3v. lapsella huuliherpes!!??
Olen kauhuissani. Mistä lapsi on voinut saada tartunnan? takoittaako tämä nyt sitä, että hänellä voi olla myös ns. sukupuoliherpes, luin että ovat kaikki yhtä ja samaa tautia. Hyi kun inhottaa ajatus, että lapseni olisi saanut jonkun kaverin tai päiväkodin hoitajan kautta herpesviruksen itseensä :-(
Perheessämme ei kellään muutta ole koskaan ollut herpestä.
Kommentit (23)
Onko varmasti herpes? Vai äidin oma diagnoosi?
No periaatteessa on eri herpes ala- ja yläpäässä mutta tosiaan nykyään voipi olla kumpi vaan tai molemmat.
Nyt pitää vaan olla tarkkana ja opettee sille lapsellekin ettei sitä rupea saa koskea! Lapsi voi tartuttaa sen silmäänsä tai alapäähänsä.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:49"]No periaatteessa on eri herpes ala- ja yläpäässä mutta tosiaan nykyään voipi olla kumpi vaan tai molemmat.
Nyt pitää vaan olla tarkkana ja opettee sille lapsellekin ettei sitä rupea saa koskea! Lapsi voi tartuttaa sen silmäänsä tai alapäähänsä.
[/quote]
Ihan eri virus.
Huuliherpes on yskänrokko joka on geeneissä, ei todellakaan mikään sukupuolitauti joka ei todellakaan tartu päiväkodin työntekijältä. Paska provo!
Kyseessä on aivan eri virukset!
No ei se kyllä ole ihan eri virus, vaan Herpes simplex 1 tai 2. Molemmat tarttuvat kumpaankin päähän, vaikka yleisempää on että yläpäässä on ykköstä ja alapäässä kakkosta - kunnes tulee suuseksitartuntoja... mutta joka on saanut kakkosen huuleen, tietenkin tartuttaa sitä kakkosta...
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:44"]Olen kauhuissani. Mistä lapsi on voinut saada tartunnan? takoittaako tämä nyt sitä, että hänellä voi olla myös ns. sukupuoliherpes, luin että ovat kaikki yhtä ja samaa tautia. Hyi kun inhottaa ajatus, että lapseni olisi saanut jonkun kaverin tai päiväkodin hoitajan kautta herpesviruksen itseensä :-(
Perheessämme ei kellään muutta ole koskaan ollut herpestä.
[/quote]
Jokainen ihminen kantaa huuliherppeksen virusta ja joillakin se puhkeaa lapsena ja joillekkin ei ikinä. Ei tarvitse kenenkään tartuttaa sitä. Huuliherppes ja sukupuoliherppes ovat kaksi eri viruskantaa, eli ei sama asia. JOS lapsellasi puhkesi hyt ensimmäisen kerran huuliherppes, se ei ole vain yksi rakkula vaan ensimmäinen puhkeaminen on yleensä aika raju ja voi tarvita sairaalahoitoa. Itse olin noin 5-vuotiaana kolme päivää tiputuksessa sairaalassa. Jos lapsi ei juo tai syö ja on muuten huonokuntoinen vie lääkäriin. Oletko varma että on huuliherppes? Ettei vain olisi puraissut huulta ja tullut verenpurkaus?
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:53"]
Huuliherpes on yskänrokko joka on geeneissä, ei todellakaan mikään sukupuolitauti joka ei todellakaan tartu päiväkodin työntekijältä. Paska provo!
Yskänrokko joka on geeneissä??
Jos siinä on selvä rakkula, niin käy otattamassa testit. Sitten tiedät kummanko viruksen aiheuttama se on. Verikokeesta voi otattaa vasta-aineet ja silloin löytyy piilevänäkin olevat.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:44"]Olen kauhuissani. Mistä lapsi on voinut saada tartunnan? takoittaako tämä nyt sitä, että hänellä voi olla myös ns. sukupuoliherpes, luin että ovat kaikki yhtä ja samaa tautia. Hyi kun inhottaa ajatus, että lapseni olisi saanut jonkun kaverin tai päiväkodin hoitajan kautta herpesviruksen itseensä :-( Perheessämme ei kellään muutta ole koskaan ollut herpestä. [/quote] Jokainen ihminen kantaa huuliherppeksen virusta ja joillakin se puhkeaa lapsena ja joillekkin ei ikinä. Ei tarvitse kenenkään tartuttaa sitä. Huuliherppes ja sukupuoliherppes ovat kaksi eri viruskantaa, eli ei sama asia. JOS lapsellasi puhkesi hyt ensimmäisen kerran huuliherppes, se ei ole vain yksi rakkula vaan ensimmäinen puhkeaminen on yleensä aika raju ja voi tarvita sairaalahoitoa. Itse olin noin 5-vuotiaana kolme päivää tiputuksessa sairaalassa. Jos lapsi ei juo tai syö ja on muuten huonokuntoinen vie lääkäriin. Oletko varma että on huuliherppes? Ettei vain olisi puraissut huulta ja tullut verenpurkaus?
[/quote]
joo ei kyllä jokainen kanna herpestä. Ei ole minulla eikä lapsilla. Miehellä on.
Mistäkö tiedän, siitä että minulla ei ole vasta-aineita. Ne taas on tarkistettu erään asian takia, joka ei kuulu muille.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:44"]Olen kauhuissani. Mistä lapsi on voinut saada tartunnan? takoittaako tämä nyt sitä, että hänellä voi olla myös ns. sukupuoliherpes, luin että ovat kaikki yhtä ja samaa tautia. Hyi kun inhottaa ajatus, että lapseni olisi saanut jonkun kaverin tai päiväkodin hoitajan kautta herpesviruksen itseensä :-( Perheessämme ei kellään muutta ole koskaan ollut herpestä. [/quote] Jokainen ihminen kantaa huuliherppeksen virusta ja joillakin se puhkeaa lapsena ja joillekkin ei ikinä. Ei tarvitse kenenkään tartuttaa sitä. Huuliherppes ja sukupuoliherppes ovat kaksi eri viruskantaa, eli ei sama asia. JOS lapsellasi puhkesi hyt ensimmäisen kerran huuliherppes, se ei ole vain yksi rakkula vaan ensimmäinen puhkeaminen on yleensä aika raju ja voi tarvita sairaalahoitoa. Itse olin noin 5-vuotiaana kolme päivää tiputuksessa sairaalassa. Jos lapsi ei juo tai syö ja on muuten huonokuntoinen vie lääkäriin. Oletko varma että on huuliherppes? Ettei vain olisi puraissut huulta ja tullut verenpurkaus?
[/quote]
joo ei kyllä jokainen kanna herpestä. Ei ole minulla eikä lapsilla. Miehellä on.
Mistäkö tiedän, siitä että minulla ei ole vasta-aineita. Ne taas on tarkistettu erään asian takia, joka ei kuulu muille.
[/quote]
No kyllä tasan kantaa jokainen sitä virusta. Ota kuule asiasta selvää, kaikille se ei vain ikinä puhkea. Ihan lääkärin suusta kuultu tämä. Sulta on luultavasti tarkistettu onko sukupuoliherppes.
Niin on ERI virus siis 1 tai 2 mutta nykyään voi olla se tavallinen huuliherpes alapäässä ja sukupuoliherpes huulessa...pitää miettiä ketä lutkuttaa ja koska ;)
Voi vittu kun täällä on tyhmää besserwisserporukkaa aina. Rupes taas ottamaan kuuppaan porukan sivistystaso, ja alapeukutetaan kiivaasti niitä, jotka oikeasti jotain tietävä.
1. Kellään EI OLE virusta syntyessään, vaan tartunta saadaan, oli sitten ykkönen tai kakkonen. Tartunta voi vaan joillain jäädä oireettomaksi.
2. Kumpikin herpes simplex -virus tarttuu kumpaankin päähän. Ilman testejä ei kukaan voi tietää, kumpi esim. huulessa on.
Ja kun te jääräpäiset pissikset ette usko mitään, koska serkun kummin kaima on lääkäri ja on joskus jotain vissiin sanonut, niin tästä voi ihan lukea:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00217
Niii AI mammat, ei se lasten pussailu ole kauheen järkevää!
Nimimerkillä; vieläkin kauhuissaan siitä että ihmiset pussailee lapsiaan suulle
Oli miten oli, sukupuoliherpestä tällä muksulla ei ole. Se on varmaa.
No kyllä nyt jokainen aikuinen tietää, onko itsellään aktiivisena huuliherpes vai ei, ja ymmärtää silloin olla pussailematta ketään. Ei nyt nro 14 tarvitse taas tyhmempi olla kuin onkaan.
Arvioiden mukaan 80 %:lla on huuliherpes (HSV-1). Sekin voi tarttua silloin kun se on oireettomana, kuten myös genitaaliherpes (HSV-2). Virus voi olla aktiivivaiheessa ja "pinnalla", niin ettei oireita ilmaannu. Joillakin (etenkin miehillä genitaaliherpeksestä) ei ole viruksista koskaan oireita eivätkä tiedä olevansa kantajia. Huuliherpes on useimmiten tarttuneena yläpäähän ja genitaaliherpes alapäähän, vaikka tartunnat voivat mennä ristiin esim. suuseksin takia. Silti nuo ovat viruksille otollisemmat tartuntapaikat. Sukupuolielinten herpestartunnoista noin 10 % on HSV-1 viruksen aiheuttamia ja loput HSV-2:n.
On totta että on olemassa 2 eri virusmuotoa mutta kumpikin voi tarttua kumpaan vaan päähän. Joillain voi siis olla "genitaali"herpes kasvoissa tai toisinpäin. Älkää tulko pätemään jos ette tiedä asiaa varmaksi.
t. virusta kantava
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:57"]
[/quote]
[/quote]
No kyllä tasan kantaa jokainen sitä virusta. Ota kuule asiasta selvää, kaikille se ei vain ikinä puhkea. Ihan lääkärin suusta kuultu tämä. Sulta on luultavasti tarkistettu onko sukupuoliherppes.
[/quote]
No EI todellakaan jokainen kanna herpesvirusta/viruksia!! Älä ihmeessä jaa väärää "tietoa". Ja se on herpes, ei mikään herppes.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:53"]Huuliherpes on yskänrokko joka on geeneissä, ei todellakaan mikään sukupuolitauti joka ei todellakaan tartu päiväkodin työntekijältä. Paska provo!
[/quote]
No ei ole geeneissä.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:16"]
Arvioiden mukaan 80 %:lla on huuliherpes (HSV-1). Sekin voi tarttua silloin kun se on oireettomana, kuten myös genitaaliherpes (HSV-2). Virus voi olla aktiivivaiheessa ja "pinnalla", niin ettei oireita ilmaannu. Joillakin (etenkin miehillä genitaaliherpeksestä) ei ole viruksista koskaan oireita eivätkä tiedä olevansa kantajia. Huuliherpes on useimmiten tarttuneena yläpäähän ja genitaaliherpes alapäähän, vaikka tartunnat voivat mennä ristiin esim. suuseksin takia. Silti nuo ovat viruksille otollisemmat tartuntapaikat. Sukupuolielinten herpestartunnoista noin 10 % on HSV-1 viruksen aiheuttamia ja loput HSV-2:n.
[/quote]
Ja HSV-2:n yleisyys on 20-25 %, vaikka tässä ketjussa nyt kyse olikin enemmän yskänrokosta.
No älä nyt säikähdä suotta. Ei se nyt niin vakavaa ole, vakavempiakin sairauksia on olemassa. Mutta ota yhteyttä neuvolaan. Älä mene itse lääkitsemään omin päin.