Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 vuotta samassa työssä - tuntipalkka 11,40

Vierailija
04.03.2015 |

Onko ketään vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko neuvotella palkastasi? Mikä ala? Joku teollisuuden hihnalla vai?

Vierailija
2/21 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tapa nostaa paikkaansa on työpaikan vaihto. Idioottimaista olla samassa paikassa 10 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:19"]Yksi tapa nostaa paikkaansa on työpaikan vaihto. Idioottimaista olla samassa paikassa 10 vuotta.
[/quote]

Mikä siinä on idioottimaista olla samassa paikassa 10vuotta taikka enemmänkin?

Vierailija
4/21 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai edes jotain kokemuslisiä olet kerryttänyt? Käy pyytämässä väliaikainen työtodistus. Kummasti yleensä palkka nousee kun pelkäävät menettävänsä sinut.

Vierailija
5/21 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:19"]Yksi tapa nostaa paikkaansa on työpaikan vaihto. Idioottimaista olla samassa paikassa 10 vuotta.
[/quote]

Mikä siinä on idioottimaista olla samassa paikassa 10vuotta taikka enemmänkin?
[/quote]Susta tulee työnantajalle itsestäänselvyys. Kts alloitus uudelleen.
Terv. Tuntipalkka 45€/h ja kolme työpaikan vaihtoa 10 v sisällä

Vierailija
6/21 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työpaikallani ensimmäinen kokemuslisä (viiden vuoden jälkeen) pitää itse anoa! Sen saa kyllä takautuvasti.. Miten sinun työpaikalla? Vai onko palkkasi ollut joku 6,5 euroa/tunti kun aloitit?

Vierailija
7/21 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 10 v samassa, suorittavassa perusduunissa ja tuntipalkka on 11,60 (+ lisät, joita vuorotyössä tulee paljon). En ole mitenkään ylpeä "urakehityksestäni", mutta arvostan vakipaikkaa (niin tekee pankkikin) ja työn joustavuutta, voin harrastaa ja matkustaa melko vapaasti. Työ on aika kevyttä eikä sitä ikinä tarvitse miettiä kotona, joten koen palkan olevan kohtuullinen rasitukseen nähden.

Vierailija
8/21 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla on vielä kokemuslisiä? Meillä on sama palkka.

Vierailija
9/21 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla työvuosia 8 ja palkka11.95/h sekä lisät. Työ vuorotyötä.

Vierailija
10/21 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla olet? Olin itsekin osa-aikaisena samassa paikassa 5 vuotta ja palkka oli siinä 11e huiteilla mutta sain todella hyviä työvuoroja ja yöllä tuplapalkkaa + kaikki muut lisät, joten olin kyllä todella tyytyväinen palkkaani :D

Vierailija
11/21 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:19"]Yksi tapa nostaa paikkaansa on työpaikan vaihto. Idioottimaista olla samassa paikassa 10 vuotta. [/quote] Mikä siinä on idioottimaista olla samassa paikassa 10vuotta taikka enemmänkin?

[/quote]

Jos haluaa edetä urallaan, pitää ainakin saman työnantajan palveluksessa siirtyä vaativampiin työtehtäviin. Useimmiten palkkakehitys on kuitenkin parempi, jos vaihtaa työtehtävien lisäksi myös työnantajaa. Jos on samassa työpaikassa samassa työtehtävässä 10 vuotta, niin eihän siinä tule kuin indeksikorotukset palkkaan.

Vierailija
12/21 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:28"]Olen ollut 10 v samassa, suorittavassa perusduunissa ja tuntipalkka on 11,60 (+ lisät, joita vuorotyössä tulee paljon). En ole mitenkään ylpeä "urakehityksestäni", mutta arvostan vakipaikkaa (niin tekee pankkikin) ja työn joustavuutta, voin harrastaa ja matkustaa melko vapaasti. Työ on aika kevyttä eikä sitä ikinä tarvitse miettiä kotona, joten koen palkan olevan kohtuullinen rasitukseen nähden.
[/quote]
Mikä työ?

Vierailija
13/21 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsöintä on, että mulla on korkeakoulututkinto. Työlläni ei ole mitään tekemistä koulutukseni kanssa. Olisikohan palkka ollut alkuun 7 tai 8€? Pölhöyksissäni kuvittelin, että kun pääsee firmaan sisään, voisi myöhemmin saada sieltä jotain parempaa hommaa. Paaaskat. Sieltä haalaripuolelta mihkään pääse, vaikka työnsä tekisi kuinka hyvin. Ja kiitos neuvosta, melkein koko ajan olen hakenut muuta duunia. Ap

Vierailija
14/21 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:41"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:19"]Yksi tapa nostaa paikkaansa on työpaikan vaihto. Idioottimaista olla samassa paikassa 10 vuotta. [/quote] Mikä siinä on idioottimaista olla samassa paikassa 10vuotta taikka enemmänkin?

[/quote]

Jos haluaa edetä urallaan, pitää ainakin saman työnantajan palveluksessa siirtyä vaativampiin työtehtäviin. Useimmiten palkkakehitys on kuitenkin parempi, jos vaihtaa työtehtävien lisäksi myös työnantajaa. Jos on samassa työpaikassa samassa työtehtävässä 10 vuotta, niin eihän siinä tule kuin indeksikorotukset palkkaan.

[/quote]

Tai sitten on fiksua kehittää omaa työtään siellä omalla työpaikallaan ja tehdä itsensä korvaamattomaksi. Silläkin saa palkan nousuun.

Minulla on eläkevirka. Olen mennyt tähän työpaikkaan heti valmistuttuani ja tässä pysyn kunnes jään eläkkeelle. Valtion/kunnan hommissa mennään taulukon mukaan, palkka ei nouse työpaikkaa vaihtamalla. Siinä on haastetta sitten, että kehittää itseään ja osaamistaan siinä yhdessä ja samassa työpaikassa.

Vierailija
15/21 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:12"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:41"]

[/quote]

[/quote]

Tai sitten on fiksua kehittää omaa työtään siellä omalla työpaikallaan ja tehdä itsensä korvaamattomaksi. Silläkin saa palkan nousuun.

Minulla on eläkevirka. Olen mennyt tähän työpaikkaan heti valmistuttuani ja tässä pysyn kunnes jään eläkkeelle. Valtion/kunnan hommissa mennään taulukon mukaan, palkka ei nouse työpaikkaa vaihtamalla. Siinä on haastetta sitten, että kehittää itseään ja osaamistaan siinä yhdessä ja samassa työpaikassa.

[/quote]Tämä ei pidä paikkaansa, ihmiset on vain manipuloitu uskomaan "julkisen sektorin pitkään ja kapeaan leipään". Olen itse ollut sekä suorittavassa työssä että keskijohdon töissä / ylempänä toimihenkilönä sekä julkisella että yksityisellä sektorilla. Molemmissa on mahdollista saada henkilökohtaisia lisiä ja neuvotella itse itselleen lisää palkkaa. Merkillisintä on, että avokätisimmin palkkaani nostettiin juuri kunnalisella työnantajalla. Neuvottelin ns. hyvän työntekijän lisät itselleni ja sain noin 600 € enemmän kuukaudessa kuin paremmin koulutettu ja enemmän palvelusvuosia omaava kollegani, työtehtävämme olivat täysin samat. Julkisella puolella tätä ei vain liiemmin mainosteta, minullekin esimies sanoi että älä vain kerro kenellekään, kun täällä ovat sitten kaikki vinkumassa. Ja juuri noin se menee. Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu, että palkoista ei puhuta, mikä sitten vahvistaa tätä käsitystä, että julkisella puolella mennään taulukoiden mukaan. Ei mennä, se on varmaa. Jos perustelee palkankorotuksen hyvin, sen myös saa.

Vierailija
16/21 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sitä on perusduunari ja yksityisellä, pienessä yrityksessä, ei sitä palkkaa paljoa pysty ruinaamaan kun menee koko työpaikka alta. Itse olen pienessä kuntoutuspuljussa, omistaja plus minä. Ollut toistakymmentä vuotta palkka varmaan sen 11-12e tunti(en edes tiedä kun saan kuukausipalkkaa). Muita etuja on ylimääräiset palkalliset vapaapäivät ja aika joustavat työajat ja työpaikalla ei tarvii päivystää jos ei ole töitä vaan saa lähteä kotiin. Työpaikkoja ei tietenkään ole pienellä paikkakunnalla rajattomasti kuntoutuspuolella. Ja tk:ssa palkka vielä huonompi. Ja tässä on kaikki ikälisätkin mukana. Joskus muut asiat ratkaisee kuin raha.

Vierailija
17/21 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:31"]

No jos sitä on perusduunari ja yksityisellä, pienessä yrityksessä, ei sitä palkkaa paljoa pysty ruinaamaan kun menee koko työpaikka alta. Itse olen pienessä kuntoutuspuljussa, omistaja plus minä. Ollut toistakymmentä vuotta palkka varmaan sen 11-12e tunti(en edes tiedä kun saan kuukausipalkkaa). Muita etuja on ylimääräiset palkalliset vapaapäivät ja aika joustavat työajat ja työpaikalla ei tarvii päivystää jos ei ole töitä vaan saa lähteä kotiin. Työpaikkoja ei tietenkään ole pienellä paikkakunnalla rajattomasti kuntoutuspuolella. Ja tk:ssa palkka vielä huonompi. Ja tässä on kaikki ikälisätkin mukana. Joskus muut asiat ratkaisee kuin raha.

[/quote]Oletko ihan idiootti? Tottakai ahne firmanomistaja väittää, että tuntipalkan 30 sentin korotus vie firman konkkaan. Jos siihen kaatuu, niin joutaa kaatuakin - toki omistaja itse nostaa ilolla suuret osingot heti kun mahdollista. Mutta ajappa työnantaja siihen tilanteeseen, että haet uutta työtä, saat sen ja paremman palkan ja sitten menet sanomaan, että tuleeko korotus tai häivyt niin veikkaan, että korotus järjestyy ongelmitta. Kun sut haluaa joku muukin, sun arvo kummasti pomppaa työnantajan silmissä. Tämä on yksi tapa järjestää palkankorotus ja yhdeksässä tapauksessa kymmenestä se myös toimii. Siltä varalta, että työantajasi on tuo yksi kymmenestä, kannattaa ensin hankkia se uusi duuni ja vasta sitten lähteä keskustelemaan entisen duunin työnantajan kanssa.

Vierailija
18/21 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mitä mieltä, kun amk-insinööri on ollut samassa, koulutustaan vastaavassa työpaikassa 10 vuotta ja palkka on junnannut paikallaan, indeksikorotuksia vain tullut, kk-palkka tällä hetkellä 2700 e. Mun mielestä toi on aivan älyttömän vähän! Työpaikka ei ole pääkaupunkiseudulla, mutta kuitenkin yhdessä maamme suurimmista kaupungeista. :(

Vierailija
19/21 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:48"]

Entä mitä mieltä, kun amk-insinööri on ollut samassa, koulutustaan vastaavassa työpaikassa 10 vuotta ja palkka on junnannut paikallaan, indeksikorotuksia vain tullut, kk-palkka tällä hetkellä 2700 e. Mun mielestä toi on aivan älyttömän vähän! Työpaikka ei ole pääkaupunkiseudulla, mutta kuitenkin yhdessä maamme suurimmista kaupungeista. :(

[/quote]Kuinka monta kertaa pitää sanoa, että TYÖPAIKAN VAIHTO ON PARAS TAPA NOSTATTAA OMAA ARVOAAN TYÖMARKKINOILLA JA SAMALLA MYÖS PALKKAA! Viisi vuotta samassa työpaikassa on riittävä määrä, jos aikoo kehittää itseään ja pyrkii nousujohteiseen uraan. Amk-insinöörikin voisi katsoa peiliin: miten on perustellut palkankorotuspyyntönsä ja onko tehnyt mitään sen eteen, että voisi olettaa palkkansa nousevan. Jos tyytyy alan työehtosopimusten mukaisiin taulukkopalkkoihin, käy juuri noin. On tämä kumma, kun teille pitää rautalangasta vääntää sekin, että työhönottotilanteessa eli työsopimusta allekirjoitettaessa on oikea aika ottaa esille henkilökohtaiset korotukset. Ne pitää kirjauttaa työsopimukseen, silloin niihin on sidottu molemmat osapuolet. Esimerkiksi amk-insinöörin kohdalla olisi joka toinen vuosi paikallaan henkilökohtainen korotus. Työsopimukseen voidaan myös kirjata, mitkä edellytykset työntekijän tulee täyttää korotuksen saadakseen. Ne, jotka ovat kyllin fiksuja neuvotellakseen itselleen tällaisen sopimuksen, huomaavat pian, että heidän palkkansa nousevat nopeammin kuin tes-korotusten perusteella. Hehän muuten saavat myös tes-korotukset juurikin tes:n perusteella. Itse panostan palkan lisäksi mm. lomaetuihin työhönottotilanteessa, ja koko urani ajan olen kirjauttanut sopimuksiini itselleni yhden palkallisen lisälomaviikon eli 6 vrk palkallista lomaa. Jos työantaja on käynyt poikkiteloin, olen sanonut, että selvä, tämä on mulle kynnyskysymys ja tämä oli tässä sitten. Joka ikinen kerta työnantaja on taipunut ja olen saanut ylimääräisen palkallisen viikkoni. Te olette vain liian kilttejä neuvottelutilanteissa ettekä ole riittävästi perehtynyt asioihin, työnantaja taluttaa teitä kuin sikaa narussa!

Vierailija
20/21 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:37"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:31"]

[/quote]Oletko ihan idiootti? Tottakai ahne firmanomistaja väittää, että tuntipalkan 30 sentin korotus vie firman konkkaan. Jos siihen kaatuu, niin joutaa kaatuakin - toki omistaja itse nostaa ilolla suuret osingot heti kun mahdollista. Mutta ajappa työnantaja siihen tilanteeseen, että haet uutta työtä, saat sen ja paremman palkan ja sitten menet sanomaan, että tuleeko korotus tai häivyt niin veikkaan, että korotus järjestyy ongelmitta. Kun sut haluaa joku muukin, sun arvo kummasti pomppaa työnantajan silmissä. Tämä on yksi tapa järjestää palkankorotus ja yhdeksässä tapauksessa kymmenestä se myös toimii. Siltä varalta, että työantajasi on tuo yksi kymmenestä, kannattaa ensin hankkia se uusi duuni ja vasta sitten lähteä keskustelemaan entisen duunin työnantajan kanssa.

[/quote]En ole idiootti ja tiedän paljonko firma tienaa. Pystyn laskemaan sen sentin tarkasti koska tiedän paljonko mistäkin hoidosta kukin asiakas maksaa. pystyn laskemaan hetkessä päässäni paljonko olen päivän aikana tienannut firmalle rahaa. Joskus on hiljaisempaa ja tienaan nippanappa palkkani. Välillä menee miinukselle ja joskus menee hyvin. Sitäpaitsi yksityinen maksaa tällä alalla paremmin kuin julkinen jolla on myös aikamoinen byrokratia. Tk:ssa tienaisin vielä huonommin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi