Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinkahan kauheaan myllyyn joutuu, jos joutuu työttömänä sairaslomalle?

Vierailija
03.12.2021 |

Kannattaako?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa, saa olla rauhassa ja saa enemmän tukia.

Vierailija
2/13 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kannattaa, saa olla rauhassa ja saa enemmän tukia.

Olen saanut tähänkin asti olla rauhassa ja sairauspäiväraha on vähintään 86 % ansiosidonnaisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minäkin olen miettinyt. En pysty kävelemään kovin monta kymmentä metriä tai seisomaan muutamaa minuuttia kauempaa. Olen ollut viranomaisten paiskottavana niin pitkään, että en uskalla edes kysyä TE-virkailijoilta tätä sairausloma-asiaa. Työllistymiseeni sillä ei olisi mitään vaikutusta, koska töitä en saa anelemallakaan.

Vierailija
4/13 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä meni niin että saan sairausloman, mutta kela ei anna sairauspäivärahaa koska eivät mitenkään voi tietää olenko oikeasti työkyvytön, kerta en ollut työssä ennen sairautta. Kaikenlaista kuntoutustutkimusta sitten pukkaa ja työkkäristä ei voida pakottaa kuntouttavaan, mutta siitä on puhetta ja uhkailua että sitten kun sairasloma loppuu, niin kuntouttavaan pitäsi mennä.

Käytännössä saan siis työkkärin rahaa ja sairaslomaa on haettu aina pätkissä, n. 4 kuukautta kerrallaan.

Vierailija
5/13 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata. normi ansiosidonnainen paljon parempi ja jos ei halu mennä töihin, niin sanot vain että sulla ei ole rokotusta. Ei ilman rokotetta tällä hetkellä oikein pääse mihinkään hommiin. Minä ole aina vain kysellyt "tarviiko olla rokotettu?", niin huomas että kiinnostus minusta työtekijänä lähti heti. ;-)

Vierailija
6/13 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain työttömänä ollessani keuhkoveritulpan ja 2 kuukautta sairauslomaa. Kävni Kelassa kysymässä, mitä pitäisi tehdä, ja he neuvoivat hyvin ystävällisesti. Sain tuon kahden kuukauden ajalta hieman enemmän päivärahaa, koska se laskettiin työttömyyttä edeltäneiden tulojen perusteella. Ei ollut minkäänlaista "kauheaa myllyä", täytin vain hakemuksen ja sain päätöksen, siinä kaikki.

Vierailija
7/13 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mihinkään myllyyn joudu. Muutaman päivän sairauslomia ei tietenkään kannata edes ilmoittaa, mutta pitemmillä säästyy ansiosidonnaisia päiviä. Tulo pysyy jokseenkin samana, jos lasketaan samasta tulosta eikä siinä ole tavanomaista omavastuuta, jos on ollut jo pitempään työttömyyspäivärahalla ennen sairauslomalle jäämistä.

Vierailija
8/13 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku sanoa suoralta kädeltä, miten tilanne muuttuu silloin, kun joudutaan sairaslomalle tilanteessa, jossa on oltu jo vuosia työttömänä ja ilman ansiosidonnaista?

Vierailija
9/13 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 2019 kuukauden sairaslomalla työttömänä. Jalka oli vähän rikki. Kelalta tuli neljä päätöstä asiasta. Huh,huh jos olisin tiennyt niin en olisi vienyt sitä sairalomatodistusta kelalle.

Vierailija
10/13 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku sanoa suoralta kädeltä, miten tilanne muuttuu silloin, kun joudutaan sairaslomalle tilanteessa, jossa on oltu jo vuosia työttömänä ja ilman ansiosidonnaista?

Saa vähän pienempää rahaa kuin työttömänä mutta sitä saa kuudelta päivältä viikossa. Siis plus niinus nolla homma. Se hyöty että sinä aikana et joudu karenssiin jos tulee työtarjous tai toimenpide josta kieltäydyt.

Vierailija
11/13 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä minäkin olen miettinyt. En pysty kävelemään kovin monta kymmentä metriä tai seisomaan muutamaa minuuttia kauempaa. Olen ollut viranomaisten paiskottavana niin pitkään, että en uskalla edes kysyä TE-virkailijoilta tätä sairausloma-asiaa. Työllistymiseeni sillä ei olisi mitään vaikutusta, koska töitä en saa anelemallakaan.

Sama tilanne. Hain just työkyvyttömyyseläkettä, ja siihen oheen piti hakea työttömyysturvaakin "eläkkeen käsittelyajaksi". Eläkettähän ei tipu se on varmaa, mutta miten ihmeessä toimii tuleva aktiivimalli missä pitää hakea joka viikko jotain paikkaa, eikä kuitenkaan pysty töihin? Tarjoaako TE niitä haettavia sulle, vai haetaanko mielivaltaisesti minne vain keksiikin? Pari vuotta vielä työeläkkeeseen aikaa...

Vierailija
12/13 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa vähän pienempää rahaa kuin työttömänä mutta sitä saa kuudelta päivältä viikossa. Siis plus niinus nolla homma. Se hyöty että sinä aikana et joudu karenssiin jos tulee työtarjous tai toimenpide josta kieltäydyt.

Kiitos vastauksesta. Olen hakenut työttömyysvuosieni aikana noin seitsemääsataa työpaikkaa saamatta niistä yhtään, joten ei ole pelkoa karenssista. Päädyin näin huonoon kuntoon sen vuoksi, ettei minulla ollut rahaa mennä lääkärille. Nyt ei ole yhtään sen enempää, joten byrokratiapyöritys ja lääkärikäynnit eivät houkuttele.

Vierailija
13/13 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne. Hain just työkyvyttömyyseläkettä, ja siihen oheen piti hakea työttömyysturvaakin "eläkkeen käsittelyajaksi". Eläkettähän ei tipu se on varmaa, mutta miten ihmeessä toimii tuleva aktiivimalli missä pitää hakea joka viikko jotain paikkaa, eikä kuitenkaan pysty töihin? Tarjoaako TE niitä haettavia sulle, vai haetaanko mielivaltaisesti minne vain keksiikin? Pari vuotta vielä työeläkkeeseen aikaa...

Minulla olisi eläkkeeseen aikaa vielä yli kymmenen vuotta. Töihin haluaisin aivan ehdottomasti, mutta vaikka haen reippaana ja innokkaana enkä tietenkään kerro vammoistani, minua ei oteta. Odotan tuota seuraavaa aktiivimallia - viimeksi minulta pidätettiin sakko koko mallin ajalta. Toukokuusta lähtien voin häpeilemättä hakea ihan mitä sattuu, koska jokainen työnantaja ymmärtää, miksi kuulostan niin epätoivoiselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan