Melko rajua juttua hiusten värjäyksestä motissa
Joudun värjäämään harmaan tyven neljän viikon välein tummalla värillä.Nyt harkitsen vakavasti tukan leikkaamista ja peruukin ostoa.Ehkä ne vaalemmat värit tai raidat voisi laittaa pikkuhiljaa oman värin kasvaessa.Ikää vasta 38v....prkl.
Kommentit (25)
Siinä kerrottiin miten kovia myrkkyjä värit sisältää,ja tänä päivänä jos ne keksittäis,niitå ei todellakaan saisi käyttää.Jos et ahistu, katso areenasta Mot.Mua kyllä rupes ahdistaa.Varsinkin kun tätä on edessä vielä monta monta vuotta....
Jos on pitkät hiukset, niin voii vain värjätä latvoja/ raidoittaa vaalealla. Tai sitten voi värjätä hennaväreillä.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:15"]
Mitä siinä oli? Hitto kun mulla on jo harmaita :( 34v.
[/quote]
Ei se nyt niin erikoista ole. Monella tulee ensimmäiset harmaat hiukset jo alta kolmenkympin. Riippuen myös hiustenväristä niin toisilla se näkyy ja toisilla ei.
Ei se minusta mitään järin rajua juttua ollut. Allergisia reaktioita voi tulla joskus ihmisille melkein mistä vaan, ja sellaiset voi joskus olla vakaviakin. Onneksi vakavat reaktiot ovat kuitenkin varsin harvinaisia, myös niillä hiusväreillä. Nyt on vaan tullut muodiksi kohista näistä tapauksista kauheasti.
Itse olen värjännyt tukkaani 13-viuotiaasta asti kerran kuussa, enkä kyllä dokumentin myötä aio tapojani muuttaa. En ole asiasta yhtään huolestunut. Se oli kyllä kiiinnostavaa, että dokumentissa ihotautilääkäri vahvisti sen mitä olen itsekin aina ajatellut, että niissä hiusväripaketeissa suositelluissa allergiatesteissä ei ole mitään järkeä, että ne ovat vain yksi ylimääräinen lisäaltistus aineelle, eivätkä mitenkään takaa etteikö se allerginen reaktio voisi tulla sitten kun lyöt sen värin koko päähän.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:35"]
Jos on pitkät hiukset, niin voii vain värjätä latvoja/ raidoittaa vaalealla. Tai sitten voi värjätä hennaväreillä.
[/quote]
Ei kyllä toimi jos ongelmana on harmaat. Olen itse nelikymppinen, ja tummana ihmisenä olen ollut aikaisin harmaantuvaa tyyppiä. Kampaajani mukaan nyt on jo 50% hiuksista harmaita.
Mitä järkeä olisi vain latvojen värjäämisestsä? Sehän on ihan hullun näköistä jos latvat on eriväriset kuin tyvet. Esim. jos mulla olisi 5-10 cm harmaata ja sitten tummaa...
Hennaväreissä on monia ongelmia. Ensinnäkin niillä saa vain punertavia, lämpimiä sävyjä, jotka ei kaikille sovi ollenkaan. Harmaita ne eivät peitä, vaan harmaasta tulee kummallinen vaaleanoranssi. Lisäksi jos joskus haluaisi siitä väristä eroon, hennavärit ei lähde värinpoistolla kuten tavalliset kestovärit.
Mun mielestä harmaat hiukset on hienot :) Etenkin jos on pitkät, mutta mielipiteeni saattaa johtua siitä että olen lukenut liikaa fantasiaa, siellä usein seikkailee hopeatukkaisia hatioita tjsp :D
Harmaa polkkatukka on oikein hienostuneen ja tyylikkään näköinen sekä sopii monelle suomalaiselle punaista/mustaa "värikypärää" huomattavasti paremmin.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:46"]
Mun mielestä harmaat hiukset on hienot :) Etenkin jos on pitkät, mutta mielipiteeni saattaa johtua siitä että olen lukenut liikaa fantasiaa, siellä usein seikkailee hopeatukkaisia hatioita tjsp :D
[/quote]
No joo, ensinnäkin useimmillla se on sellainen tasainen hopeatukka vasta 60-70-vuotiaana, sitä ennen on epämääräinen haalistunut versio omasta entisestä väristä jossa on sekaisin harmaita ja muunvärisiä. Ja toiseksi, kyllä se harmaa vaan vanhentaa ihmistä, eikä esim. 30-40 vuotiaana useimmat halua näyttää mummelilta harmaan pään kanssa.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:50"]Harmaa polkkatukka on oikein hienostuneen ja tyylikkään näköinen sekä sopii monelle suomalaiselle punaista/mustaa "värikypärää" huomattavasti paremmin.
[/quote]
Hyi kamala.
No ei kai tuo nyt niin yllätä. Olen itse teinistä asti värjäillyt ja yli 30-vuotiaana tuli rajat vastaan, oon herkistynyt väreille ja vaalennusaineelle.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:41"]
[/quote]
Ei kyllä toimi jos ongelmana on harmaat. Olen itse nelikymppinen, ja tummana ihmisenä olen ollut aikaisin harmaantuvaa tyyppiä. Kampaajani mukaan nyt on jo 50% hiuksista harmaita.
Mitä järkeä olisi vain latvojen värjäämisestsä? Sehän on ihan hullun näköistä jos latvat on eriväriset kuin tyvet. Esim. jos mulla olisi 5-10 cm harmaata ja sitten tummaa...
Hennaväreissä on monia ongelmia. Ensinnäkin niillä saa vain punertavia, lämpimiä sävyjä, jotka ei kaikille sovi ollenkaan. Harmaita ne eivät peitä, vaan harmaasta tulee kummallinen vaaleanoranssi. Lisäksi jos joskus haluaisi siitä väristä eroon, hennavärit ei lähde värinpoistolla kuten tavalliset kestovärit.
[/quote]
Meinasin lisätä, että latvojen värjäys vaaleammalla. https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/fb/32/19/fb32199028cb44d89b35ecd61a565f8b.jpg
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:39"]
Ei se minusta mitään järin rajua juttua ollut. Allergisia reaktioita voi tulla joskus ihmisille melkein mistä vaan, ja sellaiset voi joskus olla vakaviakin. Onneksi vakavat reaktiot ovat kuitenkin varsin harvinaisia, myös niillä hiusväreillä. Nyt on vaan tullut muodiksi kohista näistä tapauksista kauheasti.
Itse olen värjännyt tukkaani 13-viuotiaasta asti kerran kuussa, enkä kyllä dokumentin myötä aio tapojani muuttaa. En ole asiasta yhtään huolestunut. Se oli kyllä kiiinnostavaa, että dokumentissa ihotautilääkäri vahvisti sen mitä olen itsekin aina ajatellut, että niissä hiusväripaketeissa suositelluissa allergiatesteissä ei ole mitään järkeä, että ne ovat vain yksi ylimääräinen lisäaltistus aineelle, eivätkä mitenkään takaa etteikö se allerginen reaktio voisi tulla sitten kun lyöt sen värin koko päähän.
[/quote]
Tämä oli aika raju juttu allergisesta reaktiosta värjäyksen aikana. Jäi mieleen.
Olen viime aikoina joutunut miettimään näitä kosmetiikan kemikaaleja olosuhteen pakosta - koska olen itse herkistynyt monelle niistä. Keskivertonaisen perusarsenaaliin kuuluu loppujen lopuksi ihan käsittämätön määrä purkkeja ja purnukoita - ensinnäkin pesuaineet hiuksille, kasvoille ja vartalolle ja vino pino erilaisia rasvoja, ja siihen päälle vielä ne tuotteet, joita tarvitaan hiusten laittamiseen sekä meikkituotteet. Hysteriaa en halua lietsoa, mutta suosittelen miettimään, voisiko valikoimaa karsia jonkin verran ja olisiko jotkin tuotteet mahdollista vaihtaa sellaisiin, joissa on vähemmän kemikaaleja. (Enkä väitä, että "keinotekoinen" tuote on automaattisesti paha ja luomutuote automaattisesti hyvä, koska ei se ole niin yksinkertaista.)
Mielestäni kevyt ehostus tekee lähes kaikista ihmisistä paremman näköisiä kuin täysi luomulinja, mutta toisaalta liika laittautuminen ei välttämättä olekaan niin eduksi. Esimerkiksi monelle oman värinen tukka sopisi paremmin kuin värjätty - monen silmä vain on tottunut siihen, että kaikilla on päässä kirkas väri, ja lisäksi harmaisiin hiuksiin liitetään kielteisiä mielleyhtymiä. (Ja omalla kohdallani muuten kävi niin, että rumasta ankanpojasta taisi tulla joutsen purkkien ja purnukoiden rajun karsimisen vuoksi. Iho ja hiukset ovat nyt paremmassa kunnossa, ja olen ihan järkyttynyt siitä, että olen saanut muutamalta ihmiseltä kehuja ulkonäöstäni - sellaista ei ennen todellakaan tapahtunut.)
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:46"]
[/quote]
No joo, ensinnäkin useimmillla se on sellainen tasainen hopeatukka vasta 60-70-vuotiaana, sitä ennen on epämääräinen haalistunut versio omasta entisestä väristä jossa on sekaisin harmaita ja muunvärisiä. Ja toiseksi, kyllä se harmaa vaan vanhentaa ihmistä, eikä esim. 30-40 vuotiaana useimmat halua näyttää mummelilta harmaan pään kanssa.
[/quote]
Yhdellä tutulla on suora, harmaa polkkatukka. Minusta aivan ihana, eikä näytä mummolta (on alle 40). Oma mies (36) alkaa saada harmaita, ja oon ihan innoissani :D Mutta makuasioitahan nää on, en tarkoittanut etteikö harmaita saisi värjätä pois jos haluaa! Ajattelin vaan kertoa ettei ne kaikista ole kamalat, vähän rohkaisuna niille jotka haluais lopettaa värjäyksen mutta epäröi miettiessään muiden reaktioita :)
-Se harmaista hiuksista tykkäävä
Äitini kielsi värjäämästä hiukset kun olin alaikäinen ja onneksi kerkesin ottamaan asiosta selvää ennen kuin aikuisiällä ehdin värjäämään. Nyt liukuvärjätty latvat ja hyvä niin.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:41"]
[/quote]
[/quote]
Meinasin lisätä, että latvojen värjäys vaaleammalla. https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/fb/32/19/fb32199028cb44d89b35ecd61a565f8b.jpg
[/quote]
Tuokin vaan on ohimenevä muoti, ja luultavasti näyttää parin vuoden päästä kummalliselta. Lisäksi sopii parhaiten tuollaisillle maantienvärisen/vaaleanruskean tukan omaaville, esim. tummanruskeatukkaisella vaaleat raidat latvoissa olisivat aika kamalat.
Jos haluaa vähentää kemikaalikuormaa, niin tässä pari vinkkiä:
- Parhaan ihokuorinnan saa tehtyä sokerilla, siis ihan tavallisella hienosokerilla tai vaikkapa hieman karkeammalla raakaruokosokerilla. Tulee ihanan pehmeä iho ilman kemikaaleja.
- Hiuspohjan voi myös aina välillä kuoria ja pestä sokerilla. Hiukset ja koko kropan voi pestä mahdollisimman luonnonmukaisella palasaippualla (esim. oliiviöljysaippua), vaihtoehtoja löytyy runsain mitoin. Saippuaa voi myös pienellä vaivalla valmistaa itse. Tämä on myös ekologinen vaihtoehto siinä mielessä, että muovijätteen määrä vähenee.
- Kosteusvoiteina voi käyttää kylmäpuristettuja (luomu)kasviöljyjä (kuten oliivi, kookos, avokado, seesami jne. mikä omalle iholle parhaiten sopii ja itseä miellyttää). Öljyillä voi hoitaa myös hiuksia ja päänahkaa.
- Kylmäpuristettu kookosöljy toimii myös deodoranttina sekä suojaa auringolta.
- Kookosöljystä saa muutamassa minuutissa tuunattua aivan mahtavan silmänympärysvoiteen tai käsivoiteen tai kosteusvoiteen kasvojen iholle. Ohjeita löytyy googlen avulla. Voiteeseen voi lisätä esim- E- tai A-vitamiinia.
Suosittelen! Kannattaa kokeilla!
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:09"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:39"]
[/quote]
Tämä oli aika raju juttu allergisesta reaktiosta värjäyksen aikana. Jäi mieleen.
[/quote]
Niin, ihmisiä kuolee allergisiin reaktioihin silloin tällöin vaikka otettuaan reseptivapaan särkylääkkeen tai syötyään pähkinän. Myös niin ettei ennestään ole edes tiennyt olevansa allerginen. Sellaista elämä on, se on täysin mahdollista. Todennäköisyys on kuitenkin niin pieni vakaviin reaktioihin etten itse ainakaan viitsi alkaa varomaan kaikkea mahdollista allergisten reaktioiden pelossa. Saisi meinaan varoa aika montaa muutakin asiaa kuin hiusvärejä.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:10"]
Olen viime aikoina joutunut miettimään näitä kosmetiikan kemikaaleja olosuhteen pakosta - koska olen itse herkistynyt monelle niistä. Keskivertonaisen perusarsenaaliin kuuluu loppujen lopuksi ihan käsittämätön määrä purkkeja ja purnukoita - ensinnäkin pesuaineet hiuksille, kasvoille ja vartalolle ja vino pino erilaisia rasvoja, ja siihen päälle vielä ne tuotteet, joita tarvitaan hiusten laittamiseen sekä meikkituotteet. Hysteriaa en halua lietsoa, mutta suosittelen miettimään, voisiko valikoimaa karsia jonkin verran ja olisiko jotkin tuotteet mahdollista vaihtaa sellaisiin, joissa on vähemmän kemikaaleja. (Enkä väitä, että "keinotekoinen" tuote on automaattisesti paha ja luomutuote automaattisesti hyvä, koska ei se ole niin yksinkertaista.)
Mielestäni kevyt ehostus tekee lähes kaikista ihmisistä paremman näköisiä kuin täysi luomulinja, mutta toisaalta liika laittautuminen ei välttämättä olekaan niin eduksi. Esimerkiksi monelle oman värinen tukka sopisi paremmin kuin värjätty - monen silmä vain on tottunut siihen, että kaikilla on päässä kirkas väri, ja lisäksi harmaisiin hiuksiin liitetään kielteisiä mielleyhtymiä. (Ja omalla kohdallani muuten kävi niin, että rumasta ankanpojasta taisi tulla joutsen purkkien ja purnukoiden rajun karsimisen vuoksi. Iho ja hiukset ovat nyt paremmassa kunnossa, ja olen ihan järkyttynyt siitä, että olen saanut muutamalta ihmiseltä kehuja ulkonäöstäni - sellaista ei ennen todellakaan tapahtunut.)
[/quote]
Koskeeko tää vaan naisia vai kannustaisitko miehiäkin ehostamaan?
Mitä siinä oli? Hitto kun mulla on jo harmaita :( 34v.