Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

opiskelijan kesä ja työttömyys

Vierailija
04.03.2015 |

Olen opiskelija ja joudun nostamaan keväältä opintolainan lähes kokonaan. Kesätyötilanne seudullani on huono ja opintoni vielä siinä vaiheessa etten oman alan töitä saa. Olen tehnyt töitä opintojeni ohessa ja muutaman päivän nyt myös keväällä.

Nyt pohdiskelen tulevaa kesää ja mitä sen kanssa tekisin. Täysimääräistä työtä en kesäksi saa, eli vähäisillä töilläni en kuitenkaan pystyisi elämääni ja vuokraani maksamaan. Toisaalta mahdolliset työni nyt kevään aikana voisi olla este kesälle haettavalle toimeentulotuelle, mutta en myöskään oikein voisi jättää töitä tekemättä koska jollain on elettäväkin.

Mitähän tässä kannattaisi tehdä? 

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 23:22"]

Laita kämppä alivuokralle ja mee kesäks jonneki marjanpoimuun tai taimenistutukseen pikkupaikkakunnalle ja asut jossain sukulaisella tai muuten nykyistä halvemmassa kämpässä?

[/quote]

Kaikilla ei ole sukulaisia joiden luona loisia... Mutta voisi olla hyvä idea alivuokrata nykyinen ja vuokrata kesäksi kämppä jostain halvemmasta kaupungista ja etsiä sieltä töitä. 

Vierailija
42/42 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 01:20"]Olen opiskelija ja joudun nostamaan keväältä opintolainan lähes kokonaan. Kesätyötilanne seudullani on huono ja opintoni vielä siinä vaiheessa etten oman alan töitä saa. Olen tehnyt töitä opintojeni ohessa ja muutaman päivän nyt myös keväällä.

Nyt pohdiskelen tulevaa kesää ja mitä sen kanssa tekisin. Täysimääräistä työtä en kesäksi saa, eli vähäisillä töilläni en kuitenkaan pystyisi elämääni ja vuokraani maksamaan. Toisaalta mahdolliset työni nyt kevään aikana voisi olla este kesälle haettavalle toimeentulotuelle, mutta en myöskään oikein voisi jättää töitä tekemättä koska jollain on elettäväkin.

Mitähän tässä kannattaisi tehdä? 
[/quote]mene ulkomaille töihin, Norjaan pääse aina pakkaamaan kalaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi