Nyt ihan oikeasti, onko tämä joku median salaliitto?
60000 kansalaisen allekirjoittamasta kansalaisaloitteesta väännettiin eduskunnassa monta tuntia ja kyse on asiasta jota 75% kansasta vastustaa ja asia koskettaa jokaista opiskelijaa peruskoulusta yliopistoon saakka. Suomenkielinen YLE ja Hesari vaikenevat täysin koko asiasta. Ei minkäänlaista uutisointia asiasta. Miten voi olla? Jos käsiteltävänä olisi homoliittoaloite, niin aihe olisi pääuutinen.
Kommentit (21)
Hah, tervetuloa todellisuuteen. Itse asiassa olisi pitänyt keskustella virkamiehien kaksikielisyysvaatimuksesta ja kielikiintiöistä opiskelupaikkoihin.
Riippumatta siitä, mitä mieltä itse pakkoruotsista on, niin kyllähän nyt median tehtävä on uutisoida tällaisista asioista. Onko media ostettu hiljaiseksi, jotta huominen äänestyskin menisi huomaamatta ohi eivätkä äänestäjät tajuaisi, että kansanedustajat äänestävät toisin kuin on vaalikoneessa luvannut? Nimittäin vaalikonevastausten perusteella enemmistö nykyisistä kansanedustajista vastustaa pakkoruotsia.
Onneksi on omat pakkoruotsit takana päin. Ei vois vittua vähempää enää kiinnostaa keskustelu aiheesta. :)
Ja homoista rummutettiin kuukausia vaikka se kiinnosti kansaa paljon vähemmän!
Kyllä. Se on median salaliitto. Katsopa ketkä median omistavat.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:43"]
Onneksi on omat pakkoruotsit takana päin. Ei vois vittua vähempää enää kiinnostaa keskustelu aiheesta. :)
[/quote]
Kyllä minä haluan lapsilleni paremman tulevaisuuden. En halua, että valtio kasvattaa lapsistani palvelijoita ruotsinkielisille.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:43"]Onneksi on omat pakkoruotsit takana päin. Ei vois vittua vähempää enää kiinnostaa keskustelu aiheesta. :)
[/quote]
Aika moni joutuu sitä pakkoruotsia puhumaan väkisin töissä ja korkeakoulutetut suorittamaan virkamiesruotsin kokeen, joten tämä ei koske vain koululaisia.
Tätä asiaa kohdellaan mediassa yhtä tasapuolisesti kuin perussuomalaisia muihin puolueisiin verrattuna.
Ei tästä nyt sovi keskustella, vaalitkin tulossa. Ollaan ihan hiljaa vaan.
On se kyllä vähän väärin, että esim. tasa-arvoisesta avioliittolaista riehuttiin vuosia, ja tästä ei oikein sanaakaan.
Kannatan sivistystä, mutta mun näkemyksen mukaan pakkoRUOTSI ei sitä ehdottomasti ole. Meillä on edelleenkin historian opetusta, jossa tulee kyllä viimeistään selväksi Ruotsin vallan alla oleminen ja historia sieltä. Kannatan "pakkokieliä", mutta edes omavalintaista sellaista.
Kannatin tasa-arvoista avioliittolakia, ja vastustan pakkoruotsia.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:46"]
Ei tästä nyt sovi keskustella, vaalitkin tulossa. Ollaan ihan hiljaa vaan.
[/quote]
No siksipä juuri tätä yritetään salata. Kun toisessa vaakakupissa on suomenruotsalainen säätiöraha ja toisessa kansan enemmistön tahto, on tilanne hankala. Miten saada sekä rahat että äänet?
Hupaisa yksityiskohta on se, että kun suomenkielinen YLE vaikenee täysin, niin ruotsinkielisellä YLE:llä tämä on pääuutinen. Vaikka asia koskettaa suomenkielisiä eikä varsinaisesti kuulu lainkaan ruotsinkielisille.
Oletko kuullut koskaan ruotsinkielisestä pääomasta.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:55"]
[/quote]
Olen kuullut, mutta olen pitänyt sitä menneiden aikojen legendana. Pitää vissiin ruveta ottamaan tosissaan.
HS katsoo tärkeäksi uutisoida ylimmärrä rivillä, että "Mirel Wagnerin (ikinä kuullutkaan moisesta) uusin levy sai pohjoismaisen musiikkipalkinnon", mutta ei sanaakaan kansalaisaloitteen käsittelystä, niin kyllä jotain on pielessä.
Meinaatko vielä kauan jatkaa tuota yksinpuheluasi?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:58"]
Meinaatko vielä kauan jatkaa tuota yksinpuheluasi?
[/quote]
Mene sinä syömään rapuja.
Jakakaa somessa, Facebookissa, twitterissa yms tietoa jos media ei sitä tee. En tänään katsonut uutisia, mutta luin täältä.
Kaksikielisyys on suuri rikkaus !!
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:32"]60000 kansalaisen allekirjoittamasta kansalaisaloitteesta väännettiin eduskunnassa monta tuntia ja kyse on asiasta jota 75% kansasta vastustaa ja asia koskettaa jokaista opiskelijaa peruskoulusta yliopistoon saakka. Suomenkielinen YLE ja Hesari vaikenevat täysin koko asiasta. Ei minkäänlaista uutisointia asiasta. Miten voi olla? Jos käsiteltävänä olisi homoliittoaloite, niin aihe olisi pääuutinen.
[/quote]
YLE vaikenee??? Häh???
Sehän tuli koko keskustelu sieltä suorana lähetyksenä.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:58"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:55"]
[/quote]
Olen kuullut, mutta olen pitänyt sitä menneiden aikojen legendana. Pitää vissiin ruveta ottamaan tosissaan.
HS katsoo tärkeäksi uutisoida ylimmärrä rivillä, että "Mirel Wagnerin (ikinä kuullutkaan moisesta) uusin levy sai pohjoismaisen musiikkipalkinnon", mutta ei sanaakaan kansalaisaloitteen käsittelystä, niin kyllä jotain on pielessä.
[/quote]
Kuuntele sitä Mireliä, se on paljon tärkeämpää.