Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ELIAS ja SOFIA suosituimmat nimet Suomessa tälä hetkellä!

Vierailija
05.03.2015 |

En pysty linkittämään juttua tähän, mutta löytyy uusimmasta Iltalehdestä.

Harmittaako Eliasten ja Sofioiden äidit?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 18:01"]

http://www.iltalehti.fi/perhe/2015030519304638_pr.shtml

Eino oli aika yllättävä.

[/quote]

Totta, yllättävä tuo Eino. Minun poikani sai kahdeksan vuotta sitten nimekseen Eino ja kyllä sitä sukulaiset pitkään päivittelivät. Moni sanoi että tuskin on muita Einoja koulussa. No, on noita pikku-Einoja nyt sitten kuitenkin tullut vastaan aika monta, ei sinänsä haittaa kun emme mitään harvinaista nimeä varta vasten hakeneet.

Vierailija
22/22 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 18:36"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 18:17"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 18:07"]

Ihanat nimet ja jos noin 400 lasta tuhansista lapsista sen nimen on saanut, ei silti ole kovin yleinen. Kertoo vaan, että muutkin tykkäävät näistä nimistä. Ihan tavallisia nimiä ja ei ole tavoiteltu mitään erikoisuutta ja ainutlaatuista nimeä. Monella nuo vanhat nimet kulkevat suvussa useinkin toisena nimenä. Einokin on kiva nimi.

[/quote]

Meillä on päiväkotiryhmässä (samassa ryhmässä) kolme Sofiaa ja kaksi Amandaa. On kyllä liian yleisiä nimiä, kyllä kaduttaisi. 

[/quote]

Itse ainakin mietin, onko se lapselle kovin kiva että siellä on useita saman nimisiä. Menevät sekaisin. Maailmassa on niin hirveä määrä kauniita nimiä, että aika mielikuvitukseton saa olla, jos oman lapsen nimi löytyy vain ja ainoastaan top10-listalta. 

[/quote]

En ole mennyt sekaisin, vaikka kanssani yliopistossa opiskeli kolme samannimistä. Itselläni on hyvin tavallinen ja yleinen suomalainen nimi, joka on kulkenut suvussa. Lapsuudessa oli kaimoja ja meitä osattiin silti kohdella yksilöinä. Olen pahoillani, jos sinulla ei ole sellaista taitoa. Me akateemiset emme tavoittele nimillä mitään erikoisuuksia tai hohdokkuutta. Joku tavallinen Ella, Jaakko, Elias, Hanna, Aatu yms. ovat oikein kelvollisia nimiä. Ei ole tarkoituskaan hakea jotakin outoa ja kummallista nimeä lapselle. Tavallisuus riittää. Sitä voi päteä sitten jollakin ihan muulla kuin nimellä.

[/quote]

Voi hellanterttu sinua. Luuletko, että akateemiset ovat yksi yhtenäinen joukko? Minä olen akateeminen ja en kuuna päivänä nimeäisi lastani näillä suosituimmilla nimillä, saati miksikään Ainoksi tai Tertuksi. Katsos, kaikki akateemiset eivät ola lampaita. 

[/quote]

Onko se jotenkin sinulta pois, jos toisten suvuissa sattuu kulkemaan nuo nimet? Toisessa ketjussa sitten jotkut haukkuvat Jessicat ja Lucat. Ettekö osaa muuta kuin kiusata ja haukkua toisia? Se on sivistymätöntä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän