Annatteko lastenne käyttää (tai käytätkö itse) H&M kynsilakkoja?
Tytär osti sellaisen ja ilmeisesti niitä kai muutkin, kuin pikkukakarat ostaa(?).
Ongelma on siis se, että lakkapullon korkin kun avaa, on haju aivan hirveä ja tuntuu vielä pitkän ajan päästä hengitysteissä!
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:16"]
Käytän. Paras hinta-laatusuhde. Levittyy, kuivuu ja pysyy HYVIN! Varsinkin "kausivärit" ja muut erikoisemmat värit ostan aina Hennesiltä. Ei haittaa jos jää käyttämättä. T. 25v nainen
[/quote]
Et siis ole huomannut TODELLA vahvaa hajua?
Et ole tainnut ennen käyttää kynsilakkaa?
Käytän. Paras hinta-laatusuhde. Levittyy, kuivuu ja pysyy HYVIN! Varsinkin "kausivärit" ja muut erikoisemmat värit ostan aina Hennesiltä. Ei haittaa jos jää käyttämättä. T. 25v nainen
[/quote]
Jos sulla ruukaa jäädä käyttämättä, niin miten hävität ne?
Ok, eli kukaan muu ei siis ole huolestunut siitä millaista myrkkyä se on varsinkaan lapsille...? Selvä. Ei sitten varmaankaan kannata tehdä valitusta H&M:lle.
[/quote]
Ihan sama mistä ostaa, käyttämättä jättäminen on aina typerää haaskaamista. Kunpa ihmiset joskus miettis vähän ympäristöäkin. Sä et varmaan edes tiedä että kynsilakka kuuluu ongelmajätteeseen, ei kotitalousroskiin.
Meillä käytetään nimenomaan hm kynsilakkoja, koska aika moni muu merkki haisee ihan kamalalle. Hm kynsilakat on suht mietoja. Lumene toinen mikä käy. Mä olen siis superallerginen ja hajut laukaisee herkästi migreenin. Hm:n ihan pienissä pulloissa haju on musta pahempi, mutta ne ns. tavalliset lakat on ok.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:30"]
[/quote]
Ihan sama mistä ostaa, käyttämättä jättäminen on aina typerää haaskaamista. Kunpa ihmiset joskus miettis vähän ympäristöäkin. Sä et varmaan edes tiedä että kynsilakka kuuluu ongelmajätteeseen, ei kotitalousroskiin.
[/quote]
Järjen ääni, kiitos.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:30"]
Meillä käytetään nimenomaan hm kynsilakkoja, koska aika moni muu merkki haisee ihan kamalalle. Hm kynsilakat on suht mietoja. Lumene toinen mikä käy. Mä olen siis superallerginen ja hajut laukaisee herkästi migreenin. Hm:n ihan pienissä pulloissa haju on musta pahempi, mutta ne ns. tavalliset lakat on ok.
[/quote]
Mä en ymmärrä, miten toi voi olla mahdollista?! Itse en ole ollenkaan yliherkkä hajuille, mutta silti tuon lakan huurut käy ''hengitykseen.'' :/
Kannattaako kynsilakkaa nyt yleensäkään käyttää, oli aikuinen tai lapsi? Kysilakat sisältävät esim formaldehydiä ja kaikenlaisia muita aineita, joiden vaikutuksista ihmiseen pitkällä aikavälillä ei vielä tiedetä juuri mitään. Lisäksi kynsilakasta tulee ongelmajätettä ja pakkausjätettä. Kaunis voi olla ilman myrkkyjä ja roskaakin.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:16"]
[/quote]
[/quote]
Voi jestas sentään. Tiedoksi vaan että en ole ainuttakaan kynsilakkaa elämässäni heittänyt roskiin, vaan joko antanut kaverille tai myynyt kirpparilla parillakymmenellä sentillä. Että ei tarvitse moralisoida ;)
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:16"] Käytän. Paras hinta-laatusuhde. Levittyy, kuivuu ja pysyy HYVIN! Varsinkin "kausivärit" ja muut erikoisemmat värit ostan aina Hennesiltä. Ei haittaa jos jää käyttämättä. T. 25v nainen [/quote] Ihan sama mistä ostaa, käyttämättä jättäminen on aina typerää haaskaamista. Kunpa ihmiset joskus miettis vähän ympäristöäkin. Sä et varmaan edes tiedä että kynsilakka kuuluu ongelmajätteeseen, ei kotitalousroskiin. [/quote] Voi jestas sentään. Tiedoksi vaan että en ole ainuttakaan kynsilakkaa elämässäni heittänyt roskiin, vaan joko antanut kaverille tai myynyt kirpparilla parillakymmenellä sentillä. Että ei tarvitse moralisoida ;)
[/quote]
Vievätkö kaverisi ne sitten kyllästyttyään ongelmajätteeseen vai lakkaavatko lakat vain mystisesti olemasta? Tämä ei ole moralisointia vaan tiukkaa faktaa: ongelmajäte kuuluu ongelmajätteeseen ja omaa kulutuskäyttäytymistään on syytä tutkailla - tavarat eivät lakkaa olemasta heti kun ne ovat poissa sinun silmistäsi ja niiden tuotantoon kuuluu energiaa ja luonnonvaroja.
Jos tämä on mielestäsi moralisointia, taitaa omatuntosi kolkuttaa ja syystä.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:19"]
Et ole tainnut ennen käyttää kynsilakkaa?
[/quote]
o.O... Olen, mutta muihin (kalliimpiin) lakkoihin verrattuna haju oli ihan järkyttävä.
Käytän. Paras hinta-laatusuhde. Levittyy, kuivuu ja pysyy HYVIN!
Varsinkin "kausivärit" ja muut erikoisemmat värit ostan aina Hennesiltä. Ei haittaa jos jää käyttämättä.
T. 25v nainen