Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Those who not travel, read only one page".

Vierailija
03.03.2015 |

Eli siis mitä mieltä itse olette? Onko matkustelu yksi sellaisista asioista, jota jokaisen tulisi tehdä? Nähdä maailmaa, sivistyä, tavata uusia ihmisiä, oppia ehkä itsestään uutta.

Kertokaa miksi tykkäätte matkustella/ ette tykkää matkustella. Myös reissutarinoita saa tietenkin jakaa! Hyvää tiistai-iltaa :)

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 23:55"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 23:42"] Jokaisen pitäisi matkustella. Ei ole mikään pakko ryhtyä madventures- turistiksi, mutta mennä edes jonnekkin Euroopan ulkopuolelle. Minun eksoottisin lomakohteeni on ollut Marokko ja Israel, eli ei kovin erikoista mutta tulevaisuudessa menen kauemmaksi. [/quote] Osaatko perustella miksi pitäisi matkustella? Itse olen kaikesta rutiineista poikkeamista voimakkaasti ahdistuva ja sosiaalisten tilanteiden kammoinen ihminen. En ymmärrä miksi minun pitäisi väkisin matkustella, vaikka se tuottaa pelkästään voimakasta stressiä ja ahdistusta. [/quote] Ehkä ei sitten sinun kohdalla. Mutta yleensä olisi hyvä käydä katsomassa miten muualla eletään. Avartaa sitä omaa maailmankuvaa.

[/quote]

Saahan tuon tietää katsomalla dokumentteja ulkomailta ja seuraamalla tiedotusvälineitä. Usein jopa tavalla, jota tavallinen turisti ei pääse kohtaamaan paikan päällä. 

Vierailija
22/29 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 23:55"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 23:42"] Jokaisen pitäisi matkustella. Ei ole mikään pakko ryhtyä madventures- turistiksi, mutta mennä edes jonnekkin Euroopan ulkopuolelle. Minun eksoottisin lomakohteeni on ollut Marokko ja Israel, eli ei kovin erikoista mutta tulevaisuudessa menen kauemmaksi. [/quote] Osaatko perustella miksi pitäisi matkustella? Itse olen kaikesta rutiineista poikkeamista voimakkaasti ahdistuva ja sosiaalisten tilanteiden kammoinen ihminen. En ymmärrä miksi minun pitäisi väkisin matkustella, vaikka se tuottaa pelkästään voimakasta stressiä ja ahdistusta. [/quote] Ehkä ei sitten sinun kohdalla. Mutta yleensä olisi hyvä käydä katsomassa miten muualla eletään. Avartaa sitä omaa maailmankuvaa.

[/quote]

Saahan tuon tietää katsomalla dokumentteja ulkomailta ja seuraamalla tiedotusvälineitä. Usein jopa tavalla, jota tavallinen turisti ei pääse kohtaamaan paikan päällä. 
[/quote]

Saa varmaankin. Minä haluan olla paikanpäällä ja nähdä ja kokea itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 00:01"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 23:55"] [quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 23:42"] Jokaisen pitäisi matkustella. Ei ole mikään pakko ryhtyä madventures- turistiksi, mutta mennä edes jonnekkin Euroopan ulkopuolelle. Minun eksoottisin lomakohteeni on ollut Marokko ja Israel, eli ei kovin erikoista mutta tulevaisuudessa menen kauemmaksi. [/quote] Osaatko perustella miksi pitäisi matkustella? Itse olen kaikesta rutiineista poikkeamista voimakkaasti ahdistuva ja sosiaalisten tilanteiden kammoinen ihminen. En ymmärrä miksi minun pitäisi väkisin matkustella, vaikka se tuottaa pelkästään voimakasta stressiä ja ahdistusta. [/quote] Ehkä ei sitten sinun kohdalla. Mutta yleensä olisi hyvä käydä katsomassa miten muualla eletään. Avartaa sitä omaa maailmankuvaa. [/quote] Saahan tuon tietää katsomalla dokumentteja ulkomailta ja seuraamalla tiedotusvälineitä. Usein jopa tavalla, jota tavallinen turisti ei pääse kohtaamaan paikan päällä.  [/quote] Saa varmaankin. Minä haluan olla paikanpäällä ja nähdä ja kokea itse.

[/quote]

Ok, eli kaikki päätyy siihen että sinä haluat noin. Kuitenkin väitit että kaikkien pitäisi matkustella. Tuo syy kuitenkin pätee vain itseesi. On myös ihmisiä jotka eivät halua matkustella, jotka viihtyvät mieluummin kotisohvalla ja lukevat vaikka kirjoista tai katsovat televisiosta ulkomaiden menoa.

Vierailija
24/29 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän matkailu avartaa, etenkin jos kurkkaa reissussa vähän hotellia ja rantaa kauemmas. Matkustamme viikon-10  pv reissuja pari kertaa vuodessa. Emme pakettimatkoja mutta ei voi kyllä itseään myöskään miksikään trävelleriksi kutsua. Aina on ollut kiva tulla takaisin kotiin, arki on mukavaa ja Suomessa hyvä olla. Tämänkin tajuaminen on yksi hyvä syy reissata.

Vierailija
25/29 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä siitä, että lyhyellä lomamatkalla ei oikein toiseen kulttuuriin pääse sisälle, varsinkaan jos ei puhu kohdemaan kieltä eikä käy turistikohteita kauempana. Minä nautin kyllä myös tällaisista matkoista, mutta enemmänkin sen vuoksi, että se stimuloi omia aivoja. Olen hieman levoton luonne ja arjesta irrottauminen on minulle suorastaan välttämätöntä. Olen tehnyt lyhyitä ja pitkiä matkoja, asunut ulkomailla, matkustanut yksin, perheen ja ystävien kanssa - ja jokaisesta matkasta olen nauttinut ja saanut jotain irti. En kuitenkaan ole ihan varma siitä, että jokainen matkani on tehnyt minusta sivistyneempää... :)

Vierailija
26/29 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena haaveilin kaukomatkoista ja kadehdin kavereitani, joiden perheet reissasivat. Ajattelen, että aikuisena sitten karistan tämän pimeän loskaisen maan jaloistani. Kuinkas sitten kävikään: matkustellessani ympäri maailmaa tajusin, että jokainen paikka on pohjimmiltaan samanlainen. Joka paikassa on käytävä kaupassa, siivottava, maksettava veroja ja niin edelleen. Arki on arkea palmun allakin, eikä kenenkään elämä ole joka hetki auvoisaa onnea. Joka paikassa ihmiset haluavat elää omaa elämäänsä oman rytminsä mukaan ja viettää aikaa rakkaimpiensa kanssa. Hienoja kohteita on tietysti paljon, sitä en kiistä. Mutta jos pitäisi valita, haluaako käydä läpi kaikki maailman temppelit ja pyramidit vai viettää aikaa perheen kanssa, useimmat valitsisivat perheen, ja hyvä niin. Voihan perheenkin kanssa matkustaa mutta syvällinen ja aito ymmärrys kulttuuurista vaatii henkilökohtaisia kontakteja ja oikeaa asumista. Kulttuuria tuntee silloin, kun oppii näkemään sen kiiltokuvamaisen kuoren alle ja näkee ne huonotkin puolet. Niitä on kaikkialla. Minusta on viisautta tiedostaa, että toisen kulttuuria on lähes mahdoton ymmärtää - siihen ei välttämättä tarvita matkustelua.

Vierailija
27/29 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 00:10"]Kyllähän matkailu avartaa, etenkin jos kurkkaa reissussa vähän hotellia ja rantaa kauemmas. Matkustamme viikon-10  pv reissuja pari kertaa vuodessa. Emme pakettimatkoja mutta ei voi kyllä itseään myöskään miksikään trävelleriksi kutsua. Aina on ollut kiva tulla takaisin kotiin, arki on mukavaa ja Suomessa hyvä olla. Tämänkin tajuaminen on yksi hyvä syy reissata.
[/quote]

Sitähän se Arman Alizadikin sanoo.

Vierailija
28/29 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäänpä vielä, että isäni on muuten oikeastaan täysi vastakohtani. Hän on kotihiiri. Hän on asunut samalla paikkakunnalla koko ikänsä eikä ole juuri matkustellut. Hän on kerran käynyt Tukholman risteilyllä ja joskus sukuloimassa muualla Suomessa, mutta siinäpä hänen matkansa ovat. Hän on nyt eläkkeellä, joten hänellä olisi kyllä aikaa ja rahaa matkustella, mutta häntä ei kiinnosta. Siinä ei minusta ole mitään pahaa. Hänellä ei ole samanlaisia kokemuksia kuin minulle eikä hän ehkä tiedä matkailusta tai muista maista läheskään niin paljon kuin minä, mutta hänellä on sitten kokemuksia ja tietoa, jota minulla ei ole omien harrastustensa ja mielenkiinnon kohteidensa kautta. Minusta tärkeintä on, että elämässä on mielenkiinnon kohteita ja että on onnellinen.

-25

Vierailija
29/29 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tuo otsikko vitsi vai mikä sen pointti on? Mitä se edes tarkoittaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi