Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläselkäkipua, pelottaa. :'(

Vierailija
04.03.2015 |

Oon 22-v nainen, ja kärsinyt yläselän kivuista pari kk. Tai kipu tulee vasemmalle puolella yläselkää, lapaluun viereen , ei ihan keskelle selkää mutta melkein kuitenkin.
Saattaa olla pari pv kipeä, vihloa ja tollain, sitte menee välillä viikko, jopa kaks, että ei oireile ja sen jälkeen taas kipu palaa. Alko joskus lokakuun puolivälissä.
Nyt on alkanu pelottaa että onko jotain vakavaa, vaikka syöpä tms. :'(
Lääkäriin olen menossa ensi kuussa (paniikkikohtausten takia), ja mietin että kannattaako mainita asiasta siellä, ja mitä se lääkäri voi edes siin vaiheessa tehdä, varmaan määrää vaan jtn särkylääkkeitä tms. :(

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:45"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:39"] Voitko ap venyttää tuota kipeää kohtaa? Jos teet venytyksen, joka tuntuu lavassa, miltä se tuntuu? [/quote] Esim. nämä pari venytystä, teetkö tällaisia säännöllisesti ja miltä ne tuntuvat? http://www.mobilat.fi/opas_selka.php (katso nuo tarkemmat venyttelykuvat klikkaamalla auki kuvat) [/quote] Näitäkin olen koettanut, eikä "yllä" siihen kipeään kohtaan, tai eivät ainakaan vaikuta siihen mitenkään. Ap

[/quote]

Ok..no sit kyl kysyisin fyssarilta, mikä neuvoksi.

Jos sulla on käytettävissä puolapuut, niin musta siinä on hyvä kokeilla erilaisia köyristeleviä asentoja, jos löytyy sillei se oikea kohta. Olen itse löytänyt sillä tavoin oikean venyttelykulman juuri yläselkää varten, ihan vaan tunnustelemalla.

Vierailija
22/23 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:49"]Mun miehellä oli tollasta. Oli joku syvä lihas jumissa. Lääkäri auttoi.
[/quote]

Kävikö ihan tk-lääkärissä vai hierojalla tms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:40"]

Pikasella googlauksella tuli ainakin ilmi että voi olla jotain luusyöpää tms. Joo, ehkä tyhmää alkaa kuvitella että näin olis, mutta kun muutakaan syytä en tälle kivulle ole keksinyt. Alkoi sillain salakavalasti lokakuussa, ensin pientä ärsyttävää pistoa, ja nyt sit tällasta isompaa kipua. Mistä tämä fasettilukko sit johtuu, jostain väärästä liikkeestä/asennosta? Ja miten hoidetaan, hierotaanko vaiko jollain liikkeillä? Ap

[/quote]

Luuston syövät on todella harvinaisia, kuulostaa lihasperäiseltä tai niveliin liittyvältä. Minulla on leikattu sellainen ja fysioterapeutti osasi ensimmäisenä ohjata tutkimuksiin. Se ei kyllä tuntunut miltään lihaskivulta, vaan sen kivun välttely aiheutti lihaksissakin kipuja joiden takia hakeuduin fysioterapeutille. Jos luustossa olisi syöpä, se tuntuu vasta, kun se alkaa painaa luun ulkopuolella olevia hermoja ellei luu ole sen vuoksi murtunut.