Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vakioaiheet, joista joudut jankkaamaan lapsillesi tai puolisollesi vuodesta toiseen

Vierailija
03.12.2021 |

- verhot ja sälekaihtimet pitää avata kun noustaan ylös (perusteluni: pimeä huusholli muutenkin, varsinkin talvella, huonekasvitkaan ei saa valoa)

- suihkun jälkeen märät pyyhkeet pitää levittää kuivaustelineelle, EI vain kylppärin naulakkoon roikkumaan (alkavat haista jos kuivuvat hitaasti roikkuessaan naulakossa)

- vaatteita EI riisuta lattialle nukkumaanmennessä tai suihkuun mennessä, vaan ripustetaan naulaan tai edes tuolille. (keräävät lattialla pölyä ja huusholli näyttää todella epäsiistiltä jos vaatteet ovat mytyissä lattioilla.)

- vettä ei loroteta turhaan. Suihkussa ei vietetä aikaa huvikseen "lämmitelläkseen" (sitä varten on sauna), saippuoinnin ajaksi hana suljetaan, eikä hammaspesunkaan aikana vettä lasketa koko harjausaikaa.

- Joka janoon vedenjuomiseen ei tarvitsisi aina ottaa kaapista uutta lasia. Minä juon samasta mukista jopa useamman päivän peräkkäin, teinin jäljiltä illalla on 5 lasia/mukia tiskipöydällä.

- Roskia, karkkipapereita, tölkkejä ei jätetä tyhjinä lojumaan. Tämä hirveän vaikeaa, taas on teinin pöydällä 5 cokistölkkiä, miehen jäljiltä saunassa 2 oluttölkkiä, ja olohuoneen sohvapöydällä puolikas sipsipussi ja avattu karkkipussi eilisen leffaillan jäljiltä.

Siinä asiat joista itse joudun toistuvasti huomauttamaan edelleen, vaikka yhteiseloa 13-17 vuotta eri perheenjäsenteni kanssa. :D

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rehellisen kamalalta kuulostaa teidän arki, jossa elää saa vain yhdellä tavalla. Ymmärrän nuo ’pese hampaasi’ -tyyppiset muistutukset lapsille, mutta että puolisolle pitäisi ’opettaa’ tapoja — voi elämän kevät. Jollet voi hyväksyä toisen tapaa elää omassa kodissaan, niin ehkäpä ei olisi kannattanut muuttaa yhteen asumaan ja perustaa perhettä. Tuolla tavalla tuotatte vain pahaa mieltä kaikille.

Uskoisin, ettei puolisonne tarvitse uutta äitiä tai isää kertomaan, miten tulisi elää. Oman kodin paras juttu on juuri se, että siellä saa elää oman näköistä elämää. Ei se saa olla yhden ihmisen diktaturia, jossa tämän ihmisen toiveet = hyvä ja oikea tapa.

Vierailija
22/46 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diktatuuria kunniaan. On vain yksi tapa elää ja sen on naisen määrittelemä tapa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näissä aina jotain samoja, mitä meidänkin 13-vuotiaalle joutuu välillä muistuttamaan... Itse olen ihan rento, mies (siis lapsen isä) on huomattavasti tarkempi kaikissa siisteysasioissa ja näin olleen siis kovempi "nalkuttamaan".

Vierailija
24/46 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla usein muistutan, että muista elää tänäänkin. Meillä jokaisella on määräaikaimme, joten tee tänään se, mitä haluat tehdä äläkä sitä, mitä inhoat.

Vierailija
25/46 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hetkiä, jolloin tekiksi hieman mieli onnitella itseään siitä, että on lapseton sinkku.

Vierailija
26/46 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muutit yhteen puolison kanssa, jos toilla on noin erilaiset asumistottumukset? 

Vierailija
27/46 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita käyttämäsi tavara takaisin sinne, mistä sen otit. Ei mene jakeluun.. mutta nykyään en enää sitten kyllä aktivoidu mitenkään kun täällä kuumeisesti etsitään avaimia, bussilippuja, kuulokkeita, lompakkoja jne jne jne. Siellähän ovat missä ovat.

Minulle tavaroiden laittaminen on todella vaikaa ihan näin aikuisenakin. Aina yritän muistella ennen ulko-oven avaamista, että laita avaimet oikealle paikalle, mutta sitten kun avaan sen oven, tulee heti muita asioita vastaan/mieleen ja sen kohdalla, mihin laitoin avaimet, on täydellinen musta-aukko. Sama juttu minkä tahansa asian kanssa. Siksi en uskalla kuljettaa käsilaukkua mukana, koska en vain pysty pitämään sen olemassaoloa mielessäni. 

Nuorin lapsistani on hyvin hajamielinen, keskimmäisellä pääsääntöisesti tavarat hallussa ja teinillä taas ei ole mikään koskaan hukassa, ei edes monisteet, kynät tai lippikset. 

Vierailija
28/46 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero olisi tullut jo aika pian tuollaisen pirttihirmun kanssa. Parempi asua omissa asunnoissa tai samanhenkisen kanssa siivouksen kannalta. 

Vierailija
29/46 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjien tölkkien huutelu (kauramaito yms). Ne vaan lojuu tyhjinä tiskipöydällä eikä mies saa niitä huuhdottua, ikinä.

Vierailija
30/46 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero olisi tullut jo aika pian tuollaisen pirttihirmun kanssa. Parempi asua omissa asunnoissa tai samanhenkisen kanssa siivouksen kannalta. 

Mä en jaksanut enää kuunnella nalkutusta ja nykyään asun yksin sotkevien lasteni kanssa ja jätetään sukkamme minne halutaan.

Vierailija
31/46 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika lailla usein muistutan, että muista elää tänäänkin. Meillä jokaisella on määräaikaimme, joten tee tänään se, mitä haluat tehdä äläkä sitä, mitä inhoat.

Naiseni jos muistuttaisi minua noin, tarraisin heti kiinni.

Vierailija
32/46 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan oikeasti keksi yhtään asiaa, josta joutuisin jankkaamaan puolisolleni.

Vierailija
33/46 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslangat pannaan kokonaan roskikseen, ei ripusteta roskiksen/pesualtaan/muun reunalle. Muuta en pyydä ja teen kaikki kotityöt, mutta vihaan ja inhoan niitä oksettavia hammaslankoja yli kaiken.

Tämä taisi vihdoin mennä jakeluun kun sain hysteerisen itkukohtauksen aiheesta etten kestä tätä enää. Ei vaan muuta enää voinut kun mikään määrä järkipuhetta, pyyntöjä ja toivomuksia ei mennyt vuosien kuluessa perille. Sen jälkeen ei ole roikkunut enää hammaslankoja ympäriinsä. Seuraavan kun näen niin miehen olis syytä muistaa, että kokkaan kaiken hänen ruokansa ja tiedä, mitä sinne menee.

Vierailija
34/46 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"- vettä ei loroteta turhaan. Suihkussa ei vietetä aikaa huvikseen "lämmitelläkseen" (sitä varten on sauna), saippuoinnin ajaksi hana suljetaan, eikä hammaspesunkaan aikana vettä lasketa koko harjausaikaa."

Siis lämmitättekö saunan joka ikinen kerta kun joku käy suihkussa? 

Vierailija
35/46 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni jättää aina sisään tullessaan kengät eteisen välioven taakse, jossa ne ovat tiellä, kun menen seuraavan kerran koiran kanssa ulos. Olen pyytänyt monta kertaa jättämään hieman kauemmas, jotta ovi aukeaa kunnolla. Hän myös jättää altaaseen tiskien sekaan roskia ja kananmunien, hedelmien tms. kuoria. Mies taas huomauttaa minulle koiran tassujen pesemisestä, kun tulemme lenkiltä kurakelillä. Joskus pesen, joskus en. Aina en jaksa nähdä vaivaa kun koira kiemurtelee vastaan.

Vierailija
36/46 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nalkuttaa minulle, kun jätän tiskirätin rumasti hanan päälle enkä laita kaappiin naulakkoon kuivumaan. Minä nalkutan miehelle, että voisi vähän ahkerammin käyttää sitä tiskirättiä, sen jäljiltä keittiön tasot on aina ihan kauheat (joo mies laittaa meillä enemmän ruokaa, myös itselleen herkkuja joita muut ei syö) ja että esim raastin kannattaisi huuhtoa heti eikä vasta sitten kun ne porkkanat on kuivunut siihen kiinni. Lapset jättää kaikki vaatteensa ja lelunsa levälleen lähes aina, mutta ovatkin vielä aika pieniä.

Vierailija
37/46 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää kysymys, että eikö nuo asiat käyneet ilmi ennen sitoutumista avo- tai avioliittoon? Oikeastiko ne puolisot jaksoivat koko seurusteluajan pitää kämppänsä ja itsensä siistinä, mutta sitten kun aikanaan muutitte yhteen niin taantuivat pikkulapsiksi?

Me vietimme seurusteluaikana yhdessä viikonloput ja suurimman osan lomista. Ehdin kyllä sinä aikana hyvin nähdä, miten mies huolehtii itsestään ja kodistaan. Eikä hän ole muuttunut yhtään avoliitossa, edelleen hän on siisti (siistimpi kuin minä) ja järjestelmällinen; osaa huuhdella purkit ja kierrättää roskat ja pestä pyykit ja laittaa ne kuivumaan jne.

Vierailija
38/46 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, ei ole mitään tuommoista.

Menin naimisiin älykkään miehen kanssa, en huolinut tuommoista keskenkasvuista ääliötä kun teidän miehet näyttää olevan.

Lapset on esimerkillä kasvatettu ja heillä on oppivainen aivot.

Vierailija
39/46 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jankkaamaan lapsillesi tai puolisollesi"...

Kirjoittaja asettaa puolison ja lapset samalle viivalle, mainitsee lapset ensin. Asettuu selkeästi kumpienkin yläpuolelle itse. Sama narsistinen ihmistyyppi, joka katsoo, että "miestä pitää kouluttaa".

Lapset onneksi itsenäistyvät omilleen 5-10 vuodessa, puoliso toivottavasti älyää lähteä itse jo aiemmin.

Vierailija
40/46 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavarat laitetaan omille paikoilleen eikä jemmata milloin mitenkin outoihin paikkoihin. Tämä miehelle (5v ja 6v osaa).

Ja silti tänäänkin etsin 30min vauvan pipoja. Kaikki oli miehen toimesta tungettu lelulaatikkoon, koska miksikä ei.

Aika outo ukko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän