Aloitin kuntoilun enkä löydä kaupasta enää ruokaa jota haluaisin syödä
Aloitin kuntoilun vuoden alussa ja aloin katsomaan syömisiäni paremmin. Olen ruvennut laihtumaan, kun kaupassa käydessä ällöttää kaiken maailman prosessoidut tuotteet joissa ei ole ravintoarvoa nimeksikään. Osaan tehdä terveellistä ruokaa, mutta en välipaloja tai mukaanotettavia lounaita. Kaikki helppo mukaanotettava pikkuruoka on rasvaista, teollista tai ylikaupallistettua moskaa. Tuntuu, että kaupassa en voi käydä kuin vihannes- ja leipähyllyllä, kun en lihaakaan syö.
Tuntuuko kenestäkään samalta? Kaupassa kulkiessa todellakin oksettaa nähdä suklaa/muro/kakku/valmisruokatarjouksia kaikkialla. Mitä ihmettä terveellisesti syövä voi ottaa nopeasti marketista mukaan? Nykyisin syön vain aamupalan ja illallisen, kun ahdistaa syödä täysjyväleipää kasvistäytteellä joka päivä lounaaksi. Aamupalaksi saatan syödä rahkaa ja illalla normaalin monipuolisen aterian.
Kommentit (8)
Rahkaa kaikilla varanteilla meillä töissä kaikki fitmimmit vetää lounaaksikin.
Tee ruokaa ja salaattia isoja annoksia, niin niistä riittää lounaaksi ja vaikka välipalaksikin. Miksi lounas pitäisi olla jotain kaupan valmista?
Rahkaa, raejuustoa, pähkinöitä, hedelmiä, kasviksia, ruisleipää, kalkkunaleikettä, puuroa, mehukeittoa jne. Kyllä mun mielestä terveellisiä eväitä on hyvinkin helppo keksiä. :)
Onhan kaupoissa niitä valmiita salaatteja ja monissa on jo Eden salaattibaarit, jos et kerta itse jaksa ruokiasi tehdä.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:26"]Osaat tehdä terveellistä ruokaa? Joten mikset tee sitä, heitä kuppiin ja ota mukaan lounaaksi?
[/quote]
Työpaikallani ei ole jääkaappia tai mikroa, joten lounaan pitäisi olla valmis sellaisenaan. Terveelliset kokkaustaitoni rajoittuvat "oikeisiin" ruokiin, en ole ikinä ennen kiinnittänyt huomiota lounaiden tai aamupalojen terveellisyyteen. Ennen otin mukaan vaikka leipää jonka välissä suklaarakeita tai muuta vastaavaa jos lounasta ylipäätään söin, viimeksi söin lounaan päivittäin joskus kahdeksan vuotta sitten koulunpenkillä ollessa. Jossain välissä tein salaatteja kestosalaattipikariin, mutta mielestäni oli työlästä sekoitellaan salaatti aamukiireissä keskellä ja muistaa päivittää ainekset kaappiin. Olisi niin helppoa vain napata jotain nopeaa mukaan seuraavaksi päiväksi päivällistarpeita ostaessa! Tuostakin helpompaa vain paastota koko päivä...
Ruoan pitäisi myös olla sellaista, ettei se laukkuun räjähtäessään turmele läppäriäni. Tästä syystä en ole ikinä ottanut rahkoja tai muuta vastaavaa mukaan. Kotimaastani ei saa raejuustoa, mehukeittoja tai puuroja. Hedelmistä ja kasviksista pidän, mutta yleensä päädyn avokado-tomaattipäällysteiseen leipään kun silloin ei tarvitse ottaa mukaan kuin veitsi ja lusikka. Kellään vinkkejä muihin "luonnollisesti pakattuihin" helppoihin lounaisiin? Kiitos jo vinkeistä, ne tulevat tarpeen :)
Jos ei ole jääkaappia, niin minä käyttäisin sellaista minikylmälaukkua. Mulla on kaapissa vaikka minkä kokoisia kylmälaukkuja eri tilanteisiin. Ja salaattia en minäkään sekoittaisi aamulla, vaan ottaisin aamulla jääkaapista rasian, johon pakkasin edellisen päivän päivälliselle tehtyä salaattia.
Osaat tehdä terveellistä ruokaa? Joten mikset tee sitä, heitä kuppiin ja ota mukaan lounaaksi?