Perheesi nettotulot ja auto(je)n arvo
Meillä 5200-5500 kk (miehellä vaihtelua), auto ostettu 6 vuotta sitten 3000 eurolla :D
Kommentit (101)
Nettotulot n. 3 tonnia (1 henkilö, vain pääomatuloja). Omaisuuden arvo ja säästöt yli 2 miljoonaa euroa. Ei autoa, ajokortti on, tarvittaessa vuokraan auton eli n. 1x/vuosi.
Netot yhteensä n. 6000 autosta olisi vaihdossa saanut 11000.
Netto 2000e ja auto 25000e.
Vuosi sitten tienasin vielä enemmän, mutta nykyään opiskelen ja olen vähentänyt tunteja. Auton sain maksettua puoliksi jo silloin kun annoin edellisen 3-vuotiaan velattoman auton vaihdossa. Nyt makselen kk-eriä pois mutta ei tee tiukkaa. :)
Nettotulot yhteensä n. 7500-8000€, minä olen lääkäri ja mies ensihoitaja.
Ajellaan tuollaisella tonnin romulla jonka arvo taitaa olla enää renkaissa. :D
Nettotulot 9000 €/kk ja yksi auto, joka maksoi kolme vuotta vanhana ja 50 000 km ajettuna 23 000 euroa, Olemme eläneet pitkään myös ilman autoa, jopa lapsiperheenä.
Ajattelemme että "ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot" reittinä vaurastumiseen, vaikka tulomme eivät ole enää pienet, niin menot ovat tuloihin nähden hyvin kohtuulliset. Miksi tehdä paljon töitä, jos kaikki menisi kuluttamiseen ja sellaisen elintason ylläpitämiseen, jota ei pidä itselleen merkityksellisenä? Teemme töitä, jotta olisimme vapaita valitsemaan miten aikamme käytämme, emme siksi, että kuluttaisimme rahat statukseen ja autoihin.
4500 ja käytetty ostettiin juuri hintaan 20 500
4500€ kk
Minä osa-aikainen työntekijä ja mies kokopäivätöissä.
Auto maksoi 2v sitten reilu 20 000€
Ansiotulo netto n. 2000euroa/kk (asun yksin), pääomatulot netto jos nostan vakuutuskuoresta max. n. 20 000 euroa/kk. Auton nro 1 arvo n. 100 000 euroa, auton nro 2 arvo n. 8000 euroa. Ensimmäisellä eli Tesla Model X:llä ajamme ex-miehen kanssa pidemmät matkat ja auto sillä, kumpi kuskaa lapsia. Toinen, joka on pikkuauto kaupunkiajossa sillä, kummalla ei ole lapset. Vaihdetaan siis autoa aina samalla kun viedään lapset toiselle, lapsia kuskataan turvallisemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Nettotulot yhteensä n. 7500-8000€, minä olen lääkäri ja mies ensihoitaja.
Ajellaan tuollaisella tonnin romulla jonka arvo taitaa olla enää renkaissa. :D
Miten ensihoitaja suostuu ajamaan tonnin romulla? Luulisi nähneen riittävästi miten ihmisille niissä käy kolaritilanteissa.
Nettotulot reilu 7000e. Auton arvo ehkä sellaset 3000-4000e. Hyvin toimii, joten ajateltiin ajaa loppuun ja ostaa sitten vähän uudempi auto.
Nettotulot reilu kuustonnia, kymppitonnin käytetty auto ostettu joitakin kuukausia sitten. Ajetaan se varmaan loppuun, ainakin 5 vuotta pitäisi kestää.
Täällä kommentoi merkittävä osa Suomen ylimmästä tulodesiilistä. Ei noin muuten keskusteluista kyllä tajuaisi.
Noin 6000€, autot 50k€ ja 20k€, molemmat ostettu käteisellä.
Nettotulot n. 2000 e/kk (asun yksin) ja auto 13000 e.
Anteeksi, mutta en voi ymmärtää mitä merkitystä on auton arvolla, joka vähenee päivä päivältä ja kilometri kilometriltä. Auto on erittäin huono sijoitus. Tuloista riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta en voi ymmärtää mitä merkitystä on auton arvolla, joka vähenee päivä päivältä ja kilometri kilometriltä. Auto on erittäin huono sijoitus. Tuloista riippumatta.
Eipä sitä sijoitus mielessä varmaan kukaan ostakaan, vaan siinä maksetaan mukavuudesta, turvallisuudesta, suorituskyvystä, luotettavuudesta ja joskus jopa ihan ulkonäöstä ja statuksestakin. On siinäkin riskinsä ostaa parin tonnin auto, jolla on ajettu paljon, eikä koskaan voi olla varma jättääkö tielle, tai tuleeko yllättävää remonttia, jolloin se korjaaminen voi pian moninkertaistaa sen auton hinnan. Rahareikiähän ne aina on, sekä uutena että vanhana.
Tulot nettona 2500 ja 2000. Autot 1500 ja 2000 huutokaupasta kummatkin hankittu. Ajateltu että noilla seuraavat 10 vuotta kuljetaan töissä ja kuljetetaan lapsia.