Muskarissa eräs lapsi pilaa muiden muskari ilon
Ai että ärsyttää. Poikani muskari ryhmässä on lapsi, joka saa tehdä mitä vaan. Saa mennä toisten vuorolla hakemaan juttuja, saa sählätä, saa istua toisten edessä jne. Lista on pitkä. JA ÄITI EI TEE MITÄÄN. Opeakin alkoi selkeästi ärsyttää muttei kehdannut sanoa ja voi että kun teki mieli sanoa, mutta en nätisti olisi osannut niin jätin sanomatta. Ja itsekin opetan koulussa sitten just tollasia minäminä lapsia, joiden vanhemmat jo varhain antavat lapsensa tehdä mitä vaan. Muistuipa taas mieleen että miksi jostain 7 vuotiaista on tullut niin vaikeita....
Kommentit (40)
mua keljuttaa kun se toisilta lapsilta aina jotenkin pois kun se muskarin ope joutuu keskittymään esim siihen ettei tää yksi rämpytä kannelta samaan aikaan kun ope soittaa. Ja toisten lasten huomio kiinnittyy tähän sähläriin ei itse asiaan....
Hyviin käytöstapoihin ja normaaliin sosiaaliseen ihmismäiseen käytökseen kuuluu toisten huomioonottaminen. Jonossa jonotetaan, toisen puhetta ei keskeytetä, toiselta ei viedä tavaroita jne.
Entäpä jos äiti tietää että kieltäminen aiheuttaa riivatunmoista kirkumista ja tappelemista. Sitäkö sinne muskariin haluat?
Perhana, minä laitan kyllä tuollaiset kakarat järjestykseen ja tarvittaessa niiden vanhemmatkin.
ei minua ainakaan pojan sähläilyt haitanneet, aina mukana pysynyt koko ryhmä. Tälle sählärille vaan ryhmässä naurettu. -2-
lapsi on väärässä paikassa. Minä maksan 180e lukuvuosi siitä että poikani saa nauttia muskarista (josta todella tykkää, kyselee aina koska se jo on) EN MAKSA NIIN PALJON SIITÄ ETTÄ POIKANI SAA/SAAN SEURATA JOTAIN SÄHLÄRIä. - ap
2-vuotiasta ei kyllä oikein saa istumaan kovin pitkäksi aikaa... 4-vuotiaan pitäisi jo osata olla nätisti. Eli pienelle antaisin anteeksi.
Ja minusta sekin on parempi, että lasta kielletään kuin että annetaan tehdä mitä vaan, ettei vaan tule mitään raivokohtausta. Meidän lasten kanssa on ainakin sovittu selkeät pelisäännöt miten muskarissa toimitaan. Jos aletaan riehua tms. häiritä, niin sitten joutuu pois. Ja samalla tavalla näyttää toimivan muillakin. Ja joskus siellä joku riehuu ja suuttuu kun komennetaan ja silloin opettajakin suosittelee hetkeksi luokasta poistumista. Kun on rauhoittunut, niin saa tulla takaisin.
päivittäin töissä koitan jaksaa näiden " meidän kullannuppu saa tehdä mitä vaan" lasten kanssa, jotka esim huutavat suoraa huutoa asiaansa tai menevät pöydän alle piiloon. Ja kyse on ekaluokkalaisista yleisopetuksen luokassa. Niin en sitten oikein meinaa enää vapaa-ajalla jaksaa näitä samoja tapauksia, hieman pienemmällä iällä tosin. Ja n. 3 v lapsista on kyse. Joiden kyllä jo pitää pystyä antamaan toisille vuoroa tai ainakin harjoittelemaan sitä. -ap
Haloo! Ei se ole tietenkään tyhmä joka pyytää.....
Mitä tuolla rahalla saa enemmän kuin ns. tavallisessa muskarissa?
Ottaisit nyt huomioon senkin että sen sählärin äitikin on maksanut saman summan, ehkäpä antaakseen vilkkaalle lapselleen kivoja kokemuksia ryhmässä olemisesta. Sitä paitsi mitäs jos poikasi tykkääkin sen sählääjän seurailemisesta. Itse ainakin olin lapsena ja koululaisena itse " kiltti" mutta ainoa mikä esim. koulussa oli kivaa oli niitten " huligaanien" tarkkailu. Älä ole niin nuiva vaan anna kaikkien kukkien kukkia!
Vierailija:
lapsi on väärässä paikassa. Minä maksan 180e lukuvuosi siitä että poikani saa nauttia muskarista (josta todella tykkää, kyselee aina koska se jo on) EN MAKSA NIIN PALJON SIITÄ ETTÄ POIKANI SAA/SAAN SEURATA JOTAIN SÄHLÄRIä. - ap
että 1 lapsi joka käyttäytyy huonosti kun äitinsä ei ohjaa toimimaan paremmin saa sabotoida muskaria 9 muulta lapselta, jotka nauttivat siitä. Eli että Ap:n lapsi joka tykkää muskarista joutuu jäämään pois koska joku häiriköi... Ei halojaa..
Vierailija:
että 1 lapsi joka käyttäytyy huonosti kun äitinsä ei ohjaa toimimaan paremmin saa sabotoida muskaria 9 muulta lapselta, jotka nauttivat siitä. Eli että Ap:n lapsi joka tykkää muskarista joutuu jäämään pois koska joku häiriköi... Ei halojaa..
eivät viitsi ohjata lapsiaan hyviin käytöstapoihin. Ja se alkaa muuten jo tosi pienenä...
Mitäs muuta se on kuin omaan napaan tuijottamista kun jos pelätään sitä että se lapsi alkaa kirkumaan vielä enemmän, kuria se täytyy olla, enkä meinaa mitään lyömistä vaan ihan niitä rajojen asettamista
Kysele ihmeessä muskarin vetäjältä, mikä on hänen toivomuksensa lasten rajoittamisesta. Muskari on paikka, jossa monet lapset villiintyvät, mutta on ammattitaioisen muskariohjaajan velvollisuus osoittaa vanhemmille, milloin on syytä " rauhoittua" ja antaa muille rauha.
Kysyy äiti, jonka lapsen muskari ryhmässä samanlainen poika