Tytär tahtoo vuodeksi Moskovaan, mutta ei vaihtoon
Tällaisen idean on saanut päähänsä. Opiskelee yliopistossa kolmatta vuotta, mutta ei tahdo vaihtoon vaan vuodeksi Moskovaan säästämillään rahoilla. Sanoi, että 600 eurolla saa kuukaudeksi hyvän 50 neliöisen peruskämpän eli vuoden vuokrat olisivat reilu seitsemän tonnia.
Ruoka on kuulemma erittäin halpaa, vaikka Moskova on moskovalaisille kallis.
En ole koskaan itse käynyt Venäjällä, mutta tytär tuolla jatkuvasti reissaa ja on paljon venäjää opiskellut.
Kaipa tuo sitten ihan ok on, vaikka en kyllä ratkaisua ymmärrä. Sen vielä jotenkin ymmärtäisin, jos menisi vaihtoon ja samalla opiskelisi kieltä, mutta kun tahtoo vain vuodeksi asumaan. Tyttären mielestä hänen säästöillään Moskova on paratiisi, koska ihan mitä tahansa on tarjolla halpaan hintaan.
Ei kai tässä kannata vastaan pistää vai kuinka?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähteä sinne ihan muuten vaan? Paikalliseen yliopistoon yhteys ja opiskelemaan valmistavalle kurssille kieltä. Saa Suomesta opinto- ja asumistukeakin.
Tai Venäjän Suomen konsulaattiin viisumityöskentelijäksi. Sinne haetaan jatkuvasti työntekijöitä
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta koronan eu rokotteet ei kelpaa Venäjällä ja Venäjän rokotteet ei kelpaa eu alueella.
Vierailija kirjoitti:
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta koronan eu rokotteet ei kelpaa Venäjällä ja Venäjän rokotteet ei kelpaa eu alueella.
Jep, näin on. ja vaikka olisi Sputnikitkin olkavarressa, pääsee maahan vain pcr -testilä
Hyvä jos on säästänyt rahat eikä nosta suomen sossusta toimeentulotukea ja päälle työttömyyskorvausta ja roudaa niitä venäjälle.
Siitä vaan. Mutta tätä palstaa lukemalla pääsee samaan tunnetaan.
"Sanoi, että 600 eurolla saa kuukaudeksi hyvän 50 neliöisen peruskämpän eli vuoden vuokrat olisivat reilu seitsemän tonnia."
Eikös Moskova ole maailman kalleimpia kaupunkeja, jonain vuona oli jopa maailman kallein? Vaikea keksiä mistä muusta se kalleus tulisi kuin asumisesta. Ei kai ruoka mitään kahta tonnia kuussa siellä maksa?
Moskova on hieno kaupunki. Jos vielä oppii vuodessa venäjää sujuvasti puhumaan, työmarkkinoilla suuri etu.
Paljon vähemmän häiriökulttuuria, mitä vaikka Helsingin rautatietorilla.
Mainoksissakin on woketus kielletty, uhkana on että toimitusjohtaja laitetaan linnaan.