Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muut kestää ajatuksen, että voisi asua jossain kauniissa ja lämpimässä maassa Suomen sijaan?

Vierailija
04.12.2021 |

Ainoa syy, miksi kiinnostaa enää valmistua yliopistosta on se, että voisin muuttaa Australiaan täältä. En enää jaksa tätä talvea ja tätä asenneilmapiiriä. Perhekin osottautui sitten petolliseksi.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut useita vuosia ulkomailla enää en lähde. Tai ehkä voisin joskus 80 vuotiaana lähteä talveksi jonnekin, mutta en muuten. Täällä Suomessa on kaikki ja aika paljon enemmänkin, enkä kaipaa minnekään. Olen niin kotimaista tekoa kuin vain voi olla ja nautin ihan kaikesta. Äsken tulin juuri luistelemassa järveltä ja huomenna olisimme menossa laskettelemaan. Pääkaupunkiseudulla asun.

Vierailija
22/34 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin lähtenyt ellei vakava sairaus olisi pysäyttänyt ja suorastaan pakottanut jäämään Suomeen. Miksi jäätte tänne kun voitte lähteä?

Miksi se vakava sairaus pidätteli? Mun läheisella on sairaus, johon olisi saanut esim. Saksassa nopeampaa hoitoa ilman ilmaiseksi. Tosin Saksa ei ole lämmin maa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen valitsee itse tiensä. Sukulaistyttö, 20 v., lähti syksyllä ulkomaille töihin ja meinaa jatkaa siitä vielä toisaallekin, koska voi. Ei hän siitä sen enempää meteliä pitänyt tai muilta lupia kysellyt, oma elämä, omat rahat, oma lupa. Ihmettelen ihmisiä, jotka haluaisivat mennä, mutta eivät saa mitään aikaiseksi ja vinkuvat vain. Sellainen on noloa ja lapsekasta. Jokainen yli 18 vuotias, joka ei ole holhouksen alla, voi lähteä.

Vierailija
24/34 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua muutta Suomesta yhtään mihinkään.  Rakastan tätä maata.

Täällä on neljä vuodenaikaa ja se on yksi niistä syistä, jonka takia en halua asua missään  muualla.

En kestäisi mitään jatkuvaa kesää, enkä sadekausia, enkä kuivuutta sun muuta.

Haluan hiihtää talvella ja luistella ja lasketella,  Haluan uida puhtaassa järvessä valoisana kesäyönä.

Haluan ihailla kaunista ruskaa ja käveleskellä raikkaassa syysmetsässä poimimassa puolukoita.

Haluan möyhentää maata keväisin ja istuttaa ja hoitaa pensaita ja kukkia.

Vierailija
25/34 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervemenoa vain sinne myrkkyhämähäkkien kotimaahan.

Minusta täällä Suomessa on nykyisin liian lämmintä kesällä ja talvetkin niukin naukin.

Onhan sää ja ilmasto täällä Suomessa ihan prseestä. Nytkin kaikki harrastukset ovat tauolla ja odotellaan vaan puolen vuoden kuluttua koittavia siedettävämpiä ilmoja. Mitään ei voi tehdä eikä minnekään mennä kun on niin kylmä ja elämä on pelkkää eloonjäämiskamppailua.

Vierailija
26/34 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jossittele enää, vaan lähde. Älä edes sano muille asiasta, vaan vain katoat ja lähetät postikortin periltä.

Vierailija
27/34 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin eteläisempien maiden liian kuumia kesiä, tuhoeläinten ja tautien leviämisen mahdollistavia parempia olosuhteita sekä luonnonkatastrofien mahdollisuuksia. Lisäksi arvostan sitä, että Suomessa on toimiva infrastruktuuri, tietynlainen järjestelmällisyys, aikatauluista pidetään kiinni ym.

Oletko ikinä käynyt Suomen rajojen ulkopuolella?

Mieluusti muuttaisin Pohjois-Italiaan, sielläkin on toimiva infrastruktuuri ja sen lisäksi hyvää ruokaa ja miellyttävä ilmasto.

28/34 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelemalla sitä kaunista, lämmintä kesämaata koko talven 🎢🎡🎠😍

Vierailija
29/34 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välimeren ilmasto on ihmiselle ihanteellinen. Välimeren maissa on sitten omat juttunsa, joita täytyy sietää.

Australia on kiehtova, mutta itse tykkään mahdollisuudesta mennä metsään varmana siitä, että tulen hengissä pois. Sama koskee vesialueita.

Voiko joskus olla varma?

Vierailija
30/34 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen valitsee itse tiensä. Sukulaistyttö, 20 v., lähti syksyllä ulkomaille töihin ja meinaa jatkaa siitä vielä toisaallekin, koska voi. Ei hän siitä sen enempää meteliä pitänyt tai muilta lupia kysellyt, oma elämä, omat rahat, oma lupa. Ihmettelen ihmisiä, jotka haluaisivat mennä, mutta eivät saa mitään aikaiseksi ja vinkuvat vain. Sellainen on noloa ja lapsekasta. Jokainen yli 18 vuotias, joka ei ole holhouksen alla, voi lähteä.

Tämä.

Vierailija
31/34 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kaipaa pois Suomen talvesta. Kesät vois olla kylmempiä mutta tuskin tulee tulevaisuudessa olemaan. Nyt on just hyvä sää.

Vierailija
32/34 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestän. Muualla ei saisi maattua sohvan pohjalla tukia nauttien. Töihin menemistä on turha edes miettiä. Jos vähällä pärjää niin ei mikään ongelma. Ilmasto on mitä on, tykkään talvesta sekä kesästä. Minulle ei ole ongelma :)

Vierailija
33/34 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervemenoa hunter spidereiden, maailman myrkyllisimpien käärmeiden ja krokotiilien sekaan. Siellä on myös kaupungeissa vaarallisen myrkyllisiä valtavia hämähäkkejä. Ja hemmetin kuuma kesäkaudella, yli 40 C°. Vaikka kuvissa näyttää kauniilta, siellä on vaikka mitä vaaroja Suomeen verrattuna. Pelkkä kuumuus on vaarallista tasoa.

Vierailija
34/34 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua muutta Suomesta yhtään mihinkään.  Rakastan tätä maata.

Täällä on neljä vuodenaikaa ja se on yksi niistä syistä, jonka takia en halua asua missään  muualla.

En kestäisi mitään jatkuvaa kesää, enkä sadekausia, enkä kuivuutta sun muuta.

Haluan hiihtää talvella ja luistella ja lasketella,  Haluan uida puhtaassa järvessä valoisana kesäyönä.

Haluan ihailla kaunista ruskaa ja käveleskellä raikkaassa syysmetsässä poimimassa puolukoita.

Haluan möyhentää maata keväisin ja istuttaa ja hoitaa pensaita ja kukkia.

Kaikkia noita voit tehda esim. USAssa. Ei nelja vuodenaikaa ole vain suomalainen ilmio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi