Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~ MAALISKUISTEN keskiviikko ~*~

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puruenkuli, minkärotuinen koirasi oli? Meillä oli myös " moppikoira" mutta se jouduttiin valitettavasti keväällä lopettaa kun se oli liian aggressiivinen ja arvaamaton :( Yksi parhaista koirista, muttei sietänyt meidän perheen muita koiria vaan hyökkäsi jatkuvasti niiden päälle purren kovinkin lujaa (verta tuli, yhdeltä puri nenästä palan), puri jatkuvasti miestäni sääristä ja puri useasti myös lastamme. Jouduin kovan kritiikin alle kun lopetin koiran. Ilmeisesti olisi pitänyt jäädä odottamaan että tekee tytölle pahempaa jälkeä kun reiät käteen, tai tappaa yhden muista koiristani.

Nyt olisi makkari verhojen laittoa vailla valmis! Oli kyllä raskasta siirtää tuo tv-taso toiseen päähän makkaria. Haluaisin siitä kokonaan eroon mutten ole vielä ostanut sitä pienempää tilalle, niin tuo taso saa vielä olla. Tonne makkariin ei nimittäin millään mahdu pinnasänkyä tuon tv-tason kanssa.. Meen nyt ne verhot laittamaan ikkunaan!

H

Vierailija
22/44 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on tunnistettu! Oikeassa olet, minähän se. Sinä taidat olla se, jonka tytär on syntynyt toukokuussa 2005, vai? Kylläpäs sattuikin! Eikä olla taaskaan pihalle yhtäaikaa osuttu. Meenasin viimeksi kun nähtiin kysyäkin, että milloinkas aiotte toista yrittää ;)

Pojalle tuli yskä. Oli taas vaikea yö. Tänään saadaan aloitettua lääkekuuri, jospa tuo köhimisen sitten helpottaisi.

Eilen oli vaikea päivä. Koski mahaan, varmaan lisäksi närästikin. Sitten illalla alkoi ällöttämään ja oksentamaan täytyi juosta. Tänään on hyvä olo, sain jopa siivottuakin.

Tapille pistinki jo koirameiliä menemään. Siispä mulla ei oo sulle nyt mitään asiaa ;D

Täytynee jatkaa siivousta. Poika on päikkäreillä.

rimma rv14

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo melkein varma Rimma susta :) Meidän tyttö oli melkein toukokuussa syntynyt, vapun aattona, niinkuin oli puhetta toukokuussa! Teitä vain näkee niin harvoin täällä, taidatte käydä jossain muualla puistoilemassa... ja aina lenkillä! ;) Kiva, nyt tunnen jo kaksi palstalaista, terkkuja Mallullekin =) Pitää varmaan munkin ahkerammin palstailla täällä... Luulis, että jonkun kanssa vois osua yhtä aikaa KYS:ille maaliskuussa!

Vierailija
24/44 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa olen taasen nousemassa elävien kirjoihin.. Sunnuntaina alkoi kurkkukipu ja nuha, maanantaina oksennus, ei edes vesi pysynyt sisällä, eilen sain sentään juotua vettä ja syötyä näkkileipää, nyt haaveilen että jos vaikka jokin ruoka menisi jo alas, alkaa olemaan jo hieman heikko olo. Lääkäriaikaa koitin soitella kun olin niin kovin huolissani kun ei mikää pysynyt sisällä, siellä todettiin vaan että lääkäriaikoja ei anneta pahoinvoinnista/flunssasta, terkkari kirjoittaa saikkua jos haluaa sitä mennä hakemaan. Mulla on nyt ollut vapaata joten en sitten mennyt saikkua hakemaan. Nuha on edelleen jäljellä (nenä on kiitos sen mallia Petteri Punakuono) ja pientä yskää. Kuukausi sitten olleesta neuvolasta paino on tippunut kuusi kiloa, onneksi tosin on tota vararavintoa niin ei se varmaankaan haittaa niin paljoa..

Tilasin H&M:ltä äippävaatteita ja ne tulivat eilen, koska masu ei ole kasvanut niin päädyin sitten tunkemaan tyynyn housuihin, jotta saisi hiukan kuvaa siitä että miltä ne vaatteet tulevat näyttämään. Ja voi kun se iso masu näytti sitten ihanalta, hyvä kun maltoin sen tyynyn ottaa pois, voi kumpa toi masu jo kasvaisi. Onko muuten ihan täysin hullua ajatella että takamus ja reidet eivät erityisemmin leviäisi? Kun olen aika reilun kokoinen, ja noissa äitiysvaatteissa ei ihan mahdottomasti ole takamuksen kohdalla ylimääräistä tilaa.. eli siis uskallanko pitää ne (tykkään kyllä niistä kovin) vai jäävätkö ne auttamattomasti pieniksi heti kun tästä kasvamaan aletaan?

Äitiyspakkauksesta oli kyselyä, itse kun esikoista odotan niin olen päättänyt paketin jo ottaa, ja tykkään siitä ehdottomasti enemmän kun esim. viime vuotisesta. Sisävaatteet ovat mielestäni tosi suloisia, ja vaikka itsellä onkin hieman tyttöolo (oon nähnyt varmaan miljoona tyttövauva unta), niin kyllä silti sen vaaleansinisen haalarinkin ottaisin, voihan siihen sitten laittaa vaikkapa keltaisia tai vaaleanpunaisia asusteita..

sohvi84 + sipsu 13+1

Vierailija
25/44 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin iski syysflunssa. Kurkku on kipeä ja on nuhaa ja kuumetta hieman. Tuntuu, että yskäkin tekee tuloaan. Tietääkö joku teistä oikeasti, voiko tällaisesta nuhaflunssasta olla jotain vaaraa vauvalle tässä vaiheessa? Rupes huolettamaan!

Hemoglobiinista joku kysyi. Mulla oli eka neuvolassa laskenut Hb alle 120:n, en muista, oliko se nyt jotain 115 tms ja heti määrättiin rautatabletit. Olen niitä syönyt kyllä ihan siis melkein alkuraskaudesta asti. Miksi niitä ei muka saisi syödä? Ei kai alhainen hemoblobiinikaan kovin hyvää tee vauvalle eikä äidille, kun väsyttää koko ajan.

Äitiyspakkauksesta: Emme aio luultavasti ottaa sitä nyt. Esikoiselle otettiin, ja olihan siellä ihan kivaakin tavaraa joukossa, esim. makuupussia on tullut käytettyä tosi paljon. Lakanat ja täkki ovat olleet myös käytössä. Etukäteen ajattelin, että vaatteet ovat tosi ihania, mutta meillä ne ovat kaikki jääneet pitämättä. Vastasyntyneelle pakkauksen vaatteet ovat aivan liian isoja. Jouduimme ostamaan kaikki ekat vaatteet itse (koko 50!). Sitten siinä tottui tietynlaisiin vaatteisiin ja alkoi ostaa sellaisia pehmeitä ja mukavia bodeja, paitoja ja housuja. Sitten kun lopulta pakkauksen vaatteet alkoivat sopia, huomasin, että nehän ovat aika kovaa kangasta kuitenkin ja meillä jostain syystä vauvan herkkä iho ärtyi joidenkin bodien kauluksista. Ei ole meillä pidetty niitä, mutta tiedän, että jotkut tykkäävät ja kehuvat vaatteita kestäviksi. Minusta vauvanvaatteen pitää olla pikemmin miellyttävä ja mukava päällä kuin kestävä, koska käyttöikä on aika lyhyt. Toppahaalari oli eka talvena aivan liian iso, sekin jouduttiin ostamaan itse ja pakkauksen haalari jäi pitämättä. Meillä on kuitenkin ihan normaalinkokoinen vauva... Mutta eka kerralla pakkaus varmaan kannattaa ottaa, en itsekään edes miettinyt rahavaihtoehtoa.

Turvotus mahassa jatkuu ja alan pikku hiljaa pitää äitiysvaatteita, kun omat housut ei enää mene kiinni.

Minusta näytti np-ultrassa ikään kuin olisi toinen poika tulossa... Jokin siinä jalkojen välissä oli, vai voisinko erehtyä. Helsingissä ei kerrota sukupuolta julkisella, itse pitää arvailla...

Vierailija
26/44 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tänne ennen kirjoitellut vaikka joka päivä tätä luenkin :) Mutta nyt kun hipsuhopsu sanoit että saattaa kysille yhtäaikaa sattua nii tuli mieleeni että oletteko te kuopiosta? Minä olen siilinjärveltä nimittäin ja saatanpa minäkin maaliskuussa kysille sattua ;)

Vierailija
27/44 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis. Kaikki hyvin ja sydänäänetkin sain kuulla, ihan tuli taas tippa linssiin, syke 145-150. Ihanaa viuhtovaa ääntä. Hemppa laskenut 118 (130) ja halutessani voin aloittaa raudan. Ostinkin jo viime viikolla Matrifolin purkin odottamaan, olo on ollut niin vetämätön. Rauta saattaa joillakin pahentaa pahoinvointia, siks sitä ei kait suositella, muuta en keksi. Terkka laittoi korttiin että olen liikkeet tuntenut,joten LEANNA hassua että joku väittää toisin. Eihän tuo uudelleen synnyttäjillä mikään outo juttu ole.

Tappert: jos sulla on pari vapaata tulossa, niin anna ihmeessä niiden 100 asian odottaa ;)

Ampiaisista: Hesarissa oli just juttu, että nää on ne pesästä häädetyt työläiset jotka kylmyys sitten tappaa. Lämmin syksy on tehnyt sen että niitä on vielä hirveesti jäljellä. Meilläkin ne on riesana, varsinkin jos ulkona on yrittänyt syödä.

Joku kyseli ultrasta. Rakenneultrassa katsotaan että kaikki sisäelimet on ok ja muistaakseni myös aivot. On mulla jossain se lappu, mutta en jaksa muistaa tarkemmin. Mutta tuo nimikin jo kertoo että vauvan rakenteita tutkitaan ja mitataan.

Ajattelin tänään tehdä lapsille lihapullia, jälkkäriks uuniomenoita ja iltapalaks vispipuuroa. Ostin vähän puolukoita kaupasta sitä varten.

Nyt lapsia hakemaan.

-m- rv 15+2 ultran mukaan ja 15 nla:n mukaan

Vierailija
28/44 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiostapa hyvinkin. Onhan täällä jo monta kuopiolaista :) ja Siilinjärvi ei kaukana ole. Onkos siellä vielä kolme ultraa kunnan kustantamana?

Kirjoittelehan Jouhi tällekin palstalle enemmän! =)

Vierailija
29/44 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki tuntui olevan hyvin. ja ne sydänäänetkin sain nyt kuulla ensimmäistä kertaa. ja tippahan siinä linssiin tuli. oli se ääni sen verran suloinen, että se pitäisi saada puhelimeen soittoääneksi :-)

oma painokaan ei ollut noussut paljoa. hyvä niin. eli vielä ei olla lähelläkään painoa ennen sitä pahoinvoinnin alkamista...

Vierailija
30/44 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain sitä neuvolassa sano.Viimeksi kun yritin kertoa että tuntunut rv 12+ asti naureskeli kätilö että ehei,kyllä ne on ilmavaivoja...

Olen kyllä hoikka rungoltani joten siinä varmaan syy.Kyllähän sellainen pääperä mitalta 6,2cm ja koko pituus noin 10 cm tuntuu jos masussa pyörii.Niin väittäisin.Ultrassakin oli kovin vilkas vipeltäjä.

Kävin tekayn sivuilla ja laitoin näitä mun ultra mittoja sinne käyrille.Ihmettelen kun käyrillä vauvan koko menee ihan yläkäyrällä ellei ylikin,mutta silti kone eilen väitti vauvaa pienemmäksi kuin kk mukaan laskettuna.Outoa!Vai tarkoittaneeko jättiläistä syntymään 28 viikon päästä=)

Taas vain omaa napaa!

Sorry!

Leanna jne

Vierailija
31/44 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljon kivoja uutisia kun on sydän-ääniä kuultu ja ultrassa pientä nähty.Onnittelut!

Tässä muutakin kuin omaanapaa=)

L

Vierailija
32/44 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykääpäs katsomassa " tammenterhot 2007" - otsikon alla oleva juttu!! Mun mielestä se oli TODELLA KIVA... Oltaisiinkohan me yhtä reippaita ja tekisimme ns. samanlaisen?? Sellaista olisi kiva lukea, kun tässä vaiheessa raskautta ei vielä kummempia tapahdu masussa.

Vastailkaa ehdotuksia aiheesta ja mitäs kaikkea siellä vois kysyäkään. :D

Hanna

Vierailija
33/44 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden mielipiteitä asiasta, joten mä teen sen!! Täytellä kukin sitten voipi, jos haluaa. Olisi vaan kiva, jos mahdollisimman moni osallistuisi. :) Yrittäkäähän nyt pinnistellä. heh!

Vierailija
34/44 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään melkein joka päivä lenkillä poikien kanssa, paitsi tietty nyt kun lapsi on ollut kipeänä. Pihan hiekkalaatikolla oltiin eilen (yskä alkoi vasta illalla) puoliltapäivin (silloin ei ole vielä pihan isommat lapset siellä riehumassa, kun ovat koulussa). Lenkin yhteydessä käydään usein tuossa kirkon vieressä olevassa puistossa. Siellä on vauvakiikku, josta poika kovasti tykkää. Usein on pakko yhdistää ulkoilut ja leikkimiset koiran kanssa lenkkeilyyn. Mutta kunhan pahin köhä on pojalla ohi, niin tehdään treffit pihalle. Vai mitä? Poika nukkuu kahdet päiväunet, yleensä klo:10 ja 14-15 tienoilla rupeaa nukkumaan. Mikäs on teidän aikataulu?

Muistelinkin tuossa äskettäin, että oliskos se teidän neiti sittenkin syntynyt huhtikuussa. Että syntyikö vapunaattona vai vapunpäivänä. Selvis sekin =)

Kirjoittelehan Jouhi lisää!

rimma

Vierailija
35/44 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole taas muutamaan päivään ehtinyt/jaksanut kirjoitella, lukemassa oon kyllä käynyt.

Väsymys on aina vaan ihan hillitöntä, ja yöunillekkin oon menny monena iltana jo paljon tavallista aiemmin. Muuten ei voinnissa kummallista, aina välillä tuntuu ihan hentoisia liikkeitä, mutta vain jos rauhoittuu paikalleen.

Heidi: Mistä sulla riittää energiaa tommoseen siivouspuuskaan, meillä kämppä on ihan hujan hajan...Ja ikkunat edelleen pesemättä... ja millään ei jaksa ajatellakkaan, pientä pikasiivousta kummempaa.

Hanna: Laita vaan samanlainen kysely jutska, ihan hauskahan tuommoinen on, ja vastaa ken tahtoo.

Nyt tuli kaverin muksut hoitoon, täytyy lähteä paimentamaan niitä.

Petriina rv 14+2

Vierailija
36/44 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leanna: Hyvä niin. Kyllä tolla sun kokemuksella luulis erottavan liikkeet ilmavaivoista.

Ihan hauska toi Tammenterhojen juttu.

-m-

Vierailija
37/44 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli muutettiin Kuopiosta tämän kuun alussa tänne siilinjärvelle. Ostettiin rivitalon pätkä ja ajateltiin asua nyt täällä sitten edes vähän aikaa!

Täällä siilissä niistä ultrista... En oikein tiedä mitä tänne kuuluu. Yhen kerran olen neuvolassa käynyt ja silloin se neuvolan täti ultrasi. Sitten olikin eilen lääkäri joka ultrasi myöskin. Täällä on niissä neuvola huoneissa ne ultralaitteet ja kuulemani huhupuheiden mukaan neuvolan täti ultraa silloin tällöin vähän miten itse haluaa. Rakenneultrasta se lääkäri puhui, joten se vissiin sitten ainakin vielä kuuluu lääkärin toimesta tehtävän. Olen kyllä ollut enemmän kuin tyytyväinen tähän siilinjärven neuvola toimintaan.

Minun LA on 31.3.2007 joten just just kuulun teihin hyvät maalismasuset :)

Jouhi 11+4

Vierailija
38/44 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rimmalle: Tehdään vaan treffejä millon vaan ja lenkillekin vois yhteisesti joskus lähteä :) Olis kiva jutskata livenäkin, eikä häiriköidä tätä palstaa koko ajan! Mekin ollaan usein puolen päivän aikoihin pihalla, usein myöhemminkin. Tyttö nukkuu korkeintaan yhdet päikkärit ja nekin tosi myöhään iltapäivästä, tosin nyt taas tuntuu, että rytmi on aikaistumassa yöunien ja päikkäreiden osilta.

Jouhille: Jopas siellä on kaikki paremmin! Mekin ollaan haettu myös Siilinjärven puolelta rivaria, mutta kun varaa ei vielä ole kuin vuokra-asumiseen, niin niitä asuntoja ei sieltä (vuorelasta) kovin tiuhaan tunnu vapautuvan. Nyt on vähän auki, muutetaanko miehen opiskelujen perässä pian toiselle puolen suomea (apua, voidaan olla jo maaliskuussa muualla!), siksi ei nyt viitsi hakea tässä välissä mihinkään. Mutta hyvää olen kuullut Siilinjärven palveluista lapsiperheille ja neuvoloista, voi kun olis Kuopiossa yhtä hyvin asiat!!!

Menee ihan savolaisjutuiksi, anteeksi muille!!!!

-H rv12+5 edelleen

Vierailija
39/44 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelisin, että joskus kerroit olevasi myös pienikokoinen..?? Omasta lähipiiristä voin ainakin sanoa, että pienikokoiset kaverit ovat tunteneet liikkeitä tosi aikaisin, just rv12+ jo, yksi kaveri esikoisestaankin sanoo tunteneensa rv13! Kyllä se minustakin tuntuu uskomattomalta, kun itse tunsin monta viikkoa myöhemmin (varmasti vasta rv19+), mutta uskottava on :) Itsellä taas on pituutta, että ehkä se kohtu uppoaa siihen pituuteen paremmin(?) ja viimeksi istukkakin oli etuseinämässä.

Vierailija
40/44 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna_N: kiva juttu toi kysely, minä jos kävin vastaamassa. Siinä ainakin viimestään paljastuu tutuille nimimerkkinsä takaa, jos joku vahingossa eksyy lukemaan..heh.

Kiirettä on ollut töissä ja pienissä pätkissä olen muiden juttuja käynyt kurkkimassa, mutta kun vastasin Hanna_N:n kyselyyn niin unohdin jo mistä täällä on ollut puhetta.

Masuun ei mitään uutta. Eilen illalla kuvittelin tuntevani jo kuplintaakin masussa, mutta sitä ei tapahtunut uudestaan joten rupesin epäilemään. Isommat mönkimiset tuntuu kyllä ja tuntuu että Napelo köllöttelee mielellään enemmän vasemmalla puolella kohtua.

Taya ja Napelo 14+5