Teinit ja niiden iPhonet
Argh, millähän saisi tuon meidän neidin ymmärtämään järkipuhetta eikä vain kellumaan massan mukana? Uusi puhelin pitäisi ostaa mutta kun mikään muu ei kiinnosta kuin iPhone. Sen verran sentään oppi mennyt perille ettei mitään uusinta versiota edes kehtaa pyytää mutta ei 4S sekään mikään ilmainen puhelin ole. Reilusti päälle 300 € jo 3,5 vuotta vanhasta puhelinmallista, jolle ei enää ole edes valmistajan tukea on kyllä liikaa.
"Mutta kun se on niin hyvä ja siinä on niin hyvä kamera ja siihen saa niin paljon kuoria ja käyttöjärjestelmä on niin hyvä ja..... Ja onko järkeä ostaa joku Samsung kun se kestää vaan vuoden ja jos mä saan sen iPhonen niin se kestää ainakin kolme vuotta ja....". Ja viimeisenä mutta ei vähäisempänä "Emmä sitä sen takia halua että kaikilla kavereilla on sellainen...". Niinpä.
Kommentit (80)
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:53"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:25"]
Kummasti applen laitteet on sellaisia että niitä käytetään useita vuosia. Mulla oli aiemmin samsungeja ja nokialaisia sekä eeriksoneja ja en tykännyt niistä yhtään. Jokaista iPhonea olen käyttänyt kolme vuotta. Nykyisen kanssa toinen vuosi menossa.
[/quote]
Ja kolme vuottako on sitten ihan hirveän pitkä aika jostain 5oo euron kännykästä? Tässä näkee taas hyvin, miten tietotekniikassa raha on kadottanut arvonsa tyystin. Pelkkä puhelin tohon hintaan olisi vielä ok, mutta kun sitten pitää olla myös se kannettava ja padikin.
Omenat on ylihinnoiteltuja trendituotteita, turha yrittää väittää muuta.
[/quote]
Senhän takia omena onkin menestynyt, että ne tekevät ihan paskoja tuotteita?
Mielummin tuen länsimaista kuin aasialaista.
Monet kaverit joilla iPhone on valittaneet että akun kesto on huono. Onko nykyisin parempi?
Sama ongelma täälläkin. iPhone pitää vaan olla koska "muut puhelimet lagaa". Ikää on kuitenkin lapsella sen verran, että kokemusta on tasan kahdesta puhelimesta (iPhonesta ja eka oli Samsungin halpismalli, mutta älypuhelin sekin). Ei sitten väliä vaikka välillä se iPhone menee jumiin ja pitää vaan odottaa, että akku loppuu. Välillä myös puhuminen on vaikeaa kun ei kuulu tai puhelu katkeaa (voi olla liittymässäkin tosin vika). Meilläkin on käytössä nelonen, saa nähdä kauanko kestää että alkaa uudemman mallin kinuminen. Vähän helpotti kun sai välissä iPadin..
Toivoisin todellakin, että kouluihin tulisi enemmän media tms kasvatusta kun nuo lapset on niin vietävissä. Aina pitää olla kaikki samat kuin muillakin ja tietyn merkkisinä. Applen tuotteiden fanitus alkoi iPodista, sitten iPhone ja viimeisimpänä iPad. Seuraavaksi pitää varmaan saada läppäri kun menee yläasteelle viimeistään.
Laitteiden lisäksi on sitten sosiaalinen media. Pakko myöntää, että tunnen myötähäpeää esim. instakuvien takia. Ei onneksi mitään paljastelua, mutta oli laittanut kuvan pelkistä törröhuulistaan BabyLips-huulirasvattuna, ostokset pitää kuvata ja parhaimmillaan niitä shoppailikuvia pitää julkaista vielä paljon jälkikäteen "muistelumielessä". Sitten joku kiva enkunkielinen kuvateksti "I so like this much". Joskus olen kysynyt että miksi pitää laittaa noita ja vastaukset on umpimielisiä "kun kaikki muutkin" "se on siidee" "kun toi on ihana/ihq". Materialismi tuntuu kumpuavan noista lapsista sisältäpäin. Pienempänä vielä kirppiskamatkin kelpasivat mutta nykyään pitää olla Hollisteria, Victorias Secretiä jne.
Olen kasvattanut hiriviön...
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:25"]
Kummasti applen laitteet on sellaisia että niitä käytetään useita vuosia. Mulla oli aiemmin samsungeja ja nokialaisia sekä eeriksoneja ja en tykännyt niistä yhtään. Jokaista iPhonea olen käyttänyt kolme vuotta. Nykyisen kanssa toinen vuosi menossa.
[/quote]
Ja kolme vuottako on sitten ihan hirveän pitkä aika jostain 5oo euron kännykästä? Tässä näkee taas hyvin, miten tietotekniikassa raha on kadottanut arvonsa tyystin. Pelkkä puhelin tohon hintaan olisi vielä ok, mutta kun sitten pitää olla myös se kannettava ja padikin.
[/quote]
On se mulle kun kaiken muun merkkiset mutta silti saman hintaiset puhelimet on lähtenyt vaihtoon alle vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:53"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:25"]
[/quote]
[/quote]
Senhän takia omena onkin menestynyt, että ne tekevät ihan paskoja tuotteita?
Mielummin tuen länsimaista kuin aasialaista.
[/quote]
Missä iphonet tehdään?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:25"]Mulla oli samsung kaks vuotta ja huollossa ehkä 4 kertaa kunnes ei enää toiminut. Iphone on ollut nyt kaks vuotta eikä kertaakaan huollossa tai mitään vikaa ollut.
[/quote]
Mulla iphone oli vuoden sisään neljästi huollossa ja tää samsung ollu vuoden ja 4kk eikä mitää vikaa ole ollu. Että nää on näitä tuurijuttuja.
Kylläpähän samsungin kärkipään puhelimet ovat tällähetkellä kaikista
kehittyneinpiä laitteita
Kyllä Samsungeissa on paljon parempi hinta-laatusuhde. Jos ostaa hyvän mallin, niin ei nää hajoile.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:47"]
Eikös ole kätevä toi nfc toiminto puhelimessa, vai mitä? Ai niin eihän iphonessa oo sitä ettehän te voi sitä tietää. Nyyh.
[/quote]
Kutosessa on, vaikka ei Suomessa toimikaan. Apple varmaan odotti, että tekniikka on edes siedettävän kehittynyt ennen sen ottamista käyttöön.
Noissa iPhoneissa muuten tuntuu olevan kamalasti eroja. Tutulla (aikuisella) oli 4s, se lagitti minkä kerkesi ja näyttö meni säpäleiksi. Mulla oli tuolloin 4 joka toimi kuin unelma, ei mitään vikaa. Nyt kaverilla on 5 josta sai myös näytön rikki, itselläni 5c jossa ei ole edes naarmua lasissa. Mulla on kyllä näytönsuojakalvo joka on karkaistua lasia, muoviset naarmuuntuu jo kynsistä..
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:01"]Kyllä Samsungeissa on paljon parempi hinta-laatusuhde. Jos ostaa hyvän mallin, niin ei nää hajoile.
[/quote]
No kyllä sitä kapulaa pitää osata myös pitää oikein niin ei hajoa.
Itselläni on aivan kohta jo kolme vuotta ollut iphonen 4S, (eka iphoneni) ei kertaakaan ollut huollossa, että oon ollut tyytyväinen tähän asti. Tosin täytyy pitää mielessä, että mallissa/merkillä kuin mallissa/merkillä voi olla niitä maanantaikappaleita! Itelle ei sellasta oo onneks sattunut. Tää onkin vasta ensimmäinen älypuhelimeni. Mutta joskus kun aika tosta jättää niin voisin kuvitella hankkivani myös iphonen, kun sen oon riittävän hyväks todennu + en jaksais millään alkaa opettelmaan mitään erimerkkisten käyttöä! Tota ennen oli aina nokioita, jotka hajos tämän tästä, tosin mitkään ei olleet älypuhelimia, mutta silti. Sillon kun älypuhelinta lähdin hankkimaan, niin mielessä oli vaan että mikä tahansa muu, mutta ei nokiaa! :D Kyllä tää on pisimpään elossa pysynyt.
Tottakai iphone on parempi, kun verrataan joihinkin halppis puhelimiin tosin akun kestossa häviää niillekin. Verrattaessa saman hintaisiin laitteisiin iphone häviääkin jo joka osa alueella.
Samsung valmistaa siruja iPhoneihin
http://appleinsider.com/articles/14/09/23/samsung-still-reportedly-supplying-40-of-apple-a8-chips-for-iphone-6-6-plus
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:47"]
Eikös ole kätevä toi nfc toiminto puhelimessa, vai mitä? Ai niin eihän iphonessa oo sitä ettehän te voi sitä tietää. Nyyh.
[/quote]
Kutosessa on, vaikka ei Suomessa toimikaan. Apple varmaan odotti, että tekniikka on edes siedettävän kehittynyt ennen sen ottamista käyttöön.
[/quote]
Ei toimi suomessa???
Samsungin toimii vallan mainiosti. Mullakin on monia laitteita joissa se toimii.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:59"]
Olen kasvattanut hiriviön...
[/quote]
Tervetuloa klubiin! Onhan ne omenatuotteet ihan hyviä mutta eivät silti hintansa arvoisia. iPadien hintakin on sentään jotenkin siedettävä verrattuna iPhoneen.
Mutta ennen kaikkea tämä jonkun merkin fanitus ja massan mukana kulkeminen. Olisipa se seuraava trendimerkki vaikka Seppälä tai Philips. Yhtä älytön buumi sinänsä mutta ainakin kukkaro kiittäisi.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:59"]
On se mulle kun kaiken muun merkkiset mutta silti saman hintaiset puhelimet on lähtenyt vaihtoon alle vuodessa.
[/quote]
Kertoo kuitenkin ehkä enemmän käyttäjästä kuin puhelimesta, sorry vaan. En minäkään raaskisi jostain ylihinnalla ostamastani luopua vaan pitäisin sen niin kauan että ylihinta tulisi "kuoletettua".
Kyllä mun halpispuhelimissa akutkin oli ihan onnettomat sen uutuuden jälkeen. :D Kun aattelee vielä että niillä peruspuhelimilla ei edes tehty paljoa, verrattuna nykyiseen netin käyttöön, musiikin kuunteluun ym.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:04"]
Itselläni on aivan kohta jo kolme vuotta ollut iphonen 4S, (eka iphoneni) ei kertaakaan ollut huollossa, että oon ollut tyytyväinen tähän asti. Tosin täytyy pitää mielessä, että mallissa/merkillä kuin mallissa/merkillä voi olla niitä maanantaikappaleita! Itelle ei sellasta oo onneks sattunut. Tää onkin vasta ensimmäinen älypuhelimeni. Mutta joskus kun aika tosta jättää niin voisin kuvitella hankkivani myös iphonen, kun sen oon riittävän hyväks todennu + en jaksais millään alkaa opettelmaan mitään erimerkkisten käyttöä! Tota ennen oli aina nokioita, jotka hajos tämän tästä, tosin mitkään ei olleet älypuhelimia, mutta silti. Sillon kun älypuhelinta lähdin hankkimaan, niin mielessä oli vaan että mikä tahansa muu, mutta ei nokiaa! :D Kyllä tää on pisimpään elossa pysynyt.
[/quote]
Mulla on ollut pelkästään Nokian puhelimia 90-luvulta asti. Joululahjaksi sain Nexus 5:n, ei ollut vaikea opetella käyttämään. Mutta olenkin poikkeuksellisen viitseliäs ja fiksu.
Olen kyllä huomannut, että nykynuoret ovat vähän laiskoja laitteiden ja tekniikan suhteen. Esim. mieheni tyttärellä pitää olla myös iPhone ja Ipad, joita käyttääkin ahkerasti mutta vain Instaan ja YouTubeen. Ei osaa itse katsoa kuitenkaan bussiaikatauluja netistä tai käyttää Googlea.
Mulla hajos iphone 4s, kun tein pitkän lenkin ja kosteutta (hikeä) meni puhelimen sisään rintataskussa. Siitä lähtien ollut sampat jotka kestää vaikka pestä suihkussa.