Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotihoidontuella elämisestä, laskenko nyt jotain väärin vai miksi pärjätään?

Vierailija
03.03.2015 |

Niin siis, olen ensi kuussa jäämässä kotihoidontuelle ja ollaan tässä miehen kanssa laskettu rahoja että miten pärjätään. Täälläkin aina meuhkataan ettei sillä pärjää, mutta miten musta tuntuu että me pärjätään ihan hienosti vaikka miehellä pieni palkka, kallis vuokra-asunto Helsingin kantakaupungissa ja näitä kauheita turhia luottokorttilaskujakin on. Nyt siis mitä olette mieltä, ollaanko jätetty jotain huomiotta ja töihin onkin jo palattava vai pärjätäänkö oikeasti?

Tulot miehen palkka 2500 brutto (netto noin 1800) ja siis mun kht 450 käteen ja lapsilisä 94 e yhdestä lapsesta, yhteensä kaikki siis noin 2350e
Menot: vuokra 1250e, laskut 300e säästöön 100e
Ruokaan jne muuhun kulutukseen siis noin 700e

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jää kolmelle asumisen ja laskujen jälkeen 1000 euroa ja aika niukkaa on.

Vierailija
22/28 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 23:13"]Meillä jää kolmelle asumisen ja laskujen jälkeen 1000 euroa ja aika niukkaa on.
[/quote]

En oletakaan että nykyinen elintaso täysin säilyisi, vaan että pärjätään se hetki kun lapsi on vielä pieni. Tulevaisuudessa toivottavasti muutenkin sekä miehen että minun palkka on jotain muuta kuin nyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, ettepä juuri mitään tee Lontoon lomalla parin sadan budjetilla. Pelkkiin metrokortteihin menee useampi kymppi.

Kai sitä pärjää millä on päättänyt pärjätä. Sä et ilmeisesti ajatellut että tarvitset uusia vaatteita, harrastuksia tai matkoja. Eihän niitä kukaan juri tarvitse mutta itseä ajatus hirvittäisi etten voisi tehdä juuri mitään minimi perusarjen lisäksi.

Vierailija
24/28 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 23:01"]Ja ruokaa menee 15e per päivä. sisältyy ruoka nm 6-16-10e ja siihen päälle 2x kahvi ja jotain pientä joskus. Eväitä ei voi töissä lämmittää.[/quote]

Kahvi termariin ja ruualle oma ruokatermos, tai sellainen eväs joka maistuu kylmänäkin. Toki ruokailu muuallakin  on mielestäni ihan ok, ja varmasti piristää päivää, mutta se ei ole välttämättömyys vaikkei jääkaappia ja mikroa käytettävissä olisikaan :) 

Vierailija
25/28 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:42"]

Niin siis, olen ensi kuussa jäämässä kotihoidontuelle ja ollaan tässä miehen kanssa laskettu rahoja että miten pärjätään. Täälläkin aina meuhkataan ettei sillä pärjää, mutta miten musta tuntuu että me pärjätään ihan hienosti vaikka miehellä pieni palkka, kallis vuokra-asunto Helsingin kantakaupungissa ja näitä kauheita turhia luottokorttilaskujakin on. Nyt siis mitä olette mieltä, ollaanko jätetty jotain huomiotta ja töihin onkin jo palattava vai pärjätäänkö oikeasti? Tulot miehen palkka 2500 brutto (netto noin 1800) ja siis mun kht 450 käteen ja lapsilisä 94 e yhdestä lapsesta, yhteensä kaikki siis noin 2350e Menot: vuokra 1250e, laskut 300e säästöön 100e Ruokaan jne muuhun kulutukseen siis noin 700e

[/quote]

Auto, vakuutukset, bensa, bussikortit, harrastukset, velat? 

[/quote]

Ynnä vaatteet, kengät, pesuaineet, kampaamo/parturi, (mahdolliset) lääkärireissut + lääkkeet...? 

175 euroa/viikko "käyttörahaa" kuulostaa mun mielestä järkyttävän pieneltä summalta jos sillä pitää koko porukka pitää vaatteissa, kengissä, hygieniatuotteissa, pesuaineissa - ja ennen kaikkea ruoassa... Toisaalta vauvan vaatetukseen ja harrastuksiin ei paljon toki vielä kulukaan. 

Vierailija
26/28 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoon budjetti on kunnossa, mutta siis aiemmista säästöistä. Vaatteita on vaatehuoneellinen, eikä ne nyt niin paljon maksa etteikö joskus voisi jotain hankkia jos on tarve. Miehen sali maksaa 20e ja omat harrastukset on vaunulenkkeily ja vapaaehtoistyö tällä hetkellä. Opiskelija kun olen (ja mieskin vielä hetken) niin alella pääsee moneen paikkaan. En mä ajatellutkaan että jaksaisin elää näin vuosia, mutta ehkä vuoden?
Ap

Vierailija
27/28 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokra 1250e

jotenkin aina kauhistuttaa lukea tuollaisia vuokrasummia, jos itelle tulee tollanen vuokra eteen, niin lähtisin jo ostamaan jotakin konkreettista asuntoa itselle

Vierailija
28/28 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:42"]

Niin siis, olen ensi kuussa jäämässä kotihoidontuelle ja ollaan tässä miehen kanssa laskettu rahoja että miten pärjätään. Täälläkin aina meuhkataan ettei sillä pärjää, mutta miten musta tuntuu että me pärjätään ihan hienosti vaikka miehellä pieni palkka, kallis vuokra-asunto Helsingin kantakaupungissa ja näitä kauheita turhia luottokorttilaskujakin on. Nyt siis mitä olette mieltä, ollaanko jätetty jotain huomiotta ja töihin onkin jo palattava vai pärjätäänkö oikeasti? Tulot miehen palkka 2500 brutto (netto noin 1800) ja siis mun kht 450 käteen ja lapsilisä 94 e yhdestä lapsesta, yhteensä kaikki siis noin 2350e Menot: vuokra 1250e, laskut 300e säästöön 100e Ruokaan jne muuhun kulutukseen siis noin 700e

[/quote]

Auto, vakuutukset, bensa, bussikortit, harrastukset, velat? 

[/quote]

Ynnä vaatteet, kengät, pesuaineet, kampaamo/parturi, (mahdolliset) lääkärireissut + lääkkeet...? 

175 euroa/viikko "käyttörahaa" kuulostaa mun mielestä järkyttävän pieneltä summalta jos sillä pitää koko porukka pitää vaatteissa, kengissä, hygieniatuotteissa, pesuaineissa - ja ennen kaikkea ruoassa... Toisaalta vauvan vaatetukseen ja harrastuksiin ei paljon toki vielä kulukaan. 
[/quote]

Totta, onhan se vähän. Mutta väliaikaista. Mun ystävä on kampaaja niin saan edullisemmin. Tosin kovin usein ei tarvitse käydä kun on pitkä tukka. Mies käy parin kk välein ja menee pari kymppiä. Sen verran on säästössä, että lääkärit ja lääkkeet saadaan tarpeen mukaan maksettua
Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän