Kumpi parempi kodin nettiliittymäksi 4G 200M vai kuitu 150M
Olen luullut, että kuitu olisi aina parempi, mutta 4G:ssä on enemmän megoja.
Kommentit (27)
Kuitu todellakin. Ei katkoja, ei valtavaa latenssia yms. Ihan sama tuo 50mb ero koska 150 on paljon enemmän kuin mitä voit ikinä tarvita.
Tutki mitä operaattori lupaa nopeuden vaihteluväliksi mukaanlukien sekä lataus- että lähetysnopeus. Joskus aiheesta on ollut myös testejä ja vertailuja. Todennäköisesti kuitu on luotettavampi ja nopeus tasaisempi.
Kun sä soitat sinne auttavaan puhelimeen niin ne kysyy ensin, onko kuitu vai verkko. Jos verkko, niin vika on aina sun omassa laitteessa tai wifissä.
Kuitu tietenkin.
Megoille ihan se ja sama, kun et saa siitä 4g tolpasta sitä maksiminopeutta muiden käyttäjien takia.
Kuitu. Tuskin pääset lähellekään tota mobiililiittymän luvattua nopeutta. Kuidulla voit päästäkin.
Kumpi vaan kunhan ei ole Telia, Elisa eikä Saunalahti 👍
luiru ehdottomasti koska se ei pätki
Minulla on 100M 4g-liittymä ja parhaimmillaan pääseen 80% nopeuteen luvatusta ja keskimäärin nopeus pyörii siinä 30-60 paikkeilla, joskus harvoin jään 10 paikkeille mutta silloin on joko todella ruuhkaa tai keli jotenkin sotkee yhteyttä. Mutta jos saat kuidun niin ota mieluummin se kuin 4g.
Kuitu. Paljon parempi kaistaleveys ja oikea toimintanopeus.
Ei enää ikinä 4G:tä mulle "kotinettiin"! Käytin monta vuotta, säästä sinä hermojasi ja älä ryhdy. Mielellään tietysti myyvät tota.
Yhteys on epävakaa, riippuu "naapureista" ja nopeus tuskin koskaan yltää huippuun. Vaihdoin kiinteään siinä kohtaa, kun laitteen akku turposi. Kiinteä netti on luotettava työhevonen, miksi ihmeessä edes ajattelisi mitään muuta.
Se kumpi on halvempi ilman määräaikaista sopimusta.
4Gn saat mukaan jos muutat ja siinä riittää nopeus pelaamiseen ja TVn streamiin yhtäaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei enää ikinä 4G:tä mulle "kotinettiin"! Käytin monta vuotta, säästä sinä hermojasi ja älä ryhdy. Mielellään tietysti myyvät tota.
Yhteys on epävakaa, riippuu "naapureista" ja nopeus tuskin koskaan yltää huippuun. Vaihdoin kiinteään siinä kohtaa, kun laitteen akku turposi. Kiinteä netti on luotettava työhevonen, miksi ihmeessä edes ajattelisi mitään muuta.
Minkä palveluntarjoajan?
DNA ollut jo vuosia eikä mitään ongelmaa koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä palveluntarjoajan?
DNA ollut jo vuosia eikä mitään ongelmaa koskaan.
Elisa. Käytin kahdessa eri kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä helv akku turvonnut? XD
Kivikautinen 4G ollut 5v sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä palveluntarjoajan?
DNA ollut jo vuosia eikä mitään ongelmaa koskaan.Elisa. Käytin kahdessa eri kaupungissa.
Siinä se syy pätkimiseen. Juuri siksi vaihdoin DNA, ei mitään ongelmaa koskaan.
150 tai 200, molemmissa tehoa 100 kertaa enemmän kuin surfailu keskustelu palstoilla vaatii.
Elokuviin riittää 20 megaa.
Vai onko sinulla joku käyttö, jossa tarvit moisia siirtonopeuksia?
Montako yhtäaikaista käyttäjää teillä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä palveluntarjoajan?
DNA ollut jo vuosia eikä mitään ongelmaa koskaan.Elisa. Käytin kahdessa eri kaupungissa.
Siinä se syy pätkimiseen. Juuri siksi vaihdoin DNA, ei mitään ongelmaa koskaan.
Tuo, että mikä mobiililiittymä missäkin paikassa toimii, riippuu paikasta. Matka operaattorin tukiasemaan. Tukiasemien paikat. Tukiasemakeilojen suuntaus ja tehot. Maastoesteet. Käyttäjien määrä.
Minulla esim. yhdessä asunnossa toimii parhaiten Elisa, toisessa DNA, mökillä toimii kumpikin edellinen hyvin, mutta Telia ei juuri lainkaan.
Jos yksi ei toimi, kokeile toista.
Kuitu