Tulee fyysisesti huono olo kun katson yhden talon sisustusta.
Outoa? Selailen monesti paikkakuntani myynnissä olevia taloja oikotieltä/etuovesta yms. Yksi talo on ollut varmaan vuoden myynnissä ja aina kun katson kuvia siitä talon olkkarin sisustuksesta, minua alkaa oksettamaan. Siis oikeasti tulee huono olo ja kuvotus.
Mistähän tuo johtuu?
Kommentit (78)
Ahaa, 46, eli jos ei pidä avarasta ja kliinisestä, on sitten automaattisesti ysäri-perinnetalojen kannattaja? Kun muita vaihtoehtojahan ei ole? Makuja on monenlaisia, ja itseäni ei miellytä niin kasari/ysäri kuin 2000-lukulainen kliinisyyskään. Sinä saat pitää, mistä haluat, mutta onko muiden tyylien kannattaminen automaattisesti seurausta tyylitajuttomuudesta? Itse pidän ajattomuudesta, selkeistä linjoista ja väreistä pehmennettynä sopivalla määrällä (maalattua/öljyttyä) puuta ja erilaisia pintoja. Tekeekö se minusta ysäri-tyylisen? Vähän avoimuutta siihen asenteeseen, pliis.
Ymmärrän, ap! Minustakin tuo on kamala, voisin pahoin tuollaisessa talossa. Mutta en ole nähnyt yhtäkään uutta taloa (70-luvun jölkeen rakennettua oikeastaan...) joka olisi oikeasti kaunis ja kotoisa. Varmasti niitäkin on, mutta vastaan ei ole tullut :) Meillä on itsellämme 30-luvun hirsitalo ja tykkään tämän tyypisestä. En siis puhunut sisustuksesta, se voi olla moderninpaakin... vaan talosta.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:48"]Mulle tulee tästä huono olo:
http://m.etuovi.com/kohde/1138073?searchId=4&index=1&store=true
[/quote] Hyi saakeli! Ja esittelyteksti alkaa "tyylikkäästi..."
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:51"]
Ahaa, 46, eli jos ei pidä avarasta ja kliinisestä, on sitten automaattisesti ysäri-perinnetalojen kannattaja? Kun muita vaihtoehtojahan ei ole? Makuja on monenlaisia, ja itseäni ei miellytä niin kasari/ysäri kuin 2000-lukulainen kliinisyyskään. Sinä saat pitää, mistä haluat, mutta onko muiden tyylien kannattaminen automaattisesti seurausta tyylitajuttomuudesta? Itse pidän ajattomuudesta, selkeistä linjoista ja väreistä pehmennettynä sopivalla määrällä (maalattua/öljyttyä) puuta ja erilaisia pintoja. Tekeekö se minusta ysäri-tyylisen? Vähän avoimuutta siihen asenteeseen, pliis.
[/quote]
Tietenkin on muita vaihtoehtoja, mutta jos reagoi noin vahvasti moderniin tyyliin ("oksettaa, mielisairaala") niin kyllähän se kertoo siitä että oma tyyli on paaaaaljon erilaisempi. Ja useimmilla se menee sitten sinne "mahdollisimman montaa erilaista puuta" tyyliin ja ysärin "kodikkaaseen" väritykseen. Näin voi päätellä jo ihan sillä perusteella miltä useimmat myytävät talot näyttää. Harvalla on basaari-tyylistä kotia tai ranskalaisromanttista...
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:05"]
http://www.etuovi.com/kohde/9514683/kuvat Tämä. t. Ap Tuo olkkari, matot, sohvat, ja tuo tv:n takana oleva vaalea seinä. En tiedä mikä tosa saa olon huonoksi, jokunvain
[/quote]
Kuvat on liian teräviä ja tarkkoja, tekee pahaa katsoa. Pitäisi olla tarkennettu johonkin eikö kaikkeen. Ainakin kuvassa näyttää, että telkkari ois portikkoon päin, mikä on erikoista. Paljon mustavalkoista kuviota ja teräviä sekä kiiltäviä juttuja,
Huono olo ei tullut, mutta onhan tuossa olohuone-ruokailutilassa ihan hirveä määrä erilaisia materiaaleja, kuoseja ja värejä. Tavallaan ihan fiksusti valittu ja sopivat hyvin yhteen, mutta niitä on vain liikaa, todella paljon liikaa. Isostakin tilasta tulee levottoman näköinen herkästi, kun on monimuotoinen tila, jossa materiaaleja ja värejä on paljon. Lattian väri ei myöskään sovi yhteen muiden tilaan valittujen harmaiden sävyjen kanssa, se jo yksinään saa aikaan oudon efektin ja osa väreistä alkaa näyttää "likaisilta".
Hmm, mitä noi nyt oli, makuasia mutta se vasta on ällöä kun on olohuone pitkin poikin leluja, sipsipusseja ja vaatteita jätettynä sohvalle, tyyliin "ku me nyt ollaan lapsiperhe". Kakaroilla oma huone ja silti pitää joka tilan olla leikkitilana Yök.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:05"]
http://www.etuovi.com/kohde/9514683/kuvat Tämä. t. Ap Tuo olkkari, matot, sohvat, ja tuo tv:n takana oleva vaalea seinä. En tiedä mikä tosa saa olon huonoksi, jokunvain
[/quote]
Olin jo tulossa kirjoittamaan että onko musta-valkoinen sisustus? Ja niinhän se oli. Mullakin tulee huono olo, erityisesti kuva missä oli olkkarin takka ja pöydän alla musta-valkoinen salmiakkikuvioitu matto. Moni migreenistä tai epilepsiasta kärsivä ei pysty olemaan tuollaisissa tiloissa. Mulla on migreeniä. Mikäs ap sulla on?
Minä kyllä olen tismalleen samaa mieltä ap :n kanssa. Jos tuon ostaisi, varmaan 50t pitäisi varata remonttiin, että talossa voisi olla. Ei ole tyylikäs vaikka sitä on varmasti yritetty.
Minullekin tuli etova olo, mutta se tuli keittiökuvista. Minulla on moniteholasit, ja ne keittiön kuvat jotenkin muljahtaa siinä kohdassa kun linssin teho muuttuu. Mulle tulee joskus samaa portaita laskeutuessa, jos katson väärin alaspäin.
Kyllä se on vika kuvissa ja silmissä, ei itse talossa.
Miksi kutsutte siellä Oulun Hintassa asuvia henkilöitä?
Mulle tulee migreeni, yliherkkyysreaktio ja porvoopaise siitä että ihmiset kehtaa julkisesti arvostella täällä muiden koteja, toivottavasti eivät omistajat itse näitä juttuja lue tai joku 'ystävällinen' vinkkaa. Yhden sortin kiusaamista jossa kyllä taatusti kateutta takana, onhan tuo ihan hieno koti, voi kai sen myöntää vaik ei sisustustyyli olisikaan mieleen. -Enkä ole välittäjä, talonomistaja tms inhottaa vain tuollainen raukkamainen käytös, sietäis hävetä.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 22:04"]Miksi kutsutte siellä Oulun Hintassa asuvia henkilöitä?
[/quote] Hinttejähän ne.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 22:18"]Mulle tulee migreeni, yliherkkyysreaktio ja porvoopaise siitä että ihmiset kehtaa julkisesti arvostella täällä muiden koteja, toivottavasti eivät omistajat itse näitä juttuja lue tai joku 'ystävällinen' vinkkaa. Yhden sortin kiusaamista jossa kyllä taatusti kateutta takana, onhan tuo ihan hieno koti, voi kai sen myöntää vaik ei sisustustyyli olisikaan mieleen. -Enkä ole välittäjä, talonomistaja tms inhottaa vain tuollainen raukkamainen käytös, sietäis hävetä.
[/quote] Jos talo on ollut jo pitkään mynnissä niin omistajien olisi hyväkin nähdä nämä kommentit. Enkä nyt puhu vain ap:n inhokkitalosta vaan kaikista linkatuista.
Ihana talo, inhottavan värinen laattalattia joka puolella.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 22:18"]Mulle tulee migreeni, yliherkkyysreaktio ja porvoopaise siitä että ihmiset kehtaa julkisesti arvostella täällä muiden koteja, toivottavasti eivät omistajat itse näitä juttuja lue tai joku 'ystävällinen' vinkkaa. Yhden sortin kiusaamista jossa kyllä taatusti kateutta takana, onhan tuo ihan hieno koti, voi kai sen myöntää vaik ei sisustustyyli olisikaan mieleen. -Enkä ole välittäjä, talonomistaja tms inhottaa vain tuollainen raukkamainen käytös, sietäis hävetä.
[/quote]
Nehän on myymässä kotejaan, joten eivätköhän halua itsekkin niistä eroon. :)
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:15"]
Minulle tulee joskus huono olo jos katselen vaikka kuvia sisustuksista joissa on lehtipinon päällä pari pientä kukkamaljakkoa, matot vinossa, viltit huolimattomasti viskottuna sohvan päälle jne. En tiedä miksi mutta se kaaos on kamala. Meilläkin on kotona leluja lattioilla mutta se on hallinnassa.
[/quote]
Kukkamaljakko lehtipinon päällä on kyllä paha!
Omat hampaani alkavat kirskua aina, kun näen huolimattomasti ryppyisillä päiväpeitteillä pedattuja sänkyjä. Ja näitä on usein jopa stailatuissa miljoonakämpissä, ilmeisesti usein on käyty hakemassa "raikas" päiväpeite Kodin Ykkösistä, ja pistetty se sitten sängylle suoraan pakasta.
[/quote]
Hirveetä! Paljon hienompaa olis jos on sängyn päällä vanha, mummon vanha tilkkutäkki. Sellainen on tosi persoonallinen.