Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisas Maria Guzenina tyhmä Saimi Nousiainen

Vierailija
13.09.2006 |

Raskaana oleva Saimi Nousiainen nostatti runsas viikko sitten melkoisen mylläkän toteamalla, että lapsi tulee tärkeysjärjestyksessä vasta parisuhteen jälkeen (IS 2.9.).

- Elämäni ensimmäinen rakkaus on oma mies ja sitten tulee lapsi. Lapsi ei saa määrätä tahtia. On surullista nähdä äitejä, jotka omistautuvat vain jälkikasvulleen, Saimi totesi.

Kuusivuotiaan Alex -pojan yksinhuoltajaäiti Maria Guzenina-Richardson, 37, on tuohtunut Saimin puheista.

- Saimi ei taida tietää, mistä puhuu. Hän varmaankin kuvittelee, että hänen tuleva lapsensa on terve ja temperamentiton - sellainen, joka leikkii hiljaa nurkassa, kun vieraita on kylässä, ja sellainen, jota voi pukea söpösti.

- Mutta todellisuudessa äitiys voi tarkoittaa loputtomia unettomia öitä - etenkin koliikkilapsien äidit joutuvat valvomaan paljon. Eikä lapsi ole mikään näyttelykapistus tai asuste, vaan vastuu, jota kannetaan loppuelämä.

Mariaa huolestuttaa, jos lapsi tulee perheessä vasta vanhempien jälkeen.

- Mitä tapahtuu lapselle, joka ajattelee olevansa kakkonen? Maria kysyy.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen edelleen Saimin kanssa samaa mieltä. Mies ensin sitten vasta lapsi/ lapset.

Vierailija
2/20 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri oli ollut kurssilla, jossa oli vetäjä puhunut kahdenlaisista naisista. Niistä, joilla mies on se suurin rakkaus ja tulee aina ensin. Ja niistä, joilla lapset menevät miehen edelle.

Minä olen tilannetta miettinyt, että jos olisi onnettomuus, tulipalo tms. en hetkeäkään epäröisi, kumman ensin pelastaisin. lapsen vai miehen. Lapsi menisi aina ensin. Mies taas ajattelee meillä juuri päin vastoin. Hänelle minä tulen ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain kirjoista lukenut! Ja ehkä hän siksi nyt ajattelee että mies tulee olemaan aina etusijalla hänelle, uskon kuitenkin että ajtukset muuttuu niin kuin monella muullakin äidillä :)

Vierailija
4/20 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä joskushan niistä lapsista on pakko irrottautua ja päästää heidät oman elämänsä laidasta kiinni...

Vierailija
5/20 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ykkösiä, että miestä sitten laiminlyödään. Ei todellakaan.

Vierailija
6/20 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaen huomioon että a) Saimi on ensisynnyttäjä ja mieli saattaa muuttua vielä milj kertaa kuten jokainen äiti tietää... b) meitä äitejäkin on monenlaisia.

Vierailija
7/20 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

parisuhteestaan, ja sitä myötä saavat voimia olla hyviä äitiä ja isiä. Näkeehän niitä " kaikkensa lapselle antaneita" väsähtäneitä äitejä kadut pullollaan. Itsensä hoitaminenkin on erittäin tärkeää, ei vain lapsen.

Vierailija
8/20 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä puhuu.

Vierailija
9/20 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että asettaa miehen elämässään ykkössijalle tai mies asettaa naisen ennen lapsia, kertoo itsekkyydestä. Halusta olla jonkun elämässä tärkein ihminen. Ei voi muutakuin ihmetellä ihmisiä, joilla lapsi ei mene ykköseksi. Rakkaus lapseen ja lapsilta on niin pyytentöntä, että aikuisten ihmisten välillä ei sellaista voi koskaan olla. Sen tähden niistä ei voi puhua edes samana päivänä eikä lasten asettaminen etusijalle tarkoita parisuhteen laiminlyömistä. Myönnän toki, että sellaisiakin äitejä on ja se on kyllä surullista jos todella laiminlyö parisuhdettaan. Väliaikaisesti näin varmaan käy meille kaikille, mutta jos se jää päälle, niin tietäähän se huonoa parisuhteen jatkon kannalta.

Vierailija
10/20 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkästään se, miten iso se rakkaus vauvaan on oli yllätys. Ihan itsestään se vauva meni ykköseksi vaikka ehkä ennen synnytystä vielä olis ajatellut mitä :) Ja sitten siihen päälle ne kaikki muut tunteet ja tuntemukset niin pakostihan se nyytti nousee muun yli.

Vierailija
11/20 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän se siitä laimenee kun lapsi kasvaa.

Vierailija
12/20 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria G. on tekopyhä itseään täynnä oleva itsensätyrkyttäjä. Saimi N. on itsekäs itseään täynnä oleva itsensätyrkyttäjä muuten vain.

Vierailija
13/20 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa tytön heilutella huuliaan ja suunnitella äitiyttään niin paljon kuin sielu sietää, vasta aika näyttää miksi todellisuus sittemmin muodostuu.

Vierailija
14/20 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miestään.

Teininä minä tein ainakin listaa, että kenestä tykkään eniten.

1. Jussi

2. Olli

3. jne jne

Eihän tollasta nyt enää aikuisena tarvii tehdä????

Rakkaus vain on erilaista lapsia ja miestä kohtaan.

Vierailija
15/20 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellähän Saimi taisi yrittää puolustella sanomisiaan... *en ole kylmä äiti...*

ei ole myöskään kovin hehkeän näköinen odottava malli-äiti...

Vierailija
16/20 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen on niin helppo lähteä kävelemään jos pperhe-elämä ei ollutkaan " mun juttu" ..

Minulla on ilo, onni ja kunnia olla ihanan 10-vuotiaan pojan äiti! Ja vaikka naimisissa nykyään olenkin ei mikään suhde mene poikani ja minun suhteen edelle!

Vierailija
17/20 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo silloin kun odotin ensimmäistä niin " arvomaailma" muuttui.

Sydämen alla kun ensin kantaa pientään sen 10 kk:ta ja sen jälkeen sydämessään niin olisi ihme jos ei olisi tärkeämpi kuin mies.

Meillä on todella hyvä ja toimiva parisuhde, mutta kyllä miehellekin nuo ipanat tulevat ennen minua.

Toki odotamme joskus niitä aikoja kun lapset lähtevät kotoa ja meillä on aikaa toisillemme ihan kunnolla...

Vierailija
18/20 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä edes tullut ajatelleeksi asiaa. Nyt kun ajattelen, en näe siinä mitään järkeä.

Vierailija
19/20 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vastasin, että on totta, että rakastan kaikkia lapsiani

yhtä paljon. Totta kuitenkin myös se, että rakastan lasten

isää paljon, mutta rakkaus on erilaista, eikä sitä voi verrata

lapsiini tuntemaan rakkauteen.

Lapsi hyväksyi tämän selityksen.

Mitä lasten vai miehen pelastamiseen palavasta talosta tulee,

niin itse pelastaisin myös lapset. Mies osaa pelastua itsekin.

Itse asiassa toivoisin, että myös mies yrittäisi pelastaa lapsia

minun apunani!

Vierailija
20/20 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimi on sellainen ajattelematon hölösuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän