Olenko kauhea vanhempi?
Odoton kolmatta lastani. Kaksi tyttöä ennestään ja toivon tästä kolmannestakin tyttöä. Syystä että ystävänipiirini ja muutkin tuntemani pikkupojat ovat lähes poikkeuksetta kamalia riiviöitä. :( Meuhkaavat, koluavat kaikki paikat, jatkuva meno päällä niinkuin on-nappi olisi päällä mutta aivot jääneet narikaan. Ovatko kaikki pikkupojat oikeasti tuollaisia vai onko kohdalleni sattunut vain villejä poikia ja itselle rauhallisia tyttöjä? Pelottaa osaisinko poikaa kasvattaakaan. :(
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:13"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:06"]Niin, ymmärrän täysin sua! Minulla on yksi tyttö, ja nyt on vähän vauvakuumetta ilmassa, mutta pelkään että saisin pojan. En ymmärrä poikien taistelu ym leikkejä, tytön kanssa on paljon helpompaa näissä asioissa. En ole vielä yhtään suloista poikaa tavannut vaikka päiväkodissakin niitä on ryhmä pullollaan. Sori vaan poikien äidit, ei sille vaan voi minkään jos ei poikaa toivo. [/quote] mäkin ymmärrän täysin. Tai siis oon tavannut kyllä monta suloista ja rauhallista poikaa, mutta yleensä kyllä ne pojat on villimpiä pyssyleikkiensä yms kanssa. Tietysti riippuu miten kasvattaa, mutta jotenkin mulla on sellanen mielikuva että tytöt olisi helpompia :D T. 2 rauhallisen tytön äiti [/quote] Ja vielä lisätäkseni, että tytöt on ehkä muuten just siihen teini-ikään asti helpompia, mutta sit asiat voikin muuttua :D
[/quote]
Mutta kun itsekin olen ollut teinityttö niin toivottavasti ymmärrän omaa tyttöä tuossa iässä.
Myös mieheni on aina toivonut tyttöjä.
Mikä tämä poikia vihaava trolli tällä palstalla oikein on? Kiihkofeministi?
Pakko kommentoida tuota "koluavat kaikki paikat". Meillä oli juhlat ja lapset saivat käydä autotallissa pelaamassa yhtä peliä (niin iso, että voi tuoda asuntoon sisälle). Paikalla oli sekä tyttöjä että poikia, kaikki louluikäisiä eli me vanhemmat emme seisseet vahtimassa heitä siellä autotallissa. No pojat kävivät keskenään pelasivat sen mitä pelasivat ja tulivat takaisin kun kävin hakemassa, autotalli oli aivan norminäköinen. Sitten lähtivät tytöt: menin tunnin päästä katsomaan, niin kaikki autotallissa varastossa olleet laatikot (sis. lasten vanhoja leluja, pieneksi jääneitä vaatteita, meidän urheiluvälineitä, työkaluja yms yms) oli avattu, pengottu ja jätetty aukinaisena lattialle. Mitään syytä tähän penkomiseen eivät osanneet sanoa ja samaankäytökseen olen törmännyt aiemminkin, kerran tyttöjen leikistä olen korjannut pois meidän talon osakepaperit, jotka olivat siis kaapissa, mapissa. Sieltä oli ne kaivettu esiin. Ja siis meillä itsellä on vaan poikia, omista lapsista ei ollut kyse vaan vieraista. Että oisko kuitenkin kasvatuskysymys tämäkin?
No yleensä kyllä miehet haluaa pojan jos vaan sen edes uskaltaa sanoa. Meillä kaksi poikaa ja ikää 11 ja 13v. On hiirenhiljaista ja eipä tuossa iässä enää pyssyleikit kiinnosta. Pikku poikien juttuja ja niin on lyhyt se aika.
Kasvatuskysymys. Jos poikien kummalla tahansa vanhemmalla on heikot taidot kasvattaa niin silloin pojasta tulee huonokäytöksinen. Anteeksi nyt vaan mutta useimmiten duunariperheissä on sellaista pojat on poikia asennetta jolla kasvatetaan mahdottomia tyyppejä. Omat poikani olen kasvattanut reiluiksi tyypeiksi jotka ei hosu ja häsellä. Enemmän lähipiirin tytöissä on nirppanokkia ja huonoa käytöstä kyläillessä ( esim leikitään vain tyttöjen kanssa)
Mulla ollut ainakin kaksi rauhallista,harkitsevaa iloista poikaa.Kumpikin rakasti leikkimistä ( legoilla,dinoilla,hirviöillä) ja tykkäsivät leikkiä jopa yksinään.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:06"]Niin, ymmärrän täysin sua! Minulla on yksi tyttö, ja nyt on vähän vauvakuumetta ilmassa, mutta pelkään että saisin pojan. En ymmärrä poikien taistelu ym leikkejä, tytön kanssa on paljon helpompaa näissä asioissa. En ole vielä yhtään suloista poikaa tavannut vaikka päiväkodissakin niitä on ryhmä pullollaan. Sori vaan poikien äidit, ei sille vaan voi minkään jos ei poikaa toivo.
[/quote] älä huoli, ei sun mielipiteillä väliä ole.
[/quote]
Näyttää olevan kun tänne tullaan valittamaan :D
[/quote] mikä oli valitus?