Viikkoraha ja lasten iät?
Kuinka pajon lapsesi saa viikkorahaa (vai saako) ja mikä on lapsen ikä? Itselläni pian 12 v, 10 v ja 8 v lapset, jotka eivät vielä ole saaneet viikkorahaa säännöllisesti laisinkaan, mutta mietin sellaisen aloittamista. Suuntaa-antava gallup tähän?
Kommentit (22)
4-vuotias saa 2 euroa viikkorahaa.
17 v lukiossa 40e/kk, 15 v 6e/vko, alakouluikäinen pikkusisarus 3e/vko
Mun lapsi on saanut 7v eteenoäin ikävuosien määrän viikkorahaa. Nyt hönellä on säästössä jo yli 2000 e, vaikka on ostellutkin vaikka mitä.
Tässä oikeasti sopivat summat viikkorahoiksi: ala-asteella 10€ , yläasteella ja ammattikoulussa 20€, lukiossa 50€. Pitäähän sen rahan olla sellainen summa että sillä oikeasti jotain tekee, muuten ovat ruinaamassa koko ajan rahaa.
Kaikkea pitää kysyä täältä, kun oma polla ei sano mitään.
No meidän poika on ysi luokkalainen 15v ja saa 100 euroa viikossa, ostaa itse mopoautoonsa polttoaineet.
Lapset 9v. ja 4v. eivät saa vielä viikkorahaa. Lomamatkoille tms. saavat omaan lompakkoon rahaa, jolla harjoittelevat rahan käyttöä ja "budjetin" hallintaa.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:54"]
Tässä oikeasti sopivat summat viikkorahoiksi: ala-asteella 10€ , yläasteella ja ammattikoulussa 20€, lukiossa 50€. Pitäähän sen rahan olla sellainen summa että sillä oikeasti jotain tekee, muuten ovat ruinaamassa koko ajan rahaa.
[/quote]
Tai sitten lapsen voi myös kasvattaa, ja opettaa, ettei kaikkea voi saada, ja voi säästää haluamaansa.
Olen ihmetellyt, miten koulussa on oppilaita, joilla on rahaa ostaa joka päivä välitunnille iso limsapullo ja iso karkkipussi, ja miettinyt, mitä vanhempien päässä liikkuu.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:54"]Tässä oikeasti sopivat summat viikkorahoiksi: ala-asteella 10€ , yläasteella ja ammattikoulussa 20€, lukiossa 50€. Pitäähän sen rahan olla sellainen summa että sillä oikeasti jotain tekee, muuten ovat ruinaamassa koko ajan rahaa.
[/quote]
Miksi lukiolainen saa enemmän kuin ammattikoulussa oleva ?
Jaa että mistä tahansa täällä kysyy muiden mielipidettä, siitä ei oma polla sano mitään? Merkillinen asenne.
me ollaan annettu rahaa, kun sitä on pyydetty. ei ole koskaan annettu joka vko/kk.
hyvin toimii
vitosluokkalainen 5€ &kasilyokkalainen10€, mutta lauantaikarkit ostetaan me. jos ei haluu karkkia saa kolme euroa lisää.
Joku kateellinen köyhä alapeukuttaa.
9v 5 euroa viikossa.
Pitäis ehkä nostaa vähän kun on varmaan jo pari vuotta ollut tuo sama vitonen
9v 150€ viikossa, 12v 200€ viikossa.
Omat lapset ei vielä saa mutta muistelen että itse saimme joskus ala-asteella noin 20mk ja euroina 5e/vko, yläasteella pyydettiin että siirtyisimme kuukausirahaan ja saimme 50e/kk. Lukiossa ei saatu viikko- tai kuukausirahaa vaan tarpeeseen pyydettäessä se tarvittava määrä rahaa.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 15:17"]9v 150€ viikossa, 12v 200€ viikossa.
[/quote]
Ihan totta? 12veelle 800€ kuukausirahaa? No ehkä höpöhöpöä. Ei tuolla ainakaan rahankäyttöä, järkevää siis, opi.
Lukiolainen saa 50e/kk,ei kuluta pal rahaa.