Miten muut kestää ajatuksen, että voisi asua jossain kauniissa ja lämpimässä maassa Suomen sijaan?
Ainoa syy, miksi kiinnostaa enää valmistua yliopistosta on se, että voisin muuttaa Australiaan täältä. En enää jaksa tätä talvea ja tätä asenneilmapiiriä. Perhekin osottautui sitten petolliseksi.
Kommentit (34)
Tervemenoa vain sinne myrkkyhämähäkkien kotimaahan.
Minusta täällä Suomessa on nykyisin liian lämmintä kesällä ja talvetkin niukin naukin.
Olisin lähtenyt ellei vakava sairaus olisi pysäyttänyt ja suorastaan pakottanut jäämään Suomeen. Miksi jäätte tänne kun voitte lähteä?
Kestän sen siten että melanoomani uusiutuisi siellä auringossa ja kuolisin kahdessa vuodessa. Täällä kun ei aurinko paista niin säilyn hengissä todennäköisemmin.
Muuta ihmeessä, minä jo muutin. Mutta muista, että itsesi kanssa joudut elämään, vaikka menisit minne.
Minä lähdin jo 15 vuotta sitten. Takaisinpaluun ajatuskin puistattaa.
Et sinä sinne pääse muuttamaan enää mitenkään. Koko maa on kaaoksessa.
Uimaan haiden sekaan vaan. Tai uima-altaassa voi olla skorpioni tai sisällä tallustaa myrkkyhämähäkki, ovea et voi pitää auki käärmeiden takia...tervemenoa.
Minä en kestäisi elämää ilman lumista talvea, Lappiin muutto harkinnassa, mutta nyt onneksi lunta täälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Muuta ihmeessä, minä jo muutin. Mutta muista, että itsesi kanssa joudut elämään, vaikka menisit minne.
Jep. Moni muuttaa, koska pakenee itseään. Vaikka maa ja olosuhteet muuttuu, ei omat käytösmallit muutu minnekään.
Kaikissa maissa on omat ongelmansa. Suomi on kuitenkin yksi vähiten epäonnistuneista maista.
Voit aivan vapaasti Eun alueella muuttaa minne haluat.
20 yliopistokoulutetttua suvussa. EI autistit ajatttele tai välitä tuolllaisista aurinkorannnoista.
Haluatko avata tuota perhe osoittautui petolliseksi?
Maailma on muuttunut sen verran perceeksi varsinkin vaaleaihoisille että Suomi on aika helkkarin hyvä maa asua tällä hetkellä. Otan mieluummin pari kuukautta kylmää&pimeää kaiken sen woke-kuonan sijaan mitä muualla tapahtuu.
En myöskään näe mitään kivaa ihonsa grillaamisessa ja ihosyövässä.
Välimeren ilmasto on ihmiselle ihanteellinen. Välimeren maissa on sitten omat juttunsa, joita täytyy sietää.
Australia on kiehtova, mutta itse tykkään mahdollisuudesta mennä metsään varmana siitä, että tulen hengissä pois. Sama koskee vesialueita.
Vierailija kirjoitti:
En lähde pakoon itseäni. Olen niitä tyyppejä, joille on tapahtunut jotain todella pahaa, mutten kosta sitä. Haluaisin asua jossain missä on kauniita eläimiä ja lintuja ja jos työltä ehtii, tehdä vapaaehtoistyötä niiden kanssa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
20 yliopistokoulutetttua suvussa. EI autistit ajatttele tai välitä tuolllaisista aurinkorannnoista.
Ei me olla autisteja. Vaikea edes päästä sängystä ylös talvella ja nyt riittää. Olen täysin kyllästynyt. -ap
Eikö kukaan muu kaipaa mihinkään?
Parhaillaan etelässä taloa valitsemassa:)
Eilen istuttiin paitahihasillaan talon terassilla, tänään tosi kylmää (+3). Kuulema tammikuussakin voi syödä ulkona
Mietin eteläisempien maiden liian kuumia kesiä, tuhoeläinten ja tautien leviämisen mahdollistavia parempia olosuhteita sekä luonnonkatastrofien mahdollisuuksia. Lisäksi arvostan sitä, että Suomessa on toimiva infrastruktuuri, tietynlainen järjestelmällisyys, aikatauluista pidetään kiinni ym.
Hyvin. Ei minun elämäni tarvitse aina niin helppoa olla. Kyllä minusta on kestämään hieman epämukavuuttakin.
Kaikista ei tietenkään ole. Onneksi ne voivat muuttaa vaikka Australiaan.