenäisyydestä ja luovuudesta. Toisin kuin vaikka mainosalalla, siinä voi tuntea tekevänsä jotakin merkityksellistä. Opettajan työ vaatii kuitenkin vuorovaikutustaitoja ja kykyä tulla toimeen nuorten kanssa.

Vierailija
19/19 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 21:11"]

Olen opettaja, ja tykkään työssäni vapaudesta, itsenäisyydestä ja luovuudesta. Toisin kuin vaikka mainosalalla, siinä voi tuntea tekevänsä jotakin merkityksellistä. Opettajan työ vaatii kuitenkin vuorovaikutustaitoja ja kykyä tulla toimeen nuorten kanssa.

[/quote]

Mutta opettajan pitää jaksaa herätä aamulla. Ap:n ongelma oli, että ei jaksa tehdä 8-16 työtä. Toisaalta moni opiskelukin vaatii aika monta vuotta sitä aamulla nousemista.

Ap taitaa olla vasta työuransa alussa, joten ehdotan ap:lle ahkeraa opiskelua ja kunnollisen ammatin hankkimista. Toisaalta harva työ on koko ajan mielenkiintoista, välillä se on vain arkista rutiinia ja saman toistoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi