Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverilla kamala huoli minun häistäni

Vierailija
05.03.2015 |

Olen menossa naimisiin maistraatissa. Itse vihkiminen tapahtuu vain mieheni ja parin ulkopuolisen todistajan läsnäollessa ja hääjuhlat vietetään muutama päivä myöhemmin perheen kesken. Tämä on toinen avioliitto minulle. Kaveri jaksaa olla huolissaan siitä miltä mun häämekko näyttää (tavallinen valkoinen polvipituinen pitsimekko), miksi en käy laitattamassa hääkampausta kampaamolla ja nyt morsiuskimppukaan ei kelpaa. Itse ilmaisin kukka-asian näin että muutama valkoinen ruusu plus jotai rehuja siihen sekaan on hyvä. Mä en halua mitään kalliita prinsessahäitä, sellaiset tuli joskus nuoruudessa jo vietettyä. Vihaan muutenkin kaikki turhat häähömpötykset. Miten siis selittää ihmiselle että voin mennä naimisiin vaikka verkkareissa jos siltä tuntuu?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomalla suoraan että oot päätökses tehny eikä hänen oo siitä valittamista!

Vierailija
2/19 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithn sä teä ihan niin kuin haluat. Mutta vaikk kannata kymppitonnien bridezillajuhlia, enkä ites viettänyt kalliiita häitä,  en myöskään ymmärrä, miksi jotku pitävät jotenkin hienompana tai "aidompana" osoittaa, että naimisiinmeno on ihan arkea, eikä ollenkaan juhlimisen tai panostuksen arvoista. Meinaan vaan, jos siinä ei ole mitään hienoa tai hyvää tai juhlimisen arvoista, niin miksi mennä naimisiin ollenkaan tai ainakaan tämän kumppanin kanssa?

Nykyään voi elää susiparinakn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse mitään selitellä, kyllähän tuo pitäisi mennä tajuntaan ihan yhdellä sanomisella! Ja kyllä minä ainakin hyvin ymmärrän, että jos kyseessä on toinen avioliitto ja on tosiaan nuoruudessaan ne prinsessahäät saanut, niin kyllä kaksi aikuista ihmistä voi solmia avioliiton ilman mitään vuosisadan seremonioitakin!

Vierailija
4/19 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sä oot viitseliäs. Me käytiin vaan ruokiksella maistraatissa (työvaatteissa, miehwllä haalari..). En voisi kuvitella järjestäväni edes noin pitkälle kuin sinä hääjuhlaa. Sit käytiin todistajien kanssa lounasravintolassa : )

Vierailija
5/19 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin housuissa naimisiin, ilman kukkia :D

Vierailija
6/19 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä varmaan ärsyttää kun sitä ei ole kutsuttu. Haluaa noin osoittaa, että on muka tarpeellinen ja mikään ei onnistu ilman häntä. Kuulostaa jopa vähän narsistiselta.

Vierailija
7/19 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 07:36"]Voithn sä teä ihan niin kuin haluat. Mutta vaikk kannata kymppitonnien bridezillajuhlia, enkä ites viettänyt kalliiita häitä,  en myöskään ymmärrä, miksi jotku pitävät jotenkin hienompana tai "aidompana" osoittaa, että naimisiinmeno on ihan arkea, eikä ollenkaan juhlimisen tai panostuksen arvoista. Meinaan vaan, jos siinä ei ole mitään hienoa tai hyvää tai juhlimisen arvoista, niin miksi mennä naimisiin ollenkaan tai ainakaan tämän kumppanin kanssa?

[/quote]

Eli naimisiin pitää mennä vaan siitä syystä että sais juhlia isosti? Älä ole oikeesti noin tyhmä.

Vierailija
8/19 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 07:57"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 07:36"]Voithn sä teä ihan niin kuin haluat. Mutta vaikk kannata kymppitonnien bridezillajuhlia, enkä ites viettänyt kalliiita häitä,  en myöskään ymmärrä, miksi jotku pitävät jotenkin hienompana tai "aidompana" osoittaa, että naimisiinmeno on ihan arkea, eikä ollenkaan juhlimisen tai panostuksen arvoista. Meinaan vaan, jos siinä ei ole mitään hienoa tai hyvää tai juhlimisen arvoista, niin miksi mennä naimisiin ollenkaan tai ainakaan tämän kumppanin kanssa?   Nykyään voi elää susiparinakn. [/quote] Eli naimisiin pitää mennä vaan siitä syystä että sais juhlia isosti? Älä ole oikeesti noin tyhmä.

[/quote]

älä vääriste. En sannut, et pitäsi mennä naimisin vain siksi, että saa juhlia. Sanoin, että ei pidä mennä naimisin, jos ei pidä sitä juhlimisen arvoisena. Jos se on pelkkä velvollisuus, ankeaa arkea, sitä ei kannata elämänsä ottaa.

Vierailija
9/19 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 07:57"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 07:36"]Voithn sä teä ihan niin kuin haluat. Mutta vaikk kannata kymppitonnien bridezillajuhlia, enkä ites viettänyt kalliiita häitä,  en myöskään ymmärrä, miksi jotku pitävät jotenkin hienompana tai "aidompana" osoittaa, että naimisiinmeno on ihan arkea, eikä ollenkaan juhlimisen tai panostuksen arvoista. Meinaan vaan, jos siinä ei ole mitään hienoa tai hyvää tai juhlimisen arvoista, niin miksi mennä naimisiin ollenkaan tai ainakaan tämän kumppanin kanssa?   Nykyään voi elää susiparinakn. [/quote] Eli naimisiin pitää mennä vaan siitä syystä että sais juhlia isosti? Älä ole oikeesti noin tyhmä.

[/quote]

älä vääriste. En sannut, et pitäsi mennä naimisin vain siksi, että saa juhlia. Sanoin, että ei pidä mennä naimisin, jos ei pidä sitä juhlimisen arvoisena. Jos se on pelkkä velvollisuus, ankeaa arkea, sitä ei kannata elämänsä ottaa.
[/quote]

Naimisiinmenolla on tärkeämpiäkin merkityksiä kuin juhliminen. Vaikkapa toiseen ihmiseen sitoutuminen tai taloudelliset asiat. Itse menisin naimisiin kahden kesken mieheni kanssa jossain kaukana sukulaisista ja ökyjuhlista. Pitäisin "juhlat" kahden kesken. En tarvitsisi siihen koko maailmaa häiritsemään.

Vierailija
10/19 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 08:03"]

[/quote]

[/quote]

Ööh, koska pienen pieni perheen kesken vietetty hääjuhla on pelkkä velvollisuus ja ankeaa arkea? Olemme mieheni kanssa menossa naimisiin kesällä, ja minä juuri koen sen ison juhlan järjestämisen pelkkänä velvollisuutena. Sukulaiset odottavat isoja perinteisiä juhlia ruokineen, bändeineen ja kakkuineen. Meillä on tarkoituksena tarjota kummankin perheelle kakkua meillä kotona, remontin keskellä. Minulle se on kaikkea muuta kuin ankeaa arkea, ei tarvitse stressata tai huolehtia mistään järjestelyistä. 

Vierailija
11/19 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien häät on muuten olleet sellainen valtavan iso tapahtuma, jota varten pitää ottaa kymppitonni lainaa ja valmistella vuosi? Eikös esim. 80-luvulla tavalliset häät olleet vain kakkukahvit perheelle parin kotona tai jommankumman vanhemman kotona? En tajua mikä järki on ottaa pankkilaina yhden päivän takia. 

Vierailija
12/19 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kaverille kuulu millään tavalla. En edes jaksaisi kuunnella. 

Itse olen mennyt naimisiin 19v:na maistraatissa, talvella ulkovaatteet päällä ja vauva turvakaukalossa toppapuvussa. Ei todellakaan mitään kukkia ym. Ja meidän juhla ja "häämatka" oli siinä kun mentiin kahdestaan Rossoon syömään isovanhempien hoitaessa vauvaa. Otettiin juhlan kunniaksi oikein jälkiruuatkin :D Ja hääyö kahdestaan kotona. Kun nelikymppisenä menen naimisiin niin oikein kunnon juhlat ja häämatkan haluan, isot juhlat ja viimisen päälle. Ihan sama mitä siitä joku muu ajattelee. 

Menette naimisiin kuten haluatte. Jotkut ihmiset eivät vaan ymmärrä että toiset haluavat eri asioita kuin he itse. Minullakin on tällainen kaveri. Koska ei itse jaksa kahden lapsen kanssa ja tuntee olevansa nelikymppisenä ikäloppu niin ei voi käsittää että pari kaveriaan haluaa suurperheeseen lapsia vielä nelikymppisenä. Ei kuulemma voi jaksaa, raskausväsymys johtuu iästä ja kumminkaimallekin kävi köpelösti kun nelikymppisenä synnytti. Annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä mutta myös omaan elämäänsä.

Vierailija
13/19 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 07:57"]

[/quote]

[/quote]

En vääristellyt. Todistit juuri että sinähän olet ihan oikeesti tosi tyhmä.

Vierailija
14/19 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 07:36"]

Voithn sä teä ihan niin kuin haluat. Mutta vaikk kannata kymppitonnien bridezillajuhlia, enkä ites viettänyt kalliiita häitä,  en myöskään ymmärrä, miksi jotku pitävät jotenkin hienompana tai "aidompana" osoittaa, että naimisiinmeno on ihan arkea, eikä ollenkaan juhlimisen tai panostuksen arvoista. Meinaan vaan, jos siinä ei ole mitään hienoa tai hyvää tai juhlimisen arvoista, niin miksi mennä naimisiin ollenkaan tai ainakaan tämän kumppanin kanssa?

[/quote]

Susiparina ei saa samaa juridista turvaa kuin avioliitossa. Jotkut meistä myös vielä arvostavat avioliittoa. Se, vaikkei hääjuhlaa niin ihanana asiana pitäisikään, ei tarkoita etteikö pitäisi ihanana sitä itse avioliittoa. Sinulle kai sitten hienot häät on se avioliittoa tärkeämpi juttu, kun et menisi edes naimisiin ilman juhlia?

Vierailija
15/19 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin nuorempana juuri sellainen, että halusin nimenomaan isot prinsessahäät. Nyt lähivuosina on alkanut tuntua siltä, että ei olisi ollenkaan hullumpi idea järjestää intiimi vihkiminen jossain rannalla, parin todistajan läsnäollessa. Sen sijaan miesystäväni haluaa nimenomaan suuret ja näyttävät häät ja paljon vieraita. Katsotaan, millainen mahtaa olla lopputulos :)

Vierailija
16/19 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 07:36"]Voithn sä teä ihan niin kuin haluat. Mutta vaikk kannata kymppitonnien bridezillajuhlia, enkä ites viettänyt kalliiita häitä,  en myöskään ymmärrä, miksi jotku pitävät jotenkin hienompana tai "aidompana" osoittaa, että naimisiinmeno on ihan arkea, eikä ollenkaan juhlimisen tai panostuksen arvoista. Meinaan vaan, jos siinä ei ole mitään hienoa tai hyvää tai juhlimisen arvoista, niin miksi mennä naimisiin ollenkaan tai ainakaan tämän kumppanin kanssa?

[/quote]
No meillä mentiin naimisiin että kaikilla ois sama sukunimi... Kummallekkaan naimisiinmeno ei ollut iso juttu kun voi rakastaa ilman sormuksia. Mut sitte saatiin lapsi ja käyttännön syistä oli järkevämpi käydä sit maistraatissa.

Vierailija
17/19 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 07:36"]

[/quote]

Ei kai sitä juhlien takia mennä naimisiin?

Paitsi ihan nuoret häistä haaveilevat tytöt

Vierailija
18/19 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 08:03"]

[/quote]

[/quote]

Me mentiin naimisiin kaksin maistraatissa, koska oltiin päätetty elää elämämme yhdessä. Vihkiminen vahvisti meidän liiton juridisesti. Ei juhlittu tapausta muuten kuin omissa mielissämme, ihan siksi kun ei olla juhlaihmisiä. Mutta ei se tarkoita, että meiltä puuttuisi rakkautta tai ei haluttaisi olla naimisissa. Päinvastoin ollaan oltu erittäin onnellisessa liitossa jo 30 vuotta ja aiotaan olla elämämme loppuun asti.

Niin että ei pidä tehdä mitään johtopäätöksiä siitä, kuinka kukin juhlii tai on juhlimatta sitä naimisiinmenoaan.

Vierailija
19/19 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mun mielestä se oli ihanaa kun sai järjestää isot juhlat naimisiin mentäessä. Juhlat ei todellakaan ollut syy mennä naimisiin, vaan suuri plussa sen kaiken muun kivan ohella.
Mä muutenkin rakastan juhlia, joten miksi en olisi jakanut elämäni suurinta päivää ystävien ja kavereiden kanssa juhlien.
Kovin usein maistraatissa naimisiin menijät dissaavat suurien hääjuhlien järjestäjiä...ihan kuin ainoastaan heidän rakkautensa olisi aitoa, sillä sen todistamiseen ei isoja juhlia tarvittu.
Kukin tyylillään, eikös niin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme