Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö pakkoruotsin puolustajia yhtään nolota?

Vierailija
05.03.2015 |

Antavat itsestään niin idiootin kuvan. Esim:

"östman (kd): "jos ruotsin pakollisuus poistetaan, voidaan laittaa koko opiskelu vapaaehtoiseksi"

https://twitter.com/tommiparkkonen

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:20"]

Suomi on kaksikielinen maa niin en ymmärrä miksi puhutaan pakkoruotsista????? Perustuslaki pitää muuttaa yksikieliseksi. Niin kauan kun Suomi on kaksikielinen maa niin ruotsin opiskelu on ok.

[/quote]

Tollo. Pakkoruotsi tuli RKP:n kiristämänä vasta peruskoulun myötä. Sitä ennenkin maa oli kaksikielinen, vaikka ei ollut pakkoruotsia!

Vierailija
42/45 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persu "jokaisella oikeus määritellä oma identiteettinsä". Niin miksihän ei sitten kannattanut tasa-arvoista avioliittolakia??? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä että niin kauan kun laki tekee suomesta kaksikielisen niin ruotsinkieli on ihan hyvä lisä.
Toinen vaihtoehto mitä mietin aikanaan kun ekan kerran kuulin "pakko"ruotsista olisi että vaihdetaan koulukieli täysin englanniksi kolmanen luokan jälkeen, siinä lapsi sitten opiskelee englantia/omaa äidinkieltään/ ja yhtä "pakko"kieltä.
Ei olisi kuin kolme vuotta kalliita suomen- ja ruotsinkielisiä kouluja, sen jälkeen kaikki lapset voisivat opiskella sekasin isoissa laitoskoulussa...

Muutamassa sukupolvessa Suomessa olisi todella hyvä englanninkielen taito... voisi olla että äidinkielet menettäisivät arvostusta mutta mitä siitä, Mehän olemme niin globaaleja ja edelläkävijöitä!

Vierailija
44/45 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään sitä kielitaitoa, jota tarvitaan erilaisista työtehtävistä selviytymiseen, EI OPITA koulunpenkillä. Minä en ainakaan osaa käyttää koulussa opettelemiani vieraita kieliä, koska niitä ei ole tarvinnut puhua missään. Englantia ja ruotsia olen tarvinnut jossain määrin ja molempia osaan myös puhua. Eli puhumalla oppii ja muuttamalla pois Suomesta, ei koulussa istumalla mitään kieltä opi oikeasti.

Vierailija
45/45 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:33"]

Edelleenkään sitä kielitaitoa, jota tarvitaan erilaisista työtehtävistä selviytymiseen, EI OPITA koulunpenkillä. Minä en ainakaan osaa käyttää koulussa opettelemiani vieraita kieliä, koska niitä ei ole tarvinnut puhua missään. Englantia ja ruotsia olen tarvinnut jossain määrin ja molempia osaan myös puhua. Eli puhumalla oppii ja muuttamalla pois Suomesta, ei koulussa istumalla mitään kieltä opi oikeasti.

[/quote]

Ei, mutta pohjan se antaa. Totta kai todellinen osaaminen on kiinni omasta mielenkiinnosta ja harrastamisesta.

Nuoriso osaa englantia, kiitos pelien ja Netflixin. Mutta ruotsinkieliset pelit ovat harvassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän