Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antakaapa vinkkejä, miten piristäisin miestä. Hän on ollut koti-isänä toukokuusta asti

12.09.2006 |

ja on nyt (jo?) ruvennut puhumaan, että kyllä ne kotiympyrät ovat tosiaankin aika pienet. Hän jäi mielellään tuolloin kotiin, mutta nyt sanoo ymmärtävänsä todella hyvin kotona olevia äitejä, jotka kaipaavat muutakin kuin hiekkalaatikoita. Etenkin kun tilanne on se, että käytännössä kaikki muut laatikon reunalla istuvat ovat äitejä, ja mies tuntee heidän seurassaan itsensä ulkopuoliseksi.

Mies käy kyllä harrastuksissaan 2-3 kertaa viikossa, mutta ei se näytä oikein auttavan kuin hetkellisesti. Töihin en häntä " päästäisi" vielä eikä hän itsekään sitä kuulemma halua lapsen takia. Minä vain toivoisin voivani jotenkin piristää häntä... olkoonkin, että ongelma on periaatteessa hänen. Kotiäitien jaksamisesta on täällä puhuttu paljon, mutta mikä tepsii koti-isiin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin kertakaikkiaan välillä tylsistyn tänne kotiin.

Vierailija
2/7 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, muuten hyvä vinkki, mutta en minä anna miehelle rahaa. Hän saa päättää rahojemme käytöstä ihan itsekin. ;)

Kertokaa vielä, mikä teitä piristää. En tarkoita mitään hetkellistä virkistymistä, mikä sekin on tärkeää. Haluaisin kuulla, mikä on se pitkän tähtäimen nappi, jota painamalla seinät lakkaavat kaatumasta päälle. Myönnän että olen piirun verran pettynyt siihen, ettei mies on jo nyt alkanut puhua kyllästymisen tunteista, vaikka kai ne ihan luonnollisia ovat. Tuntuu, että ympäristökin vaatii kotiin jäävältä isältä ihmeitä. Häntä pidetään lähtökohtaisestikin jotenkin ihmeellisenä, huippukärsivällisenä ja jonkinlaisena superisänä kotonaolon takia. En yleistä, mutta tällaista asennoitumista on rivien välistä luettavissa ainakin meidän lähipiirissämme lukuunottamatta muutamia idiootteja, joiden mukaan vain äiti voi hoitaa lapset ihan oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se löytyy joko itsestään tai sitten sitä ei löydy ollenkaan. Sain itse ekat kaksi vuotta kulumaan hyvin, sen jälkeen hukkuivat napit (tai pikemminkin nappeja olisi tarvittu;). Aloitin osa-aikaisen työn ja lapsi on viihtynyt hoidossa kuin kala vedessä.

Yksi hyvä tapa on tehdä asioita, jotka kiinnostavat itseä eikä vain niitä, joita ' kuuluisi' tehdä kun on lapsi. Me käytiin esim. katsomassa lentokoneita, metsäretkillä, piknikeillä, juna-ajelulla...ei hiekkalaatikoilla ja perhekerhoissa istuminen tee autuaaksi. Alle 2-vuotiasta ei ole mitenkään pakko lähteä sosialistamaan, tärkein ihminen on vanhempi tai molemmat.

Jos haluatte hoitaa lapsen kotona niin sitten täytyy vain kestää tai vaihtaa kotona olevaa vanhempaa. Osa-aikainen työ on todella hyvä vaihtoehto pienen lapsen kannalta jos kumpikaan ei halua jäädä kotiin.

Vierailija
4/7 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on kotona olevan vanhemman itse päänsä sisällä jumpattava. Ja jos tosiaan pääsee 2-3 kertaa viikossa harrastamaan, niin siinä pitäisi olla kyllä rentoutusta ja irtiottoa aivan riittämiin.

En usko, että olen väärässä, jos sanon, että pienten lasten kotiäidit ei yleensä käy edes 2-3 kertaa KUUKAUDESSA täysin omissa menoissaan. Vaan hoitavat lapsia monesti iltaisinkin työssäkäyvän miehen ollessa edelleen työjutuissa tai niissä välttämättömissä harrastuksissaan. Eikä silti ne miehet mieti, miten voisivat piristää vaimojaan.

Vierailija
5/7 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vaan hoitavat lapsia monesti iltaisinkin työssäkäyvän miehen ollessa edelleen työjutuissa tai niissä välttämättömissä harrastuksissaan. Eikä silti ne miehet mieti, miten voisivat piristää vaimojaan.

ei naistenkaan pidä välittää koti-isistä?

Vierailija
6/7 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiilikset ovat tuttuja monelle muullekin vanhemmalle supkupuolesta riippumatta. Et varmasti osaisi taikoa häntä viihtymään työpaikallaankaan, ei se onnistu sen kummemmin kotonakaan. Hänen pitää löytää itse mielekäs arki lapsen kanssa. Kunhan jaksat kuunnella ja ymmärtää fiiliksiä.

Vierailija
7/7 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän minä sen tiedän, että miehen on tämä asia ensisijaisesti ratkaistava, mutta silti... Haluni piristää häntä liittynee jossain määrin siihen yhteen prosenttiin minusta, jonka mielestä minun pitäisi olla kotona, koska olen tytön äiti. :( Vähän niin kuin minulla olisi velvollisuus huolehtia, että mies tykkää varmasti olla kotona, kun hän on kerran sinne halunnut jäädä lasta hoitamaan. Pöh, olenpa hö-lö-mö. Ja nyt taidan ottaa vaarin jonkun antamasta vinkistä ja lähteä lämmittelemään ukkokultaa... ;)