auttakaa, mies+huumeet
Hei, vanhemmat ja viisaammat. Takokaa minulle järkeä päähän.
Olen seurustellut 2vuotta miehen kanssa, suhde on ollut melkoista vuoristorataa koko ajan. Silti tunteet ovat pysyneet vahvoina.
Mies nyttemmin on alkanut polttelemaan melkoisen paljon pilveä. Ymmärrän jos pajauttelee harvakseltaan, mutta tämä alkaa olla jo tapa. Itse olen asian suhteen suht konservatiivinen, itse en käytä enkä haluaisi jotta lähipiirissänikään käytettäisi. Varsinkin kun miehen kohdalla käyttö näyttää passivoivan ja koko elämä pyörii polton ympärillä...
Miehellä ennen oli tapana juoda paljon, nyt jäänyt tämän uuden harrastuksen tulta mutta en tiedä onko tämäkään yhtään parempi.
viisaita sanoja, kiitos?
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:47"]Varsinkin kun miehen kohdalla käyttö näyttää passivoivan ja koko elämä pyörii polton ympärillä...
[/quote]
Tämä.
Ei jatkoon tuollaista kumppania, oli tunteita miten paljon vaan.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:47"]
Hei, vanhemmat ja viisaammat. Takokaa minulle järkeä päähän.
Olen seurustellut 2vuotta miehen kanssa, suhde on ollut melkoista vuoristorataa koko ajan. Silti tunteet ovat pysyneet vahvoina.
Mies nyttemmin on alkanut polttelemaan melkoisen paljon pilveä. Ymmärrän jos pajauttelee harvakseltaan, mutta tämä alkaa olla jo tapa. Itse olen asian suhteen suht konservatiivinen, itse en käytä enkä haluaisi jotta lähipiirissänikään käytettäisi. Varsinkin kun miehen kohdalla käyttö näyttää passivoivan ja koko elämä pyörii polton ympärillä...
Miehellä ennen oli tapana juoda paljon, nyt jäänyt tämän uuden harrastuksen tulta mutta en tiedä onko tämäkään yhtään parempi.
viisaita sanoja, kiitos?
[/quote]
Riippuvaisuus on riippuvaisuutta, sen kanssa ei neuvotella. muotoillaan kuvainnollisesti: niin kauan kuin voit keskustella miehesi kanssa, teillä on vielä toivoa. mutta siinä vaiheessa kun sinulle vastaa addikti, eikä miehesi - lähde samantien äläkä katso taaksesi.
heti.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 23:13"]Siis... Ihan oikeasti naiset... Mitä te näette tuollaisissa ja mitä odotatte tuollaiselta suhteelta saavanne?
[/quote]
Haista sinä paska!
[/quote]
turha siellä on haistatella! en ollut tuo kysyjä, mutta minusta asiallinen ja erittäin hyvä kysymys!
vastauksia odotellessa...
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 23:03"]Riippuvuudesta olen kysynyt, ei ainakaan supraan myönnä. Uskoisin että jos olisi _pakko_ niin olisi ilman.
Ja niin, täällä avaudun siksi koska en omaa sellaista ystävää, joka voisi 'puolueettomasti' ratkoa tilannetta kanssani.
[/quote]
Kannabikseen ei voi jäädä fyysisesti riippuvaiseksi, mutta henkisesti voi. Ja se henkinen riippuvuus on paljon pahempi, kuin fyysinen riippuvuus. Suosittelen, että otat asian puheeksi miehen kanssa kunnolla, sano että valitsee sinut tai polttelemisen. Jos hän valitsee kannabiksen, niin sitten sinun kannattaa valitettavasti vain lähteä. Ketään ei voi pakottaa lopettamaan, hän lopettaa itse jos haluaa.
Ei henkinen riippuvuus ole paljon pahempi kuin fyysinen riippuvuus. Mitä sä oikein selität. Karkit on pahempia kuin heroiini?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 23:13"]Siis... Ihan oikeasti naiset... Mitä te näette tuollaisissa ja mitä odotatte tuollaiselta suhteelta saavanne?
[/quote]
Pajautteleva mies on jännittävä ja renttumainen, jossa on haasteellinen projekti kunnon mieheksi parantamisessa. Tylsää töissä käyvää ja lauantaisin kaksi saunakaljaa juovan miehen suurin kehittämistarve on satunnainen sukkien ja kalsarien lattialle jättämisen kitkeminen. Suhde antaa enemmän, jos sen eteen pitää nähdä paljon töitä.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 23:56"]
Ei henkinen riippuvuus ole paljon pahempi kuin fyysinen riippuvuus. Mitä sä oikein selität. Karkit on pahempia kuin heroiini?
[/quote]
Henkisestä riippuvuudesta vaikeampi päästä eroon kuin fyysisestä, siitä syystä riippuvuuteen taipuvainen vaihtaakin yhden riippuvuuden toiseen, eli pääsee yli siitä fyysisestä riippuvuudesta muttei henkisestä.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 23:56"]Ei henkinen riippuvuus ole paljon pahempi kuin fyysinen riippuvuus. Mitä sä oikein selität. Karkit on pahempia kuin heroiini?
[/quote]
Kuka tässä mistään karkeista puhuu? Kyse on huumeista. Sinulla tuskin on kovinkaan paljon kokemusta asiasta. Fyysiset vieroitusoireet tuntuvat kyllä järkyttävän pahalta, mutta ne menevät nopeasti ohi (kesto riippuu aineesta). Henkinen riippuvuus sen sijaan ei mene ohi pitkään aikaan, voi kestää jopa vuosia ja sen takia niin monet retkahtavat takaisin käyttämään. Fyysisten oireiden ohi mentäessä se kamppailu vasta alkaakin, että pysyisi selvänä.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 00:00"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 23:13"]Siis... Ihan oikeasti naiset... Mitä te näette tuollaisissa ja mitä odotatte tuollaiselta suhteelta saavanne? [/quote] Pajautteleva mies on jännittävä ja renttumainen, jossa on haasteellinen projekti kunnon mieheksi parantamisessa. Tylsää töissä käyvää ja lauantaisin kaksi saunakaljaa juovan miehen suurin kehittämistarve on satunnainen sukkien ja kalsarien lattialle jättämisen kitkeminen. Suhde antaa enemmän, jos sen eteen pitää nähdä paljon töitä.
[/quote]
Perusluonteeltaan ihminen ei muutu koko elämänsä aikana.
Jos katsoo asiasta jotain hyötyä itselleen olevan, niin voi oppia peittämään ja piilottamaan niitä sosiaalisesti vähemmän hyväksyttävämpiä ominaisuuksiaan, mutta viimeistään kunnon kännissä ne naamiot karisevat.
Vaikka Myytinmurtajissa onnistuivatkin paskaa kiillottamaan, niin samana paskana se silti pysyi.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 00:02"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 23:56"]
[/quote]
Henkisestä riippuvuudesta vaikeampi päästä eroon kuin fyysisestä, siitä syystä riippuvuuteen taipuvainen vaihtaakin yhden riippuvuuden toiseen, eli pääsee yli siitä fyysisestä riippuvuudesta muttei henkisestä.
[/quote]
Olen käyttänyt kannabista vuosia, ja siitä on ihan helppo päästä eroon. Vähän hermot kiristyy. Tupakka on mahdottoman vaikea verrattuna tuohon. Fyysiseen riippuvuuteen liittyy myös henkinen riippuvuus, jolloin se on aina paljon pahempi.
Lähtisin kävelemään. Olen seurannut avuttomana vierestä kun yhdestä ystävästäni tuli täys ameeba, koska pilvenpoltosta tuli arkipäivää. "Tulen hulluksi ilman" oli vastaus, ja pian silmät olivatkin verestyneen lasittuneet. Kävi töissä ja pajautteli vapaa-aikansa. En jaksanut enää yrittää auttaa häntä vuoden jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 23:13"]Siis... Ihan oikeasti naiset... Mitä te näette tuollaisissa ja mitä odotatte tuollaiselta suhteelta saavanne?
[/quote]
Haista sinä paska!