Teinit ja niiden iPhonet
Argh, millähän saisi tuon meidän neidin ymmärtämään järkipuhetta eikä vain kellumaan massan mukana? Uusi puhelin pitäisi ostaa mutta kun mikään muu ei kiinnosta kuin iPhone. Sen verran sentään oppi mennyt perille ettei mitään uusinta versiota edes kehtaa pyytää mutta ei 4S sekään mikään ilmainen puhelin ole. Reilusti päälle 300 € jo 3,5 vuotta vanhasta puhelinmallista, jolle ei enää ole edes valmistajan tukea on kyllä liikaa.
"Mutta kun se on niin hyvä ja siinä on niin hyvä kamera ja siihen saa niin paljon kuoria ja käyttöjärjestelmä on niin hyvä ja..... Ja onko järkeä ostaa joku Samsung kun se kestää vaan vuoden ja jos mä saan sen iPhonen niin se kestää ainakin kolme vuotta ja....". Ja viimeisenä mutta ei vähäisempänä "Emmä sitä sen takia halua että kaikilla kavereilla on sellainen...". Niinpä.
Kommentit (80)
No jos vitostakin saa tuohon hintaan niin yli 300 € ei taida olla kovin järkevää maksaa 4S:stä. Verkkokauppa.com kuitenkin myy 4S:ää hintaan 329,90 €
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:19"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:18"]Meidän perheessä kaikilla muilla on iPhonet ja mulla Lumia. Ja luojan tähden että mulla vituttaa se puhelin. En suostunut ostamaan itselleni iPhonea, kun se on niin-massaa-ja-typerää-tehdä-niin-kuin-kaikki-muutkin. Nyt en voi enää kasvoja menettämättä pyörtää päätöstäni, teinit nauraisi itsensä varmaan sairaalakuntoon kakistellen että mitäs me sanottiin! iPhone vaikuttaa ainakin näin vierestä katsoen juuri siltä mitä kaipaan. Mutta ei. Pakko odottaa, että jos se tuo Lumia JOSKUS menisi rikki ja sitten voisin sen omenan ostaa. t: 44 v äiti [/quote] Jos se vaikka ihan vahingossa hajoaisi ;)
[/quote]
Epäilemättä sille käy niin ennen pitkää. Tai se katoaa kuin tuhka tuulee.
t.10
mun mielestä ap.n lapsi ei ole lellitty. ap sanoo, että vanha puhelin on romuna. Lapselle kelpaa 4s, jos olisi piloille lellitelty ipana mikään muu ei kelpaisi kuin i phone 6.
Kyllä joku yli 300 € LAPSEN PUHELIMESTA on aivän älyvapaa ajatus. Mieluummin laittaisin sen rahan pelastusarmeijan joulupataan kun katsoisin montako kuukautta puhelin pysyy siistinä tai edes ehjänä. Vähän yli 50000 € vuosituloilla en itsellenikään kehtaisi mitään iPhonea ostaa. Kolme vuotta on menty Lumia 800:lla eikä mitään vikaa.
Se mikä puhelin on hyvä riippuu tietty paljon käytöstä. Itse lähinnä tekstaan ja soitan, luurin kamera on vaan "hätävarakamera" ja nettiäkin selaan lähinnä koneella tai tabletilla niin kovinkaan kummoisia ominaisuuksia en kaipaa. Ekan kännykän hommasin 1998, nyt menossa neljäs, 3 ollut Nokiaa ja 1 Samsung ja kaikkiin oon ollut ihan tyytyväinen ja jokaista sius käytetty yli 3 v ;)
En ole mikään Applea henkeen ja vereen vastustava, en vaan ole kokenut tarvitsevani iPhonea. Ihan vaan kommenttina että jotkut meistä on tyytyväisiä niiden Nokioiden ja Samsungienkin kanssa :)
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:18"]Sampan S4 Minin olisin hakenut vaikka heti mutta ei kelvannut.
-ap
[/quote]
No niillä ei tee mitään. Mitä sulla on Applea vastaan?
[/quote]
Pystytkö sanoon yhdenkin asian mitä sillä ei pystyisi tekeen?
Mun iphone 4 S maksoi elokuussa 249€.
Mulla samsung s4 kohta 2v ei mitään vikaa vaimolla iphone 4s reilu vuoden kaksikertaa huollossa.
Mä ottaisin ennemmin Lumian kuin mitään missä on android jos en iPhonea saisi valita.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:18"]
Sampan S4 Minin olisin hakenut vaikka heti mutta ei kelvannut.
-ap
[/quote]
Jep, tuommoinen työpuhelimena ja arvaa vaan soittaako kaikki ne työpuhelutkin omaan luuriin, kun se sentäs toimii ja pysyy päällä. Oma on iPhone4s eikä mitään vikaa. Samppaan en osta ja Nokiat jäi kauppaan jo reilu 10 vuotta sitten. Jos et iPhonea raaski ostaa niin HTC on ihan toimivaksi todettu myös.
iPhone on ihan hyvä puhelin, mutta ihan törkeän ylihinnoiteltu. Brändi siinä maksaa eniten. Ja sanon tämän entisenä iPhone-omistajana, tällä hetkellä mulla on Samsung. iPhone on sellaista matskua, että jos sen tiputtaa, näyttö hajoaa tosi helposti. Siihen tarvitsee joka tapauksessa siis suojakuoret, ja niiden alta taas kaverit ei nää, mikä puhelin siellä on. Käytän puhelinta aktiivisesti, mutta mä en suoraan sanottuna ole huomannut, että puolet halvempi Samsung olisi yhtään huonompi kuin iPhone. Ehkä jos teinillä on kaikki muutkin iLaitteet, voi iPhonesta olla hyötyä muihin verrattuna. En siis omalle teinille kyseistä puhelinta ostaisi.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:25"]
On se nyt vaan fakta että iPhone on huomattavasti parempi kuin Samsung. Itselläni on iPhone 4S ja pidän tästä hyvin paljon ja on käyttööni sopiva. Kun taas itselläni oli myös n. puoli vuotta sitten Samsung Galaxy Trend, joka takkuili ja oli muutenkin aika huono.
[/quote]
Aika fiksua verrata jotain alle satasen Trendiä ja yli kolmensadan iPhonea keskenään. Kuluttajaelektroniikassa nyt vaan on järkevämpää ostaa kolme satasen puhelinta vuoden välein kuin yksi kolmensadan puhelin kolmen vuoden välein. Ellei sitten ajatella puhtaasti "ekologiselta kannalta". Näitä nyt ei vaan ole tehty pitkäikäisiksi.
t. elektroniikka-asentaja
Uudehkoa 5 c:täkin saa alle 300 eurolla...
Eikös ole kätevä toi nfc toiminto puhelimessa, vai mitä? Ai niin eihän iphonessa oo sitä ettehän te voi sitä tietää. Nyyh.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:44"]
TYÖNSIN IPHONEN PERJANTAINA PERSLÄPEENI EIKÄ O VIELÄ TULLU ULOS
[/quote]
Sinnehän se oikeasti kuuluukin. Edes Mersuissa ei ole yhtä pahaa kuplaa kuin mitä yhdestä pienestä i-kirjaimesta joutuu maksamaan. Puhelinten "Hollister"
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:25"]On se nyt vaan fakta että iPhone on huomattavasti parempi kuin Samsung. Itselläni on iPhone 4S ja pidän tästä hyvin paljon ja on käyttööni sopiva. Kun taas itselläni oli myös n. puoli vuotta sitten Samsung Galaxy Trend, joka takkuili ja oli muutenkin aika huono.
[/quote] Mulla on samsung s5 joka on paaaaljon parempi, kun iphone 3g joka on kanssa käytössäni.
Mulla oli S3 vielä viime kesänä. Sitten ostin iPhone 5 kokeiluun. Tippu lattialle ja näyttö halkes. Noh menin hakemaan sampan S5 ja tän vedenkestävyyden ansiosta ei tartte pelätä jokaista tiputtelua.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:25"]
Kummasti applen laitteet on sellaisia että niitä käytetään useita vuosia. Mulla oli aiemmin samsungeja ja nokialaisia sekä eeriksoneja ja en tykännyt niistä yhtään. Jokaista iPhonea olen käyttänyt kolme vuotta. Nykyisen kanssa toinen vuosi menossa.
[/quote]
Ja kolme vuottako on sitten ihan hirveän pitkä aika jostain 5oo euron kännykästä? Tässä näkee taas hyvin, miten tietotekniikassa raha on kadottanut arvonsa tyystin. Pelkkä puhelin tohon hintaan olisi vielä ok, mutta kun sitten pitää olla myös se kannettava ja padikin.
Omenat on ylihinnoiteltuja trendituotteita, turha yrittää väittää muuta.
Mun mielestäni iPhonen osat ja puhelimet ylipäänsä on kestävämpiä kuin useimpien muiden merkkien. Halvemmat Samsungit ovat ihan kohtalaisen kestäviä olleet. Aika monet vain miettivät puhelimen tehoja ja hintaa verrataan siihen, vaikka on silläkin merkitystä, että miten laadukkaat komponentit siinä on.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:23"]Ihmeellisesti tämä keskustelu on vain sitä, onko iPhone hyvä vai ei, eikä ollenkaan sitä, että onko ap:n tyttö lellitty mun-on-siis-ihan-pakko-saada-äiti-osta-mulle-kaikki-heti teini.
[/quote]
No ap jo sanoi että nykyinen puhelin on rämä ja tarvitsee uuden.