Miksi mokkapaloja sanotaan helpoksi leivonnaiseksi?
Minusta työlästä ja sotkuista. Oli jäänyt tomusokeria ja kaakaota vanhemaan ja tein niitä pitkästä aikaa. Nyt muistin, miksi en tee.
Kommentit (28)
Mä taas olen aina ihmetellyt mokkapalojen suosiota. Sehän on ihan järkyttävä sokerimöykky. MItään niin äklömakeeta en ole suuhuni laittanut.
En ole sitten yläasteen itse tehnyt, enkä tee. Toisinaan tulee maistettu lapsiliitännäisissä myyjäisissä, kun joku kertoo kehitelleensä uuden reseptin. Nyt ei ole niin makiaa! Joka kerta sama juttu, ehkä resepti on uusi, mutta aivan yhtä jäätävä maku ja makeus.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olen aina ihmetellyt mokkapalojen suosiota. Sehän on ihan järkyttävä sokerimöykky. MItään niin äklömakeeta en ole suuhuni laittanut.
En ole sitten yläasteen itse tehnyt, enkä tee. Toisinaan tulee maistettu lapsiliitännäisissä myyjäisissä, kun joku kertoo kehitelleensä uuden reseptin. Nyt ei ole niin makiaa! Joka kerta sama juttu, ehkä resepti on uusi, mutta aivan yhtä jäätävä maku ja makeus.
Lapsia varten kait niitä usein tehdään. Tai ainakin mä teen.
Vierailija kirjoitti:
Off-topic: pahoitin mieleni, koska mokkapala on nimenä törkeän ra-sistinen.
Mokka nimitys tulee siitä, että päällysteessä eli kuorutuksessa on kahvia.
Kahvia sanotaan yleisesti mokaksi.
Ja on olemassa aivan tietyllä tavalla tehty kahvi, joka ulkomaisissa ravintoloissa tilataan nimellä mokka.
Vierailija kirjoitti:
Siks kun eivät ole vaikeita leivonnaisia. Koitappa tehdä tuulihattuja.
Aikuinen poikani, joka leipoo vain mokkapaloja, väittää niitä helpoiksi. Itse olen joskus kymmeniä vuosia sitten tehnyt ja todennut ne niin hankaliksi, etten sen jälkeen ole enää tehnyt. Mutta tuulihatut ovat maailman helpoin leivonnainen, onnistuvat aina ja vähällä vaivalla.
Vierailija kirjoitti:
Peräkammarin poikia ahdistaa taas kommenteista päätellen :D.
Kommentit 1 ja 12 on mun eli olohuoneen miehen. En ole ihan kädetön keittiössäkään. Tosin ruuat on enemmän mun juttu kuin leivonnaiset.
En ole peräkammarin poika, vaan paljon leipova perheenäiti. Tein mokkapaloja, kun oli jääny tomusokeria kaappiin. Imelyys on totta, äklöimeliä ja sotkuisia tehdä. Luultavasti ei tule syötyä kaikkia, eikä nyt oikein ole kelle viedä. Tuulihatut ei ole kovin vaikeita, kun ei vaan availe uunia kesken kaiken. Ehkä maailman helpoin on rocky road, mutta äklöimelä, kerran tein, toiste en tee. ap.
Peräkammarin poikia ahdistaa taas kommenteista päätellen :D.