ärsyttävää, unohtui eilen jauheliha pöydälle..
Niin, paistoin jauhelihaa ja erottelin puolet siitä kippoon joka jäi tuohon keittiön pöydälle. Ollut siis vuorokauden siinä. Jos lämmittäisi pannulla niin uskaltaisiko syödä?
Olen aika tarkka ja noudatan kaikkia ohjeita mutta veeituttaa että menee ruokaa hukkaan kun olen tällainen unohtelija.
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 00:59"]Kyllä sen voi syödä jos ei haise epäilyttävälle :)
[/quote]
Ok, kiitos. Juu ei haise kyllä mitenkään erityiselle. :)
No en söisi vuorokautta huoneenlämmössä seissyttä jauhelihaa. Jauheliha on erityisen herkkä pilaantumaan rakenteensa takia. Eipä tuo 200 grammaa jauhelihaa ole niin iso menetys että viitsisin ripulia hankkia. Paitsi jos on ummetusta :)
Toisilla on herkempi vatsa kuin toisilla. Joillain menee vatsa kuralle jo jostain vähän pöydällä seisseestä kinkkumajoneesileivästä.
Minä haistaisin sitä ensin. Jos se ei haise ihan luotaantyöntävältä, niin sitten paistaisin. Sitten paistettuna maistaisin. Jos maku ok, söisin tyytyväisenä.
Kerran yritin paistaa jotain haiskahtavaa kalaa, koska se oli kuitenkin kallista. Se maistui paistettunakin niin pahalta, että jäi syömättä. Mutta tulipahan ainakin yritettyä :-)
Anna mennä vaan jos ei haise tai maistu epäilyttävältä. Itellä jäänyt myös usein ruoka pöydälle yöksi (viimeksi jauhelihamakaronimössö), kuumentanut vaan hyvin ja ääntä kohti, ei mitään vatsavaivoja ole tullut. Kyllä sen maku-ja hajuaisteilla voi todeta syömä kelvolliseksi tai kelvottomaksi.
Toivottavasti ap söi jo ja sai kunnon paskaripulin
Mikroon 5 minuutiksi, niin kaikki taudinaiheuttajat kuolevat varmasti!
Salaatit on paljon vaarallisempia, kun niitä ei voi lämmittää bakteerien tappamiseksi. Keittoihin kiehumaan voi tuollaiset lihat heittää huoletta.
Anna olla vielä viikko. Sitten syöt sen
Kyllä sen voi syödä jos ei haise epäilyttävälle :)