Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi haluaa vain 2000e tietokoneen joululahjaksi

Vierailija
03.12.2021 |

Mitä teen? Lapsi 11v. Ei toivo muuta. Ei ole varaa eikä halua ostaa noin kallista lahjaa.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri asensin tuttavan 13-vuotiaalle 599€ pelikoneen ja on tyytyväinen siihen. 2000€ toive on täysin järjetön.

Mitä osia tuli tuohon hintaan sisään?

Ihan vakiospeksinen laite, ei mitään tykkiä näytönohjainta. Pointti oli tässä juuri se, ettei "pelikoneen" tarvitse olla tiukinta rautaa lapselle. Useimmiten tuon ikäiset pelaa Fortnitea tms., johon marketin pelikoneeksi mainostettu riittää vallan hyvin.

Vierailija
22/47 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaita kommentteja täällä, ylläpito herätys!

Ilmoittakaa asiattomiksi. Mä ilmoitin jo. Ei ne muuten poistu. Joku tekoäly täällä todennäköisesti moderoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekkin lapsille ja nuorille pelkkä kalleus ja hinta vielä jokin hyvän lahjan tae ja jokin hinta laatusuhde ajattelu vielä kovin vierasta kun vanhemmatkaan sentään ihan bentleyllä ajele?

Vierailija
24/47 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvoissa pelitietokoneiden valmispaketeissa on järjestään lähinnä se ongelma että niissä on huono näytönohjain. Jos on 600€ kone niin ei ole mahdollista, että siinä olisi hyvä näytönohjain, koska se hyvä näytönohjain maksaa jo sen 600€ - 1500€.

Jos pelailee vain Fortnitea kuten tuonikäiset yleensä niin se ei paljon näytönohjaimelta tai koneelta muutenkaan tosin vaadi.

Vierailija
25/47 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi osaa homman kirjoitti:

Lapsi myykööt itseänsä kadulla mikäli haluaa kalliin lahjan. Lapsi antaa rahasta seksipalveluita.

Olet kyllä päästäsi pahasti vialla jos ehdotat tuollaista edes trollina. Olet sairas.

Vierailija
26/47 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän voi antaa lapsen pettyä joulun odotukseen, saattaa jäädä ikuisia traumoja nuorelle, ajattele nyt omalle kohdallesi jos joutuisit jouluna pettymään.

Vierailija
27/47 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri asensin tuttavan 13-vuotiaalle 599€ pelikoneen ja on tyytyväinen siihen. 2000€ toive on täysin järjetön.

Mitä osia tuli tuohon hintaan sisään?

Ihan vakiospeksinen laite, ei mitään tykkiä näytönohjainta. Pointti oli tässä juuri se, ettei "pelikoneen" tarvitse olla tiukinta rautaa lapselle. Useimmiten tuon ikäiset pelaa Fortnitea tms., johon marketin pelikoneeksi mainostettu riittää vallan hyvin.

Niin eli mitä osia tuohon tuli sitten?

Vierailija
28/47 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän voi antaa lapsen pettyä joulun odotukseen, saattaa jäädä ikuisia traumoja nuorelle, ajattele nyt omalle kohdallesi jos joutuisit jouluna pettymään.

Ei tule pettymystä jouluna, kun sanot heti, ettei tule saamaan. Meillä 6 v toivoi Nindendoa. Maksaa jotain 300 e ja meillä olisi kyllä varaa ostaakin sellainen, mutta ihan periaatteesta en osta lapselle noin kallista joululahjaa. Sanoin heti, että ei saa, liian kallis. Eikö vanhemmat enää uskalla sanoa lapsilleen ei?

Vierailija
29/47 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 600€ on rahaa laittaa koneeseen niin melkein kannattaa silloin suoraan ostaa konsoli.

Vierailija
30/47 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ipana tajua rahasta mitään. Kahdella tontulla ryyppää monet viikonloput kuin kuningas.

Vierailija
31/47 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso lapseni halusi Applen uuden minipöytäkoneen. Ostin lisäksi vielä uuden, kaarevan pelinäytön.

Tuli mieleen, että verkkopelejä pelatessa taitaa pullonkaulana olla suht hidas nettiyhteys. Vai miten on?

Vierailija
32/47 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvoissa pelitietokoneiden valmispaketeissa on järjestään lähinnä se ongelma että niissä on huono näytönohjain. Jos on 600€ kone niin ei ole mahdollista, että siinä olisi hyvä näytönohjain, koska se hyvä näytönohjain maksaa jo sen 600€ - 1500€.

Jos pelailee vain Fortnitea kuten tuonikäiset yleensä niin se ei paljon näytönohjaimelta tai koneelta muutenkaan tosin vaadi.

Siis huoh. Todella harva ihminen tarvitsee mitään parasta mahdollista näytönohjainta, vaikka pelaisi minkälaista tahansa peliä. Lähes kaikissa reaaliaikaisissakin peleissä kuvan tarkkuutta voi tiputtaa aavistuksen ilman että tulos kärsii. Todella harva ampumapelejä pelaava katselee jonkun kukkapuskan yksityiskohtia.

Itse pelaan nykymittapuussa lähes "antiikkisella" koneella ja edelleen pyörii useimmat pelit ihan hyvin jos vain säätää näytön asetuksia.

Suurempi ongelma pelaajalle on kuitenkin netin kapasiteetti. Ei ole kiva pelata matsia jos naapurin netflixit vie kaiken kaistan. Eli parempi joululahja useimmille pennuille olisi upata kotinetti, joka monissa perheissä on se edullisin vaihtoehto - ihan vinkkinä.

Vierailija
33/47 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin 11v n 1400€ kone joululahjaksi. Se oli siis ihan alanliikkeestä ja abaut kaikki osat erikseen eli piti itse se kasata. Lapsi kävi jokaisen osan läpi minkä siihen halusi ja laittoi ylös. Tämä rupeama alkoi jo marraskuussa. Niitä vertailtiin ja tutkittiin yms. Näytönohjainhan siinä maksoikin aika paljon.

Se oli siis myös sen vuoden synttärilahja.

Poika myös itse kasasi koneen isänsä avustuksella.

Uskallettiin tilata se, koska lapsi ollut hyvin kiinnostunut koneista pienestä pitäen.

Harrastanut monta vuotta koodauskoulua netissä. Koulussa toimii tietokonevastaavana eli laittaa myös opettajien koneet toimintaan.

Ei juurikaan pelaa koneella, esim mitään Fortnitea varten sitä ei olisi ostettu. Lähinnä ohjelmoi yms, tekee videoita ja editoi niitä.

Minecraftia välillä pelaa, mutta sekin on lähinnä isojen systeemien rakentelua.

Vierailija
34/47 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ostettiin 11v n 1400€ kone joululahjaksi. Se oli siis ihan alanliikkeestä ja abaut kaikki osat erikseen eli piti itse se kasata. Lapsi kävi jokaisen osan läpi minkä siihen halusi ja laittoi ylös. Tämä rupeama alkoi jo marraskuussa. Niitä vertailtiin ja tutkittiin yms. Näytönohjainhan siinä maksoikin aika paljon.

Uskallettiin tilata se, koska lapsi ollut hyvin kiinnostunut koneista pienestä pitäen.

Harrastanut monta vuotta koodauskoulua netissä. Koulussa toimii tietokonevastaavana eli laittaa myös opettajien koneet toimintaan.

Ei juurikaan pelaa koneella, esim mitään Fortnitea varten sitä ei olisi ostettu. Lähinnä ohjelmoi yms, tekee videoita ja editoi niitä.

1400€ kone ohjelmointia ja minecraftiä varten :D

Vai että oikein tietokonevastaava.. hohhoijaa.

Vierailija
35/47 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo vaatimatonta kyllä. Uusin työkoneen Max 3v välein ja jokaisen hinta on ollut reippaasti yli 3000€. Softahommissa nyt laskentatehosta kannattaa maksaa koska aika on rahaa.

Vierailija
36/47 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja höpsistä pussiin ja pussin suu kiinni! Mun kone maksoi alta 300 euroa, ja olen 43. Eli turha edes kuvitella. Lapsi on vaan kuullut merkin mainittavan jossain, ja kuvittelee nyt että tämä on ainoa jolla voi "oikeasti pelata". Sitäpaitsi meillä on pleikkari, siihen voidaan ostaa käytettynä uusia pelejä, ja ne riittää hyvin.

Vierailija
37/47 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo vaatimatonta kyllä. Uusin työkoneen Max 3v välein ja jokaisen hinta on ollut reippaasti yli 3000€. Softahommissa nyt laskentatehosta kannattaa maksaa koska aika on rahaa.

Samaa mieltä, tuo videoeditointikin on paljon sujuvampaa, kun on kunnon kone.

Vierailija
38/47 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kyllä ihmetellä minkälaisissa softahommissa tarvitset 3000e laskentatehoa... Hyvin harva homma vaatii tuommoisia laitteita: jos kone on hidas niin luultavammin on kyse siitä että käytät sitä väärin.

Eri asia tietty jos on varaa ja haluaa ostaa itselleen kivoja asioita: en kuitenkaan suoralta käsin osta tuota laskentateho-selitystä

Vierailija
39/47 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja höpsistä pussiin ja pussin suu kiinni! Mun kone maksoi alta 300 euroa, ja olen 43. Eli turha edes kuvitella. Lapsi on vaan kuullut merkin mainittavan jossain, ja kuvittelee nyt että tämä on ainoa jolla voi "oikeasti pelata". Sitäpaitsi meillä on pleikkari, siihen voidaan ostaa käytettynä uusia pelejä, ja ne riittää hyvin.

Toimiihan itselläkin vielä n. 8v vanha, 2500e aikoinaan maksanut kone, nykyinen arvo huitelee varmaan siinä 200-300 euron hujakoilla, jos osina myisi pois. Tehoja ylikellotettuna suurin piirtein saman verran kuin uudessa 600 euron koneessa, eli halvimman hintaluokan uudessa pöytäkoneessa. Ihan hyvin esim gta vitosta pystyy pelaamaan, kohtuuhyvillä grafiikoilla. Mutta ei taatusti voisi käyttää enää, jos olisin ostanut jonkun halvan koneen aikoinaan, joten mielestäni on järkevää sijoittaa vähän enemmän koneeseen, jos haluaa sen kestävän pitkään.

Vierailija
40/47 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolli sinä olet etkä mikään ammattilainen