Kävelin hitaasti oliivin vihreässä toppatakissa mäntyjen lomitse, satoi lunta. Yksi korstoista tuli vastaan, se isoin ja julmimman näköinen.
Hän oli menossa pysäkille, nro 42 autoa odottamaan. Kun ohitimme toisemme, hän nyökkäsi. En nyökännyt takaisin koska opettajat eivät tee niin. Katseeni kertoi sen, olet oppinut asian. Bussin sähkömoottorit vikisivät hiljaa sen ohittaessa minut, kuulin kuinka se jarrutti pysäkille. Tie pöllysi juuri sataneesta lumesta. Minulla oli kädessäni villaiset tumput ja päässäni villainen myssy. Jatkoin matkaani hitaasti kävellen.
Kommentit (23)
No ei ehkä tällä saada julkaisusopimusta.
Jaa, talvi on tullut Kannelmäkeenkin.
Hitaasti kävelyn syy? Reuma? Hengenahdistus?
Sijaisopettajan talvinen voimafantasia matkalla töihin ongelmalähiön yläkouluun.
Veit Oliivilta vihreän toppatakin ja kehtaat vielä täällä sillä retostella.
Jaahaste, ettet vaan ollut salaa ( holvikaaren alla ).
Huoh.
Varo, ne muut korstot vaanii sua ja sun topparotsias siellä männikössä!
Moi ope. Tulin vaan kertomaan, että oliivinvihreä on yhdyssana. Nähdään tiistaina.
Ihana aloittaa aamu hurjan tarinan kanssa ja aina niin mukava loppu.
Vierailija kirjoitti:
Moi ope. Tulin vaan kertomaan, että oliivinvihreä on yhdyssana. Nähdään tiistaina.
No sitä se korstokin yritti sanoa, mutta kun ei ope halua kuunnella...
Niin hauskaa kun nuorilla on harrastuksia.
Mummi
Ootko saanut mummilta villaset tumput ja myssyt?
oot aika hyvä kirjoittaja kun saat ton skeidan kuullostamaan kiinnostavalta.
Minäkin aina välillä yritän. Minun kirjoitukset lytätään joukolla ja sitten ne poistuu.
Vaikka kirjoitat huomattavasti huonommin kuin minä niin kuitenkin olet saanut enemmän ivaviestiä mitä minulle on tullut.
Onko tämä vastaantulija joku sinun salainen rakas?
Vierailija kirjoitti:
Näin sen on muuten oltava. Salasuhde olisi paljastunut jos opettaja olisi tervehtinyt rakastaan lämpimästi ja joku olisi nähnyt tervehtimisen.
Opettajat ovat hyvin tarkkoja maineestaan. Heille monet meille normaaleille ihmisille sallitut jutut ovat hyvin vaikeita ja arkaluonteisia. Ne he hoitavat yleensä kotikunnan ulkopuolella. Naapurikunta tietenkin hyvätään yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sen on muuten oltava. Salasuhde olisi paljastunut jos opettaja olisi tervehtinyt rakastaan lämpimästi ja joku olisi nähnyt tervehtimisen.
Opettajat ovat hyvin tarkkoja maineestaan. Heille monet meille normaaleille ihmisille sallitut jutut ovat hyvin vaikeita ja arkaluonteisia. Ne he hoitavat yleensä kotikunnan ulkopuolella. Naapurikunta tietenkin hyvätään yli.
Ette ilmeisesti ole lukenut aikaisempia tarinoita. Korsto yksi kolmesta jota hän on karatemestarina opettanut
rankemman kautta ja nyt saanut sen kunnioituksen minkä ansaitsee. Huikaiseva 4 osa.
Hyvä että olet pukeutunut lämpimästi.
Onhan sinulla myös pitkät alushousut?
Ja villaiset sukat jalassasi?
Mummi