Autoton elämäntapa on niin paljon parempi kuin autoilu ruuhkassa päivittäin
Ei ikinä enää autoilua ruuhka-aikaan. Entinen elämäntapani oli suorastaan masentava.
Nyt liikun pyörällä, julkisilla ja pari kertaa vuodessa vuokra-autolla. Onnistuu hyvin, mutta vaati pieniä muutoksia työkuvioihin. Olen aktiivisempi, arkiliikunta on lisääntynyt ja tarkkailen ympäristöäni enemmän, joka tuo arkeen sisältöä.
Ei ikinä enää entiseen!
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Itse tarvitsen ainakin autoa siihen, että pääsen säännöllisesti mökille ja kyllä talvella on kiva kulkea työmatkat autolla. Radio päälle ja mukana laulaen tai sitten hiljaisuudesta nauttien. Autoillessa on aikaa antaa aivojen levätä työpäivän jälkeen ennen hälyistä kotielämää.
Ai pyöräillessä tai kävellessä ei saa aivot levätä?
Vierailija kirjoitti:
Just kävin hakemassa rautakaupasta pari maalipurkkia, ikkunalaudan keittiiön ja muutaman pensselin. Kun haluan vähän remontoida. Omalla autolla ei tarvinnut miettiä. Kävi vaan hakemassa. Polkupyörällä tuolla pakkasessa tavaroiden kanssa? Unohda koko juttu.
Sun kaltaiset haaskaajat nyt on ihan menetetty tapaus mihinkään järkipohjaiseen toimintaa.
Siitä vaan ap, täällä mun mailla ei ruuhkia ole mutta välimatkat niin pitkiä että ilman autoa ei pärjää. Ei, en halua sinne ruuhkahelsinkiin asumaan.
En lukenut koko ketjua.
Miksi autottomat, etenkin sen julistajat on niin kovia pummaamaan kyytiä tai autoa lainaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just kävin hakemassa rautakaupasta pari maalipurkkia, ikkunalaudan keittiiön ja muutaman pensselin. Kun haluan vähän remontoida. Omalla autolla ei tarvinnut miettiä. Kävi vaan hakemassa. Polkupyörällä tuolla pakkasessa tavaroiden kanssa? Unohda koko juttu.
Sun kaltaiset haaskaajat nyt on ihan menetetty tapaus mihinkään järkipohjaiseen toimintaa.
Kuvitteleeko pipertäjä olevansa nokkela?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteleeko pipertäjä olevansa nokkela?
Öliöli ja heti ruvettiin heiluttelemaan nyrkkejä siellä näytön toisella puolella.
Vahvistaa vaan entisestään tuon todeksi mitä sanoin.
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketjua.
Miksi autottomat, etenkin sen julistajat on niin kovia pummaamaan kyytiä tai autoa lainaksi?
En minä ainakaan koskaan pummaa kyytiä enkä varsinkaan halua kenenkään autoa lainaan ihan jo sen takia, jos jotain sattuu. Silloin kun itsellä oli auto, niin ei kyllä kukaan auton pummanut minultakaan kyytiä.
Helpompi on vaan vuokrata ja nykyään saa autoja vuokralle minuuttihinnalla lyhytaikaisiin vuokrauksiin.
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketjua.
Tämä trollaus nyt ei perustu mihinkään muuhun kuin sinun omaan mutuun.
Mutta varmaan ihmiset joilla ei autoa ole useammin tarvitsevat autoa lainaksi kuin he joilla sellainen on, ihanko einstein pitäs tämmösen asian tajuamiseen olla
Vierailija kirjoitti:
Onneksi voi tilata myös remonttireiskan kotiin, kun itsellä ei ole tapana remontoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketjua.
Miksi autottomat, etenkin sen julistajat on niin kovia pummaamaan kyytiä tai autoa lainaksi?En minä ainakaan koskaan pummaa kyytiä enkä varsinkaan halua kenenkään autoa lainaan ihan jo sen takia, jos jotain sattuu. Silloin kun itsellä oli auto, niin ei kyllä kukaan auton pummanut minultakaan kyytiä.
Helpompi on vaan vuokrata ja nykyään saa autoja vuokralle minuuttihinnalla lyhytaikaisiin vuokrauksiin.
Miksi edes vuokrata, kun kerta pitää niin julistaa autottomuuden ihanuutta?
Eihän sille mitään voi, jos on niin PA ettei ole fyrkkaa autoon.
Vierailija kirjoitti:
Autolla on paras liikkua, tarviiko elää sellaisessa sillipurkissa, jossa joutuu jonottamaan liikennevaloissa?
Bussi ajelee bussikaistaa niiden ruuhkassa seisovien autojen ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketjua.
Miksi autottomat, etenkin sen julistajat on niin kovia pummaamaan kyytiä tai autoa lainaksi?En minä ainakaan koskaan pummaa kyytiä enkä varsinkaan halua kenenkään autoa lainaan ihan jo sen takia, jos jotain sattuu. Silloin kun itsellä oli auto, niin ei kyllä kukaan auton pummanut minultakaan kyytiä.
Miksi edes vuokrata, kun kerta pitää niin julistaa autottomuuden ihanuutta?
No tosi harvoin sitä tulee vuokrattua, pari kertaa vuodessa eikä sitä varten omaa autoa tarvitse.
Millä AP kuskaat isommat ostokset tai tavarat? Ja millä kuljet kesämökillesi, sekä kauempana asuvien sukulaistesi luokse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autolla on paras liikkua, tarviiko elää sellaisessa sillipurkissa, jossa joutuu jonottamaan liikennevaloissa?
Jep, minä pääsen bussilla nopeammin kuin autolla töihin. Bussi ajaa bussikaistaa suoraan työpaikalleni ilman välipysähdyksiä. Tosin koronan myötä olen tehnyt vain etätöitä enkä käytä sitä bussiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinulla ole keittiötä tai ikinä remontoitu kotia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tarvitsen ainakin autoa siihen, että pääsen säännöllisesti mökille ja kyllä talvella on kiva kulkea työmatkat autolla. Radio päälle ja mukana laulaen tai sitten hiljaisuudesta nauttien. Autoillessa on aikaa antaa aivojen levätä työpäivän jälkeen ennen hälyistä kotielämää.
Ai pyöräillessä tai kävellessä ei saa aivot levätä?
Ei samalla tavalla, kun tuuli piiskaa räntää naamaan tai aurinko hiostaa vrt. kuivana ilmastoidussa autossa. Ja täysillä laulaminen on mukavampaa yksin autossa kuin kävellen/pyöräillen. Eikä tarvitse myöskään samalla tavalla varoa, että joku jyrää autolla päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, minä pääsen bussilla nopeammin kuin autolla töihin. Bussi ajaa bussikaistaa suoraan työpaikalleni ilman välipysähdyksiä. Tosin koronan myötä olen tehnyt vain etätöitä enkä käytä sitä bussiakaan.
Todella harvassa on sellaiset työmatkat joissa julkisilla pääsisi nopeammin kuin omalla autolla! Ainoastaan jos asuu ihan naapurissa niin voi olla nopeampi mennä kävellen tai pyörällä. Melkein voi sanoa, että bussi häviää aina omalle autolle nopeudessa. Joka muuta väittää valehtelee.
Mä en kyllä keksi juuri mitään tarvetta autolle.
Kerran netistä tilattu lipasto meni hankalaan toimituspisteeseen, silloin otin taksin.
Ikeaan en julkisilla menisi, mutta eipä ole onneksi ollut tarvettakaan.
Auton kanssa tulee kaiken maailman huolto-, bensa-, -korjaus, kulu- ja veromurheita, ei kiitos.