Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa oli kun sai nukkua niin pitkään kun tarve oli. Kyllä mä siis olin hereillä ku muut lähti tarhaan, kouluun ja töihin mut sit kömmin takas sänkyyn. Nyt kuulkaa sais niin mainion, lue karmean, kuvan musta sinne blogiin. Tukka aivan pystyssä rasvaisena ja yöasu vielä päällä. Huhheijaa, kuin ihminen osaa olla " kaunis" !!

Yritin avata sitä karttaa mut en päässy usa-kartasta mihinkään suuntaan. alko jumittaa täysin?!

Upea ilma ulkona, jospa tänään kävelis postilaatikolle ja takas! Illalla olis pojan vanhempainilta. Menis jo ihan urheiluks jos sinne saakka pystyis kävelee (reilu 1km) kipeytymättä... :)

Häviän tästä nyt suihkuun ja tekemään itsestäni sen näköistä et kehtaa päänsä ulos pistää tuosta ovesta...

t. H

Vierailija
22/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on tänään ja eilen ollu niin huono päivä etten jaksa kauhiasti kirjotella.Muutama päivä sitten kun pääsin just sanomasta et kui jännää se on olla vieläkin iha umpirakastunu mieheensä niin tänään ja eilen jos joku ois kysyny jotain asiasta niin olisin melkein sanonu että inhoon koko retaletta :D Heh tekipäs hyävä purkautua!

Mut oma masu ok.

Koittaakaapas lepäillä siellä te lepoa kaipaavat! Pitäkää hyvää huolta masu asukeista :)

T:Isa ja masukki 21+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alkoi seurakunnan kerho lapsille ja koko aamupäivä meni siellä.

Mullekin sopii tapaaminen Seinäjoella 30.9, sekä rosso että fransmanni käy. Jos meitä tulee monta on parasta varata pöytä valmiiksi, eli mitä jos alettaisiin ilmottautua että tiedetään kuinka monta tulee? Minä voin varata pöydän siinä tapauksessa. No jos meitä on 3-4 niin sitten ei taida tarvita. Esim. klo: 17? Vai tavataanko jo aikaisemmin?? Sanokaat muutkin mitä mieltä olette??

Eilen sain sellaisen kipukohtauksen mistä kärsin edellistä odottaessani, yhtäkkiä, istuessani alkoi sattua mahaan, ilmeisesti kannattimiin, vai miksikö niitä lihaksia sanotaan? Vertaisin kipua suonenvetoon jalassa, se yltyi ja paheni vaikka istui aivan liikkumattomana kun se alkoi, enkä voinut liikkua sen aikana, sattui niin että multa alko ärränpäät kuulumaan ja tuskan hiki tuli ottaan, sit se helppas, mut tänään sama kohta on vähän arka, ihan kuten suonenvedossa. Terkkari ei osannut sanoa mistä johtuu, sanoi vaan että kannatinlihas (meniköhän oikein?) venyy ja se tuntuu kipuna, mutta kun luin siitä netissä sanottiin että niitä kipuja tuntee liikkuessaan, tai jos kääntyy liian nopeaa tsm. Nyt siis istuin ihan paikoillani. No joo, sehän voi olla vaik mitä. Mut jos joku tunnistaa tän sekavan kertomuksen perusteella ton tunteen, please kertokaa! Kauheeta se ainakin on, sen voin sanoa!!

Ardisialle, että onneksi et joutunut sairaala lepoon , mut varmaan parasta että otat rauhallisesti!! Ja Hermionelle tsemppiä sinne vuodelepoon

Mammami@lle ja Outille ja Fablelle myös lohdutuksen sana välillä masentaa ja sekin tunne kuuluu elämään!

Olen olllut ihan samassa tilanteessa kuin Outi, edellisessä raskaudessani masensi ja kaikki huolet tuntui kaatuvan päälle. Raskaudesta en osannut iloita, ja elämä tuntui ihan turhalta. Monia vastoinkäymisiä meillä olikin raskauden ja synnytyksen aikoihin, sekä henkisesti että taloudellisesti ja näin jälkeenpäin ajatellen ei ole kumma että vähän masennuin (tai no..paljon). Nyt odotan jo perheen kuudetta ja luulisi että tällä kertaa huolettaa vielä enemmän, lisäksi tämä raskaus ei ollut suunniteltu. Mutta tällä kertaa tunnen harmoniaa ja säteilen, koska voin henkisesti hyvin. Ja asiat ovat tällä kertaa vähemmän kaoottisia. Kyllä sun tilanne siitä paranee, mutta sun pitää uskaltaa olla masentunut ja myöntää että et jaksa iloita. raskainta on ylläpitää kuvaa siitä että kaikki on hyvin, kun ei ole. Keskskusteluapua suosittelen lämpimästi, siitä voi löytyä se avain millä masenns helpottaisi.

Minulta kysytään päivittäin että miten ihmeessä aion selvitä kolmesta pienestä ja miten tulen jaksamaan jne. Just puhuttiin miehen kanssa että pitää ottaa päivä kerralaan vauvan synnyttyä, ei suunnitella eikä odottaa liikoja. Sillä siitä selvitään, yhdessä tietenkin. Koskaan ei voi tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan, siksi ei kannata liikaa murehtia, asiat yleensä menevät omalla painollaan. Mutta puhua saa ja pitääkin, murheet pitääkin jakaa, silloin ne voitetaan =) Toivon kaikille joita masentaa ja huolettaa parempia aikoja! Lopulta tulee se päivä kun ajattelee näitäkin aikoja hyvällä, se on varma!!

Nyt pitää mennä taas avustamaan junioria, pienin nukkuu päikkäreitä!

Voikaahan hyvin mammat!

nenn 24+4

Vierailija
24/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä kuulostaa tosi hyvältä tapaamispaikalta:) Ite asun tässä Lutakossa ni ois kivan lyhyt matka tohon keskustaan. Ja leivoskin kuulostaa niin hyvältä et mun taitaa olla pakko taas hipsii tonne jääkaapille. Siellä on avattu fazerin pähkinäsuklaa:)

Nyt on jo kiirus äitiysjoogaan, mutta palailen.

Hmm..mitenköhän toi tapaaminen saatas organisoitua? Kuinkas moni tänne jyväskylään pääsis tulemaan?

Beijaflor rv 23+2

Vierailija
25/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin just vastaamassa ystäväkirjaan, olipa osa tosiaan aika visaisia sillai äkkiseltään vastaten ja nyt huomasin et jäi jotai vastaamattakin mm. ammatti (matkailualalla olen).

Tuossa kävin suihkussa, ripustin ja viikkasin pyykkiä ja söin ja istuin tässä koneella. JOhan tuossa taas olikin päivälle ohjelmaa. Nyt kroppa huutaa supistusten myötä sohvalle...

Onko kellään muuten kokemusta vyöhyketerapiasta raskauden aikana? Tiedän et sitä käytetään edistämään synnytystä ja synnytyksen kivunlievitykseen mut uskaltaiskohan sinne mennä tässä vaiheessa näine vaivoineni?!

t. vanha ja vaivainen

Vierailija
26/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsekatkaas oheinen linkki, ihania =)

http://202online.com/cuteness/HopeThisBrightensYourDay.aspx

voi BEIJAFLOR kun menit sanoon ton suklaan...ny pitää töistä lähtiessä mennä kiskan kautta *argh*

Isabelluskalle miehistä: eix ne ookki ihania!! Niin ihanan ennalta-arvaamattomia ja huomaavaisia ;-) *yritää piristää, mutta taitaa mennä suteen*

Mary( <-- ei enää yhtää murinaa ja örinää, huomaatteko ?!)

Vierailija
27/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviole]Siivonnu perusteellisesti, no pölyjen pyyhintä on vaiheessa. Innostuin keittiössä pyyhkiin laattoja, pöytää, penkkejä, ovia niin muut pölyt saa oottaa. Vessa kuurattu ja matot viel pihalla. En jaksa tehä kunnon ruokaa, joten heitän kohta lihapullat ja ranskikset uuniin.

Käsipyykkiä pesin ja nyt pyykkikone hoitaa hommia. Akkunoita katellu tuskissaan, ku ne on tosi likaset :/ Puimuri pölyytti takapihan puoleiset ja sit ku sato myrskyämällä niin lähes kaikki akkunat on saanu siittä osansa. Eli se tietää kuurausta täs joku päivä.

Ens kuussa kummiski ukon pyöreet synttärit ja aion kutsua siltä salaa porukkaa niin pitäähän mökin olla suht edustuskunnossa.

[color=blue]Ystäväkirjasesta [color=maroon]Äitiliinille iso kiitos :) mie muuten horisin siel, ett oisin viime vuonna viimeks käyny sairaalassa. Tajusin myöhemmin, ett np-ultrareissuhan se viimesin on eli heinäkuussa.

[color=blue]Fable [color=violet]*halaa* otat nyt vaan iisisti. Niin hyvähän se on mun sanoo, kun täällä oon pystyny huhkaseen koko päivän. Sovitaan ett touhusin molempien eestä, okei :)

Mun supistelut on ollu iltasin, masu pingottuu ja kerran ainaki oli sellanen tunne ett itellä ei hyvä olo. Jotenki ahisti vai miten sitä kuvailis. Ja nyt siivotessa huomas kaiken maaliman kyykkimiset tekevän masun kovemmaksi. Siksi tauottelin tuota hommaa.

[color=blue]Moominmamma [color=maroon]mä ootan kans postia Babyidealta. Samaisen tukivyön tilasin ja sit kantokaulurin :)

[color=blue]Mamm@mia [color=violet]toivotaan, että huomenna on parempi päivä :)

[color=blue]Hermione [color=maroon]hyvä, ett oot saanu rauhassa levätä.

[color=blue]Isa [color=violet]se on kyllä kumma, ku just oma ukko saa tunteet kuohumaan. Onneksi ne suurimman osan aikaa on rakastettavia ;)

[color=blue][size=3]Karvottuuko muitten masut? [color=darkviolet][size=2]Mä mietin kuinka karvaseksi muutun, ku tässä vasta puolessa välissä ollaan menossa. .

Vierailija
28/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]MoominMamma:[/b]Onko sulla kumpi malli siitä carriwellista,se masun alle vai masun päälle menevä malli?

Onko hyvä??

[color=8B8378][b]( . ) Verikokeessa käyty,ja öh,sitä yhtä näytettä varten sain kotiin purkin ja putkilon puikkoineen..!

Masuun ei kummempaa...[/color]

[color=CD3278]__ nenn__: mulla tulee noita kipuja tosi herkästi,ilman kovia kääntymisiäkin,ne kyllä lähes salpaa hengen,kun sattuu niin pirusti![/color]

[color=#6A5ACD]POHOJANMAA miittinki: joo,sovitaanko alustavasti ny sitten se 30 pvä , mutta entä kello? sopiiko muille se 17?? mulle sopii varmaa kaikki ajat, varemminkin sopis..ehrotuksia ehrotuksia naiset!![/color]

[color=#66CDAA]MIEHISTÄ... Meidän herra 7vee, aikoi aamulla lähteä ilman takkia kouluun, oli sullonut sen vaan reppuun. No autoon mennessä saarnasin, että: " Nyt takki päälle,on vielä viileää..!"

Niin herra vaan tuumas mulle näreissään: " Äiti, sä et kyllä ymmärrä Miehiä!" :D[/color]

[color=CD6600]Maria ja himpula 22+3[/color][/b]

Vierailija
29/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zatu:

[color=blue][size=3]Karvottuuko muitten masut? [color=darkviolet][size=2]Mä mietin kuinka karvaseksi muutun, ku tässä vasta puolessa välissä ollaan menossa. .[/size][/color]

Joo.. ja siitä tuli hauska juttu mieleen,nimittäin oli isännän kans semmoonen intiimimpi hetki menossa ja oli sellaanen hämärä valaastus,niin siinä valos hokasin, kuinka kauhian karvaanen mun maha on! Ei olis vaan pitäny sitä siinä vaihees alkaa ihimetellä äänehe:" Katto ny kuinka karvaanen maha mulla on!!"

Nauruksihan se meni moneksi minuutiksi :DD

Maria ,nolaa taas ittensä julukisesti :D

Vierailija
30/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin. täällä taas.

kiitos palautteesta karttaa kohtaan. nyt kartan pitäisi olla silleen että suomi on kartan keskellä kun sen avaa, mutta myös muulitar mahtuu samaan kuvaan:) asetuksia on myös muutettu sen verran että sivuille ei nyt pääse kuin tuon linkin kautta, eli ei löydy sieltä etusivulta hakemalla. sinällään salasanan taa en tuota saanut, mutta nyt on ainakin iso osa vääristä katselijoista poissa. jos jotakuta kauhistuttaa tuonne omaa kuvaa tms laittaa, niin niitähän voidaan laittaa sinne meitin blogiin. muutin muutenkin vähän asetuksia, eli nyt on vaan yhdenlainen tammenterho-ukkeli näytillä. jos tuntuu että halutaan saman tyylistä kun kesäkertuilla eli et esim jos jossain kaupungissa on enemmän kun viis tyyppii, niin ois eri värinen, voin sen duunata myöhemmin.

ystävä-kirjakin näyttää ilmestyneen, täytyypä koittaa se täyttää tässä illan mittaan. viimestään sitten kun mies kattelee csi:tä.

mary: kovasti kuulostaa tutulta tuo heräileminen. tosin itellä onneks vaan tuossa toissayönä, eli ei oo toistuvaa. viime yönä sain onneks nukuttua paremmin. painajaiset on kyllä inhoja:P

kylläpä oli hyvä laskettuaika tuolla beatitudella. hänen laskettuna päivänään minä täytän 24-vuotta:)

ceciliah: mulla käytössä henkkamaukan lappuhaalarit. mut enimmäkseen puhetta on tainnut olla vauveleille hankituista haalareista, vai onko mulla mennyt jotain ohi?

suklaasta: ootteko maistanut uutta marianne-snackia? aivan ihana:)

simppis on ottanut tavakseen ilmoitella itsestään ihan säännöllisesti, on kyllä kiva:) metka tunne kun massunkin päältä tuntee muksautuksia.

kauankohan äippäpakkauksen saaminen kestää. postitin hakemuksen sentään JO melkein kaks viikkoo sitten, eikä vieläkään kuulu... ai minäkö kärsimätön...:)

tikru ja simppis 24+5

Vierailija
31/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänää on ollut koko päivän aivan hirveitä liitoskipuja,mutta kyllä ne varmaa helpottaa..käytii myös tarhaan tutustumassa ja ihan mukavalta paikalta vaikutti,mutta tällä hetkellä on ihan täyttä:(mutta nyt täytyyki jo lopettaa kun tytöt huutaa..

Vierailija
32/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DeepSkyBlue]Hieno oli tuo ystäväkirja! Suurkiitos siitä äitiliinille! Osa oli kyl aika vaikeita kysymyksiä :)

Kertokaas muut, maksetaanko teidän miehillenne isyysloman ajalta palkkaa töistä vai saavatko vain Kelalta tuen? Onko tuohon mitään " sääntöä" työehtosopimuksissa vai onko se vain työpaikan tavoista kiinni?

(.)Edelleen mieletöntä menoa Papulla vatsassa. Ihan tuntuu, että välillä koko vatsa heiluu. Taitaa alkaa Papu olla jo sen kokoinen, että liikkeet tuntuu koko ajan enemmän ja enemmän, kunnes alkavat ihan haitata.

Masun karvottumisesta; hieman on karvoja tullut varsinkin navan yläpuoliseen osioon. Siinä kun ei ole ennen karvoja ollut (ainakaan näkyviä).

Varhennetusta äitiyslomasta: Neuvolantäti sanoi, ettei sitä varhennettuna kannata aloittaa, ottaa mielummin sairaslomaa sitten loppupäiviksi, jos ei jaksa olla töissä. Muutenkin aika löysällä kädellä tarjoilee sairaslomaa. Sanoi, että jossain vaiheessa syksyä kannattaa pitää viikon " lepotauko" ja kirjoituttaa sairaslomaa, että jaksaa sitten loppuajan tehdä töitä. Mitäs jos ei halua olla sairaslomalla? :)

Moominmamma: Ystäväni on käyttänyt pojallaan (joka nyt 7 kk) Baby Björnin sitteriä, ja kehuu kovasti. Sitä en tiedä miten toimii sitten isomman lapsen " tuolina" .

Mut nyt telkkarin ääreen...

Sulina + Papu rv 24+6

Vierailija
33/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenn: mulla oli ekassa raskaudessa sellaisia ikäviä kipukohtauksia vasemmalla puolella alamahassa. Mitenkähän kuvailisin sitä kipua, se oli sellaista raastavaa viiltävää kipua, aivan kuin olisi haravalla vedetty tuolta mahan sisältä. Kipua kesti aina muutaman minuutin, sen aikana ei puhettakaan että ois voinu liikahtaakaan, tuntui että henkikin salpaantui kun sattui niin paljon. Sitten se hellitti mutta se alue oli pitkään tosi arka. Näitä ei onneksi tullut ihan kovin usein, mutta aika aikasessa vaiheessa alkoivat, ehkä jo joskus rv 12+ ja silloin ekalla kertaa muistan pelänneeni keskenmenoa. Puhuin näistä neuvolassa, mutta mulle vaan sanottiin, että se voi olla kohdun kasvamisesta johtuvaa ja osaltaan voi vaikuttaa kun mulle on tehty muutamia vuosia sitten vatsaontelon tähystys, niin että siitä jääneet kiinnikkeet siellä venyy ja kipuilee. Mutta tosi kamalaa se oli. Saatoin yölläkin herätä siihen ja joskus autoa ajaessa oli pakko vetää tien sivuun ja laskee penkkiä enemmän makuuasentoon ja odottaa että kohatus menee ohi.

Tässä raskaudessa ei onneksi ole sellaista, ehkä mun mahanahat on niin kertaalleen venynyt. Mutta nyt onkin sitten muuta vaivaa. Toivottavasti noita ei rupee tuleen usein sulla.

ZATU: kiitos lohdutuksen sanoista. Täytyy yrittää ajatella, että kerrankin saa huilata ja oikein luvan kanssa. Ehkäpä näitä tekemättömyyden aikoja kaipaa vielä moneen otteeseen.

Tässä mietin, että pitäiskö antaa pirulle pikkusormi ja lähtee hakeen suklaata. Tapoihin ei kuulu erikseen hakea mieliteon yllättäessä, mutta tuntuu että repeen liitoksista jollen pian saa jotain hyvää suklaata. Ihan hirvee tää himo. Ei mulla poikaa oottaessa ollut tällaisia makeen himoja. Ei tässä muuten mitään, mutta kun noita kiloja vaan kertyy.

Vierailija
34/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tuo mies on kotona, niin tuntuu, että nää päivät menee ihan liian nopeasti ohi! Ja nyt kun on tätä omaa aikaa tehdä vaikka mitä, niin ei oikein tiedä mistä alottais!

Mies on tänään ollut ahkerana, imuroinut, tiskannut ja nyt kokkailee tuolla keittiössä =) Vau!

Yläkerrassa on joku vesivahinko meneillään, kun meidän astiakaappiin valuu saippuavettä... Ukko yritti käydä soittamassa ovikelloa, mutta eivät avaa ovea. Kotona kumminkin ovat, kun semmonen jyske kuuluu. Soitettiin sit ite huoltomiehet paikalle tarkistamaan tilanne sekä heidän että meidän keittiöistä. Onneks on kotivakuutus, jos tarvetta ilmenee.

Sähköposteista kiitoksia kaikille lähettäneille tasapuolisesti! =) Saap lähettää lissää! Ja yhen kerran viel laitan osoitteen tähän: kreisikala@gmail.com

Karttahommeli meni multa ihan yli hilseen, ehkä käyn vielä jossain vaiheessa katsomassa uudelleen josko jotain tajuaisin.

Äitiliini78:lle kiitoksia hianosta ystäväkirjasta! Oli ainakin tarpeeks vastattavaa. Paljon mukavampi kuin se kesäkerttujen =)

OMK80: Mulla oli aiemmin tässä raskaudessa samanlaisia tuntemuksia. Yks ilta sit vuodatin miehelle kaiken ja aattelin, että olkoon vaikka hiljaa kunhan kuuntelee ja helpotti! Ja kyllä hää sit ihan oikeesti kuunteli, vaikkei mitään kunnon keskustelua saatukaan aikaiseksi, mutta käytöksestä huomaa, että sisäisti asian. Neuvolassahan voi myös purkaa ja kannattaakin jollekin puhua. Yksin jos jää vatvomaan asioita, niin ne vaan paisuu ja ei nää ehkä muita asian laitoja, kun sen yhden. Tsemppiä! Ja tosi hyvä, jos ite ajoissa tunnistaa masennuksen!

Jaksamisia myös kaikille, joilla kipeitä supistuksia/muita kipeitä tuntemuksia ja olotiloja!

Masun karvoittumisesta: mulla tässä raskaudessa on ihan hentoa valkoista karvoitusta ilmestynyt masuun. Edellisessä oli ihan mustaa karvoitusta, mutta ei paljoa. Pojalla oli sit syntyessään ihan musta pitkä tukka, niin naureskeltiin, että tais pojan hiukset kasvaa masun läpi =D Tästä povailin sit kaljua tyttövauvaa... ;D

Mut se on moro sano tamperelainen, mentävä on taas! Hurjaa kyllä yrittää pysyä teidän jutuissa välillä mukana ja kun vielä olen muutenkin ihan harvapää!

-tau- & ieva 21+4

ps. äiti oli käynyt tänään ostamassa sen toppapuvun mein vauvelille KappAhlista, kun täällä susrajan kaupunkissa ei käsittääkseni kyseistä kauppaa ole =)

Vierailija
35/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut täällä ihan nettiahdingossa, kun ensin vklp netti ei toiminut, nyt on toiminut kotona satunnaisesti, ja töissä taas jostain syystä vauva-sivut ei joko aukea ollenkaan (jää ikuisiksi ajaksi tiimalasille, tuon taustan harmaaksi), tai aukeaa niin hitaasti, ettei mahkuakaan klikkailla uusia sivuja,kirjautua sisään, tms.

Täällä on ehtinyt tapahtua:blogia, karttaa, ystäväkirjaa.Pitää syventyä niihin ajan kanssa-ja jos joku ystävällinen vielä laittaisi sen Sindan sp-osoitteen, jotta pääsisin postittamaan tietoja blogia varten. Muistan nähneeni sen aiemmissa pinoissa,kun olen näillä takkuilevilla yhteyksillä pikalukenut, mutta en ottanut silloin ylös, ja nyt ei malttaisi mennä selaamaan noita jättipinoja, kun en muista mistä pinosta se edes löytyy.

Äitiyslomaa en aio ottaa varhennettuna. Joululeipomuksiin saa riittää tuo, että alkaa 16.12 ; ) jos työ olisi fyysisesti rankempaa, kuten esim hoitoalalla, niin ehkä aloittaisinkin. Mutta toimistotyö, ja matkojakaan tuossa loppuvaiheessa ei enää varmasti tule, menee kyllä, ainakin esikoisen aikaan ihan vaivatta. Sulina, teilläpäs on hassu neuvolatäti, kun tarjoilee " syyslomaa" ; )

Nyt on jotenkin ihan pää tyhjä, en muista mitä piti kirjoittaa, joten kokeilen, josko netti toimii yhä,ja viesti päätyy oikeasti listalle!

t.Meku rv 21+3

Vierailija
36/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukottelin aamulla ja haukottelen nyt. Olin kyllä päivemmällä pirteämpi hetken verran, mutta nyt on kyllä taas jo ihan lappu luukulla. Taidan mennä neidin kanssa punkkaan samaan aikaan.

Sain taas tänään todeta tuon uskomattoman KELA:n logiikan. Jätin äitiysavustushakemuksen varmaan kymmenisen päivää sitten ja tänään sit olikin kaks kuorta Kelalta laatikossa. Olin varma, et jotain liitteitä ne on vailla tai jotain. No, toisessa oli kotihoidontuen/yksityisen hoidon tuen hakemuslomake ja selvitys, että voin hakea sitä siitä huolimatta, että olen äitiyspäivärahalla. OK, ajattelin, että hakemus on sit vissiin kirjattu koneelle ja siks tuo hakemus oli laitettu tulemaan mulle jo tässä vaiheessa. Avasin toisen kuoren ja paperissa luki " Työttömyyspäivärahanne on lakkautettu" . Mähän olin saada slaagin, sillä justhan mä olen vasta ilmoittautunut koko kortistoon muutama viikko sitten! Sit luin paperia useamman rivin eteenpäin ja lopulta siinä muistettiin mainita myös syy, joka oli se, että siirryn äitiyslomalle 25.11 alkaen. Joopa... Kaks paperia tullu jo, joissa viitataan tuohon äitiyslomaan ja -päivärahaan, enkä ole vieläkään saanu edes vihjausta siitä, että mitään mulle olis myönnetty edes. Jotenkin niiden ajatustapa ei oikein meinaa olla ymmärrettävä ihan maija meikäläisen järjellä. Kai se äitiysavustuspäätöskin joskus parin viikon sisään sit tulee...

Tuosta tapaamisesta sen verran, että klo 17 ja 30.09 sopii mulle. Tulen joko lapsen kanssa tai ilman ja kumpikin paikka käy mainiosti.

Nyt hammaspyykille ja petiin.

Öitä!

¨c¨23+6 eli huomenna taas uusi viikko. Ihanaa!!!!

Vierailija
37/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon]Ajankuluksi tässä surffailin niin kattelin mm. meiän eilistä kasautumaa ja sieltä tuota kesäkerttusten juttua. Siis miten joku viihtii laittaa sellasen kuvan, että vehkeen karvatki törröttää kuvassa :D :D

No, kukin tyylillään. Tietenki teistä joku on laittamassa sellasta kuvaa meiän blogiin :O No meillä sentään ollaan sanasalan takana. Siitä sentään jotain " turvaa" on.

Ei mut mie nään varmaan painajaisia ens yönä ;)

[color=blue]Mary [color=violet]kiitos postista :D se oli huippu. Piti heti muutamalle kaverille lähettää. Yheltä varsinki saan aina vastaavaa postia ja ei oo juuri koskaa vastaiskua.

[color=blue]Maria-79 [color=maroon]kitos myös sulle postista. Hienosti tuo teiän pikku-ukko sanonu. Vanhempainillassa yks n. 4v poitsu sano hyvin äitilleen " ja minähän en anna periksi" . Äiti yritti saaha totteleen tai jotain.

[color=blue]Marianne snack [color=violet]en oo maistanu. Tiiätte mitä namia sit etin huomenna karkkihyllystä :)

[color=blue]Sulina [color=maroon]siekö se kyselit siittä Nivalan putiikista? Tänään pitkästä aikaa tuli Oulun eteläinen, mut en löytäny ilmotusta mikä ois paljastanu tuon liikkeen.

[color=blue]I-loman palkka [color=violet]enpä jaksa muistaa. Pitää kysästä ukolta jahka kotiutuu akan kans.

[color=blue]Chicca [color=maroon]ei mitään uutta ettei ymmärrä Kelaa. Mä oon tapellu sen puljun kans niiiiin monta kertaa, ett tympäsee aina asioia siellä. Tällä viikolla sain tosi ratkiriemukkaan kirjeen. n. 100¿ pitää maksaa niille takasi, koska jouduin viime kesänä eli ´05 karenssiin ja ne kerkes maksaa mulle korvausta :/

Eräpäivä on vasta marraskuussa ja se on vissi ja varma etten päivääkään etukäteen maksa tuota rahaa.

[color=darkviolet]Uh, ei tee yhtään hyvää istua etukenossa täs koneen äärellä. Masu alkaa heti pingottaan. Eli tiukka takakeno ;)

Mitenhän mä muistasin huomenna pyytää matkakorvauslappusta OYS:sta. *raapustaa isoa muistilappua*. .viimeks unohtu, joten nyt pitää pyytää senki eestä.

Nyt tää akka taapertaa hakeen puita ja laittaa saunan lämpiään. Illan jatkoja terhokkaille. Aina kiva käyä lukemassa teiän juttuja :)

Vierailija
38/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaima: Elähän hättäile sen äp-laatikon kanssa;) Muistaakseni ekaa odottaessa pakkaus tuli vasta lähempänä äippäloman alkua! MItes muut, muistanko asian oikein?!

Karvoista: Löytyy juu ihania yksittäisiä tummia karvoja navan alapuolelta, niitä sitten nypin pinseteillä pois! Yritän ainakin ennen neuvolaa muistaa nyppiä, jotenkin vaan tuntuu kivemmalta mennä sitten sinne. Vähän höpsöä, onhan terkka varmaan nähnyt vaikka mitä;)

Monttu: Olikos siulla neuvola?Kerrohan kuulumisia!

Lenkillä kävin äsken ja tekipä hyvää. Pitäsi nyt ihan ryhdistäytyä tuon liikkumisen kanssa. Mutta taas lähdetään viikonlopuksi reissuun eikä sitten todennäköisesti ehdi taas lenkille. No, ensi viikolla sitten.

Esikolle kävin ostamassa liput titi-nallen konserttiin:) On nimittäin aikamoinen titi-fani meidän neiti.. Repii varmaan pelihousunsa konsertissa;)

Mary79(?): hihittelin täällä tuolle siun karvoitusjutulle;););)

tikru ja tiuhti rv 21+5

Vierailija
39/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysellyt minä siitä Nivalan putiikista. Se oli joku muu, muistan kyllä tilanteen, mut en sitä kuka se oli.

Sulina

Vierailija
40/52 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko iltapäivä mennyt rautakaupoissa juostessa. Kaakeleita, ovia ja muuta tilpehööriä ollaan oltu valitsemassa ja ostamassa.

MARIA-79: mulla on ollut se masun päälle menevä ja se on ollut ehdoton, varsinkin kun tykkään under-the-belly mallisista housuista. Nyt ootan postista uutta, tälläkertaa tilasin mustan.

Niin, siitä BB:n sitteristä, sen voi laitaa iahnistuvaan asentoon ja isompi lapsi voi käyttää tuolina. Paino raja tais olla 15 tai 18kg, et aikas iso lapsi sitä voi käytää.

Zatu: ajattelitko kantaa vauvaa talvella liinassa? Onko sulla kantotankki? Mä kannoin molempia poikia liinassa, mut olivat sen vertaa isot jo ekana talvena että käytettiin ihan vaan haalaria. Näin jälkeenpäin ajateltuna olis voinut hommata kantotakin, olis ollut mulla vähemmän kuumat oltavat.

Marianne-snack on hyvää!! Mut ootteko maistanut Fazerin uutta vadelma-karpalo suklaata, se vasta vie kielen.

Kohta pääsee katsomaan Grayn anatomiaa :)

-MM-