Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoidon Tarpeessa´05 ~vko37-38~

12.09.2006 |

[color=8B0000][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]

[color=FF4500][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]

[color=CD0000] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]

[color=EE7600][size=4][b]HoidonTarpeessa ' 05:[/b][/size][/color]

[color=8B4513]************************** **********************[/color]

[color=CD6600]amalia78

Minä 27 ja mies 28 v

Pohjois-Suomessa asustellaan

ensimmäisestä vauvasta haaveillaan.

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimuksia ei vielä tehty, clomit olen aloittanu 01/06. [/color]

[color=FF7F00]Bilha

ollaan vm' 77

Helsingistä

ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]

[color=CD6600]EmmaEmilia-79

Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.

Asumme Pohjois-Suomessa.

Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.

Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.

Miehellä todettu azoospermia, huhtikuussa selviää onko hormoneista ollut apua

asiaan ja miten sitten jatketaan. [/color]

[color=FF7F00]hende

olen kohta 33 vuotias, mies kesällä 35.

Yritystä on ollut puolitoista vuotta.

Kolme keskenmenoa 11/04, 06/04 ja 11/05.[/color]

[color=CD6600]joalin

Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.

Pääkaupunkiseudulla asutaan.

Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]

[color=FF7F00]LeiaK

Ikää minulla 36 ja miehellä 40, olemme Jyväskylästä

Minulla leikattu syksyllä 2004 myoomia kohdusta, vuoden alusta 2005 saatiin taas aloittaa raskautumisyritykset.

Joulukuussa 2005 perustutkimukset tehty - kummassakaan ei löytynyt vikaa.[/color]

[color=CD6600]LeiMu

Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.

Asumme Itä-Suomessa.

Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.

Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]

[color=FF7F00] Lupus

Minä 24 v, mies 30 v.

Keski-Suomessa asustellaan

Hoidossa yksityisellä, vika löytyi miehestä

Eka ICSI 03/06 --> nega

Toinen ICSI 06/06.[/color]

[color=CD6600]Marikukka83

Minä 22 ja mies 31

Pohjoisen ihmisiä ollaan

Vauva haaveena 05/04

Tutkimukset tehty ja hoidot aloitettu syksyllä 2005

3x inssi negaa

syksyllä luvassa ivf [/color]

[color=FF7F00]Mette80

Minä 26 -v. ja mies 29-v.

Lapsukaista ollaan yritetty 3/05 lähtien.

Asustellaan Itä-Suomessa.

Hoidoissa julkisella. Minä tutkimusten mukaan kunnossa, miehellä todettu teratozoospermia, mutta nyt siittiöt normaaleja.

Takana yksi inssi negaa ja toista piinaillaan. [/color]

[color=CD6600] miliko

Minä 29v ja mieheni 32v.

Tampereelta olen kotoisin.

Yritys alkoi 10/2004.

Eka inssi 11/05 päättyi keskenmenoon 1/06.

Toinen inssi 4/06, kolmas inssi 5/06. .[/color]

[color=CD6600]möröm

Oon 27v ja mies 37v.

Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.

Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa

toinen ICSI helmikuussa.[/color]

[color=FF7F00]Nonna-80

minä -80, mies -78

yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000 lähtien, naimisissa 8/2005 alkaen.

Asumme Helsingissä.

Pillerit jäi pois 10/03

eka raskaus 10/04, joka kuitenkin meni kesken 12/04 viikolla 14+.

Lapsettomuustutkimukset aloitettiin 1/2006

todettiin PCO ja apuna ainakin kesän 2006 Clomit.[/color]

[color=CD6600]pikkuinenpeikko

Olen 29 vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004.

Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]

[color=FF7F00]Pingu-78

Mina 27, mies 29

asustellaan ulkomailla

yritysta 05/04 eika plussan plussaa [/color]

[color=CD6600]R-B

Mina 34, mies 30

asustellaan Helsinki

yritysta 05/06

Hoitoja, ei vielä [/color]

[color=FF7F00] SanniAnniina

minä ja mieheni 29v., pk-seudulta ollaan.

Pillerit jätetty 04/04.

Selittämätön lapsettomuus; kummaltakaan ei ole löydetty mitään vikaa.

Silti menossa 8. kierto Lugeja ja 5 Clomi-kiertoakin takana (eli yhdessä ja erikseen näitä). Inssiä kohti taidetaan mennä. .[/color]

[color=CD6600]tirppa71

Minä vm71, mies vm73

viiteen vuoteen mahtuu ainakin

4xclomit

2x inssit 05 negaa

1. IVF tuoresiirto 05 negaa

2x PAS 06 negaa

nyt pakollisella hoitotauolla kun julkisella on niin

pitkät jonot, että saattaa mennä vuodelle 07 :(

Ja esikoista toivotaan... [/color]

[color=FF7F00]Tuittu78

Olen vm-78 ja mieheni -76.

Asustelemme pääkaupunkiseudulla.

Todellinen yritys siis aloitettu 12/04.

Eka inssi 5/06 nega.

Tällä hetkellä hoidot tauolla kroonisen kilpirauhastulehduksen takia. [/color]

[color=CD6600]tuupalainen

Tuupa -79 ja mies -77

asuinpaikka Turku

vauva tilattu -03

ei pitäisi olla suurta ¿vikaa¿ kummassakaan

hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]

[color=FF7F00]VM1974

31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.

Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.

Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005.

Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]

[color=8B4513]************************************************[/color]

[color=FFD700][size=2]Päivitykset:

- Plussaonnittelut Moolille!!! Tervetuloa Naksu ja Helmi![/size][/color]

[color=CD919E][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]

[color=CD8C95]mooli

Minä -75 ja mies yli 10v. vanhempi

Naimisissa ollaan ja kuparikierukan poistatin 05/05

Pk-seudulla asutaan

Hoidossa yksityisellä (Felicitas), molemmat tutkittu ja mitään vikaa ei ole löytynyt.

1. Inssi 05/06 nega (luget)

2. Inssi kesäkuussa 06 (clomit+luget) [/color]

[color=FFAEB9]varjokas

Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.

Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.

Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli yli kaksi vuotta.

Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.

Näillä aikaan saatu kemiallinen raskaus 03/06. [/color]

[color=CD8C95]viivi99

Minä olen 25v. ja mieheni 31v.

Asustellaan Espoon suunnalla.

Pillerit jätetty 8/04

ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06

Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]

[color=FFAEB9]Burde

Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v

Asutaan Tampereella

Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]

[color=CD8C95]keinuhepo

Oon 28v ja mies 24v.

Asustelemme Pirkanmaalla.

Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.

Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002

ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli

teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok).

Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille

on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]

[color=FFAEB9]klovni75

Minä 30v ja mies 38v

Koti on Helsingissä.

Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]

[color=CD8C95]Lilli78

Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.

Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.

Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]

[color=FFAEB9]Marenda

Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.

Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.

11kk toivottu toista lasta.[/color]

[color=CD8C95]MollyJii

Minä olen 26 v. ja mies 29 v.

Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.

Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]

[color=FFAEB9]Mörötin-81

Olemme mieheni kanssa vm.-81

esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]

[color=CD8C95]omena78

Minä -78 ja mies -77.

Asutaan pääkaupunkiseudulla.

Lasta toivottu syksystä 2003

hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]

[color=FFAEB9]pikmin

Olen 28v ja mieheni 29v.

Haaveilemme esikoisesta.

Yritys alkoi 1/05.

Tutkimukset aloitettu: 12/05,

DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]

[color=CD8C95]Putkula76

Minä olen 29v, mies 30v.

vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.

Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]

[color=FFAEB9]quiero3

minä 24, mies 25

Pk-seutu

Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]

[color=CD8C95]Rizzu

Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,

minä täytän pian 28, mies on 30.

Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]

[color=FFAEB9]tokkopa

Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.

Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]

[color=CD8C95]vaimonalku

Olen -80 ja mies samaten

joulusta -04 asti on yritystä

ja mitään ei ole edes lupaillut

nyt julkisella puolella lähete menossa

ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin

mennään.[/color]

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EE:n kuulumiset jäi heti mieleen.. Pahoittelut negasta!! Joko on menkat alkaneet? Toivottavasti ei alkaisikaan vaan yllättyisit iloisesti!

VM1974: Rutistuksia!!!

Muille vilkutuksia.. On jotenkin vaikea keskittyä kaikkien kuulumisiin, kun oma pää on hieman pyörällä..

Niin siinä kävi, että minusta, aina niin terveestä nuoresta naisesta on tullut kolmessa viikossa kilpirauhassairas.. Sain eilen tulokset ja itse kilpirauhasarvot oli ihan ok, mutta vasta-aineet olivat hieman koholla. Tästä ja oireista (mm. selittämätön lapsettomuus, kuukautishäiriöt, väsymys, laajentunut kilpirauhanen ym.) johtuen minulle aloitetaan Thyroxin lääkitys koeluontoisesti. Reilun kuukauden päästä otetaan uudet kokeet ja käyn vielä endolla uudestaan. Hoitoja jatketaan kunhan arvot ovat kunnossa.

Varsinainen diagnoosi on joko autoimmuuninen tyreoidiitti tai monikyhmystruuma.

Eli yksi ja toivottavasti ainoa syy meidän lapsettomuuteen on löytynyt. Nyt on elettävä sen mukaan. Yksi asia minua on erityisesti mietityttänyt.. En nimittäin olisi missään seulonnassa jäänyt kiinni tästä taudista, jos Diacorin päivystävä lääkäri ei olisi sattunut olla kurkkutautien erikoislääkäri ja epäillyt tulehdusta. Lisäksi summissa valitsemani endokrinologi on osoittautunut erittäin päteväksi ja ihanaksi lääkäriksi.

Ja juuri se, mikä tässä mietityttää eniten on se, miten kauan olisimme jatkaneet/jaksaneet tuloksettomia hoitoja. Ja kun taustalla olisikin ollut selkeä syy.

Oikeasti on pää tosi pyörällä!!

-Tuittu-

Vierailija
2/21 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... hei, minä vain nyt vierailen teidän ketjussa, ihan sattumalta täällä sitten olikin sinulla, Tuittu, kilppariasiaa. Ihmettelenpä suuresti, jos sinulta ei ole alunperin lapsettomuustutkimuksissa otettu kilpirauhasverikoetta. Sehän on ihan perusjuttuja, mitkä tutkitaan, prolaktiinin ja progesteronin lisäksi. Niin yksinkertainen verikoe, eikä sinulta sitä oltu otettu, niinkö? Onpa hämärää. Tavallaan tuota verikoetta voisi pitää lapsettomuustutkimuksissa eräänlaisena seulontana... Muuten mitään kilppariseulontaa ei yleisesti kai tehdäkään, samaan tapaan ainakaan kuin esim. naisilla kohdunkaulansyöpäseulonta kun täyttää 30 vuotta. Tosin henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että koska vaiva on todella yleinen, sen verikokeen ottaminen ei olisi suurikaan vaiva, jos halutaan poissulkea melkein mikä tahansa vaiva, mitä ihminen tulee lääkärille valittamaan - kaikki lääkärit eivät tätä vain tiedä tai ymmärrä...

Oma kilpparikokemukseni oli se, kun menin työterveyslääkärille valittelemaan jatkuvaa kurkkukipua. Jos tämä kyseinen yleislääkäri ei olisi ollut sattumoisin hiukan perehtynyt kilpirauhasasioihin, asia olisi varmaan jäänyt toteamatta - mutta onnekseni hän oli, passitti minut verikokeeseen ja tuloksista ilmeni vajaatoiminta. Sen kanssa nyt on suhteellisen helppo elää, vaikka arvot saattavatkin välillä heitellä häränpyllyä... mutta tyroksiinia olen popsinut jo neljättä vuotta. Minulla vajis tuli siis ilmi ennen kuin aloimme edes yrittämään lasta, mutta onneksi tuli, että olen saanut lääkityksen ja arvot pysymään jota kuinkin kohdillaan.

Kilpirauhasen sairaus VOI aiheuttaa lapsettomuutta, koska rauhanen vaikuttaa kokonaisvaltaisesti aineenvaihduntaan - mutta se ei välttämättä ole suora ja ainoa syy. Oletko tietoinen suvustasi, onko siellä kilpirauhassairauksia? Onnekasta että sinulla on " käytössäsi" hyvä endokrinologi - niitä on harvassa, pidä siitä kiinni! Kaikilla paikkakunnilla ei edes ole olemassakaan endokrinologeja...

Muuten, katsottiinko sinulta automaattisesti ne vasta-arvot? siis että lähetteessä oli myös ne, eikä pelkät kilpirauhasarvot? Minulla oli aikoinaan tsh ja t4v huonot, mutta koko tänä aikana, kun olen ollut " vajissairas" , minulta ei ole katsottu vasta-aineita - kenties ei ole edes ollut tarvetta, mutta asian mielenkiintoisuuden vuoksi haluaisin että ne joskus tsekattaisiin. Ilmeisesti jos arvot ovat selkeästi vajaalla, vasta-arvoja ei edes ole tarvetta tutkia. Millaiset ne sinun ok-arvot olivat, Tuittu (jos saapi kysyä, ei ole pakko vastata)?

-Hektikko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän vastailla parhaani mukaan.. Olen vielä aika untuvikko tämän asian kanssa, joten voi olla että en ole ihan kaikkea lääkärin infoa ymmärtänyt oikein.

Ensinnäkin minulta on tosiaan otettu lapsettomuustutkimuksissa tsh-hormoni (muita siellä ei otetakaan) joka oli ihan normaali (2,0). Tosin tämän näytteen kävin antamassa iltapäivällä kun kukaan ei kertonut, että se pitäisi antaa aamulla. Lapsettomuushoidot alkoivat alkututkimusten jälkeen keväällä. Olimme/olemme selittämättömästi lapsettomia.

Nyt sitten syksyllä sairastuin flunssaan, joka todettiin Diacorilla subakuutiksi tyreoidiitiksi. Väestöliiton lääkärin mukaan hoitoja ei kannata jatkaa ennen kuin tulehdus on mennyt ohi. Tietysti halusin mahdollisimman nopeasti takaisin lapsettomuushoitoihin, joten varasin ajan endokrinologille varmistaakseni diagnoosin ja että se on parantunut. Hän passitti minut verikokeisiin ja totesi kilpirauhasen molempien lohkojen suurentuneen (n.28mm). Veriarvot olivat sinänsä ok.. tsh 1,7, T4V 14, T3v 5,1 ja TPOab 47. Eli vasta-aineet olivat hieman koholla, mikä viittaa krooniseen vaivaan.

Oireiden ja vasta-aineiden takia aloitan siis Thyroxin ¿lääkkeen kokeiluna (aluksi 1/2tbl kahden viikon ajan ja sitten 1tbl siitä eteenpäin) vahvuudeltaan 25mikrogrammaa. Oireita vajaatoiminnasta minulla on monia. Suvussani ei ole kilpirauhasen vajaatoimintaa, mutta siskollani on laajentunut kilpirauhanen ja veljelläni synnynnäinen keliakia.

Nyt sitten tosiaan katsotaan miten lääke vaikuttaa olotilaan ja veriarvoihin. Käyn endolla uudestaan lokakuun puolessa välissä. Valitettavasti hän jää silloin äitiyslomalle ja joudun etsimään uuden endon..:( Kilpirauhasfoorumista olen kauhulla lueskellut ihmisten kirjavia kokemuksia! Täällä pk-seudulla on onneksi edes vähän valinnan varaa!

Tiedän, että meidän lapsettomuus ei ehkä lopu tähän kuuriin, mutta ei ne hoidot olisi onnistuneet tälläkään tilanteella. Endoa lainatakseni hoidot olisivat menneet kankkulan kaivoon. Sitä olen nyt miettinyt, että miksi lapsettomuustutkimuksissa otetaan vain se tsh-arvo? Se ei kuitenkaan kerro koko totuutta, vaan ymmärtääkseni ainakin T4V olisi hyvä ottaa. Minä en olisi kyllä jäänyt kiinni siinäkään kokeessa..

Kiva kun pistäydyit kommentoimassa!! Saa kommentoida lisääkin.. Mielelläni ¿juttelen¿ asiasta, kun tämä kaikki on vielä niin uutta ja hämmentävää.

-Tuittu-

Vierailija
4/21 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin mielestä TPO oli ehdoton minun tapauksessani. En kyllä tiedä miksi, kun en tajunnut kysyä..

-Tuittu-

Vierailija
5/21 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuittu, vaikutat hämmennyksen keskelläkin tosi seesteiseltä, mikä on hieno juttu. Onhan se hyvä, että todennäköinen syy teidän selittämättömälle lapsettomuudelle löytyi ja erityisesti että siihen on olemassa lääkitys, vaikkei sairauden toteaminen tietenkään koskaan mikään iloinen asia ole. Ois ollut kyllä tosi turhauttavaa, jos oisitte ehtineet pitkään kokeilla hoitoja ilman tuloksia, joten hyvä että asia selvisi tässä vaiheessa eikä aikaa eikä rahaa ehtinyt kulua hukkaan tämän enempää. Anteeksi kun en ihan ole perillä, mutta kuinka kauan te nyt olette sitten hoitotauolla (vai onko siitä vielä selvyyttä)? Tsemppiä kuitenkin kovasti asian käsittelyyn ja toivotaan, että tän jälkeen tärppi kävisi mahdollisimman nopeasti ja kivuttomasti.

).( Täällä mennään kp 33 ja hermot senkun kiristyy. Mulla ei oo moneen vuoteen ollut näin pitkää kiertoa ja alkaa jo vähän pelottaa, että mikä on vialla. Toivon nyt siis kokoajan, että täti kurvais paikalle ja saisin mielenrauhan, koska mua ei tippaakaan huvittais enää testata uutta negaa. Mietin vaan, että mistä tämä pitkittyminen voi johtua, kun mulla tosiaan normaali kierto on siinä 27 päivän molemmin puolin. Jos jollakin on jotain näkemystä mikä pitkittää kiertoa niin kertokaa pliis!! Oviksen ois kaiken järjen mukaan pitänyt tapahtua (ovuloimattomuus kai voi pitkittää parilla päivällä) ja raskaana en oo, joten joku tässä on pielessä... No joo, ei kai auta kuin ottaa ja toivoa että menkat alkais asap ja pääsisi uuteen yritykseen.

Kaikesta huolimatta mukavaa loppuviikkoa kaikille!

EE the hermoraunio

Vierailija
6/21 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi itsekäs tilitys, mutta nyt on v***tus sellasella tasolla, että on pakko päästä jonnekin purkamaan!!!

Siis ensin täällä jännättiin, että sattuuko ovis viikonlopulle. No tänään sitten tuli testiin selkeä plussa ja soitin saikulle. Vastaus oli oikein mukava: Labra on jostain selittämättömästä syystä kiinni, joten inssiä ei voida tehdä!!!!! Eli meni kotihommiksi, palaile sitten ensi kierrossa asiaan, jos se ovis sattus osumaan viikolle!

Siis tää on ihan uskomatonta! Ensin ovikset sattuu viikonlopulle, sitten insseistä ei tärppää, seuraavana 3,5kk kesätauko, kun pulju on kiinni ja loppujen lopuksi heillä on labra kiinni, kun kaikki muut osaset osuis kerrankin kohdalleen!!! Kaiken hyvän lisäksi mies on viikonlopun työmatkalla, joten se taas tästäkin kierrosta...

Nyt on henkisesti kyllä niin väsynyt olo tähän lapsettomuuteen, että ei ole tosikaan...

Alamaissa oleva Mette

Vierailija
7/21 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUITTU ei multakaan oo mitattu muuta kuin loppukierron progearvot, joten pitäsköhän marssia lääkärin puheille että sais lähetteen kaiken kattavaan verikoerumbaan. Toivottavasti teillä nyt alkaa näppäileen kun kuitenkin jokin selittävä löydös on tehty.

Ja tohon päivitykseen voisit muuttaa sen 2xPAS 06 negaa jälkeen seuraavasti;

Hoitotauko päättyy joskus loka/marraskuussa toiseen IVFään. Pitkällä kaavalla mennään ja punktion aikataulu varmistuu kunhan sumujen alotus varmistuu ;)

METTE hitto ku oli huono säkä. Vähän samanlaista säätöä oli meidänkin hoitotaipaleen alku, kun jokin ihme lämpökaappi oli pitkään rikki joten eivät julkisella voineet tehdä inssejä joita ooteltiin sitte vuosi. Kun varallisuus ei anna myöden siirtyä yksityiselle. Jospa teillä kuiteski nyt kotihommissa tärppäis ettei tarttis turvautua ollenkaan hoitoihin. bdbdbd

EE toivotaan että täti kurvais paikalle, ettet kovin ressais ittees siellä. Harvemmin sitä tätiä toivotellaan, mutta jos kerran testi on nega ja oot satavarma ettei pienintäkään mahdollisuutta plussaan ole niin toivotaan että se täti tulee pikana sinne.

MOOLI ja VARJOKAS vielä kerran onnittelut teille ja paksua vointia.

Ja neganneille lohturutistus (((((0)))))

ON. ei muutosta, ootellaan tän kierron pituuden varmistumista jotta voi ruveta soitteleen oyssiin sumuttelujen alotuspäivää ja muutenkin päivien varmistelua. Kp:t nyt 20 että silleen.

Huiskutukset kaikille hoidokeille (0/

Vierailija
8/21 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tyyppi näkyvissä, vaikka ei meillä lääkärin kanssa niin kauheasti ollut pelkoa että useampi tulisikaan, olen reagoinut hyvin noihin hormonihoitoihin. Kaveri oli ihan oikeassa paikassa, ja sydän sykkiä väpätti. :) Kyllähän siinä itku tuli. Mies joutui aika monta kertaa kysymään, että ' oliko tämä nyt hyvä juttu' kaikista lääkärin kommenteista, kun ei siinä ruudulla näkynyt kuin semmoista pikselimössöä. Itse pysyin yllättävän hyvin kärryillä, mutta olenkin ehkä tutkinut aihetta hieman enemmän kuin mieheni. Laskettu aika tämän ultran perusteella siirtyisi muutamaa päivää myöhemmäksi, mutta tarkemmin tiedetään kun menen uudestaan parin viikon päästä ultraan.

Pysyn ainakin toistaiseksi tuossa nykyisessä LA:ssa, kun kuulemma neuvolassa lasketaan nuo viikot niiden viimeisimpien kuukautisten mukaan sanoi ultra sitten sitä tai tätä. :)

Että tämmöisissä hengästyttävissä tunnelmissa tällä hetkellä. :) Huomenna varaan ajan neuvolaan parin viikon päähän, tulevan ultran jälkeen.

-v- 7+0

Vierailija
9/21 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuittu: Olipa hyvä juttu että saitte tuon diagnoosin! Siis siinä mielessä, että TOIVOTTAVASTI se on nyt se ainut syy lapsettomuuteen, ja saat nyt hoitoa tuohon sairauteen. Onneksi se tosiaan löytyi nyt, eikä vasta esim. muutaman ivf:n jälkeen... hienoa, että välillä käy tuuri näinkin päin!! Toivotaan nyt että tuosta lääkityksestä olisi apua. Mitkäs nyt on fiilikset asian suhteen?

EmmaE: Joko täti on saapunut? Ettet vaan stressaisi liikaa, jos kierron pitkittyminen johtuu siitä... :/

Mette: Voihan...! Tällaisia sattumuksia sitä ei kyllä todellakaan enää kaipaisi tämän kaiken odotuksen keskelle :( toivottavasti siellä on jo vähän mieli kuitenkin parantunut? Yritähän jaksaa...

Tirppa: Onko sulla nyt toinen vai kolmas ivf tulossa? Mitkä on fiilikset? Nyt saisi kyllä luvan teilläkin jo onnistua!!!

Ja Varjokkaalle isot halit ja onnittelut ultrakuulumisien johdosta :) ihana kuulla, että kaikki on hienosti!! Nautihan nyt, olet sen kyllä ansainnut. Ja muista käydä kertomassa kuulumisiasi välillä! :)

Oma napa: Eilen alkoi uusi kierto. Pitänee jossain välissä käydä ostamassa niitä parempia ovulaatiotestejä. Tämä on taas tätä odottelua että jotain tapahtuisi...

Oikein rentouttavaa viikonloppua kaikille!!!

-Lupus

Vierailija
10/21 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain pikaisesti kertomaan, että tänään vihdoin alkoi menkat ja ennätyspitkä kierto (36) sai odotetun lopun. Pettymyksen sijaan olo on tosi helpottunut, koska kierron venyminen noin pitkäksi alkoi jo epäilyttämään ja tiesin ihan varmaksi, että raskaana en ole. Näköjään sitä stressaamalla saa elimistönsä käyttäytymään miten sattuu ja pitäis koittaa ottaa jatkossa paljon rauhallisemmin. Eli uutta yritystä kehiin sitten parin viikon päästä¿ Ja pitää tosiaankin ostaa niitä parempia ovistestejä tällä kertaa, ettei mene jo siinä vaiheessa ajoitus pieleen. Mutta nyt siis rennompaa asennetta kehiin ja toivotaan, että sillä ois suotuisa vaikutus myös hormonitasapainoon :)

Lupuksen kanssa mennään aika lähelle samassa eli oviksen bongailut on seuraavaksi luvassa pienen odottelun jälkeen. Mulle nämä muutaman viikon odotusajat on kuitenkin aika lyhyitä, kun aikaisemmin piti aina 3 kk kerrallaan odottaa miehen hormonihoitojen toimivuutta. Eli äkkiä se aika kuluu ja toivottavasti tuloksiakin alkais pikkuhiljaa tulla! :)

Tirppakin pääsee pian taas tositoimiin! Hieno homma, kun teilläkin tuota odottelua on taas kestänyt.

Metelle sympatiat täältäkin suunnasta, tosi v-mäistä että hoidot venyy ikävien (ja täysin itsestä riippumattomien) yllätysten takia. Toivottavasti olet jo päässyt yli pahimmasta pettymyksestä ja elämä voittaa taas pikkuhiljaa.

Varjokkaalle kiitos mukavista ultrakuulumisista!

Tulkaahan muutkin pitkästä aikaa kertoilemaan kuulumisia. Tän kuun plussakiintiössäkin on iso vaje, joten hyviä uutisia odotellaan :)

Mukavaa viikonalkua kaikille!

EE

Vierailija
11/21 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja anteeks hiljaisuuteni! (ja taas kerran omanapaisuuteni) Oon ollut niin alamaissa näitten sumujen kans, että en oo paljoo jaksanu intoutua kirjottaan! :( Tänään alko menkat ja keskiviikkona nollaultra.

Nuo sumut on ihan hirveitä!! Voin huonosti kokoajan, hikoiluttaa, päätä särkee, paleltaa, itkettää, kiukuttaa... jne. Mää aloin koulussaki itkeen, ku musta meijän proffan antama tehtävä ei ollu tarpeeks selvästi muotoiltu... Ja itkin miehelle ihan valtoimenaan, että en tiiä mitä pitäis tehä, ku väsyttää ja nälättää niin paljon...

Tänään oon yrittäny ottaa ihan lepposasti, kävin aamulla aromaterapeuttisessa kyvyssä, minkä piti piristää. Se väsytti! Sitte oon syöny pullaa ja käyny kaupungilla ostamassa kummilapsille lahjoja. Joo, ja kävin apteekissa ostamassa puregonit ja lisää vitamiinia. Sinne meni nyt sitte melkeen 400 euroo. Katto tuli täyteen, että onneks on ainaki loppuvuoden lääkkeet ilmaset!

Mua niin tympäsee ja masentaa! :( (mutta onneks tietää mistä johtuu!)

Vierailija
12/21 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki luuraa? Hiljaista on taas pinossa.

EmmaE: hyvä että se uusi kierto sieltä vihdoinkin alkoi, kun sitä niin kovasti jo odottelit. Kohta päästään sitten testaamaan niitä parempia ovulaatiotestejä... tosin pitänee tässä vielä reilu viikko taas odotella.

Onko Tuupalaisen mieli yhtään parantunut/tasaantunut? Aikamoista ainetta nuo sumut!

Ei kai tässä kummempia...

-Lupus

Vierailija
13/21 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Pieni raportti odotuspuolelta; eli meidän clomifen-tuotos kasvaa iloisesti ja kaikki on hyvin. Viikkoja kertynyt jo huimat 18 :) ja pienenpieniä liikkeitä tuntuu välillä. Välillä tämän onnen tajuaa todeksi, ja välillä se tuntuu vaan täysin utopialta. Vieläkin mietityttää mikä kaikki voi mennä pieleen, mutta kyllähän tämä jo aika hyvältä vaikuttaa.

Sydämeni pohjasta toivon teidät kaikki tuonne odotuspuolelle mahd pian!

" kel onni on se onnen tartuttakoon muihin" , eikö vaan

plussarikasta syksyä,

toivoo

tokkopa

Vierailija
14/21 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve taas!

Hiljaista on tässä pinossa tällä hetkellä, missäs porukat luuraavat?

Tänne kuuluu pikkuisen parempaa kuin viimeksi. Melkein kaksi viikkoa kesti keskustelut miehen kanssa, mutta nyt on tilanne rauhoittunut. Kiistakapula on hävitetty ja kaiken kaikkiaan syyt ja seuraukset vatvottu - oli kyllä rankkaa, mutta onneksi jaksoin vääntää. Hetken aikaa mietin, että antaa mennä vaan unohduksen koppaan, mitä sitä suremaan, mutta nyt on helpottunut olo kummallakin, kun saatiin asia selvitettyä. Eikähän mieheni asettunut yhtään puolustelemaan hankintaansa tai haluamaan sen säilyttämistä, joten siinä mielessä mun oli helpompi kans antaa moinen anteeksi.

Tämä lapsettomuus saa miettimään monia juttuja - jos vähänkin on ollut kinaa ja sitten vielä osuu samaan saumaan sellainen löytö kuin meillä, niin sitä heti miettii, että pitäisikö koko suhde lopettaa, kun ei se anna mitään: riidellään vaan ja joutuu sietämään kaikenlaisia juttuja ja sen lisäksi on yhtä lapseton kuin yksin eläessään olisi. Mutta se on vaan semmoinen tilanteen kärjistys, ilman tätä lapsettomuutta olisi varmaan moni asia paljon yksinkertaisempi käsitellä. Mutta kuten todettua, nyt mennään täysillä taas eteenpäin, eikä jäädä vanhoihin juttuihin makaamaan.

Täällä on meneillään kp13, muhkeat ovislimat bongasin eilen ja tänään on siihen malliin massu kipristellyt, että ilmeisesti tässä kierrossa mun kroppa toimii ainakin mallikkaasti. Aikas hurjalta kuulosti Tuupalaisen kokemukset sumutteluista, toivottavasti alkaa tilanne jo helpottaa! Itsellä samat edessä sitten joskus, kun kutsu hoitoihin käy, hui...

Ohoh, kello rientää, täytyy lähteä kauppaan ja ruuanlaittoon. Toivotaan, että syksyn plussa-aalto olisi täällä pian!

Vierailija
15/21 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas pitkästä aikaa! Vieraat ovat taas lähteneet, miehen isot synttärikekkerit vietetty ja juhlittu on oikein olan takaa.. Siitä siis minun hiljaiseloni johtui. Nyt taas siis hiljalleen ollaan palaamassa arkeen. Jumpassa olen käynyt tasaisen ahkerasti, vain tuloksia enää odottelen..:)

Kilpparilääkettä olen syönyt nyt viikon verran (tosi pienellä annoksella) eikä ainakaan mitään mainittavaa eroa ole tuntunut. Viikon päästä tuplaan annoksen ja sitten odotellaan taas seuraavaa lääkärikeikkaa. Se on tuolla lokakuun puolessa välissä. Kp15/26-52 menossa tällä hetkellä joten taitaa olla oviksen aikoja, jos se nyt minulla tässä kierrossa edes on. Vaan eipä jaksa miettiä kun kerran raskautuminen ei kuitenkaan ole mahdollista.

Kovin pihalla olen kaikkien kuulumisista, mutta lyhyesti..

EE: Uutta matoa vaan nyt koukkuun niin se plussa sieltä kohta paukahtaa..:) Kiva ettei kierto venynyt ihan mahdottomaksi!

TUUPALAISELLE rutistuksia alakulon keskelle.. Aika voimakkaita kyllä tuntuu nuo sumut olevan.

TIRPPA: Eikö sinulla ihan oikeasti ole otettu muita veriarvoja kuin progesteroni? Aika hassulta tuntuu..

LUPUS: Miten teillä tuo jatko hoidetaan? Koska teillä jatkuu hoidot? Tsemppiä oviksen metsästykseen!!

VARJOKKAALLE hyviä masunkasvatushetkiä! Kuten myös MOOLILLE ja TOKKOPALLE!! Ihanaa kun meillä pitkään yrittäneilläkin välillä tärppää!

Eikös se PINGUkin sieltä ulkomailta kohta kotiudu.. Sitten vaan hoitojen kimppuun! :)

Oliko NAKSULLA kiva reissu? Tuliko juhlistettua? :)

Ja eikös JOALINILLA ole kohta ensimmäinen icsi käsillä?

Mitäs kuuluu MARIKUKALLE, AMALIALLE, SANNI-ANNIINALLE ym.? Kuulumisia kuulumisia kaipailen! :)

Ai niin.. Oletteko lukeneet pinoa kevyesti lapsettomat? On aika mielenkiintoista lukea heidän tuntojaan, kun on itse vuosi sitten ollut aivan samassa tilanteessa ja pohdiskellut samoja asioita.. Näin se aika vaan rientää ja ajatukset samalla muuttuvat. Itse en esim. vuosi sitten ollut halukas menemään mihinkään hoitoihin..:)

-Tuittu-

Vierailija
16/21 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuittu: Kiitos kysymästä, ihana reissu oli! Ja juhlittua tuli ihan jokaikinen päivä, tosin kummasteltiin miehen kanssa kun ei sitten millään noussut päähän alkkomahooli! ;) Eli tasan yhen kerran olin edes jonkin moisessa humalassa vaikka koko ajan kitattiin! Sulla oli jotain kummia todettu, en oikein ehtiny vielä paneutumaan asiaan mutta jonkinlaisen käsityksen sain. Kurjia tuollaset, mutta toisaalta varmaan helpottaa omalla tavalla että tietää syyn lapsettomuuteen. Jaksuja sinne!

Nyt pitää vihdoin lähteä hoitamaan asioita, ei ehdi enempää kirjoitella! Heips!

Vierailija
17/21 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä ollaan, on vain ollut niin kiire, ettei ole ehtinyt kirjoitella. Just nyt on vähän paha mieli, kun äiti soitti ja aikoi laittaa kaikki pehmolelut pois, " kun ei niille ilmeisesti mitään käyttöö oo" . Mitäpä siihen sitten sanot. Tokaisin vaan, että katellaan, ja sanoin, että pitää lopettaa, kun me lähdetään miehen kanssa lenkille. Harmittaa vanhempienkin puolesta, kun me ollaan niiden ainoa mahdollisuus lapsenlapsiin.

Yritän kuumeisesti metsästää uutta keskenmenoa;) Tai siis oispa tietysti mukavaa, jos raskaus jatkuisikin, mutta varhainenkin keskenmeno riittäisi, että päästäisiin oikeisiin tutkimuksiin. Lääkäri antoi " luonnolle" aikaa vuodenvaihteeseen, sitten ois tarkoitus kokeilla ivf:ää. Vaikka eipä noi sumut paljoa houkuta. Tai koko homma muutenkaan. Siksi niin toivoisin edes sitä km:a. Tosin tässä kuussa hiiva sotki ovisajan suunnitelmat:(

Näin iloiset on tunnelmat täällä. Anteeksi että turisin vain itsestäni. Palailen myöhemmin kommentoimaan muitakin. Nyt lienee pakko lähteä sille lenkille:)

Vierailija
18/21 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuittu - olipa sitten hyvä juttu, että se kilpirauhasjuttu selvisi. Mieluummin oottelee nyt tovin, kuin ravaa turhaan hoidoissa. Jospa sitten heti saatte plussan kun pääsette tositoimiin. :)

VM hienoa, että saitte asiat kuntoon!!

Bilha, tosi ikävää kuulla tommosia kommentteja... Meidän äiti onneksi vähän rauhottunu kyselyjensä kanssa. Mutta yhteen väliin koko ajan hössötti. Muutenkin tuntuu, että vauva-uteluita tulee vähemmän, liekkö kaikki menettäny toivonsa meidän suhteen.

Naksun reissu kuulosti kivalta, jospa rentoutuminen teki hyvää myös vauvaprojektille.. =)

Omaan napaan ei mitään uutta. Hirveä kiire töissä, piiiitkiä päiviä ja sen seurauksena väsyny koko ajan kotosalla. Ovista koitan tikutella. Ihan siksi, että uskoisin, että se tapahtuu (olen kyllä plussan testiin saanut ennenkin, mutta sen lääkärin puhe rakkulaisista munasarjoista sai epäilemään).

En muista mitä muuta piti kommentoida, mutta palaileen asiaan, vilkutuksia kaikille!!

amalia

Vierailija
19/21 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amalialle ovisplussaonnea!!!!

Bilha; tosi mälsä kommentti aun äidiltä...mun äiti on tosi suora ja monta kertaa on tullut riitaa vielä näin aikuisiälläkin, mutta jostain syystä ei ole koskaan kysellyt lapsista...ja kun mun faija kuoli muutama vuosi sitten, niin roudasin parhaimmat pehmolelut itelleni - itseasiassa mutsin uudessa kodissa ei ole mitään mun lapsuudesta muistuttavaa...aikaisemmin sain aina kuulla, että heittävät pois mun tavarat, jos en tule " perkaamaan" ja hakemaan niitä:=) *voimahali*

Tuupis; tutulta kuulostaa sun sumuoireet - mulla kanssa sumuvaihe oli aikas " hikinen" vaikka onneksi sattui helteisen heinäkuun aikaan, joten ei tiennyt, miksi hikoilluttaa...olin myös aika alamaissa silloin. Kun piikit alkaa ja sumut puolittuu - helpottaa, trust me!!:=) Tsemppiä, toivon niin kovasti, että hoito menisi nappiin sulla!!

Mitäköhän muuta piti...en muista, raportoinko, että keskiviikon ultrassa kohdussa möllötti sikiöpussin alapuolella sellainen hematooma - gyne ehdotti kontrolliultraa ens pe, joten taas jännäillään, pysyykö tuo toukka sisällä vai ei..kuukauden päästä on 12 viikkoa täynnä, joten piina-kk edessä...onneksi on uuden asunnon etsimiskiireitä ja sitten muuttopuuhia tässä seuraavan kuukauden aikana...mietin just, että operaation jälkeen ensin piinailee 2 vk testiä, sitten vaikka huru mykke keskenmenoriskiä, sitten kaikkia muita raskauteen liittyviä juttuja ja sitten lopun elämää murhe lapsesta...hih, optimisti-mooli;=)

VM; mahtavaa, että saitte miehen kanssa puhuttua asiasta! Ja tuolla o-puolella jo avauduinkin, että kyllä moolillakin on jo kerran tässä 7 viikon taipaleella riidan ja pahan mielen aikana käynyt mielessä, että en ainakaan tuon miehen kanssa halua kasvattaa lasta...että kai sekin on ihan normaalia - yksi kanssasisar siellä toivoi noin raskauden puolivälissä, että menisi kesken, samperi. Miehet on niin älyttömän ajattelemattomia...tuntuu, että se oma napa on vaan tärkein...no, onhan ne kultaisia, mutta meilläkin varmaan moneen otteeseen vielä mietitään salaa, että mitä on tulossa...

Vilkutukset kaikille hoidokeille, palailen taas!

-mooli

Vierailija
20/21 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidokit pitkästä aikaa!!

Olen aivan pihalla teidän kuulumisistanne, mut mooli ja varjokas ainakin ovat näköjään plussanneet mun palstatauon aikana, joten suuret onnittelut heille!

En osaa kommentoida oikeen nyt kenenkään juttuja, kun en oo kerenny seurailemaan pinon tapahtumia oikeen nimeksikään. Uus työ on vieny kyllä aikalailla kaikki mehut, mut jospa tää tästä alkais pikkuhiljaa helpottamaan. Illalla vaan on niin väsyny, ettei jaksa enää tulla koneelle, ja töissä ei kyllä millään pysty kattelemaan näitä sivuja, kun kone on sellasella paikalla, et jokainen ohimenevä huomais.

Me voitais nyt syyskuussa toimittaa se miehen näyte, kun tuo miehen roikale nyt vaan sais sen aikaseks¿ Oon yrittäny hoputtaa, mut kuiteski sillain varovaisesti, et ei ahdistuis liikaa. Mut on se sen luvannu toimittaa, joten meidänkin tilanteessa päästään kohta taas himppusen verran eteenpäin.

Vilkutukset kaikille hoidokeille, koittakaahan jaksella!

LeiMu