Mitä itsenäinen Suomi merkitsee sinulle?
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Itsenäisyydestä on enää jäljellä itsenäisyyspäivä. Pian sekin on maailman yhdistymisen päivä.
Miksi lopetit?
Vierailija kirjoitti:
Se merkitsee sitä kauneutta jonka isovanhempamme loivat. Nykyään siitä on jäljellä rippeet. Suomi oli ennen turvallinen maa, nykyään menossa ruotsin tielle. Sytytän siis kynttilän ja pidän hiljaisen minuutin entisajan Suomen puolesta..
Miksi et sen sijaan työskentele joka päivä enstisajan Suomen puolesta?
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä vaivaa kommentoijat? Te olette Suomi, te teette itse valintanne ja bileenne sellaisiksi kun haluatte!
En ainakaan minä täällä saa elää vapaasti, vaan muut katsovat oikeudekseen vapauteni riistämisen.
Mitä minä muka saan valita? En yhtään mitään.
Suomalaiset eli suomen kansalaiset omistavat oman maansa ja kulttuurinsa. He voivat tehdä aivan mitä haluavat. Tähän ketjuun on eksynyt jotain outoja alistuneita olentoja, jotka eivät ole itse oman elämänsä tekijöitä, vaan sivustaseuraajia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä vaivaa kommentoijat? Te olette Suomi, te teette itse valintanne ja bileenne sellaisiksi kun haluatte!
Vapautta tehdä valintoja rajoitetaan ylemmältä taholta enenevissä määrin. 20 vuoden kuluttua tästä, Suomen kansalainen ei edes muista, mitä vapaalla valinnalla tarkoitetaan. Jotkut eivät sitä tiedä nytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsenäisyydestä on enää jäljellä itsenäisyyspäivä. Pian sekin on maailman yhdistymisen päivä.
Itsenäisyyden muistopäivä 6.12.
Saksan tuore hallitus kannattaa hallitusohjelman mukaan EU:n kehittämistä liittovaltioksi. Aiemmin Saksa on vastustanut, mm. Ranska ja Italia kannattaa jo valmiiksi. Suomen kohtalo on olla liittovaltion pohjoinen periferia ja äänetön yhtiömies, joka kelpaa lähinnä tulonsiirtojen maksamiseen etelän maille ja kehitysmaalaisten loppusijoituspaikaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan minä täällä saa elää vapaasti, vaan muut katsovat oikeudekseen vapauteni riistämisen.
Mitä minä muka saan valita? En yhtään mitään.
Jos haluat rikoksia valita, niin silloinhan olet itse se ongelma.
Olen isänmaallisesta perheestä. Isovanhemmat olleet sodanajan lapsia ja kertoneet tarinoita sota-ajalta. Vanhempani ovat myös perineet tämän isänmaallisuuden. Sit kautta se periytyi myös minulle ja veljilleni. Täytyy sanoa että herkistyn kyyneliin kun mietin entisajan Suomea ja suomalaisia. Sitä kulttuuria, kaikkea. Olemme maailmassa pieni vähemmistö jota yritetään koko ajan liittää isoksi massaksi sortajien joukossa. Olemme itse kärsineet ja taistelleet tiemme tähän pisteeseen. Säälittää isovanhempien puolesta millaiseksi tämä meno onnmennyt. Tuntuu että taistelivat turhaan..
Kunnioitusta vanhempiani kohtaan.viettivät parhaan nuoruutensa puolustamassa maatamme
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset eli suomen kansalaiset omistavat oman maansa ja kulttuurinsa. He voivat tehdä aivan mitä haluavat. Tähän ketjuun on eksynyt jotain outoja alistuneita olentoja, jotka eivät ole itse oman elämänsä tekijöitä, vaan sivustaseuraajia.
Kyse on siitä, mitä annamme muiden tehdä itsellemme. Ja me annamme, koska kuvittelemme toimivamme oikein, vaikka se on etujemme vastaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapautta tehdä valintoja rajoitetaan ylemmältä taholta enenevissä määrin. 20 vuoden kuluttua tästä, Suomen kansalainen ei edes muista, mitä vapaalla valinnalla tarkoitetaan. Jotkut eivät sitä tiedä nytkään.
Intiaanit muistavat 10 000 vuotta sitten tapahtuneen tulivuorenpurkauksen, vaikka heitä on riistetty ja tuhottu. Olisiko suomalaisilla jotain opittavaa?
Vierailija kirjoitti:
Päättäjät päättää mihin suuntaan Suomea viedään. Edes äänestämällä ei voi enää vaikuttaa.
Vihreää siirtymää
Ihmisoikeuksien kunnioittamista
Sukupuolineutraaleja liikennemerkkejä
Kunnianhimoista ilmastopolitiikkaa
Itsenäinen? Mitään itsenäistä täällä enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siitä, mitä annamme muiden tehdä itsellemme. Ja me annamme, koska kuvittelemme toimivamme oikein, vaikka se on etujemme vastaista.
Miksi antaisit? Mistä keksit, että se olisi oikein? Oletko astunut aivopesun ansaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intiaanit muistavat 10 000 vuotta sitten tapahtuneen tulivuorenpurkauksen, vaikka heitä on riistetty ja tuhottu. Olisiko suomalaisilla jotain opittavaa?
Meitä riistetään ja meidän kulttuuriamme tuhotaan. Turha hyvesignaloida intiaaneilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päättäjät päättää mihin suuntaan Suomea viedään. Edes äänestämällä ei voi enää vaikuttaa.
Voi kun sä olet oppinut jonottamaan hienosti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi antaisit? Mistä keksit, että se olisi oikein? Oletko astunut aivopesun ansaan?
En yllättynyt, ettei kommenttiani haluta ymmärtää. Virheiden ideologia on yhtä sumutusta ja aivopesua itsessään. Oman kansansa tuhoajia pahimmasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä riistetään ja meidän kulttuuriamme tuhotaan. Turha hyvesignaloida intiaaneilla.
Pointti on se, että intiaanit eivät unohtaneet. Pointti on se, että intiaanit pitivät itse yllä omia tarinoitaan ja omaa kulttuuriaan. He tekivät sen kaiken riiston keskellä
Minulle itseninen Suomi merkitsee ensisijaisesti kaunista luontoa, jonka varjeleminen on politiikassa ensisijaista. Se on korvaamatonta.