Tjäreborgin toimistokulut 200e/henkilö, kun peruu matkan 45 vrk ennen lähtöä. Nettivaraus.
Mitenköhän tuo perustellaan. Yksikään työntekijä ei ole varmaankaan pannut tikkua ristiin tuon nettivarauksen osalta. Toki tietojärjestelmissä on kulunsa. Toisella matkatoimistolla vastaava tänä vuonna 40e/henkilö.
Kannattaa huomioida, jos on matkaa varailemassa.
Kommentit (19)
Joopa, omikron tuli ja riski aikamoisesta härdelistä ja olisin tuolla 40e/hlö varmaan perunut tammikuisen matkan. Tjäreborgin matka ja nyt joko 400 e takkiin tai loppusumman maksu tänään.
Olin jo kerran päättänyt, että matkustan sitten kun korona ohi. Olisi pitänyt pysyä siinä.
Kovat on kulut😅 Ei kannata mihinkään nyt varailla ennenkuin tilanne on selvästi parempi. Eihän niitä rahoja aina saa tai meinaa saada edes takaisin.
Tyhmyydestä sakotetaan, ja Träje moninkertaistaa sen :D
Onneksi tuli netti ja matkatoimistot sai heittää romukoppaan. En ole missään muualla saanut niin hapanta, kärsimätöntä ja ylimielistä palvelua kuin aikoinaan matkatoimistojen tädeiltä. Vain yksi matka-vekan nainen oli ystävällinen vaikka tuli outo olo kun lapsensa hilluivat pitkin toimistoa. Paikalla vain minä, hän ja lapset.
Toi nyt kannattaa riitauttaa, ei voi olla todellista että yrittävät kupata tuolla tavalla rahaa.
Eiköhän matkatoimisto ole tehnyt varauksia teille lentokoneeseen, hotelliin jne. Ja näiden varauksista tulee maksuja. Myös he varaavat sinulle paikkaa esim. juurikin siinä lentokoneessa ja eivät voi myydä paikkaa toiselle.
Vähän kannattaa miettiä prosessia omaa näppäimistöä pidemmälle. Matkatoimistolla on muitakin kuluja kuin myyjän palkka.
"Eiköhän matkatoimisto ole tehnyt varauksia teille lentokoneeseen, hotelliin jne"
Eiköhän ne mene sinne järjestelmään ihan automaattisesti samalla kun klikkaat varaa painiketta. Ei niitä kukaan enää varaile jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Toi nyt kannattaa riitauttaa, ei voi olla todellista että yrittävät kupata tuolla tavalla rahaa.
Kannattaa lukea ne ehdot kun varaa matkoja, siellähän ne on kerrottu.
Olet hyväksynyt ehdot matkan tilatessasi. Mitä väliä sillä on, onko kulu nimetty toimistokuluksi, käsittelykuluksi, peruutussakoksi tai muuksi. Varaa jatkossa itse matkasi ja hoida kaikki.
Miksi perut? Olet hyväksynyt ehdot ja maksat niiden mukaan.
Mikset vaan siirrä reissua hamaan tulevaisuuteen? Sen voi tehdä moneen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
"Eiköhän matkatoimisto ole tehnyt varauksia teille lentokoneeseen, hotelliin jne"
Eiköhän ne mene sinne järjestelmään ihan automaattisesti samalla kun klikkaat varaa painiketta. Ei niitä kukaan enää varaile jälkikäteen.
Jos ulkomaille olette matkustamassa, niin ei todellakaan mene yhden ja saman järjestelmän sisällä kuin lentoliput. Siinä teidän matkapaketissa voi olla osallisena vaikka kuinka monta firmaa ja kyllä, siellä saatetaan tietoja copy-pastettaa ohjelmasta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Toi nyt kannattaa riitauttaa, ei voi olla todellista että yrittävät kupata tuolla tavalla rahaa.
Ei, vaan viineistään nyt kannattaa
Opetella lukemaan
Lukea ne ehdot
Opetella ymmärtämään se mitä juuri luki.
Köyttää harkintaa epidemian aikana.
Tuleeko yllätyksenä että Suomessa toimiva yritys kiskoo kaikesta maksimaalista voittoa kulujen päälle
Näkisinpä nyt serkkuni naaman. Hän ehti jo varata matkan, vaikka on kertonut kymmeniä vuosia, että lomamatkailee vain pakosta :D
200€ on yhden ihmisen puolentoista päivän palkka. Mikähän siinä perumisessa mahtaa kustantaa?
No kai sinä luit ne peruutusehdot kun varasit matkan?
Jos et, tai et ymmärtänyt mitä luit, mitä itket asiasta täällä?
Onpa isot ”toimistokulut”😂 Mihin tuo 200 euroa menee? Tuskin toimistosihteerin taskuun. Tuossa summassa on paljon ilmaa. Onneksi kuluttajana voi valita.