Mitä itsenäinen Suomi merkitsee sinulle?
Kommentit (169)
Sanoisin, että tämä johtuu bää-rokotteeta, mutta ikävä kyllä alistumisilmiö oli jo ennen koronaa.
Vierailija kirjoitti:
En usko enää omaan (40v) tai tulevaan sukupolveen. Jo itseäni edeltävä sukupolvi lähti viemään Suomea tuhon tielle ja sillä tiellä ollaan vahvasti jatkettu. Toivoisin, että voisin kasvattaa lapseni terveeseen arvomaailmaan, mutta tässä maassa se alkaa olla vaikeaa.
Mikä se sinun mielestäsi on?
Tämä 2000-luvulla syntyneiden sukupolvi vie Suomea kauemmas ja kauemmas historiasta ja isänmaallisuudesta. Rip kaikki Lotat Ja Veteraanit. Ja kiitos. Valitettavasti Kaunis kulttuurimme ja kielemme tulee häviämään mukden uskontojen ja kulttuurien edustajien viedessä elintilan täällä.
Rip Suomi
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset eli suomen kansalaiset omistavat oman maansa ja kulttuurinsa. He voivat tehdä aivan mitä haluavat. Tähän ketjuun on eksynyt jotain outoja alistuneita olentoja, jotka eivät ole itse oman elämänsä tekijöitä, vaan sivustaseuraajia.
Jos satut olemaan arvomaailmasi kanssa vähemmistössä, niin paljoa ei ole tehtävissä. Tässä maassa ei enää edes kunnioiteta yksilön oikeuksia ja vapautta, vaan suljetaan yhteiskunnan ulkopuolelle jos et syystä tai toisesta halua rokottautua.
T. Rokotettu
Ei enää mitään.
Tähän saakka olen aina ollut ylpeä suomalaisuudesta, mutta vuonna 2020 ja 2021 arvostus lähti.
Eli enää en juhli itsenäisyyspäivää.
Tajutkaa suomalaiset, että te teette Suomen itse. Joka sekunti.
Kasvimaa vuokraus paikassa käydessä ; Iran ,venäjä ,viro , Latvia, kurdi ja rakuunan kasvatus yhtään Suomen kielistä ei kuultu ei nähty. Maa on lain mukaan Suomen valtion maata. Te maksatte sen rakuunan ja tillin ravintolassa. Tekisitte kerran päätöksen kasvattaa itse oman ruokanne. Kenelle sun rahat menee ?
Vierailija kirjoitti:
Ei enää mitään.
Tähän saakka olen aina ollut ylpeä suomalaisuudesta, mutta vuonna 2020 ja 2021 arvostus lähti.
Eli enää en juhli itsenäisyyspäivää.
Miksi luovuit itsestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä vaivaa kommentoijat? Te olette Suomi, te teette itse valintanne ja bileenne sellaisiksi kun haluatte!
Vapautta tehdä valintoja rajoitetaan ylemmältä taholta enenevissä määrin. 20 vuoden kuluttua tästä, Suomen kansalainen ei edes muista, mitä vapaalla valinnalla tarkoitetaan. Jotkut eivät sitä tiedä nytkään.
Intiaanit muistavat 10 000 vuotta sitten tapahtuneen tulivuorenpurkauksen, vaikka heitä on riistetty ja tuhottu. Olisiko suomalaisilla jotain opittavaa?
Meitä riistetään ja meidän kulttuuriamme tuhotaan. Turha hyvesignaloida intiaaneilla.
Pointti on se, että intiaanit eivät unohtaneet. Pointti on se, että intiaanit pitivät itse yllä omia tarinoitaan ja omaa kulttuuriaan. He tekivät sen kaiken riiston keskellä
Olisiko niin vaikeaa puhua suomalaisista ketjussa, joka koskee suomalaisia ja Suomen itsenäisyyttä? Vai pitääkö vähän kuitenkin nostaa intiaanien tai muiden kulttuuria suomalaista kulttuuria ylemmäs? Se nimittäin on valtava osa ongelmaa, oman kulttuurin kieltäminen ja toisten ylistäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset eli suomen kansalaiset omistavat oman maansa ja kulttuurinsa. He voivat tehdä aivan mitä haluavat. Tähän ketjuun on eksynyt jotain outoja alistuneita olentoja, jotka eivät ole itse oman elämänsä tekijöitä, vaan sivustaseuraajia.
Jos satut olemaan arvomaailmasi kanssa vähemmistössä, niin paljoa ei ole tehtävissä. Tässä maassa ei enää edes kunnioiteta yksilön oikeuksia ja vapautta, vaan suljetaan yhteiskunnan ulkopuolelle jos et syystä tai toisesta halua rokottautua.
T. Rokotettu
Minua ei ole rajoitettu millään tavalla.
T. Rokottamaton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä vaivaa kommentoijat? Te olette Suomi, te teette itse valintanne ja bileenne sellaisiksi kun haluatte!
Vapautta tehdä valintoja rajoitetaan ylemmältä taholta enenevissä määrin. 20 vuoden kuluttua tästä, Suomen kansalainen ei edes muista, mitä vapaalla valinnalla tarkoitetaan. Jotkut eivät sitä tiedä nytkään.
Hesarissa on maksumuurin takana kirjailija Jarkko Tontin haastattelu Britanniasta. Siinä hän sanoo katsovansa ERITTÄIN HUOLESTUNEENA Suomen sananvapaustilannetta joka on vain muisto entisestä. Se, mikä tässä on myös merkittävää, on ettei ko. henkilö todellakaan ole mikään Persu vaan todennäköisesti vassari jolta ovat pudonneet suomut silmiltä.
Missä asutkin taistele sillä täällä ei naisia syrjitä etkä mene työpaikalle tai rannalle muuten kuin vapaana ottamaan aurinkoa ja uimaan et mene kiusaamaan toisia etkä kiusaa toisia uimahalleissa millään jos et osaa uida et mene halliin. Tässä maassa ei sallita IHMISKAUPPAA eikä orjuutta. Aamen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intiaanit muistavat 10 000 vuotta sitten tapahtuneen tulivuorenpurkauksen, vaikka heitä on riistetty ja tuhottu. Olisiko suomalaisilla jotain opittavaa?
Meitä riistetään ja meidän kulttuuriamme tuhotaan. Turha hyvesignaloida intiaaneilla.
Pointti on se, että intiaanit eivät unohtaneet. Pointti on se, että intiaanit pitivät itse yllä omia tarinoitaan ja omaa kulttuuriaan. He tekivät sen kaiken riiston keskellä
Olisiko niin vaikeaa puhua suomalaisista ketjussa, joka koskee suomalaisia ja Suomen itsenäisyyttä? Vai pitääkö vähän kuitenkin nostaa intiaanien tai muiden kulttuuria suomalaista kulttuuria ylemmäs? Se nimittäin on valtava osa ongelmaa, oman kulttuurin kieltäminen ja toisten ylistäminen.
Pitää todellakin nostaa. Intiaanit pitivät suullisina kertomuksina kiinni omasta historiastaan ja omasta kulttuuristaan. Suomalaiset eivät pitäneet. Tässä tilanteessa kannattaisi todellakin ottaa oppia intiaaneilta ja säilyttää suomalaisten historia ja kulttuuri, eikä toistaa suomalaisten edellisiä virheitä ja alistua. Suomalaiset ovat todellakin tehneet virheitä. Niistä kannattaa oppia, eikä niitä kannata toistaa. Mikäli haluaa säilyttää itsensä on opittava korjaamaan erheensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti on se, että suomalainen on itse tekijä omassa tarinassaan.
Joka vuosi yhä vähemmän.
Kiitos EU ja vihreät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? IHan vapaasti saat asua siellä missä haluat ja opiskella sitä mitä haluat ja mennä töihin semmoiseen hommaan, mikä kiinnostaa (noin suurinpiirtein). Kukaan ei pakota sinua uskomaan tietyllä tavalla, menemään naimisiin jonkun ällötyksen kanssa tai olemaan tietynlainen. Ja jos tässä on kyse jostakin koronarokotteen pakko-otosta tms., niin ihan turhaa mäkätystä ja pr#pakandaa.
Kiertäkääpä tutustumassa muihin kulttuureihin, niin näköala laajenee. Täällä on vapaa elää.
Suomi on EU-maa.Itsenäisyys päättyi siihen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä 2000-luvulla syntyneiden sukupolvi vie Suomea kauemmas ja kauemmas historiasta ja isänmaallisuudesta. Rip kaikki Lotat Ja Veteraanit. Ja kiitos. Valitettavasti Kaunis kulttuurimme ja kielemme tulee häviämään mukden uskontojen ja kulttuurien edustajien viedessä elintilan täällä.
Rip Suomi
Itsehän sinä luovutit tikkua ristiin laittamatta.
Kuuluuko saamelaiset ( noidat ) synagogalle . Mongolit on budhia shamaaneja. Mihin Lapin noidat lukeutuu etiäisiin.Suomessa ei uhrata jumalille mitään uhreja voitte uhrailla niitä Arabiassa.
En usko enää omaan (40v) tai tulevaan sukupolveen. Jo itseäni edeltävä sukupolvi lähti viemään Suomea tuhon tielle ja sillä tiellä ollaan vahvasti jatkettu. Toivoisin, että voisin kasvattaa lapseni terveeseen arvomaailmaan, mutta tässä maassa se alkaa olla vaikeaa.