Osteopatia - auttaako, kokemuksia?
Alaselkä on ollut pidempään jumissa ja siinä tuntuu vihlovaa kipua, jos seison pidempään tai kumarrun. Samoin lonkassa tuntuu iskiashermon kohdalla kipua. Auttaisiko osteopatia tällaiseen vai minkälaista hoitoa suosittelisit? Kiropraktikolta en ainakaan ole itse saanut koskaan apua, mutta se varmaan riippuu vaivasta. Aika avoimin mielin tosin suhtaudun, nyt pitäisi saada tämä raihnainen kroppa (38 v.) kuntoon melkein millä konstilla hyvänsä. Osteopatiasta olen lukenut ja sitä kiinnostaisi kokeilla, mutta olisi kiva kuulla myös muiden kokemuksia.
Kommentit (28)
Se minullakin on perustana, mutta ei riitä aina. Suosittelen osteopatiaa, hierontaa yms.viisikuusikaksi
Minä suosittelen fysioterapeuttia. Minulla kävi ilmi, että lantioni on virheellisessä asennossa. Minun pitää jatkuvasti miettiä miten seisoa. Sen lisäksi sain ohjeet miten harjoitan lihaksia jotka auttavat hyvään ryhtiin ja oikeaan nostotekniikkaan.
Osteopatia ei ole koskaan kovakouraista.
Pilates lantion ja ylipäätään asennon korjaamiseen. Se tapahtuu syvissä lihaksissa ei hoitolan pöydällä
Ehdottomasti suosittelen. Oli vuosikausia selkäni pelastus. Nykyisin itselläni on jo niin paljon kulumaa etten uskalla enää mennä. Tarkista ehdottomasti että on laillistettu osteopaatti.
En voi suositella, vuoden päivät ollut kipeänä sen jälkeen kun kävin osteopaatilla. Voiko pitää paikkansa, että osteopaatteja koulutetaan ammattikorkeakoulussa. Veronmaksajien rahat menevät tahoille joiden ammattitaito ja hoitometodit ovat oman lyhyen kokemuksen perusteella hyvin kyseenalaisia.
Osteopatiasta ei ole kokemusta, mutta fysioterapeutit ovat hyviä hoitamaan juuri tuollaisia vaivoja.
Täällä ilmeisesti pitäis kehua miten hyvää hoitoa osteopaatit antaa. Itsellä päinvastainen kokemus, hermokivut paheni paatin pöydällä ja ei meinaa parantua spontaanisti millään. Kovasti paatti kehui itseään hoidon aikana ja niitä lukuisia ulkomailla käytyjä koulutuksia. Ihme touhuamista ja käsien pitelyä paikallaan. Kovasti tunsi kaikenlaista ja en oikein käsittänyt mitä ihmettä selitti neutraalista tilasta.