Kumpa minäkin olisin pidetty :(
En tiedä missä menee vikaan... En vain saa ystäviä, en kavereita... En saa kehuja, en saa huomiota, en mitään ylimääräistä keltään. Ja ei, en ole rakkauden kerjäläinen vaan tavallinen nainen.
Kommentit (37)
Ap, olen ihan samanlainen! <3 "Ihanaa", että on muitakin!
itselläni on kyllä yksi ystävä ja yksi sellainen ihan kiva kahvittelukaveri, mutta muita ei juurikaan. Olen aina ja kaikkialla jotenkin ulkopuolinen. Kyseenalaistan paljonkin erilaisia sosiaalisia normeja, ajattelutapoja ja muutakin, joten ehkä se jotenkin näkyy minusta läpi. En tietenkään koskaan sano mitään ääneen, vaan yritän sulautua joukkoon. En vaan sulaudu. :-/ Olen ollut tällainen jo ekaluokasta lähtien, ikää nyt 40 v.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:45"]
Miten sinä ap käyttäydyt, kun tapaat uusia ihmisiä? Minä taas kerään ihmisiä ympärilleni ja kaverien lisäksi myös ihan oikeasti ystävystyn. Mielelläni analysoisin mistä se voisi johtua ettet löydä ystäviä, jos vaan osaan :)
[/quote]
Haluaisin kovasti vastata, mutta en osaa. Käyttäydyn minusta aina ihan tavallisesti, voiko sitä muuten kuvata? En ehkä aina meinaa keksiä puheenaiheita, mutta ei ne muutkaan siinä aina loista joten miksi minun pitäisi joka kerta? Millaisen ihmisen kanssa sinä ET ystävysty? Olettaen, että se ihminen kuitenkin näyttää normaalilta, ei haise, on normaaliälyinen, tavallisesti pukeutunut ja ... tavallinen? Ap
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:46"]
Ap, olen ihan samanlainen! <3 "Ihanaa", että on muitakin!
itselläni on kyllä yksi ystävä ja yksi sellainen ihan kiva kahvittelukaveri, mutta muita ei juurikaan. Olen aina ja kaikkialla jotenkin ulkopuolinen. Kyseenalaistan paljonkin erilaisia sosiaalisia normeja, ajattelutapoja ja muutakin, joten ehkä se jotenkin näkyy minusta läpi. En tietenkään koskaan sano mitään ääneen, vaan yritän sulautua joukkoon. En vaan sulaudu. :-/ Olen ollut tällainen jo ekaluokasta lähtien, ikää nyt 40 v.
[/quote]
Minulla on myös lähes aina ulkopuolinen olo. Tunnen, että tarkkailen tahtomattanikin tilanteita. Ei niin, että olisin jotenkin äärimmäisen utelias vaan jostain muusta syystä. Teen havaintoja. Joskus koen olevani ulkopuolinen, koska en löydä ihmisten kanssa paljoa yhteistä. En ole harrastanut samoja asioita, en seuraa samoja sarjoja tv:stä (en sylje telkkaria kohti ja olen Netflix-koukussa). Joskus, kun jotain puistokaveriäitejä on tullut meille, he ovat meillä jotenkin kovin hämillään ja eivät näytä viihtyvän. Kurjaa. Ei täälläkään haise. Ap
Millaisen ihmisen kanssa sinä ET ystävysty? Olettaen, että se ihminen kuitenkin näyttää normaalilta, ei haise, on normaaliälyinen, tavallisesti pukeutunut ja ... tavallinen? Ap
[/quote]
Tämän minäkin mielelläni kuulisin!
t.10
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:45"]
Miten sinä ap käyttäydyt, kun tapaat uusia ihmisiä? Minä taas kerään ihmisiä ympärilleni ja kaverien lisäksi myös ihan oikeasti ystävystyn. Mielelläni analysoisin mistä se voisi johtua ettet löydä ystäviä, jos vaan osaan :)
En saa sinusta tässä nyt yhtään kiinni, että tietäisin millainen olet :) Voisiko mahdollisesti livenäkin käydä niin? Muuten vaikutat kyllä herttaiselta ja mukavalta :)
[/quote]
Haluaisin kovasti vastata, mutta en osaa. Käyttäydyn minusta aina ihan tavallisesti, voiko sitä muuten kuvata? En ehkä aina meinaa keksiä puheenaiheita, mutta ei ne muutkaan siinä aina loista joten miksi minun pitäisi joka kerta? Millaisen ihmisen kanssa sinä ET ystävysty? Olettaen, että se ihminen kuitenkin näyttää normaalilta, ei haise, on normaaliälyinen, tavallisesti pukeutunut ja ... tavallinen? Ap
[/quote]
Sellaisen kanssa, joka ei avaa itseään tai joka ei osaa olla heikko, en osaa ystävystyä. Ei kaikkea tarvitse heti kertoa, mutta rehelliset, avoimet ihmiset, jotka uskaltavat epäonnistua, heittäytyä ystävyyteen, tulevat ystäviksi. Enkä tarkoita, että pitää mennä huonosti, parhaimmat ystäväni ovat menestyneitä jne. mutta sen lisäksi elämässä on ollut tietty suruja ja ne jaetaan. Myös lojaalius on minulle tärkeää. Ei todellakaan kerrota niitä ystävien asioita miehelle tai kellekään muulle.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:58"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:45"] Miten sinä ap käyttäydyt, kun tapaat uusia ihmisiä? Minä taas kerään ihmisiä ympärilleni ja kaverien lisäksi myös ihan oikeasti ystävystyn. Mielelläni analysoisin mistä se voisi johtua ettet löydä ystäviä, jos vaan osaan :) En saa sinusta tässä nyt yhtään kiinni, että tietäisin millainen olet :) Voisiko mahdollisesti livenäkin käydä niin? Muuten vaikutat kyllä herttaiselta ja mukavalta :) [/quote] Haluaisin kovasti vastata, mutta en osaa. Käyttäydyn minusta aina ihan tavallisesti, voiko sitä muuten kuvata? En ehkä aina meinaa keksiä puheenaiheita, mutta ei ne muutkaan siinä aina loista joten miksi minun pitäisi joka kerta? Millaisen ihmisen kanssa sinä ET ystävysty? Olettaen, että se ihminen kuitenkin näyttää normaalilta, ei haise, on normaaliälyinen, tavallisesti pukeutunut ja ... tavallinen? Ap [/quote] Sellaisen kanssa, joka ei avaa itseään tai joka ei osaa olla heikko, en osaa ystävystyä. Ei kaikkea tarvitse heti kertoa, mutta rehelliset, avoimet ihmiset, jotka uskaltavat epäonnistua, heittäytyä ystävyyteen, tulevat ystäviksi. Enkä tarkoita, että pitää mennä huonosti, parhaimmat ystäväni ovat menestyneitä jne. mutta sen lisäksi elämässä on ollut tietty suruja ja ne jaetaan. Myös lojaalius on minulle tärkeää. Ei todellakaan kerrota niitä ystävien asioita miehelle tai kellekään muulle.
[/quote]
En ole epälojaali, ja olen mielestäni kertonut myös heikoista hetkistä. Mutta miten heittäydytään, kun sitä ei tietenkään voi tehdä heti, ja sinne asti en koskaan pääse? Ap
Tapaan paljon ihmisiä opintojen myötä. suurimman osan kanssa en ole ystävystyt, vaikka arjessa ystävällinen heille olisinkin. Kyseessä ei ole mikään vika, vaan se, että vain harvojen kanssa viihdyn erittäin hyvin. Ja tutustun syvemmin. Muiden kanssa olen tuttava.
34 puhuu asiaa. Mulla on ollut samoja ongelmia ystävien saannin kanssa ja on vähän vieläkin. Olen yksi porukasta. Minua ei esimerkiksi pyydetä juuri koskaan yksin käymään. Korkeintaan johonkin porukkatapaamisiin lastenvaatekutsuille tms. Olen kuitenkin edistynyt kun olen pystynyt laskemaan suojamuureja: olemaan vähemmän varauksellinen ja uskomaan ihmisistä hyvää. Kannattaa myös näyttää heikkoutensa eikä pyrkiä näyttämään menestyvänsä kaikessa. En aina osaa olla rento vieläkään mutta koetan aina kuunnella ja olla kiinnostunut muiden asioista.
Olen pahoillani,voisitko laajentaa piiriä. Tarkoitan,että hakeutua ihan muunlaiseen porukkaan. Voisit yllättyä iloisesti,varmasti sinullekin löytyy ystäviä.
Kovin tutulta kuulostaa! Minkä ikäinen olet? Onko sinulla mitään tuntumaa, miksi on noin?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:12"]Kovin tutulta kuulostaa! Minkä ikäinen olet? Onko sinulla mitään tuntumaa, miksi on noin?
[/quote]
Olen 32-vuotias. En enää ymmärrä miksi näin on. Jotenkin kaikki valuu ohitseni ja unohdun heti seuraavana päivänä. Tuntuu kuin minin ja ihmisten välillä olisi muuri. Tuntuu, että kaupan kassakin jähmettyy kun tulee minun vuoroni ja sanon kohteliaasti "hei". Ap
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:10"]Olen pahoillani,voisitko laajentaa piiriä. Tarkoitan,että hakeutua ihan muunlaiseen porukkaan. Voisit yllättyä iloisesti,varmasti sinullekin löytyy ystäviä.
[/quote]
Olen itse asiassa juuri mennyt mukaan uuteen juttuun. Vaalijuttuja. Alku ei todellakaan näytä hyvältä (en sentään ole ehdokkaana). Ap