Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten terveitä terveimmät terapiassakävijät ovat

Vierailija
03.03.2015 |

Tai mt-lääkkeiden syöjät? Pitääkö olla kuitenkin selvästi sairas syödäkseen mömmöjä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni terapiassa käyvä on paljon terveempi kuin siellä käymätön :D. Se, että joku EI käy terapiassa, ei millään lailla takaa, että on terve. Onhan niitä esimerkkejä ihmisistä, joiden elämä on niin rikki että mt-avun tarve loistaa pitkän matkan päähän, mutta pitävät jonkinlaisena kunnia-asianaan olla hankkimatta apua. Silloinhan lakkaisi olemasta "terve" - eikä voisi enää yrittää halventaa niitä, jotka ovat tarpeeksi fiksuja puhumaan tarvittaessa ammattilaisille :D.

Vierailija
22/29 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen yhden ihmisen, joka käy 2 kertaa viikossa terapiassa, toinen joku kognitiivinen ja toinen psykoanalyysi. Mies on merkittävästi terveempi henkisesti kuin minä, joka en ole ikinä käynyt terapiassa tai kokenut tarvetta siihen. Olen kyllä nyt alkanut miettiä, että pitäisköhän minunkin. Jos kerran viikossa selittää ummet ja lammet psykologille, kyllä kai siinä pikkuhiljaa alkaa itsekin huomata oman ajattelunsa ja tunne-elämänsä ongelmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyjä ei ainakaan ole terve, vaikuttaa aika vajaalta päästään

Vierailija
24/29 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:16"]

Moni terapiassa käyvä on paljon terveempi kuin siellä käymätön :D. Se, että joku EI käy terapiassa, ei millään lailla takaa, että on terve. Onhan niitä esimerkkejä ihmisistä, joiden elämä on niin rikki että mt-avun tarve loistaa pitkän matkan päähän, mutta pitävät jonkinlaisena kunnia-asianaan olla hankkimatta apua. Silloinhan lakkaisi olemasta "terve" - eikä voisi enää yrittää halventaa niitä, jotka ovat tarpeeksi fiksuja puhumaan tarvittaessa ammattilaisille :D.

[/quote]

Ja on myös paljon niitä, joilla ei ole varaa saada mt-diagnoosia esim siksi, että on lapsia tai muuten huoli siitä, että leimautuu hulluksi.

Vierailija
25/29 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäiseen kysymykseen vastaus: täysin terveitä (jos nyt ihmisiä voi terveisiin ja sairaisiin luokitella). Jos ihminen käy läpi esim. puolison äkillisen kuoleman, lapsen kätkytkuoleman yms. ja käyttää terapiaa surun työstämiseen, ei se tee hänestä sairasta. 

Vierailija
26/29 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn terapiassa ja olen ollut koko sen ajan töissä normaalisti esimiestehtävissä. En usko, että työkaverit pitävät minua erityisen sairaana. Ilman terapiaa en jaksaisi niin hyvin.

Vierailija
27/29 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihminen, joka joutuu ottamaan lääkettä päänsärkyyn, täysin sairas vai täysin terve? Myös mielialalääkkeitä, nukahtamislääkkeitä ym. määrätään kuureittain kriisissä oleville, jotka ovat muuuten terveitä. On terveyden merkki, että pystyy hakeutumaan hoitoon.

Vierailija
28/29 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi ylimääräistä rahaa, sijoittaisin sen terapiaan. Mikä ihana ja vapauttava ajatus, että voisi käydä kaikki menneisyyden vaikeat asiat läpi jonkun empaattisen ja ehdottoman vaitiolovelvollisen ihmisen kanssa.

Vierailija
29/29 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että on aika paljonkin terapiassa kävijöitä, jotka ovat sekä fyysisesti että psyykkisesti terveitä, mutta haluavat oppia tuntemaan itseään paremmin. Meillä monella on paljonkin miksi-kysymyksiä, joihin emme itse pysty löytämään vastausta. Asiantuntijan kanssa keskustelu avaa uusia näkökulmia ja sitä kautta monet kysymykset voivat saada vastauksen. Olen itsekin harkinnut silloin tällöin ajan varaamista terapeutille juurikin itsetuntemuksen lisäämiseksi, mutta en ole sitä tehnyt, koska ajattelen, että sairailla on etuoikeus hoitoon, ei terveellä.

Monella alalla käydään työnohjauksessa, ei niinkään terapiassa. Psykoterapiakoulutukseen kuuluu oma terapia, työssä sitten työnohjaus. Työnohjaus ei ole varsinaista terapiaa, vaan keskustelua työssä tapahtuneista asioista. On hyvä purkaa taakkaa, ettei jää itse vellomaan asiakkaiden ongelmiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan