En osaa pukeutua ja häpeän itseäni.
Kaappi täynnä vaatteita, mutta en vaan viihdy niissä ja jäpeän itseäni. Haluaisin pukeutua nätisti, mutta kaikki vaatteet näyttää epäsopivilta päälläni.
Rahaa ei hirveesti ole, joten yritän etsiä vaatteita huutonetistä tai torilta. Livekirpparille en ehdi. Tuntuu että koko 46 on liian iso ja 44 liian pieni.
Turhauttavaa ja itkua väännän meljein joka aamu kun pitää töihin mennä.
Yritän peittää rumimmat osat itsestäni eli polvien alapuolelta leukaan asti. Voisinpa vetää pussin päähänikin.
Olen siis ruma päästä varpaisiin. Keskivartalo täynnä läskiä, kaksoisleuka, ruma naama, rumat hiukset, leveät reidet.
Minkälaisia vastteita kannattaa etsiä kun on isot tissit (d80) ja löysää löllöä lantioon asti (vatsamakkaroita, jenkkakahvoja), leveät reidet ja läskit polvet?
Kommentit (28)
olen lihonut ja tiedän tuon ongelman. tietyssä painossa ei vaatteet enää oikein istu.
ei varmaan kannata kitudieettejä kokeilla, ne voi laukaista jojoilmiön. Mutta jos saisit tehtyä jotain lihasharjotteita kotona, vaikka 15min/ ilta, saisit vähän lihasta tuomaan ryhtiä. laihtuisit huomaamattasi.
Sun ongelmana ei ole vaatteet vaan sun läskit. Tottakai mikä tahansa vaate näyttää karsealta kun alla on rasvamakkaroita. Eikä mitään ihmedieettejä kannata yrittää, vaan kannattaa vähitellen muuttaa elämäntapojaan, syödä vähän terveellisemmin ja liikkua vähän enemmän
Eli hankit laadukkaat mustat housut, ne menee melkein minkä kanssa tahansa.
Täällä minusta kivan näköisiä arkivaatteita:
Olen jo viisissäkymmenissä, joten näytän mummomaiselta anyway... mitään pantterikuoseja ja jättikukkia en silti suostu minäkään pukemaan ylle.
Viimeisimmän hyvän tunikan ostin Marimekolta, mutta se on kallis lafka. Kun etsin sinulle kivoja vaatteita, löysin tämän amerikkalaisen saitin, jota aion itse hyödyntää. Näissä on minusta jippoa.
http://www.jollychic.com/p/2pcs-plus-size-long-sleeve-designer-dress-g89676.html?lcid=plussize1220
http://www.jollychic.com/p/plus-size-long-sleeve-solid-women-tee-g81022.html?lcid=plussize1220
Nuo hinnat ovat dollareissa eli sinä maksat euroissa vähemmän. Käsittely ja postitus ovat ilmaisia, jos tilaat vähintään sadalla dollarilla. Päälle tulee alv ja tulli, 36%, mutta silti 136 dollarin ostokset maksavat vähän yli 120 euroa, ei kovin paha.
11
Kiitos 11. Muutaman varteenotettavan vaatteen löysin. Täytyy tutustua tarkemmin. Itse olen 40v, mutta silti...
Ongelma on läskit, ei vaatteet, se on totta. Nyt ei vaan ole voimia tehdä muutoksia. Voi olla ettei ole ikinä ole, riippuu miten lapsi kehityy ja kuinka paljon apuja vaatii. Itselläni myös tutkimukset kesken. Hankalia jokapäiväisiä oireita jotka hankaloittaa elämää.
Viimeiset 5 vuotta ollut yhtä helvettiä.
Inhoan todella itseäni kun en jaksa edes "laihduttaa".
Ap
ap, tiedän hyvin tunteen. Itselläni on töissä järjetön myllerrys, mies sairastaa syöpää ja toinen lapsista aspergerin syndroomaa... joten murheita on vaikka muille jakaa. Uuvuttaa ihan perhanasti pyörittää arkea!
Toisaalta tämä vaatepulma on niihin verrattuna ihan järjettömän pieni, ja ratkaistavissa. Kummasti se itseä piristää kaiken mylläkän keskellä, että saa edes päälle siedettävät vermeet, eikö?
Tsemppiä ja halaus, kevät tulee ja on helpompi ponkaista vaikka kävelylle!
11
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 14:20"]Laihduttamista kannattaa yrittää vasta, kun stressitaso on normaali. Jos sulla on jotain vaikeuksia elämässä, keskity jaksamiseesi ja laihduta sitten, kun muut asiat helpottavat. Isoillekin ihmisille on tosi kivoja vaatteita. Oletko käynyt jossain isompia kokoja myyvässä liikkeessä? [/quote] Lähinnä Stockalla, Halosella ja Anttilassa olen käynyt. Isommat koot tuntuu vaan olevan liian tanttamaisia mun makuuni. En halua pukeutua samalla tavalla kuin 60+ äitini. Ap
[/quote]
Mieti ensin millaisesta itse pidät.
Olen itse 50+-vuotias, kokoa 42-44. Ostin aiemmi Marimekko- ja klassista tyyliä ja aamuisin tuntui myös, että ei löydy mitään päällepantavaa. Sitten löysin vahingossa suunnilleen saman ikäisen naisen blogin ja hänen tyylinsä iski heti. Mitämitämitämitä, mitä on nuo vaatteet, voiko pukeutua noinkin ja se tyyli tuntui heti omalta. Pikku hiljaa olen sitten omanlaista vaatekaappia koonnut, nuorisokaupuista löytyy isojakin kokoja, esim. Gina trikotista, sellaisiao halpisrutkuja mutta sopii kertapiristykseksi, sitten kotivaatteeksi. KappAhl; Cream. Soya concept löytyy esin Sokoksilta. Nyt kun on mieluisia vaatteita, ei tarvitse miettiä. Marimekko tyyli ei ollutminua, kun se oma maku löytyi, vaatteiden ostaminen helpottui eikä huteja enää tule, koska tiedän mistä pidän ja työkavereiden kommenteista päätellen myös sopii.
ompa ihana ketju, ei yhtään läski-huutelijaa! kiitos linkeistä varsinkin 11:sta, sain minäkin ideoita.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 16:35"]ompa ihana ketju, ei yhtään läski-huutelijaa! kiitos linkeistä varsinkin 11:sta, sain minäkin ideoita.
[/quote]
Tätä ihmettelin itsekin. Ero on varmaan siinä etten laittanut missään vaiheessa pittuutani ja painoani. Enkä laitakaan koska tiedän itsekin että olen läski.
Noi soyaconseptin vaatteet näytti kivoilta kun kurkkasin. Täytyy tutustua lähemmin jos koot vaan riittää.
Ap
Mullakin on käynyt noin, että murheessa ja unenpuutteessa ei oikei hallitse syömistä, ja lihoin koosta 36 kokoon 40 -42. Se on inhimillistä. Mutta jos sinulle tulee joskus hetkeksi sellainen olo, että voimia olisi, tai mielentila muuten on otollinen, niin tartu tilaisuuteen ja ala laihduttamaan. Se ratkaisee vaateongelmat ja nostaa mielialaa.
.
Laihduttaminen on siitäkin kätevää, että kun syö vähemmän, niin ruoka maksaa vähemmän ja sitten onkin jo kohta varaa ostaa niitä uusia vaatteita. Itsensä lihottaminen on kallista.
.
Toivottabasti teidän perheessä kaikki ei mene ihan pahimman skenaarion mukaan. Tartu hetkeen!
Mitä jos menisit jonkun tavaratalon pukeutumisneuvojalle? Saisit varmasti vinkkejä, millaiset vaatteet sopivat juuri sinulle. Käsittääkseni homma menee yleensä niin, että ekalla tapaamisella otetaan mittoja ja jutellaan, mistä pidät tai minkä tyyppisiä vaatteita tarvitse työssäsi jne. Tokalla kerralla neuvoja on valinnut sinulle sopivia vaatteita ja saat kokeilla ja yhdistellä niitä. Voit myös ottaa mukaan jonkun vaatekappaleen, jos se on mielestäsi hyvä, mutta et tiedä, mihin sen yhdistäisi.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 14:00"]Mitä jos menisit jonkun tavaratalon pukeutumisneuvojalle? Saisit varmasti vinkkejä, millaiset vaatteet sopivat juuri sinulle. Käsittääkseni homma menee yleensä niin, että ekalla tapaamisella otetaan mittoja ja jutellaan, mistä pidät tai minkä tyyppisiä vaatteita tarvitse työssäsi jne. Tokalla kerralla neuvoja on valinnut sinulle sopivia vaatteita ja saat kokeilla ja yhdistellä niitä. Voit myös ottaa mukaan jonkun vaatekappaleen, jos se on mielestäsi hyvä, mutta et tiedä, mihin sen yhdistäisi.
[/quote]
Olen käynyt, mutta ei ole sit rahaa ostaa niitä kivoja vaatteita. Sit yrität etsiä kirpparilta vastaavanlaisia ja hutiostoksia tulee.
Ap
Voih:( tulipa tosi paha mieli, kun luin tämän.
Hyvät alusvaatteet on pukeutumisen perusta. Onhan sinulla oikean kokoiset ja -malliset rintaliivit? Sitten tuli mieleen muotoilevat alusasut. Esim Lindexillä/H&M:lläkin niitä on nykyisin ja niitä on vaikka minkälaisia: reidestä rintoihin asti ulottuvia. Tarkoitan siis jotain tämän tyyppistä http://www.lindex.com/fi/alusvaatteet/muuta/shaping/7084282/Shaping-haalari/?styleId=53732890
Vaatteista on paljon hankalampi sanoa mitään, kun ei sinua ole luonnossa nähnyt. Osaatko nimetä itsessäsi kaunista osaa, siis sellaista, jota haluaisit korostaa? Onko sinulla esimerkiksi kaunis vyötärö? Sinua näkemättä sanoisin, että mustat, "häivyttävät" housut voisivat olla pukeutumisen perusta. Sitten yläosa voisi olla vähän rohkeampaa, sellaista joka loisi vartaloosi muotoja. Esim juuri rintoja ja vyötäröä korostavaa. Kauniita, kasvoihin ja hiuksiin sopivia värejä.
Voisit leikitellä asusteilla. Tyylikäs, kevään väreissä hehkuva huivi voisi olla piristys pukeutumiseesi. Tai ehkä vähän näyttävämpi koru tai värillinen laukku?
Käy kampaajalla! Freesaa ilmettä heti! Kysy, millainen hiusmalli ja -väri pukee sinua.
Oletko harkinnut painonpudotus-projektia, jos oman kehon näkee noin epämiellyttävänä..?:/
Aurinkoista kevättä:)
Niiden hutiostosten hinnalla aika nopeasti ostaa yhden kunnollisen laadukkaan vaatteen. Ala pikkuhiljaa satsaamaan laatuun, silloin vaatteet kestävät. Halvat vaatteet kulahtaa ja venähtää ekassa pesussa eikä näytä enää kellään hyvältä. Osta ajattomia, hillittyjä värejä, joita voit yhdistellä helposti keskenään. Aloita hankkimalla yhdet hyvät housut ja esim. joku arkinen mekko.
Kaikki vika on itsetunnossa. Hyvän itsetunnon omaava ihminen kantaa vaikka säkkiä hyvin päällään vaikka ois millainen vartalo.
Tekis mieli laittaa kuva tänne, mutta en uskalla.
En tiedä yhtään kohtaa koko kropassani joka olisi kaunis ja korostamisen arvoinen. Vyötäröä ei ole, ei ole ikinä ollut. Keskivartalo ollut aina yhtä tasapaksu pötkylä.
Kävin äskettäin kampaajalla, mutta en vaan ikinä saa hiuksiani muotoiltua niin kuin kampaaja.
En muöskään osaa meikata.
Laihduttamista olen yrittänyt mutta kitudieetillä onnistuin tiputtamaan niin 1kg:n 1,5 kuukaudessa. En vaan jaksanut sitä.
Elämässä muutenkin hankaluuksia jotka vie voimia.
Ap
Laihduttamista kannattaa yrittää vasta, kun stressitaso on normaali. Jos sulla on jotain vaikeuksia elämässä, keskity jaksamiseesi ja laihduta sitten, kun muut asiat helpottavat.
Isoillekin ihmisille on tosi kivoja vaatteita. Oletko käynyt jossain isompia kokoja myyvässä liikkeessä?
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 14:20"]Laihduttamista kannattaa yrittää vasta, kun stressitaso on normaali. Jos sulla on jotain vaikeuksia elämässä, keskity jaksamiseesi ja laihduta sitten, kun muut asiat helpottavat.
Isoillekin ihmisille on tosi kivoja vaatteita. Oletko käynyt jossain isompia kokoja myyvässä liikkeessä?
[/quote]
Lähinnä Stockalla, Halosella ja Anttilassa olen käynyt. Isommat koot tuntuu vaan olevan liian tanttamaisia mun makuuni. En halua pukeutua samalla tavalla kuin 60+ äitini.
Ap
No, näillä mennään mitä kaapissa on jäljellä. Tykkään klassisesta yksinkertaisesta tyylistä, mutta jotenkin näytän tantalta. Just jotkut suorat housut ja jakku yhdistelmä tekee musta tantan. Inhoan kaikenlaisia kukkakuoseja ja kuvioituja sekä värikkäitä vastteita. Yleensä kaikki on mustaa, tummansinistä ja valkoista.
Ap