Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nymmä vasta luin tuata eilistä ja sielähän on praatattu pohojalaasten miittingistä. Minolsin kans tulos. Kaikki käy, paitsi ei lokakuun puali väli.

Ja tottahan sitä ny näläkä tuloo, jos Lapualta asti lähtöö, saatika sitte kauempaa! Mullei mee Rossohon ku 10 minuuttia vöhöriääsellä aallolla ja meinaan kans ottaa evähät mukahan! Mies tuala justihin ihimetteli, jotta ku on kinkkuleikkelehet teheny kauppansa jääkaapista. No kai ny ku mä söin niitä banaanin ja piimän kyytipoikana viis kappalesta eileen illalla enneku menin maate! Kaikki kelepaa mikei erestä pakene!

Horoskoopiista viälä: minoon rauhalline, romanttinen ja riplomaattine vaaka ja mies on kalat. Kyllä sen kelepaa, ku mullon aiva kauhia lihan ja kalan himo täs raskauren aikana! Moni muuki oli herkutellu kaalilooralla. Mä kans söin anopin tekemää looraa oikee makian puolukan kans ja oli aiva maharottoma hyvää, vaikka söin sitä kolomena päivänä!!

Mitäs ny muuta sitte?!

Levon tarvittijoolle hermua ja malttia lepohon ja hyviä vointia kaikille tasapualisesti!

raskaana oleva Lyyria

Vierailija
42/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mitään kuvia sieltä kesäkerttujen sivuilta löysit??? Mä löysin ystäväkalenterin, jossei ollu muuta ku tekstiä ja sit ihan esittelylistan, jossa ei ollu ku nimiä pinos... Taidan olla oikea nörtti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MoominMamma:

ajattelitko kantaa vauvaa talvella liinassa? Onko sulla kantotankki? Mä kannoin molempia poikia liinassa, mut olivat sen vertaa isot jo ekana talvena että käytettiin ihan vaan haalaria. Näin jälkeenpäin ajateltuna olis voinut hommata kantotakin, olis ollut mulla vähemmän kuumat oltavat.

[color=maroon]En oo hankkinu liinaa, ku aattelin ett tuskastun sen kans -> aattelin etten osais olla käärittynä. Akan kans ei tullu kokeiltua, joten nyt otin kokeilun vuoksi tuon kantokaulurin. Vastasyntyneelle sitä ei suositeltu, joten jospa sitä sit ens syksynä vois beibillä kokeilla.

Reppua oon miettiny, mut saa nyt nähä. Kantotakkeja näky olevan tuolla babyidean sivuilla ja se oli eka kerta ku sellaseen törmäsin. Tykästyin enempi tuohon kauluriin. Saa nähä mikä siinä on ns. toimintaperiaate, ku ei se mulle käyny selväksi tuolta sivuilta.

Vierailija
44/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet]sieltä karttajutusta. Ja usko pois mie oon kans ihan käsi keskellä kämmentä näitten rakkineitten kans :)

Vierailija
45/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mä nyt oikeen ymmärrän niin se kantokauluri on sellainen kauluri jossa oma kauluri osuus on äidinkaulan ympäri ja vauvalla oma ja nää on yhteen ommeltu. ja tätä sitten käytetään joko liinan tai repun kanssa takin alla että kylmä ei yllätä.

Onko näitä kaulureita sitten muunlaisia joita en tunne?

Vierailija
46/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ihan uskomaton tunne kuitenkin kun tietää että täällä on iso kasa ihmisiä ketkä on samassa tilanteessa ja aina joku ainakin ymmärtää. Tulee aina hymy naamalle kun teitä kuuntelee :)

Masu on karvanen. Tosin sellasta ohutta vaaleeta karvaa vaan. En muista onko aikasemmissa raskauksissa ollutkaan,jos on niin ainakin se on hävinny välillä..eli odotettavissa karvanlähtöaika tammikuussa.

Sain miehen kanssa puhuttua,en tykkää kovin kauaa vihotella,ensin vähän mailailin töihin sille ja sit soitin ja eiköhän tänä iltana taas kaikki oo hienosti kun töistä kotiin tulee.Mut jotenkin on kaikki tunteet niin pinnassa nyt muutenkin.

Nyt rentoutumaan hetkeksi kun lapset nukkuu ja mies on töissä :) Hyvä kirja ja suklaata :)

T:Isa

Vierailija
47/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]MM [color=violet]juu sie oot ihan oikeessa. Ku menin tuonne sivuille ja lukemalla luin niin pitäähän joku muu juttu olla missä se beibi on :D Siis se myyjä ei tienny mitä möi, kun soitin tilausta niin sano ettei voi vastasyntyneen kans varmaan käyttää ku se hukkus sinne ja anto mun mielestä ymmärtää ettei muuta tarvi.

*huoh* no tää akka sit palauttaa ton, ku mä haluan vaan sellasen millä kantaa ja nyt se näyttää, ett reppu hankitaan.

Vierailija
48/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tota weego kantoreppua www.vaippatalo.fi sivulla. Käy ihan vauvasta lähtien kantamiseen.

Vierailija
49/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä, äkkiä kirjoitan lyhyesti (..Jos ossaan..) ennenku jumitun telekkarin ääreen. Illaksi on vielä pikkusen jälellä tuota Maraboun Daim- suklaata (oli ihanaa, kiitos vinkistä sille, joka sen antoi!!), otan sen sohovalle seuraksi. Miehestä ei seuraksi ole, kun se tekee jotain remppaa taas tuolla ulukona.

Kävin tännään pomon kanssa jutskailemassa sekä työpaikalla. Myöskin " Kelalla" kävin, mutta siitä ei sen enempää. Yhtä v*****maista touhua harrastettaan täällä kuin Suomessakin.

Sitten asjaan..

Mary, Ceciliah ja muut valavojat, ette ole yksin.. Mie oon ihan varmasti hereillä kaikkina niinäkin aikoina kun työkin valavotte. En tajua, mikä pittää herreillä. Pahat unet, oudot kolotukset, stressaaminen... Syitä kait monnii.

MammaMia: Toivottavasti sullakin on parempi päivä huomenna, etkä oo tulossa kipeeksi...

Outille paljon jaksuja. Miekin sinnuu kehotan hankkimaan heposille varahoitajan viimestään ennen kuin vaavi syntyy. Muitakin viisaita sanoja oot täällä tännään saanu! Mutta juttele vaikka siellä neuvolassa, jos tuntuu, että pää leviää. Monasti se auttaa jo kun suunsa aukkassee.

Kataya, Fable : Tuntuipas tutuilta nuo lauseenne apeudesta ja mielialanvaihteluista. Ei oo tosiaan kovin harmoninen munkaan olo. Mä ihan pelekään, miten erakoitunut ja masentunut mie ehkä tuun olemaan kolmen-neljän kuukauden päästä, kun jatkan tätä kotona hiippailua. Nyt jo tuntuu välillä, että seinät kaatuu päälle. Silloin vaan ulos ja kaupungille kavereita moikkaamaan!

Mulla ihan sama kuin sulla Fable, etten uskalla kovinkaan reippaasti touhuilla ja olla, ettei supistukset ärhäköidy. Mullakin oli odotukset korkealla tän raskauden suhteen, kun on varmasti vika raskaus, tarkoitus oli vaan nautiskella :(

Katso viikonlopun pinoa (pe, la-su), laitoin Hermionelle runsaasti vinkkejä lepoloman viettämiseen ;) Mulla tosiaan alkaa äippäloma kans varhennettuna, saikulla oon siihen asti.

Hermione: Kuten jo eilen kirjoitin, niin musta on tullut ruma tän kotonahiiviskelykauden aikana. Pidä säkin varasi ;) Tilasin tänään itselleni parturi- sekä kasvohoitoajan. Ihanaa, ensi viikolla musta tulee kauniimpi :)

Isa: Kiva, että nyt illalla on jo parempi olo.. Nimim. Seuravaa suurta riitaa odotellessa, edellisestä onkin jo aikaa....

Sulla Nenn, kamalan viisaita sanoja tänään.. Jaksamisesta ja parisuhteesta ja vaikka mistä. Tosi hienosti kirjoitettu! Kuulostaa hurjalta tuo sinun " kipukohtaus" .. Toivottavasti et kovin usein sitä joudu kokemaan enää.

Zatu: Oisko sulla energiaa meillekin siivoamaan? Ikkunat tartteis täälläkin pestä. Itekö sinä ukolles ne pirskeet järjestät? Mitä meinasit laittaa ohojelmaan? Muuten, poikien odotusaikana mä karvotuin ihan totaalisesti, jalat ja maha pääosin. Nyt ei oo vielä ilmaantunut mittään. Oisko sulla poika siellä masussa?!?

Maria: Meillä herra 5,5v tokaisi äsken ulkona, kun kehotin sitä keräämään leikkikalut laatikkoon mutta pikkuveli oli sen jo meidän huomaamatta kerennyt tehdä. " Äiti, Jeesus auttoi mua, se on käynyt kerään nuo lelut!!" Isäntä purskahti rakennustelineillä nauramaan ja mullakin oli pokassa pitelemistä. Me ei todellakaan olla mikään uskovainen perhe, tapauskovaisia kai, mutta lapset käy seurakunnan lapsikerhossa kaksi kertaa viikossa. Tänään oli sitten vissiin puhuttu kunnolla Jeesuksesta ;) Mutta teillä nuo " möläytykset" taitaa olla suku" vika" , vrt. äidin repliikki isille kesken kiihkeiden ;)

( : ) Mä tunnen Luukaksen välillä ihan selevästi, selän kaarta tai pyllyä tai jottain muuta. En kuitenkaan ossaa hahmottaa miten päin se tuolla mahassa on. Taitaapi heitellä kupperkeikkaa, sen verran maha eilen illalla taas kupruili ja liikuskeli. Miehen mielestä oli hauskan näköstä. No joo, oli se mustakin huvittavaa ;)

Nyt meen.. Mutta palaan..

/ardisia 21+3

Vierailija
50/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs lyhyt esittely:

Meidän perheeseen kuuluu minä, mies ja maalistaapero-05, Toista odotetaan syntyväksi tammikuussa la 6.1.07. Espoossa asutaan ja ammatiltani olen lastentarhanopettaja. Raskaus on mennyt hyvin mutta huonommin kuin eka. Eka oli varsinainen oppikirjaraskaus tässä toisessa on ollut vaikka mitä kremppaa. Nytkin olen sairaslomalla selän takia enkä tiedä palaanko töihin enään... 4d-ultraa ollaan menossa lokakuun alussa vaikkakin mies vastustaa edelleen ajatusta mutta eiköhän se siitä lämpene.

lisäsin itseni tuonne karttaan. Ihan olen pudonnut teidän jutuista mutta eiköhän se tästä....

Jossain pinossa oli synnytyksistä ja mulla eka kesti 14 tuntia ja poika syntyi rv42+1 (4030g/53cm) tätä toista toivon syntyväksi vähän nopeammin ja aikaisemmin ... :)

Liikkeitä tuntuu usein, nyt on istukka edessä kait vaimentaa jonkin verran tai sitten tämä on rauhallisempi kaveri kuin veljensä. Massu on jo aikamoinen pallukka.

Esikoinen ei vielä ymmärrä/tiedosta että mun mahassa on vauva, jok autlee meille asumaan. Rassukka täytyy yrittää kertoä hälle vaikka tässä syksyllä ettei ihan järkyty. Esikoinen siis kohta 1,5v, miten teillä muilla, oletteko jo kertoneet lapselle/lapsille uudesta vauvasta?

Mukavaa viikkoa kaikille !

Toivottelee aktivoitunut vupii rv23+4

Vierailija
51/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ardisia:

Mutta teillä nuo " möläytykset" taitaa olla suku" vika" , vrt. äidin repliikki isille kesken kiihkeiden ;)

/ardisia 21+3

Näin varmaan on..mun suusta on jo tullu enne koulu ikää jos jotain..

Esim. en siinä kouluun meno tarkistuksessa, jossa tutkitaan kypsyyttä, ollut sanonut neuvola tädille sanaakaan..

Mutta illalla olin navetassa tuumannut sonnin takana seistessä: " Tuo ei ainakaan oo hetkeen saanu naista ,kun sillä on noin isot pallit!"

Olisipa neuvolan täti ollut kuulemassa silloin :D

Luoja tietää mistä tuommosii olin kuullu??!! että ihme jos yhä vieläkin oon pahimmasta päästä kaksmielisiä..

Vierailija
52/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Isa [color=maroon]en löytäny Weegoa, haku ei tunnistanu tuota ja muutenkaan ei sattunu silmään ku b.björn rintareppuja. Sokio?

[color=blue]Ardisia [color=violet]iteksein aion ukolle järkätä jotain pientä. Täyttää siis 30v ens kuussa. Kummit aattelin kuhtua ja jotain läheisiä muuten. Mut ihan tipattomat juhlat, ku ukolla on ihon takia sellanen kuuri ettei %juomia parane ottaa ettei maksa sano poks. Eli tuskin mitään erityistä ohjelmaa, kuhan kahvitellaan ja tietty paaaaljon kakkua :b

Käytin ukkoo ns. ennakkokemuissa kesällä Remua kuuntelemassa. Niin no oon nyt miettiny, ett veisin sen joku vkloppu yllättäen elokuviin, syömään ja hotelliin ;) mut katotaan nyt.

En tiiä millon saan liiton rahat ja en etes tiiä mitä sieltä saan. . .hankala suunnitella etutassuun siks mitään. Tosin yhteiset rahat meillä on, mut ei viiti hirveesti hummailla ku ei tiiä miten ne riittää.

[color=blue]Vupii [color=maroon]nimes kuulostaa tutulta. Tänne sekaan vaan :) sopu sijaa antaa ja terhot.

[color=darkviole]Nyt pitää painua pehkuihin. En jaksa valvoo ja kattoo sitä kidnapattuna olleen tarinaa. Kummiski menis kyynelehtiessä koko ohjelma.

Kauniita unia, oman kullan kuvia :)