Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Melko rajua juttua hiusten värjäyksestä motissa

Vierailija
04.03.2015 |

Joudun värjäämään harmaan tyven neljän viikon välein tummalla värillä.Nyt harkitsen vakavasti tukan leikkaamista ja peruukin ostoa.Ehkä ne vaalemmat värit tai raidat voisi laittaa pikkuhiljaa oman värin kasvaessa.Ikää vasta 38v....prkl.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo MOT:n juttu pani kyllä miettimään. En ole värjännyt hiuksiani säännöllisesti, vaan pikemminkin kerran vuodessa enkä välttämättä joka vuosi. Mutta ei minulle ulkonäkö ole niin tärkeä juttu, että haluaisin tietoisesti altistaa itseni tuollaisille myrkyille. Olen jo varannut toukokuulle värjäysajan ja ajattelin ottaa raitoja. Ajattelin kyllä selvittää etukäteen, miten tämän voisi hoitaa vähemmillä myrkyillä vai jätänkö väliin koko jutun. Netissä on ohjeita siitä, miten hiuksia voi vaalentaa hunajalla ja sitruunalla auringonvalossa. Minulla on vähän sellainen maantienvärinen tukka, johon olen joskus keväisin ottanut hieman vaalennusta tai raitoja.

Vierailija
22/25 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:39"]

Ei se minusta mitään järin rajua juttua ollut. Allergisia reaktioita voi tulla joskus ihmisille melkein mistä vaan, ja sellaiset voi joskus olla vakaviakin. Onneksi vakavat reaktiot ovat kuitenkin varsin harvinaisia, myös niillä hiusväreillä. Nyt on vaan tullut muodiksi kohista näistä tapauksista kauheasti. 

Itse olen värjännyt tukkaani 13-viuotiaasta asti kerran kuussa, enkä kyllä dokumentin myötä aio tapojani muuttaa. En ole asiasta yhtään huolestunut. Se oli kyllä kiiinnostavaa, että dokumentissa ihotautilääkäri vahvisti sen mitä olen itsekin aina ajatellut, että niissä hiusväripaketeissa suositelluissa allergiatesteissä ei ole mitään järkeä, että ne ovat vain yksi ylimääräinen lisäaltistus aineelle, eivätkä mitenkään takaa etteikö se allerginen reaktio voisi tulla sitten kun lyöt sen värin koko päähän. 

[/quote]

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2048515/Tabatha-McCourt-17-dies-agony-extreme-reaction-hair-dye.html

Tämä oli aika raju juttu allergisesta reaktiosta värjäyksen aikana. Jäi mieleen.

[/quote]

Niin, ihmisiä kuolee  allergisiin reaktioihin silloin tällöin vaikka otettuaan reseptivapaan särkylääkkeen tai syötyään pähkinän. Myös niin ettei ennestään ole edes tiennyt olevansa allerginen. Sellaista elämä on, se on täysin mahdollista. Todennäköisyys on kuitenkin niin pieni vakaviin reaktioihin etten itse ainakaan viitsi alkaa varomaan kaikkea mahdollista allergisten reaktioiden pelossa. Saisi meinaan varoa aika montaa muutakin asiaa kuin hiusvärejä.

[/quote]

Joo, ihmisiä kuolee.

Kosmetiikan vaaroista pitäisi silti tiedottaa, jotta ihmisillä on paremmin tietoa punnita hyötyjä ja haittoja tehdessään päätöksiä omasta kosmetiikan käytöstään. Kerrotaanhan lääkkeistäkin kaikki harvinaisimmatkin haittavaikutukset. Meikkaaminen ja hiusten värjääminen on kuitenkin loppupeleissä aika turhaa eikä sen takia kannata kuolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on että kaikelle voi allergisoitua.Lähinnä meikäläistä harmittaa oma turhamaisuus ja "tarve" värjätä harmaata tai paremminkin jo valkoista tyveä.Oma tukka on ollut lähes musta, eli se valkoinen on raju poikkeama.Mutta ehkä mä valitsen sen haltijatukan tässä ihan lähitulevaisuudessa.Motissa sanotaan että Suomessa 500 ihmistä saa vuosittain reaktion.Mun mielestä se on paljon.Ja uskon että niitä on enemmän, itse tunnen kolme jotka ovat altistuneet tummalle värille.Kaksi heistä joutui sairaalassa käymään.Toinen värjää nykyään jollain mustikkavärillä hiuksiaan, se toimii hänellä hyvin.
Ap

Vierailija
24/25 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:46"]

Mun mielestä harmaat hiukset on hienot :) Etenkin jos on pitkät, mutta mielipiteeni saattaa johtua siitä että olen lukenut liikaa fantasiaa, siellä usein seikkailee hopeatukkaisia hatioita tjsp :D

[/quote]

No joo, ensinnäkin useimmillla se on sellainen tasainen hopeatukka vasta 60-70-vuotiaana, sitä ennen on epämääräinen haalistunut versio omasta entisestä väristä jossa on sekaisin harmaita ja muunvärisiä. Ja toiseksi, kyllä se harmaa vaan vanhentaa ihmistä, eikä esim. 30-40 vuotiaana useimmat halua näyttää mummelilta harmaan pään kanssa.

[/quote]

Täällä on yksi "haltiatukan kasvattaja" :) Minusta myös pitkät harmaat hiukset on ihanat. Oma tukkani on lumivalkoinen edestä ja takaa vielä aika omanvärinen eli se perusmaantie. Olen nähnyt pari vanhempaa naista, joilla on ollut pitkät hopeiset hiukset: he ovat edelleenkin kauneimmin ikääntyneet naiset joita olen tavannut. Kumpikin nainen pukeutui tosi tyylikkäästi ja heidän hiuksensa oli selvästi hyvin hoidetut. Mitään mummomaista heissä ei todellakaan ollut (en silti tarkoita vähätellä mummoja).  

Vierailija
25/25 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut niin rajuja allergisia shokkeja muun muassa kamomillaa sisältäneestä kasvorasvasta että olen joutunut ensiapuun. Samoin hiusten värjääminen päättyi katastrofiin ja päänahasta valui kudosnesteitä yli viikon ajan. 

Raskaana ollessani noudatin tutkijan neuvoa pärjätä mahdollisimman vähällä kosmetiikalla. Pesen itseni päästä varpaisiin Le Chat-marseillesaippualla ja käytän mineraalikiveä deodoranttina. Ei ole kallista. Mihinkään muodonmuutosjuttuihin en edes haaveile pääseväni.

Värittömän elämän hyvä puoli on se, että pystyn käymään kampaajalla useammin kuin enemmän kosmetiikan aikoinani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä