Tulee fyysisesti huono olo kun katson yhden talon sisustusta.
Outoa? Selailen monesti paikkakuntani myynnissä olevia taloja oikotieltä/etuovesta yms. Yksi talo on ollut varmaan vuoden myynnissä ja aina kun katson kuvia siitä talon olkkarin sisustuksesta, minua alkaa oksettamaan. Siis oikeasti tulee huono olo ja kuvotus.
Mistähän tuo johtuu?
Kommentit (78)
Eihän tuo nyt ole ollenkaan paha...Aika tavis. Minusta paljon järkyttävämpi oli se eilinen talo, jonka sisustus oli pelkkää kiiltävää valkoista, mustaa ja sinne tänne oli läiskitty kirkkaita väriläiskiä.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:59"]
http://www.etuovi.com/kohde/1120277 Tää talo on jostain syystä ollut pitkään myynnissä..
[/quote]
Ei järkytä tai aiheuta pahaa oloa, mutta on mauton ja kalsea. Ihan tyypillinen "rahaa on, muttei sisustussilmää" -koti. Mutta ei kaikkia vaan kiinnosta sisustus.
Tuossa apn laittamassa talossa kuvat on tosiaan liian isoja ja käy silmiin. Ei välttämättä pelkkä sisustus inhota. Tuostahan saisi oikein viihtyisän :)
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:05"]
http://www.etuovi.com/kohde/9514683/kuvat Tämä. t. Ap Tuo olkkari, matot, sohvat, ja tuo tv:n takana oleva vaalea seinä. En tiedä mikä tosa saa olon huonoksi, jokunvain
[/quote]
Itse talo on hieno mutta sisustus outo. Huonekalut eivät sovi yhteen tai pintamateriaaleihin. Kummallinen maku sisustajalla.
Lattia on aika kolkko ja siihen lisättynä tuollaiset odotusaula-sohvat aiheuttaa fyysistä pahaa oloa kenelle vain, joka kammoaa sairaaloita,
Aikamoinen sekamelska. Ihan sekaisin modernia ja antiikkisen näköistä, vanha taulu ja tuollainen bling - kattovalaisin. Virtaviivaista / pelkistettyä ja rönsyilevää samassa huoneessa.
Upea talo, mutta minustakin nuo voimakkaat kontrastit, musta-valkoisuus ja vaakasuorat linjat joita laajakulmalla otetut kuvat vielä korostaa, ovat jotenkin painostavia.... Liian kliinistä ja stailatun näköistä muutenkin.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:15"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:59"] http://www.etuovi.com/kohde/1120277 Tää talo on jostain syystä ollut pitkään myynnissä.. [/quote] Ei ainakaan ole mitenkään poikkeuksellisen pahan näköinen. [/quote] Katoitko ne lisäkuvat? Ihar karmea pyökkihelvetti, sinistä vanhanaikaista kaakelia ja jo ulkopuolelta koko talo järkky. Entäs se takka ja keittiö? Vain ihminen vailla sisustussilmää vou pitää tuosta.
[/quote]
Aika normi settiä. En katsonut lisäkuvia mutta sauna näytti jopa siistille ja toi oli sen verran vaaleasävyinen kuitenkin, että helppo sisustaa oman maun mukaan. Miten niin ulkopuolelta järkky? Olen mä paljon rumempiakin taloja nähnyt. Ne kaakelit kylppärissäkin oli onneksi vaaleat ja yks vähäinen boordikaakelinauha vain. Takka tosin oli ruma mutta noita näkee paljon. En ostaisi itse mutta olen mä paljon pahempiakin kämppiä nähnyt.
[/quote] No on pahempiakin joo, MUTTA kun tuo talo on vielä sen verran uusi että pinnat varmaan kunnollisesti ok -mutta silti pitäisi kaikki rempata ellei nyt sokea ole.
Ymmärrän hyvin, todella levoton ja epäselvä sisustus, liikaa heijastavia pintoja. Tuntuu että tuolla joutuisi koko ajan pinnistelemään, ettei eksyisi tai törmäisi seinään. Portaat näytti kuolemanloukulta. Punaisesta suihkukopista tulee mieleen Psyko.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:32"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:15"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:07"] [quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:59"] http://www.etuovi.com/kohde/1120277 Tää talo on jostain syystä ollut pitkään myynnissä.. [/quote] Ei ainakaan ole mitenkään poikkeuksellisen pahan näköinen. [/quote] Katoitko ne lisäkuvat? Ihar karmea pyökkihelvetti, sinistä vanhanaikaista kaakelia ja jo ulkopuolelta koko talo järkky. Entäs se takka ja keittiö? Vain ihminen vailla sisustussilmää vou pitää tuosta. [/quote] Aika normi settiä. En katsonut lisäkuvia mutta sauna näytti jopa siistille ja toi oli sen verran vaaleasävyinen kuitenkin, että helppo sisustaa oman maun mukaan. Miten niin ulkopuolelta järkky? Olen mä paljon rumempiakin taloja nähnyt. Ne kaakelit kylppärissäkin oli onneksi vaaleat ja yks vähäinen boordikaakelinauha vain. Takka tosin oli ruma mutta noita näkee paljon. En ostaisi itse mutta olen mä paljon pahempiakin kämppiä nähnyt. [/quote] No on pahempiakin joo, MUTTA kun tuo talo on vielä sen verran uusi että pinnat varmaan kunnollisesti ok -mutta silti pitäisi kaikki rempata ellei nyt sokea ole.
[/quote]
Siis mitä sun pitäisi ehdottomasti rempata? Takan takana oleva seinä on mustunut, joten se kyllä pitäisi piilottaa ja mielellään koko takka myös ja katto pitäisi maalata valkoiseksi ja keittiön kaappien ovet voisi vaihtaa jossakin vaiheessa mutta en mä nyt muuta keksi. Paitsi jos lähemmässä tarkastelussa tapetit onkin huonokuntoisia. Lattia kelpaa ja kylppäri ja sauna kelpaisi. Ja tuommonen harmaa tiliiverhoilu on itseasiassa ihan jees. Sen ulko-oven voisi vaihtaa tummaksi tai valkoiseksi. Mut siis kyllä tuossa asumaan voisi ruveta, ei se noiden kuvien perusteella niin järkyttävä ole. Jos olisi vaikka mustat kaapit tai kaakelit niin sitten mä en edes ostaisi tuota. Tosin en osta nytkään ; ).
Minunkin silmiäni alkoi särkemään, kun katsoin noita kuvia. Liian vaaleaa, kirkasta, isoja kontrasteja, kliinistä... Jos vielä ap assosioi tilan sairaalamaiseksi, en ollenkaan ihmettele pahaa oloa.
.
Ohiksena, tiedän tuon talon, sillä kuljen siitä usein ohi (asun lähellä). Sisälle en ole aiemmin nähnyt, ei tuo kyllä ulospäin vaikuta niin kolkolta.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:32"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:15"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:07"] [quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:59"] http://www.etuovi.com/kohde/1120277 Tää talo on jostain syystä ollut pitkään myynnissä.. [/quote] Ei ainakaan ole mitenkään poikkeuksellisen pahan näköinen. [/quote] Katoitko ne lisäkuvat? Ihar karmea pyökkihelvetti, sinistä vanhanaikaista kaakelia ja jo ulkopuolelta koko talo järkky. Entäs se takka ja keittiö? Vain ihminen vailla sisustussilmää vou pitää tuosta. [/quote] Aika normi settiä. En katsonut lisäkuvia mutta sauna näytti jopa siistille ja toi oli sen verran vaaleasävyinen kuitenkin, että helppo sisustaa oman maun mukaan. Miten niin ulkopuolelta järkky? Olen mä paljon rumempiakin taloja nähnyt. Ne kaakelit kylppärissäkin oli onneksi vaaleat ja yks vähäinen boordikaakelinauha vain. Takka tosin oli ruma mutta noita näkee paljon. En ostaisi itse mutta olen mä paljon pahempiakin kämppiä nähnyt. [/quote] No on pahempiakin joo, MUTTA kun tuo talo on vielä sen verran uusi että pinnat varmaan kunnollisesti ok -mutta silti pitäisi kaikki rempata ellei nyt sokea ole.
[/quote]
Siis mitä sun pitäisi ehdottomasti rempata? Takan takana oleva seinä on mustunut, joten se kyllä pitäisi piilottaa ja mielellään koko takka myös ja katto pitäisi maalata valkoiseksi ja keittiön kaappien ovet voisi vaihtaa jossakin vaiheessa mutta en mä nyt muuta keksi. Paitsi jos lähemmässä tarkastelussa tapetit onkin huonokuntoisia. Lattia kelpaa ja kylppäri ja sauna kelpaisi. Ja tuommonen harmaa tiliiverhoilu on itseasiassa ihan jees. Sen ulko-oven voisi vaihtaa tummaksi tai valkoiseksi. Mut siis kyllä tuossa asumaan voisi ruveta, ei se noiden kuvien perusteella niin järkyttävä ole. Jos olisi vaikka mustat kaapit tai kaakelit niin sitten mä en edes ostaisi tuota. Tosin en osta nytkään ; ).
[/quote] Niin kuten sanoin, ihmisellä joko on sisustussilmää tai sitten ei ole. Ja tuosta talosta ei sohvatyynyjen tai verhojen vaihdolla kivaa saa.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:32"] [quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:15"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:07"] [quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:59"] http://www.etuovi.com/kohde/1120277 Tää talo on jostain syystä ollut pitkään myynnissä.. [/quote] Ei ainakaan ole mitenkään poikkeuksellisen pahan näköinen. [/quote] Katoitko ne lisäkuvat? Ihar karmea pyökkihelvetti, sinistä vanhanaikaista kaakelia ja jo ulkopuolelta koko talo järkky. Entäs se takka ja keittiö? Vain ihminen vailla sisustussilmää vou pitää tuosta. [/quote] Aika normi settiä. En katsonut lisäkuvia mutta sauna näytti jopa siistille ja toi oli sen verran vaaleasävyinen kuitenkin, että helppo sisustaa oman maun mukaan. Miten niin ulkopuolelta järkky? Olen mä paljon rumempiakin taloja nähnyt. Ne kaakelit kylppärissäkin oli onneksi vaaleat ja yks vähäinen boordikaakelinauha vain. Takka tosin oli ruma mutta noita näkee paljon. En ostaisi itse mutta olen mä paljon pahempiakin kämppiä nähnyt. [/quote] No on pahempiakin joo, MUTTA kun tuo talo on vielä sen verran uusi että pinnat varmaan kunnollisesti ok -mutta silti pitäisi kaikki rempata ellei nyt sokea ole. [/quote] Siis mitä sun pitäisi ehdottomasti rempata? Takan takana oleva seinä on mustunut, joten se kyllä pitäisi piilottaa ja mielellään koko takka myös ja katto pitäisi maalata valkoiseksi ja keittiön kaappien ovet voisi vaihtaa jossakin vaiheessa mutta en mä nyt muuta keksi. Paitsi jos lähemmässä tarkastelussa tapetit onkin huonokuntoisia. Lattia kelpaa ja kylppäri ja sauna kelpaisi. Ja tuommonen harmaa tiliiverhoilu on itseasiassa ihan jees. Sen ulko-oven voisi vaihtaa tummaksi tai valkoiseksi. Mut siis kyllä tuossa asumaan voisi ruveta, ei se noiden kuvien perusteella niin järkyttävä ole. Jos olisi vaikka mustat kaapit tai kaakelit niin sitten mä en edes ostaisi tuota. Tosin en osta nytkään ; ). [/quote] Niin kuten sanoin, ihmisellä joko on sisustussilmää tai sitten ei ole. Ja tuosta talosta ei sohvatyynyjen tai verhojen vaihdolla kivaa saa.
[/quote]
Miksei?
Tällaiset ketjut on kyllä valaisevia. Olen ihmetellyt miksi suurin osa myytävistä taloista on sellaisia "kerätään kaikki mahdolliset puun sävyt" -kokoelmia maustettuna "ekat kaakelit mitä myyjä ehdottaa" -kylppäreillä ja "halvimmat mahdolliset perinneovet" -keittiöillä. Mutta ei tarte ihmetellä, jos sellainen tyyli kerran suurimpaan osaan kansasta puree.
Minusta tuo ap:n linkkaama iso talo on aivan mahtavan hieno ja tyylikäs - toki huonekalut ei oikein sopinut yhteen, mutta eipä ne kauppaan kuulukaan. Onneksi teille ysäri-perinnetalojen kannattajille löytyy paljon valinnanvaraa, saadaan me harvat sitten nuo "kliiniset ja kylmät" eli helvetin hienot talot halvemmalla :D.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:56"]Tällaiset ketjut on kyllä valaisevia. Olen ihmetellyt miksi suurin osa myytävistä taloista on sellaisia "kerätään kaikki mahdolliset puun sävyt" -kokoelmia maustettuna "ekat kaakelit mitä myyjä ehdottaa" -kylppäreillä ja "halvimmat mahdolliset perinneovet" -keittiöillä. Mutta ei tarte ihmetellä, jos sellainen tyyli kerran suurimpaan osaan kansasta puree.
Minusta tuo ap:n linkkaama iso talo on aivan mahtavan hieno ja tyylikäs - toki huonekalut ei oikein sopinut yhteen, mutta eipä ne kauppaan kuulukaan. Onneksi teille ysäri-perinnetalojen kannattajille löytyy paljon valinnanvaraa, saadaan me harvat sitten nuo "kliiniset ja kylmät" eli helvetin hienot talot halvemmalla :D.
[/quote]
Minustakin tuo talo on hieno, tykkään etenkin keittiöstä. Enkä mielestäni muuten haukkunut taloa, kun vain sen että olkkarista tulee huono olo oikeasti. Ei mitenkään henkisesti, vaan fyysisesti. Olen katsonut varmaan tuhansia muitakin kylmiä ja kliinisiä asuntojen kuvia, eikä niistä tule huono olo, kelpaisi kyllä minullekkin. -ap
Ihmisiltä menee nyt se ap:n pointti ohi. Ei ole väliä onko hieno vai ruma. Vaan että kuvasta tulee huono olo ja se ihmetyttää.
Mulle taas tulee siitä keittiöstä huono olo, ahdistaa se musta, eikä suihkukaan kivaa katseltavaa ollut punaisissa kaakeleissa.
En mä ap tarkoittanutkaan sinua, vaan näitä useita muita joiden mielestä ko. talo oli tyyliin mielisairaala :).
T. Se joka tykkäs
Mulle tulee tästä huono olo:
http://m.etuovi.com/kohde/1138073?searchId=4&index=1&store=true
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:05"]
http://www.etuovi.com/kohde/9514683/kuvat Tämä. t. Ap Tuo olkkari, matot, sohvat, ja tuo tv:n takana oleva vaalea seinä. En tiedä mikä tosa saa olon huonoksi, jokunvain
[/quote]
Noi kuvat on liian isoja. Mullekin tulee oksettava olo noista kuvista. Ne käy jotenkin silmien päälle pahasti. Älä katso sitä enää.