Miksi laturaivoa esiintyy vain lähinnä pääkaupunkiseudulla?
Lunta ei ole samalla tavalla kuin pohjoisessa, mutta ei se oikeuta turhaan raivoon. Aina kun voi vain muuttaa pohjois-Suomeen.
Kommentit (40)
Kankaanpäässä on pidätetty 5 laturaivoajaa. Onko se muka pääkaupunkiseutua?
Vois hakea kirpparilta puusukset ja mennä sinne ladulle hidastelemaan 😅 Antaisin laturaivoajalle oikeen isänkädestä jos sellaisen näkisin 👊
Koska maaseudulla ei ole ketään muita hiihtämässä.
Siksi kun maalaiset muutti stadiin.
Maalla hiihdetään yksin erämaissa. Ei siinä voi raivota kuin itsensä kanssa.
Maalla on rennompaa muutenkin. Täällä pk-seudulla on ihan umpihullua porukkaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vois hakea kirpparilta puusukset ja mennä sinne ladulle hidastelemaan 😅 Antaisin laturaivoajalle oikeen isänkädestä jos sellaisen näkisin 👊
Mä olen myös suunnitellut hiihdon aloittamista ihan laturaivoajien kiusaksi. Tiedä vaikka hiihtämisestä lopulta innostuisi.
Vierailija kirjoitti:
Ne ukosta jotka siellä raivoaa on näitä samoja jotka spandexpyöräilee kesäisin. Tiedän monia.
Niin just olin sanomassa tätä! Spandexit ja Audikuskit sotkee ladut ja liikenteen. Josku hermojenhallintahäiriö molemmilla.
Ne on niitä samoja "huippu-urheilijoita", jotka kuvittelevat aamuruuhkassa olevansa formulakisoissa.
Se on nämä jotka tulevat hienoilla autoillaan ladunvarteen. Ovat pukeutuneet ihonmyötäiseen pellepukuun ja hiihtävät hullun kiilto silmissä. Auta armias jos eteen tulee joku hitaampi kuten vaikka pieni koululainen niin kirosanat lentää ja sauva heiluu. Pitäisi mennä ladunvarteen pampun kanssa ja lyödä hankeen nämä hullut.
Itse olin viimetalvi yksin Kivikon metsässä Helsinki 94 hiihtämässä 30 vuoden jälkeen.Vanhoilla suksilla ja monoilla.Nivelrikko polvet ja toisen polven lisänä viellä kierukka polvesta sökö.Tuskin olin superhiihtäjä? Kaikki olivat ystävälisiä ladulla minulle! Kuin huilein sivussa,moni pysähty ikän katsomatta hetkeksi siihen,tarkista kaikki ok ja sempaamaan!. Kehuivat suksia ja monojani. Kertoivat ovat parhaat vanhemalle väelle tasapainon takia. Katselet niitä itsellekkin,ei vain niin helposti löytäneen kirpputorit.Oliko kellon ajalla tekemistä aamupäivää metsällä? Aamun virkkuna, illan torkkuna? Ilolla menen taas metsän kun lunta tulee sinne.Aivan samoin olin yksin luistelemassa 30vuoden jälkeen ja ihania sempareita lapset minulle jäällä.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaalaisten suuri määrä aiheuttaa. Eivät osaa käyttäytyä ladulla.
Ne on kyllä pääasiassa ihan kantasuomalaisia tätejä ja setiä jotka siellä raivoaa. Eivätkä todellakaan vain ulkomaalaisille vaan ihan suomalaisille.
Eikö tosiaan kukaan ole paiskannut kuumakallea tonttiin?
Täällä pohjoisessa harjoittelee ammattilaisia enemmän kuin etelässä? Ihmiset täällä tietävät, että laduilla voi olla lujaa hiihtäviä, että noudattavat latujen sääntöjä hyvin. Ehkä turistit toikkaroivat joskus laduilla.
Koska ladulla on koiria, maastopyöräilijöitä, ihmisiä lykkimässä lastenrattaita ym häiriöitä, joiden paikka on jossain muualla kuin ladulla.
Vierailija kirjoitti:
Ne ukosta jotka siellä raivoaa on näitä samoja jotka spandexpyöräilee kesäisin. Tiedän monia.
Irvokkaan näköisiä ne vinttikoiramaiset spandexukot. Itse pyöräilen ympäri vuoden koska minulla ei ole autoa, mutta noita spandexsankareita ei näy talvella lumessa sihkuttamassa. Ilmeisesti olisi liian työlästä hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin just olin sanomassa tätä! Spandexit ja Audikuskit sotkee ladut ja liikenteen. Josku hermojenhallintahäiriö molemmilla.
Joidenkin lapsentasolle jääneiden aikamiesten on heti lumen tultua ajeltava autoillaan kovaa vauhtia mutkitellen pitkin tietä, koska se on niin ihmeellistä kun on satanut lunta ja on liukasta. Joudun työmatkalla pyöräilemään noin kilometrin verran autojen seassa, koska siinä ei ole pyörätietä ja sillä pätkällä noita hulluja rallikuskeja on. Siitä ne vierestä paahtavat luisussa.
Siksi että täällä on jo nyt liikaa ihmisiä. Pinnat kiristyy kun hajurako liian pieni. Ja Helsingin vihreiden politiikka on sitä että kehä3: n ulkopuolella ei ole elämää eikä pidäkään olla. Haluavat kaikki tänne.... ongelmia vaan lisää.
Eihän täältä löydy kuin yksi hiihtolatu Paloheinästä ja siinä saa sitten kaikki vetää jonossa rinkiä. Ei se ole ihme jos vähän ketuttaa
Nimellisesti joo. Täysin kuolleita paikkoja irl.