Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä iässä ns. nuorisomuodit ja -trendit jää?

Vierailija
03.03.2015 |

Näin tänään kaupassa yhtä naista jonka kanssa olin samassa koulussa yläasteella. Hän oli jo silloin "rokkari" tai siis että pukeutui revittyihin farkkuihin, farkkuliiveihin, Hanoirocksin fanipaitoihin jne.. hänellä oli jopa niitä naurettavia dingo-huiveja käsissään joskus. Ja sellainen Michel Monroe-tyylinen vaalee takkutukka-kampaus. 

No... nyt hän näyttää edelleen samalta, samoin näyttävät favebookin mukaan hänen kaverinsakin. Ja sitten kun kävin asiaa miettimään niin kaikilla, keitä silloin tällöin vielä näkee, on edelleen sama tyyli kun silloin. Bimbot on edelleen bimboja, urheilijat urheilijoita, räppärit räppäreitä, "eläin-harrastajat" eläin-harrastajia, gootit gootteja, punkkarit punkkareita ja niin edelleen..

Me olemme nyt 23-vuotiaita.. Milloinhan tollaset jutut menee ohi, vai meneekö ne koskaan?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

23-vuotiaita ja käytetty dingo-huiveja ja farkkuliivejä? Nyt ei tässä yhtälössä joku täsmää. Mikä se sun oma tyyli on ap? Varmaan siisti ja klassisen naisellinen preppy-tyyli.

Vierailija
2/18 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella jää ainakin joku merkki omasta heimosta. Oleellisempaa on kysyä, milloin ei enää kiinnostu uusista trendeistä eikä luo enää nahkaansa. Sanoisin että n. 25-v. tienoilla viimeistään alkaa jämähtäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehän olette nuoria vielä.. :D mä luulin, että puhut joistain viisikymppisistä.

Vierailija
4/18 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä arvostele toisia. Pidä oma tyylisi ja anna toisten pitää omansa. Luultavasti joku pitää sinun tyyliä naurettavana. Makuja on monia ja se on hieno juttu.

Vierailija
5/18 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5: En arvostellut. Vähän vaan hymyilytti kun huomasin tämän. Luultavasti joku pitääkin minua naurettavana.

2: Kyllä, dingo-huiveja käytti yksi tyttöporukka yläasteella vuosina 2004-2007. Oma äitini oli nuorena Hanoi Rocks ja dingofani. Vähän nauratti koulussa kun huomasin seiskalle mennessä että joku pukeutuu vieläkin noin :D En siis nauranut heille, olen aina ollut tosi suvaitseva, eikä mua haittaa toisten pukeutuminen, nauratti vaan se ilmiö.

Kakkoselle vielä: Oma "heimoni" silloin peruskouluaikana oli varmaankin urheilijat. Treenattiin ihan hulluna ja käveltiin aina joukkuelaisten kanssa kimpassa koulun käytävillä. Pukeuduttiin usein kollareihin, huppareihin ynnämuihin "urheilu" vaatteisiin koska aamutreenien jälkeen ei koskaan jaksanut pukeutua. Kyllä, tiedän näyttäneeni tosi typerältä. Nyt tuo tyyli on jäänyt multa pois. En tiedä.. ehkä joku leimasikin mut lukiossa "teiniäidiksi" kun sain abivuonna lapsen. Itse en koe sitä omaksi ryhmäkseni. Muutama muukin sai samasta koulusta lapsen ennen kahtakymmentä mutta heidän kanssaan en ole tekemisissä. He olivat semmoisia juuri näitä "teinimammoja" jotka mahat pystyssä seiso kauppakeskuksen edessä röökit huulessa.. Itselläni pysyi aina sama kaveriporukka, tähän päivään asti.

Vierailija
6/18 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi 17-vuotiaana. Ei nyt varsinaisesti ollu mitään trendiä tai muotia mun pukeutuminen, mutta pukeuduin tyttömäisesti ja lapsellisesti - olinhan lapsi.

Vierailija
7/18 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämään siirtyessä

Vierailija
8/18 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh. Itse oon pukeutunu rokisti aina. 21v olen nyt :) ei mikään niitti väri hius vaan sellanem klassinen pillifarkku villakangas pitkätukka paksu kihara tyylillä.. Isällä ikää jo kohta 50 ja silti menee geelitukalla ja parralla.. maiharit ja lentäjän takki yhä yllä eli vieläki pukeutuu sillä jenkki liimalettityylillä :) hyvältä näyttää edelleen!

Vierailija
9/18 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

25v ja huomaan, että yläasteen "rock-porukka" on muuttunut enemmänkin hipeiksi, enää ei faniteta Green Day:ta vaan Jimmy Hendrixiä ja tehdään tatskoja. Ulkonäkö on edelleen rock, mutta ei semmoinen teinipunkrock kuten ennen. Pissikset on edelleen sitä mitä olivat 10v sitten, paitsi 3 mukulaa ja hieman lisäkiloja. Gootit ovat kyllä jättäneet tyylinsä, yksi tuntemani hc-gootti, jolla oli kaikki mahdolliset lävistykset ja tekokuiturastat mustine vaatteine on nykyään ihan tavallisen näköinen vaaleatukkainen nainen, jolle ei voisi todellakaan kuvitella "gootti menneisyyttä" :D 

Vierailija
10/18 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tuon kuvailun näköinen ja kyllähän se alkoi väkisin jäädä kun töihin ei voinut niin pukeutua ja lopulta ei jaksanut enää viikonloppuisinkaan. Jotain pientä viitettä näkyy yhä pukeutumisessa ja sama musiikki soi yhä ja keikoilla käyn.

Vierailija
11/18 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin edellisellä. Oli pakko jättää rokkivaatteet ja kirkkaanpunaiset hiukset yliopistoon, kun jakkupukutoimistotyöt alkoi. Mutta jotain pientä voi käyttää viikollakin. Vaikka punaisia korkkareita tai Alexander McQueenin käsikoruja.

Vierailija
12/18 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole jäänyt mihinkään. Tosin tyylikokeilut jatkuu kolmekymppisenäkin.

Vierailija
13/18 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just hienoja ihmisiä jos pitävät kiinni tyylistään. Enemmän ihmettelen näitä jotka ensin pukeutuu kuin hevarit ja hevi on parasta, sitten muuttuvat räppijäbiksi, sitten alkaa salivaihe ja otetaan niitä "work hard" kikkuratatskoja, tuo kehitys sitten jatkuu varmaan kuolemaan asti kun ei oikein osata olla omia itsejään vaan pitää mennä sen mukana mikä milloinkin on se juttu sillä hetkellä.

Terveisin Naispelko22

Vierailija
14/18 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö mitä väliä? Tai no, aikuinen on silloin kun lakkaa välittämästä muiden mielipiteistä.

Vierailija
15/18 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT: Miksi Hanoi fani käyttäisi Dingo huiveja?

Mä tunnen moisia pukeutujia viisikymppisiäkin. 

Vierailija
16/18 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oln amkissa liiketalouspuolella. 92-96 ikäisiä ryhmässä, suurin osa 93-95. Useat jätkät ja muijat näyttävät teineiltä ja pukeutuvat kuten teinit. Niin itsekin. 21 olen (94) mutta näytän about 96-97 ja pukeudun teinityyliin. Porukka myös käyttää teinisanontoja. Ei kai se ihme ole, muutama nuorin ryhmästä vielä teinejä ja useimmat lopuistakin olivat vielä vuosi-pari-kolme sitten, ei kai sitä yht'äkkiä vain aikuistuta kun tulee 20 mittariin. Melkein kaikilla, itselläkin on insta ja snäppi kuten teineilläkin.

M21

Vierailija
17/18 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen että tämä paljaat nilkat converse-tyyli rumien kånken-reppujen ohessa menee ohi. Muuten tulen voimaan pahoin loppuikäni.

Vierailija
18/18 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin edellisellä. Oli pakko jättää rokkivaatteet ja kirkkaanpunaiset hiukset yliopistoon, kun jakkupukutoimistotyöt alkoi.

Jos olisit ollut aidosti rock, niin et olisi mennyt opiskelemaan alaa, joka johtaa jakkupukutöihin ;).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan